Oud 10-04-2010, 11:59
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
En door met nummertje 8.

Laatste bericht uit #7:

Citaat:
Ja Ruhnaatjuh geeft wel hele goede tips .

Over het Engels: Mijn uitspraak/grammatica was ook helemaal niet zo goed toen ik het interview deed. Maar sommige interviewers (+ docenten) kunnen zelf ook niet perfect Engels en hebben ook een heel sterk accent. Zolang je maar kan zeggen wat je bedoelt is het wel goed.

Ik heb nooit een TOEFL gedaan en had geloof ik een 7,2 voor Engels in de 6e, heb er nooit meer iets van gehoord en was toch aangenomen

En idd, wees niet te arrogant. Het is echt niet erg om een keer te zeggen dat je iets niet weet want anders kan het zijn dat je jezelf toch alleen maar vast praat. Ga niet dingen verdraaien om jezelf beter uit te laten komen (ik ken iemand die had gezegd dat ze heel erg van literaire boeken hield, nou toen kreeg ze er allemaal vragen over en uiteindelijk bleek dat ze helemaal niet veel boeken had gelezen .
Ik kan me hier overigens alleen bij aansluiten.

Zorg dat je goed weet wat je wilt en hoe je tegen University College aankijkt. En natuurlijk eerlijk blijven, maar dat is vanzelfsprekend. Ken je motivatiebrief goed, en zorg dat je hem op alle punten kunt verdedigen.

En voor de rest is er eigenlijk geen reden om zenuwachtig te worden: het voelde voor mij totaal niet als een ondervraging, meer gewoon een gezellig en interessant gesprek.

Veel succes!
Advertentie
Oud 10-04-2010, 19:46
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Dank je!
Zijn jullie trouwens met openbaar vervoer gegaan? Die informatie op 9292ov, ik snap er niks van
Oud 10-04-2010, 21:10
Verwijderd
Ja, ben met het OV gegaan
Was idd erg verwarrend die info van 9292ov.... maar als je op Utrecht Centraal aankomt, moet je de kant van de winkels oplopen en op een gegeven moment naar de links de trappen af naar beneden (volg de bordjes), dan kom je uit in een gang, ga naar links en loop de gang uit, dan kom je uit bij de bussen. Daar moet je geloof ik bus 12 nemen

Oh en er staat iets van 10 min. lopen voor, maar dat is minder hoor.

En als je bij de halte (Kromme Rijn ofzo?) uitgestapt bent, moet je oversteken en een straat van een woonwijk ingaan, rechtdoor en op een gegeven moment met de bocht mee naar links, het is ong. 8 min lopen maar je ziet vanzelf een poort (er zijn overigens 2 ingangen en dit is geloof ik niet de officiele, maar ik weet niet waar de officiele zit )

Hoop dat je er wat aan hebt!
Oud 10-04-2010, 21:15
Verwijderd
Zijn er hier nog meer mensen die moeten kiezen tussen AUC/UCU???
Oud 10-04-2010, 22:46
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Ja, ben met het OV gegaan
Was idd erg verwarrend die info van 9292ov.... maar als je op Utrecht Centraal aankomt, moet je de kant van de winkels oplopen en op een gegeven moment naar de links de trappen af naar beneden (volg de bordjes), dan kom je uit in een gang, ga naar links en loop de gang uit, dan kom je uit bij de bussen. Daar moet je geloof ik bus 12 nemen

Oh en er staat iets van 10 min. lopen voor, maar dat is minder hoor.

En als je bij de halte (Kromme Rijn ofzo?) uitgestapt bent, moet je oversteken en een straat van een woonwijk ingaan, rechtdoor en op een gegeven moment met de bocht mee naar links, het is ong. 8 min lopen maar je ziet vanzelf een poort (er zijn overigens 2 ingangen en dit is geloof ik niet de officiele, maar ik weet niet waar de officiele zit )

Hoop dat je er wat aan hebt!
Dit verklaart een boel, bedankt!
Oud 11-04-2010, 00:23
nlb7
nlb7 is offline
Citaat:
Zijn er hier nog meer mensen die moeten kiezen tussen AUC/UCU???
Yes hierzo! Of naja, beter gezegd, heb moeten kiezen. Mijn offer van UCU is ondertussen al verlopen. Bewust, dus drie keer raden voor wat ik heb gekozen. AUC hiephoi .
Ik heb behoorlijk lopen tobben hierover en ik ben nog steeds niet 100% sure of mijn keuze nou de juiste was, maar wat ik wel weet is dat ik me beter, relaxter voelde bij AUC.

UCU heeft een zeer goede reputatie en ze weten wat ze doen omdat ze het gewoonweg al 10 jaar langer bestaan. Over AUC is nog niet echt een oordeel. Dat was mijn voornaamste struikelblok. Maarja weetje, AUC heeft zeer gemotiveerde studenten en die zorgen er wel voor dat die een net zo goede reputatie krijgen, tenminste dat ben ik van plan . En tsja, wat betreft mogelijke problemen, AUC zal er alles aan doen om die zo snel mogelijk op te lossen en met het geld wat ze hebben zal redelijk wat mogelijk zijn . Bovendien hou ik wel van een uitdaging. Ik zie het maar zo, van struikelblokken leer je veel. Het blijft echter wel een minpunt (alleen is die in mijn belevenis niet zo heel groot, haha..).

Wat een ander groot punt is waar mijn keuze op is gebaseerd is het vakkenpakket bij AUC t.o.v. UCU. AUC heeft qua Science-kant gewoon net wat passendere vakken voor mij dan UCU. Bovendien is AUC van plan te gaan uitbreiden waar Utrecht juist misschien gaat inperken. Ik geloof dat de lesuren verkort worden bij UCU, maar dit weet ik niet 100% zeker. Toen ik vroeg naar de negatieve kanten van UCU op de open dag werd mij dat verteld...

Stiekem werd ik ook meer getrokken door Amsterdam als stad dan Utrecht, maarja dit is natuurlijk een persoonlijk iets. De kamers van Amsterdam zijn wel groter, en daar hoef je niet uit in de zomer. Daarbij zit het niet allemaal bij elkaar in Amsterdam, op de een of andere manier was ik toch ook wel een klein beetje bang voor de ''bubble'' bij Utrecht.

Ik denk (of zou het hoop zijn?), dat het niveau van de docenten ongeveer gelijk zal zijn. Bij beiden werken gewoon universitaire docenten bij UCU veel van UU en bij AUC zullen de meesten van de UvA en de VU komen.

Verder is een verschil het koken. De dining hall in Utrecht is voor mij zowel positief als negatief, dus wat dat betreft neutraal, heeft niet echt meegewogen voor mijn beslissing . Het is fijn dat als je tijd tekort hebt je gewoon even snel iets kan halen, je niet zelf hoeft te koken enz. daarbij denk ik dat je sneller in contact komt met mensen. Je betaalt alleen wel voor alle maaltijden en in drie jaar zal het ook wel leuk zijn om zelf te koken. Het is wel mogelijk om zelf te koken uiteraard, maarja je betaalt wel, vind ik een beetje zonde.

Als laatste vond ik het leuk dat bij AUC ze 50% internationaal hebben versus 30% bij UCU. Amsterdam zal waarschijnlijk meer internationale studenten trekken aangezien Amsterdam een veel bekendere stad is dan Utrecht voor het buitenland. Ik vind alleen de partners van Utrecht wel geniaal. Die heeft gewoon betere contacten. Een half jaartje buitenland bij een bekende universiteit zul je bij AUC hoogstwaarschijnlijk zelf moeten regelen. Ze gebruiken wel de partners van UvA en VU, maar die vond ik niet heel denderend, terwijl die van UCU mij wel erg aanspraken. Dat vond ik wel erg jammer.

Volgens mij heb ik nu de grootste verschillen wel genoemd. Voor mij was de doorslag dus: vakken, sfeer, kamers niet bij het hoofdgebouw (minder ''bubble-gevoel''), meer internationaal en Amsterdam als leukere stad.

Nou jeetje, ondertussen al een heel verhaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Oud 11-04-2010, 11:41
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:

[Insert lang verhaal]

Ik denk vrijwel hetzelfde over alles wat hierboven staat, maar toch heeft UCU mijn voorkeur.

Het feit dat UCU langer bezig is dan AUC heeft voor de academische kant voor mij ook geen invloed gehad. Ik ben er van overtuigd dat als de eerste onderzoeken komen waar AUC ook bij betrokken zal worden (Elsevier e.d.), dat zij net zo goed zo niet beter dan UCU zullen presteren. De 10 jaar ervaring heeft echter wel invloed als je kijkt naar het aantal commissies/activiteiten wat op UCU aanwezig is. Dit zijn er toch aanzienlijk meer dan op AUC, wat voor mij wel een klein pluspuntje is.

Het vakkenaanbod is voor mij ook een erg belangrijk punt geweest, maar omdat ik voornamelijk vakken in de Humanities wil doen heeft UCU hier duidelijk de overhand. De thema's op AUC komen mij over als een marketingtool, een soort unique selling point, wat niets toevoegt aan het vakkenaanbod en in mijn geval (Humanities valt onder het ''Cities en Cultures Theme") de vakken zelfs minder aantrekkelijk maakt. Daarnaast biedt AUC zeer weinig vakken aan in Filosofie/Religie, wat ik wel erg interessant vind.

Wat betreft de steden ben ik het met je eens. Ik zou liever in Amsterdam wonen dan in Utrecht. Ik vind Amsterdam echt een prachtige stad, het heeft een charme die je in Utrecht zeker mist. Wat betreft de bubble ben ik het gedeeltelijk met je eens. De afgesloten campus op UCU vond ik in het begin wel een nadeel, maar het is toch wel ontzettend handig én gezellig daar. Daarnaast vind ik het een misverstand dat de 'bubble' bepaald wordt door de afstand tussen je kamer en het gebouw waar je les hebt. Mijns inziens gaat het bubble gevoel meer om de mensen waarmee je omgaat, de community waarin je je begeeft, en ik denk dat op dit punt AUC en UCU nauwelijks verschillen. Bij beiden zul je toch het meeste met mede-UC'ers omgaan, en voornamelijk met activiteiten binnen het UC bezig zijn. Zowel in AUC als in UCU kun je er voor kiezen om buiten het UC mee te doen aan activiteiten/verenigingen. En vergeet niet dat AUC in 2012 ook een campus krijgt, en dat in het science park
De sfeer op UCU vond ik overigens beter dan op AUC. Ik vind het academische gebouw in AUC erg kil en steriel, UCU deed veel aangenamer aan, bij AUC had ik echt het gevoel alsof ik door een hogeschool liep, bij UCU veel minder. Het academische gebouw van AUC staat dan wel weer in een prachtige buurt, maar die blokkendoos op het sciencepark waar in je moet wonen vind ik toch niks.

De dining hall zie ik zelf wel een beetje als een nadeel. Het is duur, en een deel van het studentenleven is mijns inziens toch wel de onafhankelijkheid. Het argument dat het een 'social hub' zou zijn vind ik nogal loos, omdat een UC op zichzelf al een hele hechte community is, hier heb je geen dining hall voor nodig. Daar staat tegenover dat het wel heel makkelijk is, en je toch wel wat tijd bespaart aan boodschappen doen en koken.

AUC is inderdaad internationaler, en UCU wat 'Nederlandser', wat opzich wel jammer is. Al denk ik dat je van die 15% verschil niet zo heel veel zult merken. Wat betreft de exhange partners is het bij UCU waarschijnlijk allemaal wat makkelijker, maar ik denk eigenlijk dat je bij AUC ook wel behoorlijk wat opties hebt als je het via de UvA/VU regelt.

En nog één dingetje wat ik stiekem wel erg fijn vind: de lange vakanties. 6 Weken kerstvakantie en 12 weken zomervakantie lijkt me heerlijk. Genoeg tijd om te werken om je schulden een beetje onder controle te houden en daarnaast ook nog ruim tijd om lekker op vakantie te gaan. Eigenlijk hoort dit helemaal geen invloed te hebben, maar het heeft toch wel een beetje meegewogen bij mij.

Dus, in het kort: het academische programma van AUC stelt teleur op humanities gebied. De stad Amsterdam is mooier dan Utrecht, maar de bubble creëer je zelf. Door de dining hall ben je minder zelfstandig en het is duur, maar wel makkelijk. AUC is iets internationaler, al is het de vraag hoeveel je hiervan in de praktijk zult merken. UCU heeft lange vakanties .

Eigenlijk is voor mij het academisch programma wat telt. Als AUC het vakkenaanbod van UCU gehad, had ik naar AUC gegaan.

Voila.
Oud 11-04-2010, 12:21
Verwijderd
@ nlb7: Dank je, heb ik heel veel aan. Fijn dat je de knoop al doorgehakt hebt wbt je eigen keuze, dat geeft toch wel rust lijkt mij.

Wat ik een groot minpunt van UCU vind, is dat je 3 maanden geen kamer hebt. Maar aan de andere kant wil ik ook niet mijn keuze af laten hangen van zoiets.

Qua vakken maakt het voor mij niet heel veel uit of ik naar AUC of UCU ga, maar toch denk ik dat UCU iets beter is omdat je meer keuzevakken hebt (bij AUC heb je die Thema's enz.) En de exchange mogelijkheden (van AUC heb ik nog niet gehoord hoeveel mensen op exchange gaan) beter zijn.

Toch kunnen die thema's ook positief zijn: het maakt je vakkenpakket misschien samenhangender? Maar ik vind het voornamelijk vervelend omdat ik niet één thema wil kiezen, ik wil graag de mogelijkheid hebben om verschillende vakgebieden (bijv. linguistics & psychologie, een minor in recht...) te combineren.
Bovendien weet ik niet of ze al op volle capaciteit draaien?

De onzekerheid van de toekomst AUC vind ik toch wel een groot minpunt.

Daar tegenover staan de kamers, die zijn echt mooi en handig dat je daar in de zomer kan blijven + goede faciliteiten zoals eigen badkamer en keukentje.

En een pluspunt van UCU vind ik ook die 6 weken kerstvakantie, hihi. En ook dat ze meer activiteiten hebben.

Wat betreft de dining hall ben ik ook neutraal. Ik bedoel, het is duur... maar als je later een goede baan hebt verdien je dat ook terug. Ik ga echt me keuze niet af laten hangen van 800 euro verschil per jaar.

Verder moet ik nog maar fftjes afwachten of ik ben aangenomen bij UCU.... maar natuurlijk hoop ik van wel . En anders zou ik het ook niet erg vinden om naar AUC te gaan

Zijn er hier mensen die nu op AUC zitten en UCU afgewezen hebben? Of mensen die op UCU zitten en AUC afgewezen hebben? Of andere UCs misschien?
--> Staan jullie nog steeds achter die keuze (is heel persoonlijk denk ik)?

Laatst gewijzigd op 11-04-2010 om 14:38.
Oud 11-04-2010, 12:23
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Je hebt trouwens 2 maanden geen kamer, niet 3. Juli en Augustus moet je je kamer uit.
Oud 11-04-2010, 12:27
Verwijderd
oh nou dat valt dan helemaal mee!

De vakantie begint toch in mei?
Oud 11-04-2010, 12:34
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Van 31 Mei tot 2 Juni is er een optionele ´Summer Term´. Hier kun je vakken inhalen als je achterloopt of extra speciale vakken kunt doen. Als je dus geen achterstand hebt heb je die maand gewoon al vakantie.
Oud 11-04-2010, 21:07
nlb7
nlb7 is offline
Pff heb ik net een heel verhaal geschreven, doet ie het niet.. Ik ben echt te lui om het nog allemaal een keer te schrijven dus hier komt een samenvatting:

Als relativering op dat je bij UCU zoveel vakantie hebt... Als Science major ben je verplicht een Laboratory-course te doen in je zomer, dus daar gaan je 12 weken (omdat ze zelf geen lab hebben sturen ze je op deze cursus). Bovendien om zich die extra vakantie te kunnen permiteren hebben ze een hogere werkdruk. 56 uur versus 42. Dat betekent dat je 14 uur per week over houdt in Amsterdam t.o.v. Utrecht. 56 vond ik persoonlijk echt belachelijk veel, maarja je weet natuurlijk niet in hoeverre dit ook echt nageleefd wordt. Oh en studenten van AUC zijn er ook al aan het onderhandelen over meer vakantie heb ik al gehoord, maarja hier zul je bij je keuze niet vanuit moeten gaan (A).

Verder ben ik het met MizZoo eens dat de courses wat betreft Humanities beter zijn in UCU, dus ik snap je keuze ook heel goed. Qua science vind ik echter AUC er wel bovenuit steken.

Over de kamers.. dat je in Utrecht je kamer kwijt bent in de zomer geeft voornamelijk voor internationale studenten problemen denk ik. Het betekent echter wel dat je beperkt wordt in mogelijkheden, zo is het bij Utrecht bijv. niet echt mogelijk om je kamer te schilderen. Het kan wel, maar dan betaal je later superhoge kosten voor het werk dat zij moeten verrichten om het ongedaan te krijgen. Bij AUC kan je wel je kamer verfen.

En het is inderdaad zo dat er op het moment meer activiteiten zijn bij UCU, maar het is natuurlijk ook leuk om het zelf op te richten.. bovendien was ik van plan dat soort activiteiten (sport e.d.) buiten school te gaan doen zodat je meer mensen leert kennen ook buiten je studie (minder bubble jippie ).
Oud 11-04-2010, 21:55
Verwijderd
@ nlb7:

Ik vind dat er zowel voor UCU en AUC positieve en negatieve dingen te zeggen zijn.

Ik denk dat het heel moeilijk is om er een keuze tussen te maken...... (voor mij wel tenminste)

Bij AUC is het idd meer beta-georienteerd, dus dat zou een reden kunnen zijn om daarheen te gaan maar ook al wil je niet de beta kant op, dan nog is AUC een goede keuze lijkt mij. (het zijn allebei liberal arts opleidingen.)

Ook al is AUC nieuw, het schijnt heel populair te zijn, is ook wel logisch natuurlijk door de stad en door de faciliteiten.

Ik wou eerst ook naar AUC, maar nu begin ik er over te denken om naar UCU te gaan, niet omdat ik AUC slecht vind ofzoiets, maar ik denk door mijn eigen intuitie, door persoonlijke voorkeuren. (maar ik weet het niet 100% zeker.. ik twijfel nog steeds..)
Oud 11-04-2010, 21:59
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Pff heb ik net een heel verhaal geschreven, doet ie het niet.. Ik ben echt te lui om het nog allemaal een keer te schrijven dus hier komt een samenvatting:

Als relativering op dat je bij UCU zoveel vakantie hebt... Als Science major ben je verplicht een Laboratory-course te doen in je zomer, dus daar gaan je 12 weken (omdat ze zelf geen lab hebben sturen ze je op deze cursus). Bovendien om zich die extra vakantie te kunnen permiteren hebben ze een hogere werkdruk. 56 uur versus 42. Dat betekent dat je 14 uur per week over houdt in Amsterdam t.o.v. Utrecht. 56 vond ik persoonlijk echt belachelijk veel, maarja je weet natuurlijk niet in hoeverre dit ook echt nageleefd wordt. Oh en studenten van AUC zijn er ook al aan het onderhandelen over meer vakantie heb ik al gehoord, maarja hier zul je bij je keuze niet vanuit moeten gaan (A).

Verder ben ik het met MizZoo eens dat de courses wat betreft Humanities beter zijn in UCU, dus ik snap je keuze ook heel goed. Qua science vind ik echter AUC er wel bovenuit steken.

Over de kamers.. dat je in Utrecht je kamer kwijt bent in de zomer geeft voornamelijk voor internationale studenten problemen denk ik. Het betekent echter wel dat je beperkt wordt in mogelijkheden, zo is het bij Utrecht bijv. niet echt mogelijk om je kamer te schilderen. Het kan wel, maar dan betaal je later superhoge kosten voor het werk dat zij moeten verrichten om het ongedaan te krijgen. Bij AUC kan je wel je kamer verfen.

En het is inderdaad zo dat er op het moment meer activiteiten zijn bij UCU, maar het is natuurlijk ook leuk om het zelf op te richten.. bovendien was ik van plan dat soort activiteiten (sport e.d.) buiten school te gaan doen zodat je meer mensen leert kennen ook buiten je studie (minder bubble jippie ).
Over studielast kun je mijns inziens niets zeggen. Als we op dat soort getallen af zouden gaan zou een rechtenstudent net zoveel uur met zijn studie bezig zijn als iemand op het AUC. Natuurlijk, de puntjes zijn hetzelfde enzo, maar de realiteit is wel anders.

Feit is dat het aantal contacturen per week op AUC en UCU hetzelfde zijn. Het aantal uur zelfstudie verschilt zo ontzettend per student en per vak dat je daar niets zinnigs over kunt zeggen, lijkt mij. Logischerwijs is de studielast op UCU wat hoger, met 32 weken les in plaats van 40 weken les, maar of de praktijk zich ook daadwerkelijk om laat rekenen tot een verschil van 14 uur per week betwijfel ik ten zeerste. (Maar dat gaf je zelf ook al aan )

Weet iemand hoe lang de courses op het AUC duren, en of deze verdeeld zijn over het semester of allevijf tegelijk worden gegeven? Op UCU duren ze in ieder geval een heel semester (16 weken), als ik het goed had begrepen.
Oud 11-04-2010, 22:07
nlb7
nlb7 is offline
Citaat:
... Feit is dat het aantal contacturen per week op AUC en UCU hetzelfde zijn...
Bij UCU worden lesuren verkort naar 1 uur en 45 minuten ipv 2 uur met ingang van volgend jaar, dus contacturen worden minder.. Studenten zijn alleen wel heftig aan het protesteren, so who knows what will happen. Tenminste dat is het plan zoals ik het voor het laatst gehoord heb..
Oud 11-04-2010, 23:01
nlb7
nlb7 is offline
Om nog even toe te voegen...
Ik denk dat voor de mensen die twijfelen tussen AUC/UCU het handig is om de verschillen tussen de twee op een rijtje te zetten en dan aan welk verschil je het meeste waarde aan hecht die bovenaan te zetten tot de minst belangrijke. Zo zou het lijstje er voor mij ongeveer zo uitzien:

1. Vakken - AUC
2. Ervaring - UCU
3. Sfeer - AUC
4. Internationale studenten - AUC
5. Goede partners - UCU
6. Kamers - AUC
7. De stad zelf - AUC
8. Vakanties - UCU

Naja er mist nog een hoop, maar jullie snappen het principe. Iedereen heeft andere prioriteiten en vindt andere dingen belangrijk. Om een keuze te maken tussen de twee zul je goed moeten kijken naar de verschillen en bij welke je net iets meer voordelen (of minder nadelen) ziet daar kies je voor. Ik denk dat over het algemeen iedereen wel ongeveer dezelfde voordelen en nadelen ziet bij de twee, het is echter per persoon verschillend welk meer meeweegt. Uit voorgaande post's kun je de meeste pro's en con's halen en beargumentatie hiervoor, dat is handig dus kijk daar nog naar. Verder denk ik dat je bij beiden echt supergoed terecht komt, welke je ook kiest. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel!
Oud 11-04-2010, 23:10
Verwijderd
Ik ben het niet eens met: 1. Vakken - AUC en 3. Sfeer - AUC.

Het hangt er maar net vanaf of je SCI / SSC of HUM wilt gaan doen. UCU biedt namelijk meer vakken in de richting SSC/HUM aan, terwijl AUC meer vakken in de richting SCI aanbiedt. Als zal dit verschil niet heel groot zijn, omdat je bij allebei de opleidingen alledrie de majors kan kiezen en het allebei Liberal Arts & Sciences is. (M.a.w. ze kunnen het zich niet permitteren om teveel te specialiseren).

Qua sfeer - Ik vind de campus van UCU veel sfeervoller en ook het feit dat er al studentenverenigingen en een bar zit enz. draagt bij aan de sfeer. Natuurlijk zal de sfeer op AUC ook goed zijn, maar je kunt er niet zoveel over zeggen tenzij je er echt de opleiding volgt. En de sfeer creeer je uiteindelijk toch zelf

Laatst gewijzigd op 12-04-2010 om 07:16.
Oud 11-04-2010, 23:41
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:

1. Vakken - AUC
2. Ervaring - UCU
3. Sfeer - AUC
4. Internationale studenten - AUC
5. Goede partners - UCU
6. Kamers - AUC
7. De stad zelf - AUC
8. Vakanties - UCU

Naja er mist nog een hoop, maar jullie snappen het principe. Iedereen heeft andere prioriteiten en vindt andere dingen belangrijk. Om een keuze te maken tussen de twee zul je goed moeten kijken naar de verschillen en bij welke je net iets meer voordelen (of minder nadelen) ziet daar kies je voor. Ik denk dat over het algemeen iedereen wel ongeveer dezelfde voordelen en nadelen ziet bij de twee, het is echter per persoon verschillend welk meer meeweegt. Uit voorgaande post's kun je de meeste pro's en con's halen en beargumentatie hiervoor, dat is handig dus kijk daar nog naar. Verder denk ik dat je bij beiden echt supergoed terecht komt, welke je ook kiest. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel!
Ik pas het lijstje iets aan als je het niet erg vindt.

1. Vakken - Aanbod: UCU (voor Humanities & Social Sciences)
2. Vakken - Keuzevrijheid: UCU
3. Buitenschoolse Activiteiten: UCU
4. Sfeer: UCU
5. Internationaal Karakter: AUC
6. Organisatie: AUC
7. Kamers: AUC
8. Stad: AUC
9. Academische Kalender: UCU
Ads door Google
Oud 12-04-2010, 09:01
Fiets23
Fiets23 is offline
Hallo,
Ik zag jullie discussies over UC en aangezien ik zelf volgend jaar ook aan een UC wil gaan studeren dacht ik, ik meld me even aan.

Ik zie dat jullie allemaal discussiëren over het verschil tussen AUC en UCU, maar ik heb nog van niemand gehoord die heeft overwogen om naar LUCTH (Den Haag) te gaan. Wat zijn jullie beweegredenen om je hier niet aan te melden? Want ik zit er sterk aan te denken om me daar aan te melden.
Oud 12-04-2010, 09:39
Verwijderd
@ fiets23: nou, LUCTH is heel erg politiek georienteerd geloof ik, terwijl ik daar niet echt geinteresseerd in ben haha Verder heb ik me er niet heel erg in verdiept...

Laatst gewijzigd op 12-04-2010 om 10:44.
Oud 12-04-2010, 16:00
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
@ fiets23: nou, LUCTH is heel erg politiek georienteerd geloof ik, terwijl ik daar niet echt geinteresseerd in ben haha Verder heb ik me er niet heel erg in verdiept...
Same here
Oud 12-04-2010, 16:14
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Voor iedereen die met de bus (vanaf Utrecht Centraal) naar UCU moet heb ik maar even een kaartje gemaakt.

Op Utrecht Centraal ga je naar de stationshal (met de roltrap vanaf het perron waar je bent gearriveerd) volg dan de bordjes stadsbussen (loop richting Hoog Catharijne) en ga dan ergens naar beneden met de roltrap/trap waar het bordje stadsbussen staat). Dan kom je dus uit bij de stadsbussen en kun je 2 bussen nemen (12 of 4). Er zijn twee bussen 4 dus zorg dat je de goede neemt (richting Fokkema Andrealaan).

Als je met bus 12 gaat, en je volgt de groene route (zie kaartje) dan kom je eerst bij de Kromhoutweg van campus (dat is idd niet de hoofdingang), je kunt dan beter even doorlopen en dan de hoofdingang nemen.

Ik vind persoonlijk bus 4 leuker omdat je dan door de stad gaat
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ucu-map.jpg (82.6 KB, 17x gelezen)
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 12-04-2010, 16:36
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Eindelijk mijn interview datum gekregen voor UCU: volgende week donderdag is het zover.
Oud 12-04-2010, 16:51
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Voor iedereen die met de bus (vanaf Utrecht Centraal) naar UCU moet heb ik maar even een kaartje gemaakt.

Op Utrecht Centraal ga je naar de stationshal (met de roltrap vanaf het perron waar je bent gearriveerd) volg dan de bordjes stadsbussen (loop richting Hoog Catharijne) en ga dan ergens naar beneden met de roltrap/trap waar het bordje stadsbussen staat). Dan kom je dus uit bij de stadsbussen en kun je 2 bussen nemen (12 of 4). Er zijn twee bussen 4 dus zorg dat je de goede neemt (richting Fokkema Andrealaan).

Als je met bus 12 gaat, en je volgt de groene route (zie kaartje) dan kom je eerst bij de Kromhoutweg van campus (dat is idd niet de hoofdingang), je kunt dan beter even doorlopen en dan de hoofdingang nemen.

Ik vind persoonlijk bus 4 leuker omdat je dan door de stad gaat
Bedankt! Deze ga ik printen haha. Heb morgen mijn interview en ben echt een ramp met wegen. xD
Oud 12-04-2010, 18:19
nlb7
nlb7 is offline
Citaat:
Ik ben het niet eens met: 1. Vakken - AUC en 3. Sfeer - AUC.

Het hangt er maar net vanaf of je SCI / SSC of HUM wilt gaan doen. UCU biedt namelijk meer vakken in de richting SSC/HUM aan, terwijl AUC meer vakken in de richting SCI aanbiedt. Als zal dit verschil niet heel groot zijn, omdat je bij allebei de opleidingen alledrie de majors kan kiezen en het allebei Liberal Arts & Sciences is. (M.a.w. ze kunnen het zich niet permitteren om teveel te specialiseren).

Qua sfeer - Ik vind de campus van UCU veel sfeervoller en ook het feit dat er al studentenverenigingen en een bar zit enz. draagt bij aan de sfeer. Natuurlijk zal de sfeer op AUC ook goed zijn, maar je kunt er niet zoveel over zeggen tenzij je er echt de opleiding volgt. En de sfeer creeer je uiteindelijk toch zelf
Ik noem het lijstje ook vanuit mijn oogpunt Dat is mijn mening, hoe ik het heb ervaren.. en zoals al eerder genoemd heb ik ook al gezegd dat ik heel goed begrijp dat een persoon die HUM wil gaan doen 'de vakken-keuze' eerder uitkomt bij UCU (zoals MizZoo).

En sfeer/ een meer ''thuisgevoel'' is natuurlijk ook erg persoonlijk
Advertentie
Oud 12-04-2010, 19:14
riiannee
riiannee is offline
ooh ik heb trouwens op 1 april gehoord dat ik ben aangenomen op UCM. beetje drukke periode gehad omdat ik weer een aantal weken heb gemist door ziek zijn dus vandaar even niet hier gekeken.
Ik heb nog steeds niks van UCU gehoord maar goed dat was mijn tweede keuze.
trouwens ik vroeg aan een leraar (of prof) hoeveel aanmeldingen er waren in UCM en ze zeiden dat ze er al meer dan 500 hadden gehad voor de deadline op 1 april. Dat was over twee weken toen dacht ik. Alleen ik zie hier eigenlijk alleen toekomstig UCU'ers en AUC'ers.
Oud 12-04-2010, 19:28
Verwijderd
@ nlb7: ok

Wie heeft er hier de dorms van AUC bezocht en kan mij iets vertellen over zijn/haar indruk & over de sfeer die er hing?
Oud 12-04-2010, 19:29
Verwijderd
@ Rianneee: gefeliciteerd, leuk dat je bent aangenomen op UCM

heb je nog helemaal niks gehoord van UCU of wel al je interview gehad?
Oud 12-04-2010, 20:32
riiannee
riiannee is offline
merci! ik heb echt nog helemaal niks gehoord behalve een bevestiging en een mail dat ze 555 aanmeldingen hadden nadat ik had gevraagd of het normaal was dat ik nog niks had gehoord. Dat laatste was 15 maart.
Oud 13-04-2010, 23:08
Fiets23
Fiets23 is offline
Ik zit er nu toch sterk aan te denken om naar UCU te gaan. Ik zit dan te denken aan o.a. vakken in sociologie en aan het China programma. Zijn er hier studenten die met één van beide ervaring hebben?
Oud 14-04-2010, 10:52
Hawk90
Hawk90 is offline
Hmm ben volgens mij één van de weinige aspirerende RA-ers hier . Although Middelburg niet ideaal is vind ik het wel mijn passende vakken hebben, financieel veel makkelijker te bolwerken dan UCU, en AUC vind ik persoonlijk niets (voor mij, ben SSC). Waar zijn onze oud-RAers gebleven? Zijn jullie door je interview heen, wat voor soort vragen werden er gesteld etcetera?

Ik heb mijn vrij uitgebreide aanmelding een paar dagen geleden verstuurd voor Fall '10, nu hopen dat ik een interview krijg.
Oud 14-04-2010, 15:18
Verwijderd
@ Fiets23: weet je al of je geaccepteerd bent bij UCU?
Oud 14-04-2010, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Hmm ben volgens mij één van de weinige aspirerende RA-ers hier . Although Middelburg niet ideaal is vind ik het wel mijn passende vakken hebben, financieel veel makkelijker te bolwerken dan UCU, en AUC vind ik persoonlijk niets (voor mij, ben SSC). Waar zijn onze oud-RAers gebleven? Zijn jullie door je interview heen, wat voor soort vragen werden er gesteld etcetera?

Ik heb mijn vrij uitgebreide aanmelding een paar dagen geleden verstuurd voor Fall '10, nu hopen dat ik een interview krijg.
Oud-RAers? we zijn nog niet eens begonnen hoor ben door interview heen, geaccepteerd alles weer beantwoord dus ik zit volgend jaar in middelburg , bij mij stelde ze vooral vragen waarom ik science major wilde gaan doen terwijl ik alleen maar 6jes had op mijn rapport voor wiskunde en voor de ging vooral mijn interviewster dingen uitleggen over hoe het daar werkte en dat was het eigenlijk wel maar het hangt ook heel erg af door wie je geinterviewd wordt
Oud 14-04-2010, 16:32
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Ik heb een vraag voor degenen die al zijn aangenomen bij UCU.. hoelang duurde het (na je interview) voordat je die brief kreeg?
Ik heb gisteren mijn interview gehad, het ging niet heel slecht maar ook niet super dus ben nu wel heel benieuwd. Mijn interviewster zei 6 weken, maar moet ik echt 6 weken wachten of kan het ook al eerder komen?
Oud 14-04-2010, 17:25
Hawk90
Hawk90 is offline
Citaat:
Oud-RAers? we zijn nog niet eens begonnen hoor ben door interview heen, geaccepteerd alles weer beantwoord dus ik zit volgend jaar in middelburg , bij mij stelde ze vooral vragen waarom ik science major wilde gaan doen terwijl ik alleen maar 6jes had op mijn rapport voor wiskunde en voor de ging vooral mijn interviewster dingen uitleggen over hoe het daar werkte en dat was het eigenlijk wel maar het hangt ook heel erg af door wie je geinterviewd wordt
Ach, voor somiggen onder ons dus ook nog aspirant-RAers ! Gefeliciteerd ermee, hopelijk kan ik je volgend jaar op dezelfde manier tegemoet komen!

Nice! Korte interview dus, in hoeverre weet jij het verschil in de interviews, en hoe weet je hiervan? Also, hoe lang duurde het voordat je hoorde of je een interview kreeg, en werd je gelijk verteld dat je geaccepteerd was tijdens het interview?
Oud 14-04-2010, 17:37
Fugu
Fugu is offline
Citaat:
Ik heb een vraag voor degenen die al zijn aangenomen bij UCU.. hoelang duurde het (na je interview) voordat je die brief kreeg?
Ik heb gisteren mijn interview gehad, het ging niet heel slecht maar ook niet super dus ben nu wel heel benieuwd. Mijn interviewster zei 6 weken, maar moet ik echt 6 weken wachten of kan het ook al eerder komen?
Bij mij duurde het twee weken en drie dagen (23 maart interview, 9 april aangenomen). Mijn interviewster zei dat de Dean uiteindelijk besluit of je wordt aangenomen of niet, en dat het dus afhankelijk is van wanneer hij ernaar kijkt. Als ze al zeker weten of ze je willen aannemen/afwijzen dan zul je de brief waarschijnlijk eerder krijgen dan als ze de afweging nog willen maken wanneer de interviews allemaal voorbij zijn... maar het hoeft zeker geen zes weken te duren, maak je geen zorgen ; )
Ads door Google
Oud 14-04-2010, 18:18
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
Bij mij duurde het twee weken en drie dagen (23 maart interview, 9 april aangenomen). Mijn interviewster zei dat de Dean uiteindelijk besluit of je wordt aangenomen of niet, en dat het dus afhankelijk is van wanneer hij ernaar kijkt. Als ze al zeker weten of ze je willen aannemen/afwijzen dan zul je de brief waarschijnlijk eerder krijgen dan als ze de afweging nog willen maken wanneer de interviews allemaal voorbij zijn... maar het hoeft zeker geen zes weken te duren, maak je geen zorgen ; )
Pfoe gelukkig! Dankjewel
Oud 14-04-2010, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Ach, voor somiggen onder ons dus ook nog aspirant-RAers ! Gefeliciteerd ermee, hopelijk kan ik je volgend jaar op dezelfde manier tegemoet komen!

Nice! Korte interview dus, in hoeverre weet jij het verschil in de interviews, en hoe weet je hiervan? Also, hoe lang duurde het voordat je hoorde of je een interview kreeg, en werd je gelijk verteld dat je geaccepteerd was tijdens het interview?
oke

1. Er zit een meisje bij mij in de klas die had ook interview @ RA (ook aangenomen) en de interviewer stelde bij haar vooral vragen van wat ze leuk vond enzo terwijl die van mij wat meer zakelijk was maar tot nu toe nog niet gehoord van iemand aan wie onmogelijke vragen werden gesteld

2. Zie antwoord hierboven

3. Bij mij duurde het een maand of 2 ofzo, maar ik was veel te vroeg, ze waren nog niet bezig met de selectie procedure dus nu zal het iets van 2 of 3 weken zijn eigenlijk geen goed antwoord op de vraag maarja.

4. Soms laten ze het wel een beetje doorschemeren of je bent aangenomen of niet en soms vertellen ze je het helemaal niet en soms wel, hangt weer van je interviewer af, ik moets ongeveer 3 wkn wachten totdat ik kreeg te horen dat ik was aangenomen, maar het was niet echt spannend omdat ik dacht dat ik iets anders wilde maar toen heb ik uiteindelijk toch RA gekozen

nouja hopelijk beantwoord dat je vragen een beetje
Oud 14-04-2010, 23:23
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Ik heb 9 maart m'n interview gehad op UCU. Ik had er best een goed gevoel over en hij zei ook dat hij een positief rapport ging schrijven. Het zou ongeveer 6 weken duren en ondertussen zijn we 5 weken verder (en geduld is niet m'n sterkste punt). Wel frustrerend dat sommigen wel al een uitslag kregen na een week of 2 xD
Wanneer kan je trouwens je kamer in áls je wordt aangenomen?
Oud 15-04-2010, 11:46
limune
limune is offline
Ben gevraagd voor gesprek bij UCM. Tijd tussen aanmelden en uitnodiging was 2 weken ofzo, max AUC heb ik nog steeds niks van gehoord... Gebeld laatst, maar ze zeiden dat ik nog maar een weekje moest wachten. Ben benieuwd!

Maar ach, UCM spreekt me wel aan omdat je dan niet intern woont, kan je tenminste ook nog het 'gewone' studentenleven meepakken en evt. in studentenvereniging gaan. Voor RA heb ik me ook aangemeld, maar weet nou niet helemaal of ik dat wel wil, want het is erg ver weg, en het is natuurlijk helemaal zo'n bubble (als eerder genoemd).
Oud 15-04-2010, 15:04
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
@ Fiets23: weet je al of je geaccepteerd bent bij UCU?
Jep, kreeg afgelopen zaterdag de brief.

Bij mij duurde 't overigens een week of drie eer ik werd aangenomen.
Oud 15-04-2010, 17:17
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Fijn
Ik heb zojuist de officiële invitation van AUC gekregen, en ik moet voor 3 Mei aangeven of ik hem accepteer. Aan de wachttijden te zien ga ik dan nog niet weten of ik toegelaten ben op UCU. (Heb 22 April mijn interview)

Ik hoop dat ik kan regelen dat het wat later kan, of dat ze bij UCU wat sneller kunnen aangeven of ik aangenomen wordt. Ik heb niet zo'n zin om óf €200 te betalen voor niets, óf de invitation afwijzen en dan vervolgens niet toegelaten worden op UCU.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Oud 15-04-2010, 17:28
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Nee geen ervaring mee, maar ik zou sowieso even contact opnemen met AUC.
UCU loopt wel erg uit dan, als jij niet eens je interview hebt gehad
Oud 15-04-2010, 17:35
Laurex
Laurex is offline
Hey!

Ik heb ook op 1 april te horen gekregen dat ik ben toegelaten op UCM
Ook mij viel het op dat er heel weinig over dit UC gepraat wordt op dit forum.
UCM sprak mij het meeste aan omdat er geen campus is en je dus toch mee rvan het echte studentenleven in de stad meekrijgt. Daarnaast vond ik in Utrecht ook vooral de eetzaal erg onprettig.

Achjah ik ben in elk geval erg blij met mijn toelating Nog meer mensen die naar UCM gaan?
Oud 15-04-2010, 17:39
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Nee geen ervaring mee, maar ik zou sowieso even contact opnemen met AUC.
UCU loopt wel erg uit dan, als jij niet eens je interview hebt gehad
Ja belachelijk. Ze zeggen dat ze het zo druk hebben met 555 applicants, maar volgens mij is dat een vrij normaal getal. AUC doet het twee keer zo snel, terwijl zij 700 aanmeldingen hebben.
Oud 15-04-2010, 17:58
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
inderdaad, ik hoop niet dat dat wat zegt over onze toekomst als student daar
Oud 15-04-2010, 18:40
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Wat zijn eigenlijk jullie alternatieven als je niet wordt toegelaten op een UC?
Ik wilde eerst psychologie in Nijmegen, maar zit daar nu toch sterk over te twijfelen... UCU lijkt me gewoon zoveel leuker!
Zit nu erg te denken aan reizen i.c.m. werken, maar heb niet echt geld voor een vliegticket ofzo naar Australië of iets...
Oud 15-04-2010, 19:51
MizZoo
Avatar van MizZoo
MizZoo is offline
Als ik niet toegelaten wordt op UCU, ga ik denk ik naar AUC. Als ik besluit dat toch niet te doen, neem ik een jaar vrij om wat geld te verdienen, te reizen en te bedenken wat ik ga doen. Misschien zou ik me opnieuw aanmelden, of naar het conservatorium gaan, dat is toch ook wel iets wat ik zou willen doen.
Oud 15-04-2010, 20:00
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
Als ik niet wordt toegelaten op UCU ga ik diergeneeskunde of psychologie doen in Utrecht. Maar UCU is toch wel echt m'n eerste keus
Oud 15-04-2010, 21:34
Fugu
Fugu is offline
Citaat:
Fijn
Ik heb zojuist de officiële invitation van AUC gekregen, en ik moet voor 3 Mei aangeven of ik hem accepteer. Aan de wachttijden te zien ga ik dan nog niet weten of ik toegelaten ben op UCU. (Heb 22 April mijn interview)

Ik hoop dat ik kan regelen dat het wat later kan, of dat ze bij UCU wat sneller kunnen aangeven of ik aangenomen wordt. Ik heb niet zo'n zin om óf €200 te betalen voor niets, óf de invitation afwijzen en dan vervolgens niet toegelaten worden op UCU.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Mijn interviewster zei dat je, als je de uitslag snel nodig had ivm andere universiteiten, kon bellen naar de admissions office en dat ze je dan in ieder geval kunnen vertellen hoe ver ze zijn met het proces van je toelating... misschien kan je dan ook aan AUC vragen of ze je offer in ieder geval tot die tijd kunnen verlengen?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 10:22
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 10:00
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 12:28
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 11:18
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 16:57
Studeren University College
Verwijderd
500 04-05-2006 18:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.