Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 19:34
Fellaci
Fellaci is offline
JERUZALEM - Door een zelfmoordaanslag in een cafetaria van de Hebreeuwse Universiteit op Mount Scopus in Oost-Jeruzalem zijn woensdagmiddag zeker zeven mensen gedood, waaronder een Amerikaan. Dat heeft de Israëlische politie gezegd.

Er zijn meer dan zeventig gewonden, van wie negen er ernstig aan toe zijn, aldus de politie. Aanvankelijk ging de politie er van uit dat het om een zelfmoordactie ging, maar later zei een politiewoordvoerder dat dat nog niet zeker is, omdat geen lichaam is gevonden van iemand die voldoet aan de beschrijving van de dader van een zelfmoordaanslag. De politie gaat daarom vooralsnog uit van een bomaanslag, aldus de zegsman.

Eetzaal

De dader was er ondanks verscherpte veiligheidsmaatregelen in geslaagd langs de bewaking te komen en de eetzaal binnen te gaan. De schade in het gebouw is groot. Tientallen ambulances reden af en aan om de slachtoffers af te voeren naar ziekenhuizen.

"Ik was in de cafetaria, nam wat ik wilde en ging weer naar buiten. Na ongeveer vijftig meter hoorde ik een luide explosie. Binnen was het stikdonker en daarna stil. Overal lagen mensen op de grond", aldus een studente. De universiteit ligt vlakbij de grens met de Westelijke Jordaanoever, niet ver van enkele Palestijnse dorpen.

Hamas

De aanslag vond plaats ondanks de verhoogde staat van waakzaamheid van de Israëlische veiligheidsdiensten. Het is al de tweede aanslag in twee dagen tijd. Dinsdag raakten zeker zeven mensen gewond bij een zelfmoordaanslag in Jeruzalem, waarbij de 17-jarige Palestijnse dader om het leven kwam. Dat was de eerste zelfmoordaanslag sinds zes weken.

De gewapende vleugel van de Hamasbeweging, Izz a-Din al-Qassam, heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslag in de cafetaria opgeëist. In een verklaring zei de organisatie dat de aanslag een wraakactie is voor een Israëlische actie in de Gaza-strook, waarbij de leider van Izz a-Din al-Qassam, Salah Shehada, en veertien omstanders werden gedood.

Wordt het niet eens tijd voor de westerse landen om pal achter Israel te staan in zijn strijd tegen het moslimterreur door het land militair te helpen? Dit kan toch niet zo langer doorgaan! Straks is Europa nog aan de beurt. Zijn de westerse landen niet moreel verplicht om Israel te steunen tegen moslimterroristen? Wat zeggen jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 20:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Fellaci schreef:
Wordt het niet eens tijd voor de westerse landen om pal achter Israel te staan in zijn strijd tegen het moslimterreur door het land militair te helpen? Dit kan toch niet zo langer doorgaan! Straks is Europa nog aan de beurt. Zijn de westerse landen niet moreel verplicht om Israel te steunen tegen moslimterroristen? Wat zeggen jullie ervan?
Nee daar wordt het geen tijd voor. Het word tijd om te werken aan een permanente oplossing voor het conflict; dat kan alleen door beide partijen gelijkwaardig te behandelen, en beide volkeren een eigen staat te gunnen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 20:33
Fellaci
Fellaci is offline
Citaat:
Joostje schreef:


Nee daar wordt het geen tijd voor. Het word tijd om te werken aan een permanente oplossing voor het conflict; dat kan alleen door beide partijen gelijkwaardig te behandelen, en beide volkeren een eigen staat te gunnen.
De palestijnen willen helemaal twee-staten oplossing. De meeste palestijnen steunen de terroristische moslimorganisatie Hamas, die de vernietiging van Israel op zijn partijprogramma heeft staan. Gezien Israel de westerse, democratische waarden handhaaft, moeten we Israel wel steunen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 20:36
PV
PV is offline
Citaat:
Fellaci schreef:
De palestijnen willen helemaal twee-staten oplossing. De meeste palestijnen steunen de terroristische moslimorganisatie Hamas, die de vernietiging van Israel op zijn partijprogramma heeft staan. Gezien Israel de westerse, democratische waarden handhaaft, moeten we Israel wel steunen.
Wilde Israël niet iets met familieleden van terroristen doen?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 20:43
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
PV schreef:


Wilde Israël niet iets met familieleden van terroristen doen?
Deporteren toch?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 21:12
PV
PV is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Deporteren toch?
Idd.. niet bepaald westers en/of democratisch.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 22:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Fellaci schreef:


De palestijnen willen helemaal twee-staten oplossing. De meeste palestijnen steunen de terroristische moslimorganisatie Hamas, die de vernietiging van Israel op zijn partijprogramma heeft staan. Gezien Israel de westerse, democratische waarden handhaaft, moeten we Israel wel steunen.
wat zijn dan wel de westerse democratische waarden en waarom zouden we die moeten steunen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 22:51
MilieuGaatVoor
Avatar van MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Over dit bericht: nóg zo'n bericht..... zucht, 't wordt wel heel saai al die bomaanslagen.

Citaat:
Fellaci schreef:
Wordt het niet eens tijd voor de westerse landen om pal achter Israel te staan in zijn strijd tegen het moslimterreur door het land militair te helpen? Dit kan toch niet zo langer doorgaan! Straks is Europa nog aan de beurt. Zijn de westerse landen niet moreel verplicht om Israel te steunen tegen moslimterroristen? Wat zeggen jullie ervan?
Israel doet precies hetzelfde tegen de moslims en dat zijn, net zoals Israelis, mensen. Dus waarom partijdig worden? Laat ze eens vrede sluiten, vechten helpt niet (dat blijkt wel uit het feit dat ze dat al 1000en jaren doen maar er nog steeds geen oplossing is)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 23:43
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef:
wat zijn dan wel de westerse democratische waarden en waarom zouden we die moeten steunen?
Seconded.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 09:21
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld..Ik sta achter geen van beiden in ieder geval.

Vind het wel erg dat er weer een hele hoop onschuldige mensen de dupe worden van dit soort dingen maar tegenwoordig is dat 'normaal' ofzo
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 10:16
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Joostje schreef:


Nee daar wordt het geen tijd voor. Het word tijd om te werken aan een permanente oplossing voor het conflict; dat kan alleen door beide partijen gelijkwaardig te behandelen, en beide volkeren een eigen staat te gunnen.


Met vechten komen we idd niet verder. Oog om oog, tand om tand; zo kun je eeuwig blijven doorgaan.

Israel mag dan wel een democratie zijn, die Sharon bevalt mij niet. Rabin, Barak (en Perez) hebben veel meer voor vrede gedaan! Helaas wou het uitverkoren volk de aanslagen flink militair straffen en koos het voor sharon. En Sindsdien is het alleen maar erger geworden. De ware aanleiding zit 'm er mischien in dat Sharon de Tempelberg opging, naar die moskee, en dat pikten ze de Palestijnen.
Eigenlijk is er sinds 1948 nooit echt iets grondigs voor de Palestijnen gedaan. Er werden vergoedingen beloofd -om plaats te maken voor de joden-, maar weinig Palestijnen hebben die gekregen. Sindsdien leeft een groot deel van de Palestijnen in vluchtelingenkampen. Het enige wat die Palestijnen zien is dat op hun(?) oorspronkelijk grond een welvarende staat werd gebouwd, terwijl zij in armoede blijven leven. Zie hier de voedingsbodem voor terreur.

[QUOTE]Joostje schreef:

wat zijn dan wel de westerse democratische waarden en waarom zouden we die moeten steunen?
[/QUOTE
Gelijkheid. En zo ook vrede.

Shalom,

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.

Laatst gewijzigd op 01-08-2002 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 12:14
Just Johan
Just Johan is offline
oplossing voor het conflict (zomaar even tijdens m'n 12 over 1 cupasoupmoment bedacht):
ze moeten alle israeliers en alle palestijnen in een kamer zetten waar achter een gordijn een weerloos iemand van de andere kant staat, ze een pistool en een puzzelboekje geven en als ze de trekker overhalen ontploft het pistool in hun face. wie een half uur overleeft mag lekker wonen waar ie wil.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 13:51
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
oplossing voor het conflict (zomaar even tijdens m'n 12 over 1 cupasoupmoment bedacht):
ze moeten alle israeliers en alle palestijnen in een kamer zetten waar achter een gordijn een weerloos iemand van de andere kant staat, ze een pistool en een puzzelboekje geven en als ze de trekker overhalen ontploft het pistool in hun face. wie een half uur overleeft mag lekker wonen waar ie wil.
Mogen we jou slaapkamer gebruiken?

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:56
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
REIE schreef:


Mogen we jou slaapkamer gebruiken?

REIE
puzzelboekies zat hierzo alleen niet echt veel ruimte verder voor een gordijn en twee mensen; de weerloze figuur mag trouwens ook een levensechte pop zijn met een bordje "kijk ik ben lekker <israeli/palestijn> en ik heb geen <atoombom/steen> om te gooien"; van het gordijn maken we dan maar een venster met een open raam dat is praktischer.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 16:01
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Ik vind dat de landen achter israel moeten staan!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:46
PV
PV is offline
Citaat:
danni schreef:
Ik vind dat de landen achter israel moeten staan!!!!
en waarom dan wel niet?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 18:09
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
danni schreef:
Ik vind dat de landen achter israel moeten staan!!!!
Lijkt me weer zo'n antwoord van iemand die er veel over nagedacht heeft
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 21:31
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
danni schreef:
Ik vind dat de landen achter israel moeten staan!!!!
Ik vind dat jullie mijn stukje moeten lezen!!!! de 11de....
Beetje ongenuanceerd om pro-Israel of pro-Palestina te zijn. Ik ben pro-vrede, beide partijen zijn momenteel niet echt constructief bezig... Ondertussen zorgt Arafat er dat hij geen politieke tegenstanders meer zou hebben als Palestina ooit een erkende staat wordt... Enne, die oorlog in de jaren 70 was ook een beetje arrogant van Israel...

Shalom,

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2002, 21:56
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
Fellaci schreef:
in zijn strijd tegen het moslimterreur door het land militair te helpen?
wat een onzin

ten eerste is het geen kwestie van islam of moslims, maar een kwestie tussen Palestijnen en Joden. Er zijn namelijk ook christense Palestijnen die ruzie hebben met de Joden;
ten tweede heeft Israel helemaal geen militaire hulp nodig, Israels leger is alm zeer sterk
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 22:05
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Citaat:
Ik vind dat de landen achter israel moeten staan!!!!
nu komt de verdere uitleg!
ik vind dat de westerse landen nu wel genoeg bewijs hebben gekregen dat de palestijen geen vrede willen maar oorlog!
voorbeeld: een paar jaar geleden hadden barak,clintonen arafat een vredes beeenkomst in Campdavid.
Barak gaf ze bijna de gehel westoever,gazastrooken west jeruzalem een arafat wijgerden.
DE PALESTIJNEN WI:LEN NIET ALLEEN EEN EIGEN STAAT MAAR ZE DOELEN EROP OM ISRAEL TE VERNIETEGEN.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 12:01
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
danni schreef:

nu komt de verdere uitleg!
ik vind dat de westerse landen nu wel genoeg bewijs hebben gekregen dat de palestijen geen vrede willen maar oorlog!
voorbeeld: een paar jaar geleden hadden barak,clinton en arafat een vredes bijeenkomst in Campdavid.
Barak gaf ze bijna de gehel westoever,gazastrooken west jeruzalem een arafat wijgerden.
DE PALESTIJNEN WI:LEN NIET ALLEEN EEN EIGEN STAAT MAAR ZE DOELEN EROP OM ISRAEL TE VERNIETEGEN.
idd, die Arafat is nou ook niet de meest geschikte onderhandelaar... Als hij nou met iets minder genoegen kon nemen... Helaas heeft Arafat alle macht in Palestina, andere Palestijnen hadden er misschien wel mee ingestemd.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 17:29
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
danni schreef:

nu komt de verdere uitleg!
ik vind dat de westerse landen nu wel genoeg bewijs hebben gekregen dat de palestijen geen vrede willen maar oorlog!
voorbeeld: een paar jaar geleden hadden barak,clintonen arafat een vredes beeenkomst in Campdavid.
Barak gaf ze bijna de gehel westoever,gazastrooken west jeruzalem een arafat wijgerden.
DE PALESTIJNEN WI:LEN NIET ALLEEN EEN EIGEN STAAT MAAR ZE DOELEN EROP OM ISRAEL TE VERNIETEGEN.
helemaal mee eens. maar omdat een grote groep media toevallig meer sympathie heeft voor de palestijnen krijgen wij veel meer beelden van de gruweldaden van Israel. Nou, ik vind die palestijnen 10x zo erg!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 17:33
de doornvogel
de doornvogel is offline
de daden van Irael zijn niet goed te keuren maar wel te bergijpen. Al die groot machten om hen heen willen immers maar één ding; Israel vernietigen, gewoon de zee in drijven. Dus bij elke klap die Israel krijgt moet het 2x zo hard terug slaan om niet compleet vernietigd te worden. Al die grote k*t landen om Israel heen willen de Joden dood, net als de Duitsers ooit wilden. Alle volken op de wereld hebben ooit de Joden wel gehaat. De Joden zijn gewoon een gehaat volk. Ze móeten wel slaan, keihard. En wij moeten ze steunen. Laat nu maar eens iemand er voor zorgen dat de Joden een poosje niet bedreigd worden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 17:50
PV
PV is offline
Citaat:
danni schreef:
nu komt de verdere uitleg!
ik vind dat de westerse landen nu wel genoeg bewijs hebben gekregen dat de palestijen geen vrede willen maar oorlog!
voorbeeld: een paar jaar geleden hadden barak,clintonen arafat een vredes beeenkomst in Campdavid.
Barak gaf ze bijna de gehel westoever,gazastrooken west jeruzalem een arafat wijgerden.
DE PALESTIJNEN WI:LEN NIET ALLEEN EEN EIGEN STAAT MAAR ZE DOELEN EROP OM ISRAEL TE VERNIETEGEN.
En dat Israel onschuldige mensen wil deporteren en kinderen afschiet enzo dat vergeten we allemaal ff. Want dat is zooo begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 20:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:
de daden van Irael zijn niet goed te keuren maar wel te bergijpen.
Logischerwijs zijn de daden van Hamas nietgoed te keuren, maar wel te begrijpen...?

Citaat:
de doornvogel schreef:
Al die groot machten om hen heen willen immers maar één ding;Israel vernietigen, gewoon de zee in drijven.

Welke grootmachten? Er zijn geen grootmachten rond Israel. Libanon heeft zelfs geen luchtmacht, haha!
Al zouden de omringende landen dit wensen, dat neemt niet weg dat Israel op illegale gronden gesticht is!

Citaat:
de doornvogel schreef:
Dus bij elke klap die Israel krijgt moet het 2x zo hard terug slaan om niet compleet vernietigd te worden.

Tot nu toe heeft Israel alle klappen uitgedeeld. Misschien dat deze aanslag een ommekeer is?

Citaat:
de doornvogel schreef:
Al die grote k*t landen om Israel heen willen de Joden dood, net als de Duitsers ooit wilden. Alle volken op de wereld hebben ooit de Joden wel gehaat. De Joden zijn gewoon een gehaat volk. Ze móeten wel slaan, keihard. En wij moeten ze steunen. Laat nu maar eens iemand er voor zorgen dat de Joden een poosje niet bedreigd worden.
Dat Joden vervolgd zijn in Europa was, is een Europees probleem. Wat hebben/hadden de Palestijnen daar mee te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2002, 21:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
danni schreef:

nu komt de verdere uitleg!
ik vind dat de westerse landen nu wel genoeg bewijs hebben gekregen dat de palestijen geen vrede willen maar oorlog!
voorbeeld: een paar jaar geleden hadden barak,clintonen arafat een vredes beeenkomst in Campdavid.
Barak gaf ze bijna de gehel westoever,gazastrooken west jeruzalem een arafat wijgerden.
DE PALESTIJNEN WI:LEN NIET ALLEEN EEN EIGEN STAAT MAAR ZE DOELEN EROP OM ISRAEL TE VERNIETEGEN.
LOL! Er waren helemaal geen concessies gedaan door Barak. Wat Arafat kreeg, was een afgebrokkelde indianenreservaat, het omvatte NIET de gehele Westbank, de nederzettingen bleven staan, Israel zou controle hebben over het luchtruim, infrastructuur, energievoorziening, water etc. Dankzij de pro-Israelische media heeft men ( inclusief Clinton, die onlangs zei dat hij tot de dood voor de Joden zou vechten) Arafat aardig gedemoniseerd door te zeggen dat Arafat een gouden kans vergooid had. Niks is echter waar.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 21:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:


helemaal mee eens. maar omdat een grote groep media toevallig meer sympathie heeft voor de palestijnen krijgen wij veel meer beelden van de gruweldaden van Israel. Nou, ik vind die palestijnen 10x zo erg!
Zeker nog nooit naar CNN of een andere willekeurige zender gekeken?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 00:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:
de daden van Irael zijn niet goed te keuren maar wel te bergijpen. Al die groot machten om hen heen willen immers maar één ding; Israel vernietigen, gewoon de zee in drijven. Dus bij elke klap die Israel krijgt moet het 2x zo hard terug slaan om niet compleet vernietigd te worden. Al die grote k*t landen om Israel heen willen de Joden dood, net als de Duitsers ooit wilden. Alle volken op de wereld hebben ooit de Joden wel gehaat. De Joden zijn gewoon een gehaat volk. Ze móeten wel slaan, keihard. En wij moeten ze steunen. Laat nu maar eens iemand er voor zorgen dat de Joden een poosje niet bedreigd worden.
hoe kom je erbij dat al de omringende landen dat willen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 09:20
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:


helemaal mee eens. maar omdat een grote groep media toevallig meer sympathie heeft voor de palestijnen krijgen wij veel meer beelden van de gruweldaden van Israel. Nou, ik vind die palestijnen 10x zo erg!
alles wat jij weet heb je toch via de media zo'n beetje? hoe kun je dan beoordelen of ze een goed beeld geven of niet?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 09:21
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:


Logischerwijs zijn de daden van Hamas nietgoed te keuren, maar wel te begrijpen...?



Welke grootmachten? Er zijn geen grootmachten rond Israel. Libanon heeft zelfs geen luchtmacht, haha!
Al zouden de omringende landen dit wensen, dat neemt niet weg dat Israel op illegale gronden gesticht is!



Tot nu toe heeft Israel alle klappen uitgedeeld. Misschien dat deze aanslag een ommekeer is?



Dat Joden vervolgd zijn in Europa was, is een Europees probleem. Wat hebben/hadden de Palestijnen daar mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 10:18
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Citaat:
Tot nu toe heeft Israel alle klappen uitgedeeld. Misschien dat deze aanslag een ommekeer is ?
en al die aanslagen wat zijn dat dan??????
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 10:23
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
danni schreef:

en al die aanslagen wat zijn dat dan??????
Zelfverdediging.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 10:25
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Citaat:
Zelfverdediging
wat hebben de israelische burgers er mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 10:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
danni schreef:

wat hebben de israelische burgers er mee te maken?
Als zij in bezet gebied leven, kunnen ze niet gekwalificeerd worden als burgers, maar als bezetters. De Hebreeuwse universiteit bevindt zich in bezet gebied en is dus gerechtvaardigd als legitiem doelwit.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:


Als zij in bezet gebied leven, kunnen ze niet gekwalificeerd worden als burgers, maar als bezetters. De Hebreeuwse universiteit bevindt zich in bezet gebied en is dus gerechtvaardigd als legitiem doelwit.
trek nou toch geen partij, dat geruzie tussen die 2 partijen is toch ronduit belachelijk!? Ze moeten gewoon allebei kappen met elkaar uit te roeien, die mongolen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 12:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
perseus schreef:


trek nou toch geen partij, dat geruzie tussen die 2 partijen is toch ronduit belachelijk!? Ze moeten gewoon allebei kappen met elkaar uit te roeien, die mongolen
Laat er geen misverstand over bestaan; ik ben pro-Palestijns en anti-zionistisch!

Aanslagen op militaire doelwitten (soldaten, (grens)politie, politici) en andere legitieme doelen (kolonisten, bezetters, discotheken etc) zijn goed te keuren IMHO.

Laatst gewijzigd op 05-08-2002 om 12:52.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-08-2002, 12:55
PV
PV is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Aanslagen op militaire doelwitten (soldaten, (grens)politie, politici) en andere legitieme doelen (kolonisten, bezetters, discotheken etc) zijn goed te keuren IMHO.
wtf is er legitiem aan een discotheek opblazen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
PV schreef:


wtf is er legitiem aan een discotheek opblazen?
Je zou kunnen stellen dat de jongeren, die naar een discotheek gaan, in het leger gaan zitten of al in dienst zijn, want Israel kent dienstplicht. Nu ik er zo over nadenk, besluit ik toch de discotheken van de target-lijst te schrappen. Deze jongens en meisjes nog niks hebben gedaan, behalve op gestolen land leven.
Aan de andere kant zou je zeggen dat deze misdaad al voldoende is. Je ziet dus dat ik bij deze gemengde gevoelens koester. Lastig parket. Hij gaat van mijn lijst.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:


Je zou kunnen stellen dat de jongeren, die naar een discotheek gaan, in het leger gaan zitten of al in dienst zijn, want Israel kent dienstplicht. Nu ik er zo over nadenk, besluit ik toch de discotheken van de target-lijst te schrappen. Deze jongens en meisjes nog niks hebben gedaan, behalve op gestolen land leven.
Aan de andere kant zou je zeggen dat deze misdaad al voldoende is. Je ziet dus dat ik bij deze gemengde gevoelens koester. Lastig parket. Hij gaat van mijn lijst.
*ligt onder tafel van het lachen*

Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:33
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
perseus schreef:


*ligt onder tafel van het lachen*

Was ook niet grappig bedoeld, dus kom maar gauw onder die tafel vandaan.....
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:22
Just Johan
Just Johan is offline
ik heb niets tegen joden en ik keur geweld af, maar dat land is gewoon niet van hen; einde discussie dan toch? moet je hier iedereen eens horen als turkije besluit de helft van nederland in te nemen omdat er in dat deel toch alleen maar een paar boeren wonen.

oh ik ben ook nog tegen politiek bedrijven uit naam van een hogere macht! (zoals én Bush, én Sharon, én de palestijnen pretenderen te doen)

Laatst gewijzigd op 05-08-2002 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:40
PimpDude86
Avatar van PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Fellaci schreef:


Wordt het niet eens tijd voor de westerse landen om pal achter Israel te staan in zijn strijd tegen het moslimterreur door het land militair te helpen? Dit kan toch niet zo langer doorgaan! Straks is Europa nog aan de beurt. Zijn de westerse landen niet moreel verplicht om Israel te steunen tegen moslimterroristen? Wat zeggen jullie ervan?
Wordt het niet eens tijd om de westerse handjes niet meer vuil te maken aan israelische praktijken?

Ps. heeft iemand die docu op discovery of NGC ofzo gezien over een joodse journaliste die tussen de palestijnen leefde?
__________________
Better a witty fool than a foolish wit.../Ik ben noch pimp, noch dude...en uuh ook geen 16, of 86 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:56
Daysleeper
Daysleeper is offline
Vreselijk, weer een aanslag..
Het erge van zoveel aanslagen is dat je er min of meer van vervreemd, naarmate het vaker gebeurd (heb ik tenminste). Hoe vaker er zo'n aansag wordt gepleegd, hoe ik er minder bij betrokken wordt.
Miischien omdat ik zoveel nieuws hoor op een dag. Op het laatst denk je alleen nog maar: Wat erg, en hoor je daarna weer een aardbeving, of hongernood, het doet me minder, omdat ik er minder bij betrokken ben.
Een paar dagen terug kwam ik een gezinnetje touristen tegen uit Israel en toen bleek dat de vrouw op de universiteit had gezeten waar die aanslag was gepleegd.... Heel vreemd om zoiets zo dichtbij te zien...Het is een vreselijk cliche, maar het kwam opeens veel dichterbij....
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 12:20
see the other side
see the other side is offline
[QUOTE]REIE schreef:




Met vechten komen we idd niet verder. Oog om oog, tand om tand; zo kun je eeuwig blijven doorgaan.

Israel mag dan wel een democratie zijn, die Sharon bevalt mij niet. Rabin, Barak (en Perez) hebben veel meer voor vrede gedaan! Helaas wou het uitverkoren volk de aanslagen flink militair straffen en koos het voor sharon. En Sindsdien is het alleen maar erger geworden. De ware aanleiding zit 'm er mischien in dat Sharon de Tempelberg opging, naar die moskee, en dat pikten ze de Palestijnen.
Eigenlijk is er sinds 1948 nooit echt iets grondigs voor de Palestijnen gedaan. Er werden vergoedingen beloofd -om plaats te maken voor de joden-, maar weinig Palestijnen hebben die gekregen. Sindsdien leeft een groot deel van de Palestijnen in vluchtelingenkampen. Het enige wat die Palestijnen zien is dat op hun(?) oorspronkelijk grond een welvarende staat werd gebouwd, terwijl zij in armoede blijven leven. Zie hier de voedingsbodem voor terreur.

Citaat:
Joostje schreef:

wat zijn dan wel de westerse democratische waarden en waarom zouden we die moeten steunen?
[/QUOTE
Gelijkheid. En zo ook vrede.

Shalom,

REIE
okay sorry maarre 50 % van je verhaal klopt niet
rabin
perez
en barak
deden allemaal hun best voor vrede sharon ook na dat de palestijnen het aan bod van barak ( 99% van de gebieden en oost jeruzalem als hoofdstad) niet aan namen wist het volk van israel nix anders en kwam sharon gewoon op dat moment naar voren en weerd hij verkozen als ´´plan B ´´ dat sharon op de tempel berg kwam was voor de palestijnen een gezochte aan leideing voor de 2e intivada WANT ER KOMEN ELKEDAG JODEN CHRISTEN EN MOSLIMS OP DIE BERG DUS SSHARON WAS GEEN UIT ZONDERING. na 1948 hebben de palestijnen het alleen maar beter gehad de palestijnen werden gebruik als vuilnis
pas toen israel kwam kregen ze rechten ze hadden meer rechten dan de serische burger en israel bouwde scholen voor ze en zieken huizen ze kregen werk in israel ze hadden een hoger jaar salaris dan de jordaanse en egyptische burger pas in 1994 toen arafat naar de gebieden ging en toen ze zelf bestuur kregen kwamen alle problemen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 12:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
voorzover ik weet bestaat de westerse geschiedenis tot in de vijftiger jaren van de vorige eeuw uit reeksen oorlogen (welke niet maarja), zoals de 1e en 2e wereldoorlog. ongel;ijkheid, niet alleen van huid maar ook van religie en rijkdom vierde (en viert) nog steeds hoogtij.

verder ben ik natuurlijk er wel voor om gelijkheid en vrede te promoten. in het palestijns/israelisch conflict kan dit slechts door beide landen als volwaardige gesprekspartners te zien, en beide land toe te kennen.

verder wil sharon helemaal geen palestijnse staat, en ook de voorstellen van barak gingen niet ver genoeg om voor de palestijnen te accpeteren te zijn.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:40
Verwijderd
Ik ben ernstig van mening dat de Palestijnen meer recht van spreken hebben dan de Zionisten. Klaar.

En zowaar; ik heb begrip voor de zelfmoordacties, begin steeds meer afkeer te krijgen van de Israëliers in het algemeen. De Palestijnen hebben geen nagel om hun reet te krabben, doen daarom een zelfmoordactie, en alles wat enigszins pro-Israël is staat weer op hun achterste poten. Men vergeet wél even dat dát het enige middel is wat de Palestijnen tot hun beschikking hebben om zich te verdedigen (ja, verdedigen) tegen Israël, wat op haar beurt 'vergeldingen' zoekt met een groot indrukwekkend leger.

Israël heeft m.i. (met 1948 in gedachte) de PLICHT het conflict op te lossen door concessies te doen.

Noem me maar antisemiet. Maar ik ben niet de enige die er zo over denkt. Nog een interessant stukje tekst -->

Bezettingspolitiek ontwricht hele Israëlische samenleving
Economie draait in achteruit Van onze correspondent in Israël
TEL-AVIV --

,,De bezetting van de Palestijnse gebieden is een kankergezwel in onze samenleving.'' Met deze gedachte als leidraad voerde professor Yeshayahu Leibowitz in de jaren zeventig en tachtig voor volle zalen een campagne tegen Israëls bezettingspolitiek en onderdrukking van het Palestijnse volk.

Professor Leibowitz had met zijn hoge stem en spitse gezicht iets van een profeet. Voor de toenmalige Israëlische gezagsdragers was het onmogelijk deze geleerde als een landverrader of zelfhatende jood te brandmerken. Leibowitz was een diep vrome jood.

Nu hij al lang overleden is, klinken zijn woorden als die van een profeet die voorzag dat de bezettingspolitiek als een boemerang de Israëlische samenleving zou ontwrichten. Dat proces is onder premier Ariël Sharon met een ontembare Palestijnse opstand in volle gang. Nu zijn er ook stemmen die zelfs waarschuwen voor Israëls ondergang als er geen einde komt aan het conflict met de Palestijnen.

Het ooit gehanteerde argument dat de joodse kolonies op de westelijke Jordaanoever, temidden van een vijandelijke Palestijnse bevolking, Israël veiligheid zouden brengen, is een van de grootste leugens van de Israëlische propaganda. Dat blijkt nu wel zonneklaar. Het leven is nog nooit zo onveilig geweest in Israël en in de nederzettingen zelf sedert het uitbreken van de tweede Palestijnse intifada en de krachtige Israëlische militaire repressie.

De Palestijnen hebben de zelfmoord ontdekt als een machtig instrument waarop Israëls leger, het sterkste in het Midden-Oosten, geen effectief antwoord heeft. ,,Zelfmoordenaars zijn precisieraketten die zich met dodelijke ladingen door alle verdedigingslinies boren'', wordt in Israël gezegd en erkend. ,,Joden worden door Palestijnen vermoord omdat ze joden zijn'', wordt ook gezegd als een holocaustreflex op het groeiend aantal slachtoffers van de Palestijnse zelfmoordterreur.

Geen plek in Israël is meer veilig. Een restaurant op de campus van de universiteit niet, geen bus, geen café, geen theater, geen winkelcentrum. Het helpt niet of nauwelijks dat Israëlische troepen voor de zoveelste keer de kasbah van Nabloes uitkammen op zoek naar de cellen, wapens en opslagplaatsen van Hamas en andere Palestijnse organisaties. Toen met Shehade, burgers, vrouwen en kinderen onder een Israëlische bom van een ton op een huis in een woonwijk in Gaza de dood vonden, werd het doodvonnis getekend van veel Israëli's. Een enkele moedige Israëlische journalist wist Sharon deze fatale waarheid voor te houden.

Sharon was zo gelukkig met de moord op Shehade dat hij de actie van de luchtmacht in eerste instantie een ,,groot succes'' noemde. Later bond hij wat in, toen duidelijk werd hoeveel onschuldige Palestijnse burgers met Shehade onder het puin lagen en zelfs president Bush zijn ongenoegen liet blijken.

De dood hier lijkt wel een chemische reactie. Op iedere actie van welke partij ook in deze stammenoorlog over ,,heilig land'' volgt een tegenreactie. Deze kettingreacties maken veel doden, maar teisteren ook de economieën van de Palestijnen en Israël. Van de Palestijnse economie is niet zoveel meer over. De hoger ontwikkelde Israëlische economie maakt ook bittere tijden door. De Palestijnse opstand heeft Israël tussen de zeven en tien miljard euro gekost. Alle economische sectoren draaien in de achteruit. Toeristen zijn verdwaalde vogels hier. Washington heeft zelfs een reisverbod naar dit land uitgevaardigd. De werkloosheid grijpt om zich heen, winkels en kleinere bedrijven sluiten aan de lopende band.

De lucht is weggelopen uit de twee jaar geleden nog bloeiende hightech, de locomotief van de economie. De regering-Sharon zag zich gedwongen tegen twee miljard euro op de al scherp staande begroting te bezuinigen. De zwakste lagen van de Israëlische bevolking krijgen de hardste klappen. Op de kinderbijslag wordt zwaar beknot, evenals op andere aspecten van de met zoveel zorg opgebouwde welvaartsstaat.

Op de investeringen in bezet gebied wordt niet bezuinigd. Volgens radio-Israël krijgt een kolonist in bezet gebied per hoofd van de bevolking zeventienmaal méér dan een inwoner van Ramat-Gan bij Tel-Aviv. Naar professor Leibowitz en diens zoon, een mathematicus die ook blijft waarschuwen, wordt niet geluisterd.

Mediaberichten dat de Israëli's tegen pokken moeten worden ingeënt, jagen de mensen ook de stuipen op het lijf. Ze verwijzen naar de mogelijkheid dat Iraakse raketten Israël treffen als de Verenigde Staten een oorlog tegen Bagdad beginnen, of naar de kans dat Palestijnen chemische of biologische wapens gaan gebruiken.

06/08/2002 Salomon Bouman
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 07:52
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik kies geen partij, maar vind ook dat het allemaal maar eens afgelopen mag zijn. Wáár gaat het nou eigenlijk allemaal over?! Ik heb daar familie bij Haifa wonen, waar ook die aanslag op die bus was, en leef mee met iedereen die ook familie in Israël heeft zitten, aangezien je bij elk nieuwsbericht zit van: 'O god, toch niet bij...'
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 15:59
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Wat een onzin!!

De week voordat dit gebeurde werden er met een bomaanslag om één terrorist te doden 150 onschuldige palestijnen vermoord, daar praat niemand over en nu er een aanlag is gepleegd op de israeliers is het opeens het einde van de wereld??
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:28
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PV schreef:


En dat Israel onschuldige mensen wil deporteren en kinderen afschiet enzo dat vergeten we allemaal ff. Want dat is zooo begrijpelijk.
Kinderen afschiet? Je bedoelt die beelden van dat jochie en z'n vader? Dat palestijnse jochie is in een kruisvuur terecht gekomen, en gestorven aan Palestijnse kogels.

Er is geen simpel goed en fout, maar ik vind de reacties van Israel begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:29
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Tot nu toe heeft Israel alle klappen uitgedeeld. Misschien dat deze aanslag een ommekeer is?
Ja joh, laten we al die bomaanslagen maar vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.