Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2007, 11:41
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Omdat ik echt 7/10 keer een blaasonsteking krijg na de seks (terwijl mijn vriend en ik soa-vrij zijn etc), en dus bijgevolg vrij vaak aan de antiobitica zit, raad mijn dokter mij nu aan van een speciale antibiotica in te nemen vóór de seks, zodat ik niet de hele tijd met een blaasonsteking rondloop.

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand wat dit inhoud?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 11:56
Verwijderd
Altijd plassen na de seks.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 12:09
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Dat is bij mij ook geen garantie dat ik het niet krijg.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 12:39
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Heb zelf geen ervaring ermee en zou zo ook niet weten wat voor antibiotica je bedoelt, maar als je antibiotica gaat nemen voor élke keer dat je seks gaat hebben, dan krijg je toch ook heel veel antibiotica binnen? Lijkt me nou ook niet echt gezond en het is natuurlijk maar de vraag hoelang dat werkt i.v.m. resistentie.

Bovendien, lekker romantisch: je partner is je aan het verleiden, het ziet er naaruit dat jullie seks gaan hebben en dan is het opeens "Even wachten schat, ik moet mijn AB nog innemen!"...

Persoonlijk zou ik je aanraden om het eerst nog met het gebruik van natuurlijke middelen zoals bijvoorbeeld cranberrie e.d. te proberen. Het schijnt dat er in de lijn van de Tea Tree producten ook iets effectiefs zit ter voorkoming van blaasontsteking. Stap eens een reformwinkel of homeopathische apotheek binnen, er zijn best veel natuurlijke producten om eens uit te proberen. Persoonlijk zou ik dat prettiger vinden dan elke keer antibiotica.
Heb overigens dit probleem zelf ook 2 keer een lange periode gehad. Heb 2 keer (bij verschillende partners) een periode gehad dat ik cóntinu met een blaasontsteking zat en leek het erop dat het chronisch aan het worden was. Maar beide keren hield het na ongeveer een half jaar vanzelf op en was ik er weer een hele tijd vanaf. Weet niet hoe lang jij er al last van hebt?

Waarom heb je btw je huisarts niet gelijk om verheldering gevraagd nadat hij het voorstelde gezien je vraag of iemand hier weet wat het inhoudt?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 20:43
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik zou het ook niet zo snel doen. Er zijn idd ook andere manieren te proberen. Antibiotica is rommel.

Hoeveel drink je trouwens op een dag?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 20:48
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Mijn moeder heeft 30 jaar geleden een jaar lang elke dag antibiotica geslikt tegen blaasontsteking.
Maar toen was de slechtheid ervan nog niet zo duidelijk. Ik snap niet dat artsen dat nog doen?
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 20:52
Verwijderd
Is er ook onderzocht of er een lichamelijke reden is waarom je zo vaak blaasontstekingen hebt? Ze kunnen je bijvoorbeeld contrastvloeistof laten uitplassen en daar dan een röntgenfoto van maken, op die manier zien ze of je een anatomische afwijking hebt aan je blaas en urinebuis. Bij sommige mensen begint de urinebuis te hoog in de blaas, waardoor er onderin de blaas altijd een stilstaand bodempje urine overblijft; het is dan mogelijk (met een kijkoperatie) om de urinebuis te verplaatsen. Het kan ook zijn dat je blaaswand beschadigd is waardoor bacteriën er makkelijker aan blijven 'plakken'. En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden.

Als echt niets anders helpt kan elke keer antibiotica nemen nodig zijn (beter dan het alternatief: opstijgende urineweginfecties die op termijn voor nierschade zorgen), maar dan moet wel eerst al het andere zijn geprobeerd.

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 07:35.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 23:38
Verwijderd
zo veel antibiotica nemen lijkt me echt heel slecht. en ik vind dat ook echt een slecht voorstel van een arts, inderdaad in verband met resistentie, maar ook omdat een blaasontsteking heel veel verschillende oorzaken kan hebben. nierstenen, te korte urineweg, hygiene, E.coli-infectie... is dat allemaal al uitgesloten?

ik raad je aan idd, meer te drinken, cranberrysap of -tabletten te nemen, vifit te gaan drinken (pro-biotica schijnt goed te helpen volgens recente artikelen, die ik nu natuurlijk niet kan vinden), vitamine c tabletten te gaan slikken, te plassen voor én na de seks en te gaan wassen met unicura of iets dergelijks. verder zou ik je laten testen op andere mogelijke oorzaken, maar antibiotica lijkt me echt een soort laatste redmiddel. en zelfs dan is het niet goed.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 12:57
Verwijderd
ik heb dit gehad, maar dan voor na seks. dit kwam omdat ik steeds blaasontsteking had, en het steeds maar niet over ging. toen heb 10 keer een pil moeten innemen. daarna was het wel over tho'. ik heb hier nog een paar van die pillen liggen, zodra ik er weer last van krijg moet ik ze in nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 18:42
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ongeveer een jaar geleden was dit ook de oplossing van mijn huisarts voor mijn jarenlange (al dan niet chronische) blaasontstekingen. Ik was het daar eigenlijk niet mee eens, had het idee dat al die antibiotica ervoor zorgde dat ik helemaal geen weerstand meer had in mijn blaas en daarom ben ik naar een homeopathisch arts geweest. Ik was enorm sceptisch maar ik wilde gewoon geen antibiotica in mijn lijf vrijwel elke dag. En hoewel ik dus enorm sceptisch was is dit uiteindelijk wél de oplossing voor mij. Ik heb het in dit jaar één keer teruggekregen en nadat ik had gebeld naar de homeopathisch arts en een middel kreeg was het diezelfde dag weer over.
Dus misschien een idee?
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit pijn bij vrijen
brunettespy
8 27-11-2013 12:15
Levensbeschouwing & Filosofie Evolutie, feit of fictie?
Willem1000
207 04-01-2012 21:17
Lichaam & Gezondheid antibiotica icm de pil
gurl19
3 20-07-2011 18:29
Liefde & Relatie Lichamelijk gevoelige vriendin binnen relatie
Vip3r
45 01-06-2007 14:22
Lichaam & Gezondheid bloed bij plassen+ blaasontsteking
daqueen
8 05-01-2006 21:37
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic # 11!
Daantje_0705
500 18-06-2005 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.