Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2004, 07:36
load_harmony
load_harmony is offline
goede vrienden, ik werd beetje verliefd en we hebben er vorige week over gepraat. Dat gesprek was een grote opluchting voor mij want ik wist eindelijk waar ik aan toe was. we waren het er eigenlijk redelijk over eens: het zou niks worden maar het wel gewoon erg gezellig.

Sindsdien is het allemaal alleen nog maar leuker geworden. leuke smsjes, leuke telefoontjes en hij komt binnenkort zelfs een weekendje lang (we wonen ongeveer 100 km van elkaar vandaan dus vandaar)

maar het probleem is dat ik nog steeds een beetje verliefd ben. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, vooral omdat ik na veell van zijn akties denk van: "nou dit kan je toch niet bij al je vrienden doen? zou er soms toch meer zijn?"

What to do>?
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2004, 07:48
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
meisie maak je niet druk..
ik ben ook nogsteeds verliefd
en ik weet niet of het ooit nog wat wordt
misschien voelt die jongen later nog wel wat voor je
Zie je hem vaak?
Nou meisie...
je zal hem vroeg of laat wel vergeten
ik vergeet m'n nu-ex-vriendje ook ... *probeer*
Het is super moeilijk.. en ik kom niet tot de conclusie of hij me nog wil ja of nee...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 10:52
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
Help, ik zit in precies zown situatie, alleen we hebben wel 3 maanden iets gehad. Sinds vorige week uit omdat t toch niet echt iets kon worden.. Ook omdat we (najah vooral ik) erg twijfelden of het echt wel goed zat. We praten nog veel over msn als goede vrienden en ik ben een paar dagen geleden zelfs nog even bij hem langs geweest toen ik helemaal overstuur bij hem kwam omdat mijn moeder weer eens bezig was geweest.. Ik vind het ook heel moeilijk te pijlen wat hij nou van me wil. Hij geeft me een zelfs een beetje hoop door te zeggen: ' misschien kan het wel iets worden vanuit niets'. Of, ' ik voel me er wel erg dubbel over, hadden we er nou wel mee moeten kappen'.

Maarjah, ik probeer niets te verwachten of te hopen, ookal denk ik aan die leuke tijd die we samen hadden, ookal droom ik over hem.. Ik denk dat jij dat ook niet moet doen. De teleurstellig als het niets wordt is alleen maar groot als je dingen gaat verwachten. Maak je niet druk, je vergeet hem wel weer. Ook al lijkt t alsof dat nooit gaat gebeuren.

Zie je hem vaak? Want als je hem vaak ziet zal het gevoel niet zo snel verdwijnen. Ik heb er fout aan gedaan door naar hem toe te gaan. Ik vrees ook dat ik hem een lange tijd niet zal zien, ookal zijn we goede vrienden
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 13:40
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 05-03-2004 @ 08:36:
goede vrienden, ik werd beetje verliefd en we hebben er vorige week over gepraat. Dat gesprek was een grote opluchting voor mij want ik wist eindelijk waar ik aan toe was. we waren het er eigenlijk redelijk over eens: het zou niks worden maar het wel gewoon erg gezellig.

Sindsdien is het allemaal alleen nog maar leuker geworden. leuke smsjes, leuke telefoontjes en hij komt binnenkort zelfs een weekendje lang (we wonen ongeveer 100 km van elkaar vandaan dus vandaar)

maar het probleem is dat ik nog steeds een beetje verliefd ben. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, vooral omdat ik na veell van zijn akties denk van: "nou dit kan je toch niet bij al je vrienden doen? zou er soms toch meer zijn?"

What to do>?
Hoe herkenbaar!
Ik zit in dezelfde situatie.
We hebben nooit wat met elkaar gehad, maar er zijn toch dingen waarvan ik denk, hoe goed kennen we elkaar nou helemaal en dat je zoiets dan toch doet/voorstelt...
ik ben ook nog verliefd, maar goed, ik ga hem daardoor echt niet minder zien hoor!
Stel je voor, die jongen is veel te bijzonder, veel te goed als 'gewone vriend'...
Wat je moet doen? tsja, ehh,
Bedenk vooral wat jij wilt.. vrienden of meer.
Mij lijkt me dat je gewoon het eerste moet doen, het super gezellig moet hebben en het vrijblijvend moet houden...
bij mij werkt het, maar ja, wie ben ik?

succes en sterkte
charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:09
Susanne
Susanne is offline
Hoezo zou het niets kunnen worden? Door de afstand?
Dat kan ik namelijk herkennen. Een vorig vriendje van mij is dit jaar gaan studeren en we hebben het nog wel geprobeerd vol te houden, maar op een gegeven moment moet je ook realistisch zijn en toegeven dat het gewoon niet lukt, zoals jullie nu hebben gedaan. Ik snap wel dat je nog gevoelens hebt, en waarschijnlijk ook wel blijft houden voor die jongen, dat heb ik nu zelfs nog een beetje.. Ik denk dat het ook bij jou gewoon zal moeten slijten, succes
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:13
Verwijderd
Het is vrij normaal dat na een week je verliefdheid nog niet weg is...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 15:28
nescio
nescio is offline
hm... zeer herkenbaar voor heel veel mensen denk ik. voor mij dus ook. mijn situatie is iets anders: de jongen waarop ik verliefd ben heeft al een relatie - en nog een supergoeie ook. dat meisje waar hij mee heeft is heel lief & aardig, dus heb ook geen zin om in die relatie 'in te breken', zo dat al mogelijk zou zijn.
maar ja... ik zie 'm ongeveer 1x per week (eerder minder dan meer maar ok) en voor het eerst sinds jaren ben ik nu zo erg verliefd dat ik mijn ogen gewoon niet van 'm af kan houden, steeds met 'm wil praten, in de buurt zitten enzo. probeer me zelf erg in te houden wat dat betreft, maar ben toch bang dat het opvalt.
maar goed, daar heb jij niks aan. jij hebt er in elk geval over gepraat met 'm. en hoewel jullie toen hebben besloten dat het niets zou worden, krijg ik uit de rest van je verhaal de indruk dat hij misschien toch wel wat wil...? herken ik wel - ik heb al heel lang zo'n soort relatie met een vriend van me. hij woont (gelukkig?) ook heel ver weg, dus ik zie hem niet zo vaak, maar er is altijd zo'n spanning (zoenen of niet, gewoon vrienden of meer, etc) als we elkaar zien. wie weet... ik wacht rustig af en ben nu dus vrolijk verliefd op die andere jongen (hoe hopeloos, maar misschien is dat wel de mooiste vorm van liefde: onbeantwoorde liefde wordt namelijk nooit verpest door niet uitgekomen verwachtingen... tenzij je verwacht dat je liefde ooit beantwoord wordt natuurlijk).
hoe dan ook, veel succes dus en ik zou de moed niet opgeven. misschien als hij weer zo'n actie heeft waarvan jij denkt 'dat doe je toch niet bij 'zomaar een vriend'" er nog eens over beginnen, kijken hoe hij reageert... wie weet denkt hij er ondertussen al wel heel ander over...
liefs,
nescio
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:20
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Zeg nooit nooit. En dat is weer een uitdaging , des te leuker, er is nog hoop, het is spannender, zal die nou wel of niet?
en verder leef je dan in je eigen droomwereldje dat alles goed komt en julie nog lang en gelukkig leven.

en dan ga je op je bek, en wist je dat eigenlijk ook wel achteraf. en denk; hoe naief heb ik kunnen zijn...

Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:29
kleinedraak
Ik weet hoe het voelt ja. Echt verliefd ben ik op dit moment niet maar vind wel twee jongens . Helaas vinden zij mij maar nix mja dat was te verw8en. Ik blijf zeker niet hopen maar ach misschien ooit..........
Toch heb ik ook liefde gehad waarvan ik wist dat het nooit wat zou worden. Nee gewoon echt nooit(getrouwd, te oud, te ver weg, te onbereikbaar), dat kan heel pijnlijk zijn.
Maar ooooooooit gaat het over, al gaat dezer vaakl moeilijk uit het hart. Liefs.......
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Been there, done that (bought the T-shirt)...

Ik ging heel veel om met een heel goede vriendin van me. Ze was een paar maanden daarvoor verliefd op me geworden, maar ik voelde toen niks voor haar. Later kreeg ze iets met m'n beste vriend, maar werd ik verliefd op haar. We waren 'gewoon' goede vrienden, maar deden inderdaad ook dingen waarvan je je kunt afvragen "Dat doe je toch niet bij al je vrienden?" Dat vroeg ik me dus ook af, en met mij wel meer mensen, waaronder haar vriendje, die haar vroeg mij minder te zien (waar ze overigens helemaal niet op inging). Samen op haar bed liggen, zij tegen me aan, ik mijn arm om haar heen en mijn handen op haar buik. Zij bij mij op schoot, ik mijn armen om haar middel, zij haar armen om m'n nek. Wij langs mekaar op bed, zij haar handen door m'n haren, ik ook bij haar. Overal waar we elkaar tegenkomen een spontane knuffel. Zij die zegt dat als haar vriendje er niet was geweest, het wel iets had kunnen worden tussen ons...

Wil dat wat zeggen? Lang niet altijd, dus. Maak jezelf liever geen illusies. Als hij zegt dat hij alleen vrienden wil blijven en niks meer, dan zal dat ook wel zo zijn, ondanks dat-ie nog zulke dingen doet, waardoor je gaat twijfelen. Het is beter je dat meteen te realiseren, dan erin te blijven hangen, zoals ik heb gedaan. En misschien kun je hem beter vragen die dingen dan ook niet meer te doen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:02
miro
Avatar van miro
miro is offline
Liefde heeft jammer genoeg geen knopje waarmee je t aan en uit kan zetten. Geniet van de tijd die je met hem doorbrengt. Wil je van je verliefdheid af komen? Denk dan ns goed na of t wel goed is dat jullie nou zo met elkaar omgaan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 12:19
juno
Avatar van juno
juno is offline
Hmm, hij heeft nu wel een beetje the best of both worlds. Een vriendschap die wat verder gaat, zodat het net lijkt of je wat hebt met bijbehorend lekker gevoel, maar verder geen verwachtingen of verplichtingen.

Maar hij wil echt niet meer, anders deed hij dat wel. Als het er nu niet is, dan is de kans klein dat het nog zal komen. Maar het doen alsof vindt hij wel fijn. Als hij dan opeens een mokkel tegenkomt waar hij wel op valt, kun jij wieberen. En jij hebt je al die tijd zitten opfokken dat hij misschien toch meer voor je voelt.

Nee: dat doet hij dus niet. En dan mag je nog blij zijn dat hij niet over je heen gaat. Want er zijn er zat die zover gaan als ze de kans krijgen. Dan zeggen ze ook eerlijk dat ze niet verliefd zijn hoor, maar ze brengen wel je hoofd op hol door door te laten schemeren dat "het wel wat meer is dan alleen sex". Oh please, dat zijn hufters, die gebruiken je alleen maar. Daar tuin je een keer in, je hebt een maand liefdesverdriet en dan heb je weer een wijze les geleerd.

Als ze echt met je verder willen, dan doen ze echt wel vreselijk hun best voor je. Als je twijfelt, "vind hij me nou leuk of leuk leuk?" dan wil hij alleen maar een spelletje spelen. Hele foute jongens. Verdienen het om eens goed verliefd te worden en knalhard gebruikt te worden door een superbitch. Of verkering te krijgen met een borderlinertje ofzo, lekker psychisch labiel, zo eentje die minstens eenmaal per dag of boos of verdrietig is, maar nooit eens ongecompliceerd lief en vrolijk, en integendeel stikjaloers en bezitterig, afhankelijk en angstig, snel gekwetst en ondersteboven. Hmmm. Daar kan ik me dan zo in verlustigen he, als ik dat zie gebeuren.

Gemeen he?

Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 13:21
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb ook zoiets gehad, maar dan wel met een meid die ik elke week zag en bij me in de buurt woont (waar weet ik niet). Maar dat het niets wordt weet ik niet zeker want ik heb die meid eigenlijk nooit echt gesproken, maar ik ben wel een half jaar lang gek op haar geweest, maar als je haar niet spreekt weet je nix van haar innerlijk, dus was het eigenlijk alleen maar uiterlijk gericht en echt waar: ze is echt een van de mooiste meisjes die ik ooit heb gezien. In eerste instantie dacht ik dat het wel iets voor mij zou zijn, maar ergens in oktober heeft ze me om een onbekende reden staan uitlachen in de kroeg. Ik begrijp niet waarom, maar sindsdien ben ik anders tegen haar aan gaan kijken. Wel nog een beetje verliefd (daar zit het vergelijkbare in onze situaties), maar gewoon anders. Vanaf november kwam ze steeds minder in mijn kroegje en is het langzaam over gegaan.
Vanaf carnaval heb ik nu een vriendin, een echt andere meid. Niet super aantrekkelijk, maar gewoon heel leuk en lief. En dat telt meer dan het uiterlijk van die andere. Sinds ik nu ook een vriendin heb interesseer ik me ook minder in die beter uitziende meid. Vroeger was het elke zaterdag: "Goh, zou ze er vanavond zijn?" maar nu interesseert het me niet meer.

Nu over jou: ja je moet gewoon zeggen dat je nog steeds verliefd op hem bent. Maar jullie hebben er al over gepraat en toen had je eigenlijk al tot de conclusie moeten komen dat het niets zou worden (wat liefde betreft dan). Dus praat er nog eens goed over en kom tot een oplossing. Misschien helpt het wel als je hem een tijdje niet ziet of spreekt, dat het dan vanzelf overgaat. En BTW: hij woont wel een eindje van je af, dus als je in de tijd dat je hem probeert te "vergeten" een leuke jongen uit je eigen omgeiving tegenkomt is het misschien wel beter.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:46
Coral
Avatar van Coral
Coral is offline
Citaat:
juno schreef op 06-03-2004 @ 13:19:
Hmm, hij heeft nu wel een beetje the best of both worlds. Een vriendschap die wat verder gaat, zodat het net lijkt of je wat hebt met bijbehorend lekker gevoel, maar verder geen verwachtingen of verplichtingen.

Maar hij wil echt niet meer, anders deed hij dat wel. Als het er nu niet is, dan is de kans klein dat het nog zal komen. Maar het doen alsof vindt hij wel fijn. Als hij dan opeens een mokkel tegenkomt waar hij wel op valt, kun jij wieberen. En jij hebt je al die tijd zitten opfokken dat hij misschien toch meer voor je voelt.

Nee: dat doet hij dus niet. En dan mag je nog blij zijn dat hij niet over je heen gaat. Want er zijn er zat die zover gaan als ze de kans krijgen. Dan zeggen ze ook eerlijk dat ze niet verliefd zijn hoor, maar ze brengen wel je hoofd op hol door door te laten schemeren dat "het wel wat meer is dan alleen sex". Oh please, dat zijn hufters, die gebruiken je alleen maar. Daar tuin je een keer in, je hebt een maand liefdesverdriet en dan heb je weer een wijze les geleerd.
Argh wat je nou beschrijft was ook tussen mij en mijn ex-vriendje. Enerzijds wil ik hem haten, anderzijds is hij altijd wel een goede vriend voor me geweest. Die twijfel altijd maar en die slapeloze nachten over wat hij nou eigenlijk van me wilde.. Wel of geen relatie.. Weetje, we hadden wel 'iets'en we deden dingen die vriendjes en vriendinnetjes zoal doen, hij vond me leuk en sprak er ook zo over. Maaar NIEMAND mocht het weten (behalve zijn mams en mijn ouders) en er moesten vooral geen verwachtingen en verplichtingen bij komen. En die slapeloze nachten, was hij nou gewoon een vriend met iets meer... Die eeuwige twijfel ook altijd!!! En na 3 maanden vond ik het wel genoeg. Ik voel me wel een beetje gebruikt.. Maar of het nou reeel is..

Citaat:
Als ze echt met je verder willen, dan doen ze echt wel vreselijk hun best voor je. Als je twijfelt, "vind hij me nou leuk of leuk leuk?" dan wil hij alleen maar een spelletje spelen. Hele foute jongens. Verdienen het om eens goed verliefd te worden en knalhard gebruikt te worden door een superbitch. Of verkering te krijgen met een borderlinertje ofzo, lekker psychisch labiel, zo eentje die minstens eenmaal per dag of boos of verdrietig is, maar nooit eens ongecompliceerd lief en vrolijk, en integendeel stikjaloers en bezitterig, afhankelijk en angstig, snel gekwetst en ondersteboven. Hmmm. Daar kan ik me dan zo in verlustigen he, als ik dat zie gebeuren.

Gemeen he? [/B]
Zeker gemeen. Maar mijn ex verdient het wel!!!! Weet hij ook eens hoe dat voelt!

Jaah, ik spreek hem nog steeds. We zijn ook als 'vrienden' uit elkaar gegaan, maar ben nog steeds boos over hoe het allemaal is gegaan en hoe hij me hoop heeft gegeven. Die valse hoop vind ik het allerergste.
__________________
Therapy has taught me nothing's my fault
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 18:54
Saimun
Saimun is offline
Ik ben verliefd op een jongen die EN bezet is EN in Oostenrijk woont...
Kan het nog triester?
__________________
Danger Danger.... High Voltage! Yeah.. that's my desire.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
ZoHee schreef op 06-03-2004 @ 19:54:
Ik ben verliefd op een jongen die EN bezet is EN in Oostenrijk woont...
Kan het nog triester?
ik vind mezelf toch ook behoorlijk triest
vind al jaren dezelfde jongen leuk
zie hem elke dag
hij heeft ondertussen verschillende meisjes gehad
en ik wacht (maar dan ook echt alleen wachten, en geen actie ondernemen) op iets dat nooit zal gebeuren

wat markb en juno zeggen, daar ben ik het wel mee eens zegmaar
__________________
I love dr Phil :D

Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:08
Saimun
Saimun is offline
Ja is echt erg.. en ondertussen heb je geen oog voor ander mannelijk schoon
Maar 'mijn' leuke Oostenrijker vond mij gelukkig ook wel interessant.
sorry voor de Off-topic-heid
__________________
Danger Danger.... High Voltage! Yeah.. that's my desire.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 18:17
load_harmony
load_harmony is offline
leuk al die reacties...

ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik niet moet gaan vooruit lopen op dingen.. just enjoying
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2004, 18:26
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 05-03-2004 @ 19:29:
Ik weet hoe het voelt ja. Echt verliefd ben ik op dit moment niet maar vind wel twee jongens . Helaas vinden zij mij maar nix mja dat was te verw8en. Ik blijf zeker niet hopen maar ach misschien ooit..........
Toch heb ik ook liefde gehad waarvan ik wist dat het nooit wat zou worden. Nee gewoon echt nooit(getrouwd, te oud, te ver weg, te onbereikbaar), dat kan heel pijnlijk zijn.
Maar ooooooooit gaat het over, al gaat dezer vaakl moeilijk uit het hart. Liefs.......
wat doe jij hier?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie ****VERLIEFD op een streng gereformeerde jongen
JamieL94
3 29-03-2011 17:30
Liefde & Relatie Onmogelijke liefde
Verwijderd
53 11-07-2005 01:11
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04
Liefde & Relatie is het loos.. (sorry, weet niet hoe ik dit moet formuleren)
Palmboompje
15 01-06-2002 20:26
Liefde & Relatie verliefd op een ander - leugens?
de abt van sion
18 31-05-2002 19:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.