Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2009, 18:00
Verwijderd
En voor de (privé)chauffeurs hier, mocht dat van toepassing zijn, achter het stuur als er verder niemand bij zit die je moet vervoeren.

Dus, scheld je alles en iedereen de huid vol, ben je druk bezig met allerlei telefoongesprekken of je bijrijders of zit je gewoon geconcentreerd je bek te houden en zo strak mogelijk te rijden?

Over het algemeen ben ik vrolijk commentaar aan het leveren op andere weggebruikers en ze lekker aan het uitschelden. Dat lucht tenminste op Daarnaast verdienen de meeste weggebruikers dat ook wel, want er gebeuren zoveel bijna-ongelukken dat het niet meer grappig is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2009, 20:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Oh ja, ik geef op iedereen commentaar. Meestal worden mijn medeweggebruikers ongemerkt aangesproken als vierjarigen met een driftbui.
Verder bel ik niet achter het stuur (ook niet handsfree) en voer ik vrij weinig uit behalve hard en vals met muziek meezingen. Op rechte stukken weg gaat dat eventueel gepaard met trommelen op het stuur.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 20:47
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Als ik alleen rij dan ben ik muziek aan het luisteren en aan het meezingen. Commentaar geef ik soms, vooral op bejaarden met rollators die zomaar oversteken en denken dat ze onsterfelijk zijn en verder op asociaal rijgedrag van mensen met een te dure auto.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 21:55
Verwijderd
Ik kijk meestal strak voor me uit op rechte stukken. Zit meestal helemaal onderuit. Houd m´n handen op m´n schoot en geef kleine rukjes aan het stuur om te corrigeren op rechte stukken. Als ik het stuur moet vasthouden zoals me is geleerd, krijg ik moeie armen. Heb soms ook wel eens van Leiden naar Amsterdam alleen met mijn knieen gestuurd. Meestal loop ik ook te eten en te drinken tijden het rijden. Nu we het toch over drinken hebben. Ik zit meestal ook bezopen achter het stuur. (ja, ga nou niet allemaal reageren hoe stom het wel niet is, want heb geen zin om dit nog eens aan allemaal te moeten lezen)

Heb geen radio, dus meezingen gaat moeilijk, loop vaak te denken. Net als bellen, want ik heb geen mobiele telefoon. Soms word ik boos op medeweggebruikers, maar ben daar nu achter dat dat totaal geen zin heeft en leer dit nou af. Vroeger ontplofte ik zowat als ik in een file terecht kwam, maar nu is het me maar om het even omdat je er toch niks aan kan doen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 22:40
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik luister altijd radio (Arrow!) en soms mompel ik wat in mezelf als een medeweggebruiker iets debiels doet Kwaad zal ik nooit worden, dat dan weer niet. Telefoneren doe ik uiteraard niet als ik rijd, ook niet handsfree ofzo.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 23:09
PV
PV is offline
onderuit, 1 hand aan het stuur, ik roep wel eens 'moet dat nou?' of 'dat heeft toch helemaal geen zin' of 'nou nou als je zo'n haast heb mag je er wel langs hoor' of 'waarom rij je 70 terwijl je 80 mag?' enzo.. en ik zing mee met de radio, ook om een beetje wakker te blijven.
ik heb een enkele keer mn telefoonoortje in, als ik weekenddienst heb voor mn werk.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 23:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Alleen: met een leuke radiozender op, vrolijk meebleren en lekker door de bochten scheuren (niet overdreven, maar met passagiers rijd ik gewoon rustiger).
Met reisgenoten: natuurlijk ook leuke muziek op, kletsend met m'n reisgenoten en vooral veel commentaar aan het geven op mijn medeweggebruikers, dat ze te langzaam/snel rijden, hun licht niet goed is (met stip op 1!!) of asociaal rijgedrag vertonen.

Eigenlijk bel ik niet zoveel, maar ik laat iemand anders bellen of ik bel als ik thuis/plaats van bestemming ben. Voor noodgevallen heb ik wel een oortje.
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 23:32
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik rijd niet vaak in m'n eentje, dus meestal zit ik gezellig te kletsen met degene naast me. Klagen over andere bestuurders komt me bekend voor, maar ook 'praat' ik zogenaamd met ze . De radio staat altijd aan en meezingen doe ik ook wel 'ns .

Binnen de bebouwde kom heb ik m'n aandacht meestal wel bij 't verkeer, maar eenmaal op de auto- of snelweg ga ik nadenken over de komende week en planningen maken in m'n hoofd.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 00:47
Verwijderd
Meestal luister ik naar de radio. Echt schelden doe ik niet, soms wel wat mopperen.
Bellen doe ik niet, want mijn handsfreesetje ligt meestal gewoon thuis. Drinken al helemaal niet, dat vind ik voor paupers die lijden aan zelfoverschatting.
Ik zit ook meestal rechtop, want die schuin overhangende houding die je veelal ziet in GTI'tjes vind ik echt oncomfortabel...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 10:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik vertrek meestal door onverklaarbare omstandigheden nčt iets te laat.. Dat levert stress op, want verkeerslichten werken dan tegen, mensen blijven hangen op de linkerbaan enzovoort. Dit levert onnodige vloekkanonnades op. Ik moet gewoon eens wat eerder van huis weggaan, misschien zit ik dan ook wat relaxter .

Daarbij ben ik tijdens het rijden druk bezig met mijn radio. Ik probeer reclameblokken en irritante nummers te omzeilen. Standaard staat Veronica ingesteld, maar tussendoor switch ik naar cd en andere radiozenders. Dit kan ik zonder te kijken, dus dat bevordert de veiligheid ;-)

Nee, al met al ben ik, als er niemand naast me zit, niet zo'n gezellige rijder
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 11:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ik vertrek meestal door onverklaarbare omstandigheden nčt iets te laat.. Dat levert stress op, want verkeerslichten werken dan tegen, mensen blijven hangen op de linkerbaan enzovoort. Dit levert onnodige vloekkanonnades op. Ik moet gewoon eens wat eerder van huis weggaan, misschien zit ik dan ook wat relaxter .
Ik rijd eigenlijk nooit met haast, maar ik vraag me altijd af of je er werkelijk sneller mee bent door zo gehaast te rijden. Stoplichten heb je overal, dus je wordt toch super vaak afgeremd en op de snelweg is het vaak druk, waardoor je niet veel sneller bent dan anderen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 13:50
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik rijd eigenlijk nooit met haast, maar ik vraag me altijd af of je er werkelijk sneller mee bent door zo gehaast te rijden. Stoplichten heb je overal, dus je wordt toch super vaak afgeremd en op de snelweg is het vaak druk, waardoor je niet veel sneller bent dan anderen.
Ligt geheel aan het tijdstip. Soms scheelt het maar 5 minuten, maar het kan ook makkelijk 20 á 30 minuten schelen.

Hoe ik achter het stuur zit? Sowieso met de juiste houding en dus ook met twee handen aan het stuur. Ondertussen zing ik keihard mee (als er niemand meerijdt), of ik maak allerlei opmerkingen over mensen hun onhandige acties. Als er wel mensen meerijden dan hebben we gewoon discussies of dergelijk. En zelden maak ik weleens een opmerking over mezelf; als in: dat kon beter.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 14:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik zit vrij ver naar achteren (maar ben ook vrij lang), leuning staat altijd schuiner dan nodig is, maar ik zit eigenlijk nooit met m'n rug helemaal tegen de leuning aan.
Verder heb ik eigenlijk altijd de muziek vrij hard staan (van lichtelijk hoorbaar buiten de auto tot aan asociaal hard). Meezingen doe ik niet vaak, soms met de radio als er een leuk/bekend nummer langs komt.
Verder ben ik gewoon de beste bestuurder op de weg, de rest van de bestuurders zijn allemaal kut, gevaarlijk en bakken er gewoon niets van. Het is inmiddels al iets minder erg geworden, maar het kwam wel eens voor dat ik m'n stem kwijt was door het vele schreeuwen naar medeweggebruikers
Smsen doe ik vrij veel achter het stuur, bellen semi-handsfree.
Eten/drinken doe ik ook vrij veel, vooral op langere stukken (naar school +/- 130km, naar vriendin +/- 300km, naar familie +/- 150 km).
En daarnaast ben ik constant shagjes aan het draaien/aan het roken en cd'tjes aan het verwisselen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 22:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik rijd eigenlijk nooit met haast, maar ik vraag me altijd af of je er werkelijk sneller mee bent door zo gehaast te rijden. Stoplichten heb je overal, dus je wordt toch super vaak afgeremd en op de snelweg is het vaak druk, waardoor je niet veel sneller bent dan anderen.
Gevoelsmatig doe ik dan mijn uiterste best er nog iets van te maken, maar uiteindelijk levert het inderdaad waarschijnlijk geen tijdswinst op...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 17:51
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik scheld zoooo veel, t moet gewoon opschieten. Mijn vriendin wordt dan ook gek van mij

Voor de rest rijd ik gewoon normaal, af en toe bumperkleven.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 22:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben altijd erg ontspannen tijdens het rijden. Ik luister wat muziek en zing vaak mee.
Schelden doe ik eigenlijk nooit en ik ben ook niet gehaast.
Auto rijden is juist zo heerlijk, ik zou niet weten waarom ik me druk zou gaan maken in dat stukje vrije tijd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 11:59
Verwijderd
meestal onderuit gehangen, een of geen armen op het stuur (op rechte stukken snelweg vaak geen, kleine auto, lang lichaam > met knieën sturen ;p) mee te trommelen op de muziek, lachend of als het té is; echt kwaad ;x te zeiken op failrijders
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 11:49
Spellbound
Spellbound is offline
Lekker voorover hangend:

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2009, 12:12
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
meestal onderuit gehangen, een of geen armen op het stuur (op rechte stukken snelweg vaak geen, kleine auto, lang lichaam > met knieën sturen ;p) mee te trommelen op de muziek, lachend of als het té is; echt kwaad ;x te zeiken op failrijders
Lees ik dit goed, en rijd je zonder handen aan het stuur op de snelweg?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Lekker voorover hangend:

[afbeelding]
Mooie motor!
Heb je ook een auto en zo ja, rij je anders op de motor dan in de auto en wat is het verschil?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 12:31
Spellbound
Spellbound is offline
Nee, ik heb geen auto. Wel nog een motor

Maar ik rijd wel veel auto. Van m'n ouders, ben ook student-chauffeur en breng altijd mensen weg als iemand niet zelf kan of wil rijden. Aangezien er niet echt auto's zijn die even hard optrekken als m'n motor, heb ik in auto's toch wel een andere rijstijl

Meestal met m'n linkerarm in de deur of op mijn been hangend, lekker relaxed het stuur vasthouden. Sturen doe ik meestal ook met links. Maar als er snel wat moet gebeuren of er is iets onverwachts dan houd ik het stuur netjes stevig met twee handen vast. Leuning niet te ver naar achter, maar wel zo dat ik er tegenaan kan leunen liefts ook met m'n hoofd. En de stoel ver genoeg naar achter..

Met auto en motor gebruik ik normaal de remmen zo min mogelijk, ver vooruitkijken wat er gaat gebeuren dus. Alleen als ik zin heb om sportief te rijden, met de motor over dijkjes bijvoorbeeld dan wordt de rijstijl ietsje agressiever

En als het druk op de weg is, rijd je met de motor overal zo tussendoor natuurlijk. Auto is gezellig achteraan aansluiten en wachten maar
Met citaat reageren
Oud 15-01-2009, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Lees ik dit goed, en rijd je zonder handen aan het stuur op de snelweg?
als t rustig is (naar het werk toe is net na de file's, van het werk terug is net vóór de file's) is maar een kort stukje, maar idd als het rustig is en het niet te hard waait (mn auto weegt niks.. ) dan wel ja
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 16:09
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Relax, één hand aan't stuur, één aan de versnellingspook. Als ik alleen zit, de muziek wat luider (al meer dan 7 jaar dezelfde casette ), als ik volk vervoer iets minder luid.

Zetel redelijk ver naar achteren, zodat ik m'n been niet te hard moet krom houden, anders krijg ik kniepijn (slechte knie).

Durf af en toe wel eens wat sneller te gaan, maar nooit overdreven hard...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 18:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
als t rustig is (naar het werk toe is net na de file's, van het werk terug is net vóór de file's) is maar een kort stukje, maar idd als het rustig is en het niet te hard waait (mn auto weegt niks.. ) dan wel ja
ehhh maar dan ben je toch altijd te laat als er toch iets onverwachts gebeurt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 18:58
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
ehhh maar dan ben je toch altijd te laat als er toch iets onverwachts gebeurt?
Als hij glijdende uren heeft niet hé.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2009, 20:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
huh?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 20:17
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Dat je tussen bepaalde uren vrij mag kiezen om te beginnen: bvb beginnen tussen 8u 's ochtends en 10u 's ochtends, maar wel je volledige 8u per dag kloppen en dus vroeger of later stoppen dan... Kennen ze dat niet in Nl?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 20:22
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Dat je tussen bepaalde uren vrij mag kiezen om te beginnen: bvb beginnen tussen 8u 's ochtends en 10u 's ochtends, maar wel je volledige 8u per dag kloppen en dus vroeger of later stoppen dan... Kennen ze dat niet in Nl?
ze bedoelt: als er voor je op de baan iets gebeurt, dan kan je nooit tijdig reageren als je je handen niet aan je stuur houdt (dus uitwijken)

Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 01:44
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
ze bedoelt: als er voor je op de baan iets gebeurt, dan kan je nooit tijdig reageren als je je handen niet aan je stuur houdt (dus uitwijken)

Ah op die manier.


Bwoah, hangt van je reactievermogen af hé. Zat mensen die wél hun twee handen aan't stuur hebben maar 't reactievermogen hebben van een tanker van 200m...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 10:04
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Lekker voorover hangend:

[afbeelding]


mijn vriend heeft ook zo één, maar dan zwart en naked sexah
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 13:15
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ah op die manier.


Bwoah, hangt van je reactievermogen af hé. Zat mensen die wél hun twee handen aan't stuur hebben maar 't reactievermogen hebben van een tanker van 200m...
Maakt niet uit hoe snel je bent, als jij je handen niet aan het stuur hebt ben je gewoon te laat.

Eigenlijk zouden ze iedereen moeten verplichten om de juiste houding aan te nemen, zou toch zoveel procent aan ongelukken moeten kunnen voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 19:14
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik rij (nog) vrij netjes. Buiten de bebouwde kom eigenlijk altijd twee handen aan het stuur, meestal ook in de goede houding. Als dat vervelend wordt doe ik mn handen wat lager, of 1 hoog en 1 aan de onderkant. Blikjes drinken heb ik al open in de deur. Eten vind ik niet fijn achter het stuur. Bellen doe ik niet, maar ik heb ook geen handsfreekit
Van cruisecontrol wordt ik ook lui, dus dat gebruik ik alleen op hele saaie rechte wegen (2-baans 100-km-wegen, waar je grote delen niet mag inhalen, maar met veel vrachtwagens en mensen die denken dat je maar 80 mag)
Radio mag redelijk hard, maar als er veel gebeurt vind ik het ook weer niet fijn als ik niks meer kan horen van de motor en rest van het verkeer. Meezingen in de file
Opmerkingen gaan meestal over anderen, maar ik word niet zo snel boos. Gewoon, dat ze er zo wel langs mogen of dat 119 toch echt geen 120 is . Andere opvallende dingen op de weg vind ik ook achter het stuur ineens heel interessant. Tot vervelens toe denk ik . Verder kraak ik mezelf af over dingen als af laten slaan en erger ik me als bijrijders zeggen dat zij me gaan vertellen waar ik heen moet en het dan niet doen.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:34
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Maakt niet uit hoe snel je bent, als jij je handen niet aan het stuur hebt ben je gewoon te laat.

Eigenlijk zouden ze iedereen moeten verplichten om de juiste houding aan te nemen, zou toch zoveel procent aan ongelukken moeten kunnen voorkomen.

ja maar hoe controleer je dat

Ik bedoel er zijn meerdere verplichtingen om ongelukken te vermijden maar ook daar houdt geen hond zich aan.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:38
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
ja maar hoe controleer je dat

Ik bedoel er zijn meerdere verplichtingen om ongelukken te vermijden maar ook daar houdt geen hond zich aan.
Dat is inderdaad een probleem. Maar eigenlijk zou men gewoon willekeurige controles moeten houden en dan onder andere bekeuren als je niet fatsoenlijk achter het stuur zit.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Maar waar trek je de grens? Moet je dan stil gaan staan om het radiostation te veranderen bijvoorbeeld?

'u had uw handen niet aan het stuur'
"ja ik moest niezen"
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 16:45
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Maar waar trek je de grens? Moet je dan stil gaan staan om het radiostation te veranderen bijvoorbeeld?

'u had uw handen niet aan het stuur'
"ja ik moest niezen"
Ik heb het voornamelijk om de zithouding. Je hoeft niet per se met 2 handen aan het stuur, dat valt nl. al helemaal niet te controleren - tenzij iemand zonder handen rijdt. Maar een zithouding kun je an sich wel controleren. Want hoe achterlijk sommige mensen zitten, is echt niet normaal. Hun stoelleuning eindigt bij het achterste portier.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2009, 16:54
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
jah of ze zitten met hun kin op het stuur! Die mensen vind ik echt eng, want ik heb het wel eens nagedaan om het te testen (stilstaand overigens) maar je ziet echt geen KLAP meer van je omgeving. Brrr eng.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 17:19
Verwijderd
Wat een grappig topic Ik ben een heel vervelende chauffeur behalve voor mensen die precies zo doen als ik, want ik praat tegen iedereen op de weg - en dan vooral dingen als "Ja, dat is een goed plan, je auto parkeren op een kruispunt!" of "Oh lekker, bumperkleven, ga vooral door!" Nou ja, of "rot op uit mijn kont, randdebiel," maar okee. En als er niemand bij in zit, zing ik hard mee met de radio. Als er mensen bij in zitten eigenlijk ook wel, maar dan praat ik ook met hen.

Ik bel eigenlijk nooit, maar heel soms wel (ouders hebben handsfree dus). Gewoon bellen zou ik nooit doen, en smsen ofzo ook niet... ik piel wel met de radio maar wel met m'n ogen op de weg.

En ik zit wel goed geloof ik, rechtop en niet te ver van of te dicht op het stuur. Stuur wel vaak met een hand of hou ze allebei aan de onderkant (zodat je onderarmen grotendeels op je schoot rusten), want op langere afstanden is tien voor twee echt niet ontspannen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 17:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Ik bel eigenlijk nooit, maar heel soms wel (ouders hebben handsfree dus). Gewoon bellen zou ik nooit doen, en smsen ofzo ook niet... ik piel wel met de radio maar wel met m'n ogen op de weg.
Handsfree bellen is helaas niet veel beter dan gewoon een telefoon in je hand houden. Het enige voordeel is dat je beide handen aan het stuur kunt houden (en dat je er geen bekeuring voor krijgt ), verder maakt het niet zoveel uit. Het is het bellen op zich dat voor afleiding zorgt, logisch ook.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 20:11
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
En ik zit wel goed geloof ik, rechtop en niet te ver van of te dicht op het stuur. Stuur wel vaak met een hand of hou ze allebei aan de onderkant (zodat je onderarmen grotendeels op je schoot rusten), want op langere afstanden is tien voor twee echt niet ontspannen.
Ligt aan je stuur en houding.

Soms zit ik weleens niet helemaal naar m'n zin (heb je met stoelen die iets te veel mogelijkheden hebben), en dan worden m'n armen moe van 45-15. Maar als je een goede houding hebt dan zou het geen probleem moeten zijn, en soms kan ik dan ook gewoon uren zo blijven zitten. Misschien ook eens het gas intrappen? Dan heb je iig meer concentratie en dus meer adrenaline, maar goed. Ik snap best wat je bedoeld, maar het is denk ik gewoon even een kwestie van de juiste houding zoeken.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Handsfree bellen is helaas niet veel beter dan gewoon een telefoon in je hand houden. Het enige voordeel is dat je beide handen aan het stuur kunt houden (en dat je er geen bekeuring voor krijgt ), verder maakt het niet zoveel uit. Het is het bellen op zich dat voor afleiding zorgt, logisch ook.
Daarom doe ik het ook eigenlijk nooit, maar het is wel eens voorgekomen dus ik kan niet zeggen dat ik het nooit doe
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Ligt aan je stuur en houding.

Soms zit ik weleens niet helemaal naar m'n zin (heb je met stoelen die iets te veel mogelijkheden hebben), en dan worden m'n armen moe van 45-15. Maar als je een goede houding hebt dan zou het geen probleem moeten zijn, en soms kan ik dan ook gewoon uren zo blijven zitten. Misschien ook eens het gas intrappen? Dan heb je iig meer concentratie en dus meer adrenaline, maar goed. Ik snap best wat je bedoeld, maar het is denk ik gewoon even een kwestie van de juiste houding zoeken.
Misschien zijn m'n armen te kort of m'n benen te lang? Maar als ik met m'n armen dicht genoeg bij het stuur zit om ontspannen te zitten, zitten m'n knieën tegen het stuur En als ik de rugleuning nog rechterop doe, krijg ik een zere rug. Vooral in het volkswagenbusje trouwens, in de volvo is het niet zo erg.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 07:31
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Misschien zijn m'n armen te kort of m'n benen te lang? Maar als ik met m'n armen dicht genoeg bij het stuur zit om ontspannen te zitten, zitten m'n knieën tegen het stuur En als ik de rugleuning nog rechterop doe, krijg ik een zere rug. Vooral in het volkswagenbusje trouwens, in de volvo is het niet zo erg.
Hmmm, dan zou het voor jou gunstig zijn om een stuur te hebben die je naar je toe kunt trekken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 11:15
Verwijderd
Even een vraagje hieraan gerelateerd: met 2750 kilometer per maand, merk ik dat de stoelen van mijn peugeot heerlijk zitten. Maar dat ik toch soms wel een beetje een vermoeid gevoel heb onder in mijn rug.

Wat is dan de beste stoel stand? naar achter of juist meer naar voren
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 11:50
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Even een vraagje hieraan gerelateerd: met 2750 kilometer per maand, merk ik dat de stoelen van mijn peugeot heerlijk zitten. Maar dat ik toch soms wel een beetje een vermoeid gevoel heb onder in mijn rug.

Wat is dan de beste stoel stand? naar achter of juist meer naar voren
Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat je goed recht zit, ondertussen het stuur op normaal afstand zit en je normaal bij de pedalen kunt. Zodoende blijf je lekker recht zitten en heeft je rug goede steun.

Of anders zijn je onderrug spieren niet getraind, trainen dan.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 12:06
Verwijderd
Hmm misschien heb je gelijk en zit ik wat te ver onderuit gezakt. Zal mijn stoel eens wat rechter zetten... Want je stuur op goede afstand betekend toch dat je armen gekromd zijn? Of heb ik dat mis?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 12:25
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Hmm misschien heb je gelijk en zit ik wat te ver onderuit gezakt. Zal mijn stoel eens wat rechter zetten... Want je stuur op goede afstand betekend toch dat je armen gekromd zijn? Of heb ik dat mis?
Kijk anders even naar dit filmpje: klik!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 12:32
Verwijderd
Thanks, dat was een nuttig antwoord

Maar, zoals hij zit, LIJKT het me nogal opgefrommeld. Maar dat zal aan mij liggen

Ga vanmiddag eens kijken wat ik met mijn stoel kan doen.

Eigenlijk raar, dat mijn rijlessen, die overigens erg goed waren, daar weinig aandacht aan besteedde.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 12:49
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
je moet toch, als je je armen rechtuit steekt, je polsen op het stuur hebben liggen. En met je benen is het zo dat als je de koppeling vol intrapt je knie nog heel iets gebogen moet zijn.

toch?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 13:09
Verwijderd
volgens het filmpje wel. En dat heb ik in principe ook. Alleen zal het er bij mij inliggen dat mijn rugzitting te ver naar achter zit. Dus misschien dat ff oplossen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Seksverhalen
Verwijderd
318 04-02-2013 14:43
Verhalen & Gedichten Bosroes
Verwijderd
8 14-12-2007 17:13
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten scary story!!
Ronella
7 09-05-2004 19:13
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De Overhand
Ieke
0 07-12-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.