Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2005, 12:51
voyager
voyager is offline
Ik vroeg me wat af. Wat is nu eigenlijk het ergst: te dik zijn en willen afvallen, of te mager zijn en willen aankomen.

Ik zelf denk dat het moeilijker is te mager te zijn. Als je te dik bent kan je er met zelfdicipline wel raken, en dan kan je ook nog een mooi model over houden, terwijl als je te mager bent, het al moeilijk is, hoe kom je opeens een paar kilo aan, hoe krijg je opeens een kont , of borsten...

wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 13:07
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Ik denk dat het even moeilijk is, met wat jij zegt ga ik niet akkoord.

Citaat:
terwijl als je te mager bent, het al moeilijk is, hoe kom je opeens een paar kilo aan, hoe krijg je opeens een kont , of borsten...
Het is volgens mij even moeilijk een aantal kilo af te vallen als bij te komen, zowel aankomen als afvallen vergt veel zelfdiscipline is en niet iets dat je opeens kwijt geraakt / bij komt.

Citaat:
en dan kan je ook nog een mooi model over houden
Met aankomen kan je toch ook een mooi figuur over houden, waarom wil je anders aankomen?

En de blikken van andere mensen, die krijg je zowel als je te dik bent dan als je te mager bent, en ze komen voor beide groepen even hard aan.

Het enige verschil kan zijn dat de meerderheid van de mensen die willen afvallen, hun gewichtsprobleem zelf in de hand hebben en daar dan wat aan willen doen; het is slechts een minderheid van de mensen die een medisch oorzaak hebben die aan de basis ligt van hun overgewicht. Mensen die te mager zijn en willen bijkomen, zijn meestal altijd zo mager geweest en kunnen daar dus niets aan doen (eetstoornispatiënten niet meegerekend).
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 13:43
Verwijderd
Ik denk dat het aankomen en afvallen zélf ongeveer even moeilijk is.

Te dun zijn lijkt mij dan weer moeilijker dan te dik zijn, want mensen lijken niet te begrijpen dat als je iemand bekritiseert omdat diegene zo dun is, dat net zo hard aankomt als wanneer je iemand bekritiseert omdat diegene zo dik is. Dus je krijgt meer kritiek.
Vreemd aangekeken word je inderdaad bij allebei, maar mensen houden zich meer in tegenover iemand die te dik is.

Hmm, bij nader inzien is de kritiek die mensen krijgen als ze te dik zijn, wel weer wat 'harder' denk ik. Inderdaad omdat mensen er vaak van uit gaan dat mensen die te dik zijn, dat aan zichzelf te danken hebben, terwijl ze dat vaak niet denken bij mensen die te dun zijn.

Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 14:13
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik was altijd te mager, maar ik vreet nu zoveel dat ik wel aan MOET komen. Afvallen is voor sommige mensen echt een ramp, dus ik ben wel blij hoe ik ben
__________________
ˇƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 14:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Lijkt me beide even moeilijk. Ik zou echter liever te mager zijn dan te dik. Ik kan absoluut niet tegen vetrollen oid

Overigens, als magere mensen veel aankomen ziet dat er vaak ook niet al te mooi uit. Een vriendin van mij was altijd heel mager en is tijdens haar laatste vakantie in Canada 8 kilo aangekomen. Ze is nog steeds hartstikke slank maar ze heeft wel een buik en van die "kwabbels" () aan de zijkant. Ook heeft ze nu een onderkin.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-10-2005 @ 15:59 :
Lijkt me beide even moeilijk. Ik zou echter liever te mager zijn dan te dik. Ik kan absoluut niet tegen vetrollen oid
Eens

Overigens denk ik dat het qua commentaar niet uitmaakt, dunne mensen worden uitgemaakt voor latjes, anorexiapatienten, dikke mensen voor varken oid. Ook kleren kopen lijkt me in allebei de gevallen niet echt handig, hoewel er wel steeds meer hippe grote maten kleding komt, terwijl maat 34 vaak snel uitverkocht is en als dat ook te groot is, je op de kinderafdeling aangewezen bent.

Oftewel, het lijkt me allebei niks.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:33
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
komt echt heel mager zijn nou zo veel voor?
als ik zo over straat loop zie ik altijd wel dikke mensen, en heel af en toe iemand die opvallend mager is
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat ondergewicht in kleding ook beter te verhullen is dan overgewicht.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 20:55
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik zou ab-so-luut geen overgewicht willen hebben. Toen ik 6 kg meer woog dan ik nu doe was ik constant van mezelf aan het walgen (letterlijk) en toen had ik volgens de regeltjes nog een gezond gewicht.
Ondergewicht zou ik veel eerder mee kunnen leven.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 21:03
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
als je te mager bent is het moeilijk om aan te komen denk ik,
als je eet zal je buik opzetten maar de rest?

als je te dik bent kun je in 9/10 gevallen daar verbetering in brengen,
door gezonder te eten, overleg met bv dieetist en sport

het lijkt mij dus makkelijk om van dik weer dunner te worden dan van dun naar dikker, als je dun bent zit het toch een beetje in je bouw
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 21:53
Verwijderd
En in dit topic staan meteen weer reacties dunne dames die iemand met een BMI van 22-23 al dik vinden. Zucht.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 21:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-10-2005 @ 22:53 :
En in dit topic staan meteen weer reacties dunne dames die iemand met een BMI van 22-23 al dik vinden. Zucht.
Wie zegt dat? Volgens mij staan hier gewoon normale reacties?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-10-2005 @ 22:53 :
En in dit topic staan meteen weer reacties dunne dames die iemand met een BMI van 22-23 al dik vinden. Zucht.
Not agree. Ik hou van mezelf niet bij een dikke buik of erge vetrollen, maar dat zegt echt niet meteen dat iemand met een gemiddeld BMI dik is in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:06
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Te dik zijn.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Broeder schreef op 21-10-2005 @ 23:06 :
Te dik zijn.
Goed beargumenteerd
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:17
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Moet er argumentatie bij dan? Het is gewoon mijn mening. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om overgewicht te hebben, van (niet al te extreem) ondergewicht zie ik echt het probleem niet in.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 21-10-2005 @ 23:17 :
Moet er argumentatie bij dan? Het is gewoon mijn mening. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om overgewicht te hebben, van (niet al te extreem) ondergewicht zie ik echt het probleem niet in.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Broeder schreef op 21-10-2005 @ 23:17 :
Moet er argumentatie bij dan? Het is gewoon mijn mening. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om overgewicht te hebben, van (niet al te extreem) ondergewicht zie ik echt het probleem niet in.
Dat laatste kan je dan toch wel even bij vermelden? Als iedereen reacties zou geven zoals jij net deed, krijg je hele saaie en nutteloze topics. Ik kan me nog herinneren dat argumentatie gestimuleerd moest worden in de tijd dat ik forumbaas was

Overigens heb je nog niet echt een argumentatie gegeven, maar in ieder geval wel een toelichting.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:36
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Het leek me wel duidelijk, maar goed. Argumentatie; ik vind overgewicht (bij mezelf althans, maar bij de meeste anderen ook, zo kortzichtig ben ik wel) niet mooi.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:46
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Blijkbaar weten een heleboel mensen niet hoe het IS om overgewicht te hebben.
'Ik vind het niet mooi'
Ja, wie vindt het wel mooi? Bijna niemand
'Ik zou liever te dun zijn.'
De meeste mensen, denk ik.
Denk dat 3/4de in dit topic een gewoon BMI heeft, dus als je er niets van weet...oordeel dan niet meteen.

Te dun zijn kan in je genen zitten, te dik zijn net zo goed. Denk dat het allebei even erg is. Dunne mensen zijn al snel anorexiapatienten, te dikke mensen vreetzakken enzo.
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Droomz schreef op 21-10-2005 @ 23:46 :
Blijkbaar weten een heleboel mensen niet hoe het IS om overgewicht te hebben.
'Ik vind het niet mooi'
Ja, wie vindt het wel mooi? Bijna niemand
'Ik zou liever te dun zijn.'
De meeste mensen, denk ik.
Denk dat 3/4de in dit topic een gewoon BMI heeft, dus als je er niets van weet...oordeel dan niet meteen.

Te dun zijn kan in je genen zitten, te dik zijn net zo goed. Denk dat het allebei even erg is. Dunne mensen zijn al snel anorexiapatienten, te dikke mensen vreetzakken enzo.
Wie oordeelt er nou? Ik vind dik zijn niet echt mooi nee... Ook al kunnen die mensen op hun manier wel mooi zijn. Maar wat is daar nou zo erg aan aan die mening? Daarmee zeg ik toch niet dat ik dikke mensen voor papzak oid uitscheld?
Er wordt toch om een mening gevraagd? Die kunnen slanke mensen net zo goed geven in dit geval. Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Droomz schreef op 21-10-2005 @ 23:46 :
Blijkbaar weten een heleboel mensen niet hoe het IS om overgewicht te hebben.
'Ik vind het niet mooi'
Ja, wie vindt het wel mooi? Bijna niemand
'Ik zou liever te dun zijn.'
De meeste mensen, denk ik.
Denk dat 3/4de in dit topic een gewoon BMI heeft, dus als je er niets van weet...oordeel dan niet meteen.

Te dun zijn kan in je genen zitten, te dik zijn net zo goed. Denk dat het allebei even erg is. Dunne mensen zijn al snel anorexiapatienten, te dikke mensen vreetzakken enzo.
Waarom zou je moeten weten hoe het is om overgewicht te hebben voor je het mooi mag vinden? (En kijk, hier is die rolleyes dus wél op z'n plaats.)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-10-2005 @ 15:59 :
Overigens, als magere mensen veel aankomen ziet dat er vaak ook niet al te mooi uit. Een vriendin van mij was altijd heel mager en is tijdens haar laatste vakantie in Canada 8 kilo aangekomen. Ze is nog steeds hartstikke slank maar ze heeft wel een buik en van die "kwabbels" () aan de zijkant. Ook heeft ze nu een onderkin.
Mh, ik ken ook een paar erg dunne mensen die in korte tijd meer dan 10 kilo zijn aangekomen (waardoor ze nu op een normaal gewicht zitten, ik geloof dat de een net iets zwaarder is dan ik en de ander ongeveer even zwaar). Maar die hebben inderdaad ook een onderkin, sowieso een beetje opgezet gezicht, en veel dikkere armen/benen dan ik. Ik vraag me af of dat nog wegtrekt naarmate je langer op dat gewicht zit?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 08:57
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Ik denk niet dat het veel verschil maakt. Ik vind het allebei niet mooi. Ik ben zelf dik, niet moddervet, maar ook niet slank dus, en veel vriendinnen zijn mager. Tja, het lijkt me allebei niet fijn Qua een mooi/beter figuur kweken denk ik dat het makkelijker is voor dikkere mensen, al denk ik ook dat het geestelijke daar wel een hele grote rol speelt (bij mij tenminste wel.) Ik vind het behoorlijk belachelijk geredeneert dat dikke mensen heel makkelijk kunnen afvallen als ze dat maar willen. Lichamelijk bij de meesten wel, maar geestelijk bij de meesten niet. Voila.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 09:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Mij lijkt het eerlijk gezegd makkelijker om aan te moeten komen dan af te moeten vallen. Hoe moeilijk kan het zijn? Aankomen... lekker veel chocolade, chocoladetaart, friet, cake, koekjes, rijst eten en er nog je doel mee bereiken ook. Afvallen is veel kutter... En waarom zou iemand het erg vinden om te dun te zijn. Oke, als je anorexia-dun bent is het wel erg maar de meeste hele dunne mensen zien er toch wel mooi uit...

Mijn magere vriendin is het er trouwens ook mee eens als ze mij altijd met mijn gore lunch op school ziet terwijl zij lekker m&m's eet. Ik gun het haar wel ofzo hoor, maar ja zo zie je maar...

Laatst gewijzigd op 22-10-2005 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 09:53
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Als je aankomt wil je natuurlijk wel strak in je vel blijven zitten, dus liever spieren aankomen dan alleen vet, dit is zeker wel moeilijker als afvallen.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 09:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Maar je hoeft niet continu honger te lijden... Als ik 's avonds ga slapen knort mijn maag nog een uur voor ik in slaap val ofzo. En in de les ook... best voor schut. Zelfs als ik net heb gegeten (niet veel)...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 09:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ikkeleerlinge, als dun zijn echt in je genen zit, kom je ook niet aan van veel chocola enzo. Dan moet je idd met krachttraining en góede voeding spieren gaan kweken, en je weet zelf dat dat ook niet simpel is. Bovendien is elk griepje waarbij je een paar dagen niet/weinig kunt eten meteen weer een aanslag op je bij elkaar gesprokkelde gewicht, ook niet erg handig.

En wat leuker is, of maat 34 niet meer tussen de kleren hangt, of maat 44? Het lijkt me allebei niet fijn.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 09:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Misschien moet je dan gewoon meer eten, als je zo weinig eet dat je maag er van knort ben je ongezond bezig.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 10:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik eet gemiddeld zo'n 1600 calorieen (zigzaggend) op een dag (elke 2 uur), moet genoeg zijn... Mijn stofwisseling lijdt er iig niet onder... Ik ben al bijna op mijn doel. Nog 2 of 3 kilootjes te gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 10:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-10-2005 @ 10:58 :
Ikkeleerlinge, als dun zijn echt in je genen zit, kom je ook niet aan van veel chocola enzo. Dan moet je idd met krachttraining en góede voeding spieren gaan kweken, en je weet zelf dat dat ook niet simpel is. Bovendien is elk griepje waarbij je een paar dagen niet/weinig kunt eten meteen weer een aanslag op je bij elkaar gesprokkelde gewicht, ook niet erg handig.

En wat leuker is, of maat 34 niet meer tussen de kleren hangt, of maat 44? Het lijkt me allebei niet fijn.
Ik moet ook krachttraining doen en goed eten om spieren te kweken, naja vooral om te behouden dan. Daarnaast nog cardio en gelimiteerde calorieen. Ik heb eerlijk gezegd liever maat 34 dan 44.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat bedoel ik, dan is afvallen toch net zo 'erg/moeilijk', dan aankomen? Er zit niet echt verschil tussen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-10-2005 @ 13:07 :
Er zit niet echt verschil tussen.
Cardio & gelimiteerde calorieen?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-10-2005 @ 13:13 :
Cardio & gelimiteerde calorieen?
De cardio misschien, maar altijd 'verplicht' moeten eten lijkt me ook niet fijn.

Bovendien ging het om het verschil tussen dik&dun, jij wilt afvallen, da's iets anders.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 13:31
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-10-2005 @ 10:58 :
Misschien moet je dan gewoon meer eten, als je zo weinig eet dat je maag er van knort ben je ongezond bezig.
Dit klopt niet helemaal. Ik eet rond de 3200 Kcal's per dag verdeeld over 6 maaltijden met een ruimte van 2 á 3 uur tussen maaltijden en mijn maag knort toch wel een aantal keer aan het einde van die 2 á 3 uur...

Maar ontopic: Ik denk dat ik te dik zijn en willen afvallen moeilijker zal vinden dan te dun en aan willen komen. Dat laatste ben ik namelijk nu mee bezig en ik hou van mijn huidige leefstijl Ik moet er niet aan denken om weinig te gaan eten, ik hou van veel eten. Ja oke, als ik te dik was en ik écht moest afvallen zou dat zeker wel lukken, maar dat lijkt mij zeker minder leuk dan wat ik nu doe; gezond proberen aan te komen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 14:04
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
voyager schreef op 21-10-2005 @ 13:51 :
Ik vroeg me wat af. Wat is nu eigenlijk het ergst: te dik zijn en willen afvallen, of te mager zijn en willen aankomen.

Ik zelf denk dat het moeilijker is te mager te zijn. Als je te dik bent kan je er met zelfdicipline wel raken, en dan kan je ook nog een mooi model over houden, terwijl als je te mager bent, het al moeilijk is, hoe kom je opeens een paar kilo aan, hoe krijg je opeens een kont , of borsten...

wat denken jullie?
Belachelijk dat je het hebt over zelfdicipline. Er zijn ook mensen die ziek zijn en daarom te zwaar zijn.
Ja je raad het al ik ben dus ook ziek. Het komt allemaal wel weer goed maar ik zal daarna heel mager worden en daar medicijnen voor moeten slikken dus het lijkt mij allebei even moeilijk. Omdat je als je dun bent ook gezond moet blijven eten en dan is het moeilijk om aan te komen. Maar ik zeg eerlijk ik ben liever te dun dan te dik.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 14:15
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 22-10-2005 @ 15:04 :
Belachelijk dat je het hebt over zelfdicipline. Er zijn ook mensen die ziek zijn en daarom te zwaar zijn.
Ja je raad het al ik ben dus ook ziek. Het komt allemaal wel weer goed maar ik zal daarna heel mager worden en daar medicijnen voor moeten slikken dus het lijkt mij allebei even moeilijk. Omdat je als je dun bent ook gezond moet blijven eten en dan is het moeilijk om aan te komen. Maar ik zeg eerlijk ik ben liever te dun dan te dik.
Precies. Ik mag dan niet zo'n ziekte hebben als stoepkrijtje, maar ik kan door mijn ziekte bv echt niet sporten of veel bewegen. Ben ook een tijdje bedlegerig geweest, waar je gewoon van aankomt. Probeer dan maar eens af te vallen zonder sporten.
Op hetzelfde gewicht blijven is al een strijd.
En er zijn best wel veel mensen die om welke reden dan ook niet kunnen sporten/bewegen. Afvallen zit m echt niet in alleen minder snoepen ofzo hoor, er zijn zat mensen die amper snoepen en toch overgewicht hebben.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 14:18
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Haha idd ik heb zelf ook ziekte van chrohn en eet dus absoluut niet ongezond. En al helemaal geen snoep. Ik zondig zo'n 1 keer in de week met een bakje chips. Ik vind het jammer dat er negatief wordt gedaan over te dik zijn. Dat mensen je op straat uitschelden is superirritant. Ik moet nu 1a 2 x in de week naar leiden (ziekenhuis) Dat is voor mij bijna 3 uur reizen dus laat niemand zeggen dat ik er niets voor over heb om af te vallen
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 15:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
LUMC stoepkrijtje?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 15:55
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
haha ja
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 16:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ghe, moet je er komende week ook naartoe? Misschien kom ik je dan nog wel tegen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 16:37
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-10-2005 @ 09:21 :
Mh, ik ken ook een paar erg dunne mensen die in korte tijd meer dan 10 kilo zijn aangekomen (waardoor ze nu op een normaal gewicht zitten, ik geloof dat de een net iets zwaarder is dan ik en de ander ongeveer even zwaar). Maar die hebben inderdaad ook een onderkin, sowieso een beetje opgezet gezicht, en veel dikkere armen/benen dan ik. Ik vraag me af of dat nog wegtrekt naarmate je langer op dat gewicht zit?
Mwah, het ligt eraan hoe snel dat gebeurt. Als je in korte tijd redelijk aankomt als je daarvoor vrij dun was verdeelt het zich niet mooi, net als veel afvallen in korte tijd, dan hou je ook vel over en val je niet gelijkmatig over je hele lijf af. Langzaam is het sleutelwoord, voor zowel afvallen als aankomen, net als beweging. Door sporten val je het mooiste af en kom je het mooiste aan.
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:02
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik denk als je heel dik bent kijken mensen je eerder aan.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:43
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-10-2005 @ 17:30 :
Ghe, moet je er komende week ook naartoe? Misschien kom ik je dan nog wel tegen

ja de 26e de hele dag... als je een dikke daar ziet lopen haha dat ben ik
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:00
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik denk dat aankomen en afvallen allebei even moeilijk zijn. je moet voor allebei heel wat discipline hebben en jezelf er echt 100% achter zetten.
Maar ik heb wel het idee dat er naar dikke mensen heel anders word gekeken. In bladen zie je bijna alleen maar hele slanke vrouwen, want als je dikker bent is dat lelijk. Op straat word je snel nageroepen/nagekeken en grappen over dikke mensen worden ook normaal gevonden. En in winkels is het echt lastig om leuke kleren in grotere maten te vinden (Zo dik ben ik niet, maar bij de H&M pas ik niet in de grootste maten ).
Natuurlijk snap ik dat het voor te magere mensen ook heel lastig is, maar zoals je in dit topic al kan zien is bijna iedereen liever te dun dan te dik, omdat het ideale modebeeld van nu (erg) dun is.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:19
Freestyler*
Freestyler* is offline
te dik zijn
want ik vind mager mooi

en het lijkt me dat je eerder van te mager naar mager gaat dan van te dik naar mager. Vandaar.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 13:23
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 22-10-2005 @ 19:00 :
Maar ik heb wel het idee dat er naar dikke mensen heel anders word gekeken. In bladen zie je bijna alleen maar hele slanke vrouwen, want als je dikker bent is dat lelijk. Op straat word je snel nageroepen/nagekeken en grappen over dikke mensen worden ook normaal gevonden.
Ik was vroeger erg mager, en als ik over straat liep, of op school dan waren de opmerkingen ook niet van de lucht. Heel veel mensen denken meteen dat je anorexia hebt ofzo, als je mager bent. Ook al is *dun zijn* het mode-ideaal, te dun wordt ook lelijk gevonden.

'k denk dat het voor allebei moeilijk is, te dik of te dun zijn. Ik ben denk ik toch liever te dun, omdat ik netjes aangekomen ben en nu op een goed gewicht zit, zonder al te veel moeite te doen. Afvallen lijkt me gewoon veel moeilijker omdat ik een gigantische vreetzak ben
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:37
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 23-10-2005 @ 14:23 :
Ik was vroeger erg mager, en als ik over straat liep, of op school dan waren de opmerkingen ook niet van de lucht. Heel veel mensen denken meteen dat je anorexia hebt ofzo, als je mager bent. Ook al is *dun zijn* het mode-ideaal, te dun wordt ook lelijk gevonden.
ja extreem dun ja. maar gewoon dun niet
hoe vaak zie je nou iemand die zo dun is dat je de botten ziet.
ik vind ook dat daar heel anders tegen aan wordt gekeken, en vooral zoals jij het al noemde: het is een mode-ideaal. dik zijn is dat niet.

dunne mensen hebben niet zo snel het probleem dat ze geen kleren ofzo kunnen vinden in de H&M. bij de H&M hebben ze namelijk ook maat 34. er zijn gewoon heel veel leuke kleren te vinden in kleine maatjes naar mijn mening.

en daarom denk ik ook dat afvallen toch moeilijker is, je komt er misschien wel met discipline, maar probeer dat maar eens als je overal in de media plaatjes etc van dunne modellen ziet
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 15:24
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
H&M heeft ook maat 44, en als je in de uitverkoop kijkt zie ik altijd de grote maten nog wel hangen, maar 34 en 36 echt niet meer.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 15:44
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Die maat 44 van de H&M is echt niet zo groot hoor. Ik pas daar met geen mogelijkheid in, terwijl ik broeken van een andere winkel in de zelfde maat wel pas. Maar dat zijn dan weer stomme trutten broeken.
Maar elke keer probeer ik het toch weer bij de H&M en elke keer weer voel ik me dan een ontzettende vetlel, omdat zelfs truitjes in maat 42 bij mij tot m'n navel komen. (En zoals ik al eerder zei: zo dik ben ik nou ook weer niet.)
Eigenlijk moet ik ze gewoon boycotten.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 23-10-2005 om 15:47.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten "Nee, kijk dan Marco met zijn eeuwig gerammel aan de beek"
Valentijn
5 19-10-2004 14:17
Liefde & Relatie Stevige meiden??
lil me
92 03-06-2004 13:32
De Kantine Als je een ding aan jezelf mocht veranderen...
Qimm
87 07-07-2003 21:18
Lichaam & Gezondheid ik ben veel te dun maar ik wordt niet dikker wat nu???
**~yvie~**
13 18-06-2003 22:43
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #9!
Snufje
315 07-04-2003 17:40
Psychologie Wat te doen als . . .
Mad^Athlete
13 29-01-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.