Oud 28-08-2017, 14:13
Abelafca
Abelafca is offline
Ik hou erg van eieren, ik bak elke ochtend 3 eieren en na school vaak ook 3. Ik heb zitten googlen en je kan met gemak 2-3 eieren per dag eten, maar er zijn geen onderzoeken gedaan van 4+ eieren per dag. Zijn er hier ook ei-liefhebbers of kenners die me wat kunnen vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2018, 20:51
xDutchGirlx
V - Lid
xDutchGirlx is offline
Opzich is 4 eieren per dag niet te erg, zeker omdat ze heel gezond zijn. Maar probeer ook je voeding te varieren door iets anders te eten dan alleen maar eieren, zodat je verschillende soorten voedingsstoffen binnenkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2018, 21:15
Elin3
V - Forumbaas+
Elin3 is offline
Ik ben nog opgevoed met "maximaal 2 eieren per week".

Dit vond ik na een snelle Google-search:

Citaat:
Hoeveel eieren per week?
Een eitje levert bovendien slechts tachtig calorieën, maar geeft je wel snel een verzadigd gevoel. Je kunt dus rustig dagelijks een eitje eten, zeggen althans de Britse onderzoekers. Dat is ook volgens de Britse Hartstichting geen probleem. Mensen met een verhoogd cholesterolgehalte wordt wel geadviseerd wekelijks maximaal drie eieren te eten. Zij zijn mogelijk wel meer vatbaar voor opname van cholesterol uit voeding. Er zijn aanwijzingen dat dit ook geldt voor mensen met diabetes.

Voedingscentrum
Het Nederlandse Voedingscentrum en de Gezondheidsraad houden vast aan het advies minder verzadigd vet te gebruiken en daarnaast maximaal drie keer per week een ei te eten, als onderdeel van een gevarieerd en gezond voedingspatroon. Een eitje extra met Pasen is volgens het Voedingscentrum geen probleem.
Citaat:
Hoeveel eieren per dag en per week?
Hoeveel eieren per dag gezond zijn is, met andere woorden, een goede vraag. Veel mensen zullen er namelijk graag zo veel mogelijk van willen eten. Volgens meerdere studies zouden zo’n één tot twee eieren per dag geen enkel probleem moeten zijn. Zeker niet als je voor de rest verantwoord eet.

Je kunt het in dit geval overigens beter als gemiddelde per week bekijken. Je kunt namelijk best een keer drie eieren op een dag eten, als je in totaal wekelijks maar niet te ver boven de 10-12 stuks uitkomt. Als je dit aantal eieren per week aanhoudt en voor de rest niet veel producten met verzadigd- en transvet eet, dan hoef jij je niet veel zorgen te maken en kun je gewoon genieten van een eitje op zijn tijd.
Oud 14-02-2018, 22:41
Justin199
Lid
Justin199 is offline
Een kennis van mijn opa deed aan een eierdieet: 40 eieren per dag. Dat was dan ook het enige wat hij at, samen met vitaminepillen. Over zijn huidige gezondheid kan ik niks anders vertellen dan dat hij na ±4 jaar nog leeft.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2018, 13:26
Verwijderd
Ja eieren bevatten veel eiwit en teveel is niet goed voor je 1/2 is goed niet meer!!!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 06:25
Identity_freak1
16M - Lid
Identity_freak1 is offline
������
Met citaat reageren
Oud 04-04-2018, 14:39
dennis99
M - Lid
dennis99 is offline
Ei is zowiezo goed en gezond door de proteine en dergelijke dat het bevat. Maar overdaad schaad wordt gezegd. Ik denk dat de hoeveelheid eieren die jij eet wel een beetje overdreven veel is. Ik zou geen ei kunnen zien en dat op pasen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten