Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2002, 21:49
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Ik weet dat dit onderwerp al vaker voorbij is gekomen, maar ik wil nu graag ff expliciet JA of NEE horen voor zover dat kan.

Mijn voorhuid zit (nog) met een stukje huid (toompje, frenulum, whatever) aan mijn eikel vast. Ik kan hem in erectie net over mijn eikel heen trekken, maar het voelt niet lekker. Het toompje staat dan ook helemaal strak.

-Is dit abnormaal? Ik bedoel, had het anders moeten groeien ofzo? (JA/NEE)
-Hebben meer mensen hier last van? (JA/NEE)
-Is het waarschijnlijk dat dit pijn gaat doen bij het penetreren bij de eerste keer seks? (JA/NEE)
-Is het -voor zover jullie dat kunnen inzien- zinvol om hiermee naar een huisarts te gaan? (JA/NEE)
(Ik bedoel, als 'ie alleen rekoefeningen opgeeft ga ik liever niet, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker van tevoren.
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...

Laatst gewijzigd op 09-10-2002 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 21:55
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Reactie naar wat ik hier zoal heb gelezen:

1 JA
2 JA
3 JA
4 JA

Het schijnt dat zo'n frenulum wel vaker te kort is. Rekoefeningen helpen. Als je dat namelijk te snel doet kan het scheuren en dat is een pijnlijk bloedbad. Huisarts kan doorverwijzen naar de chirurg die het dan doorsnijdt.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 22:15
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Dus dat is niet hetzelfde als een complete besnijding waardoor je je sjor-techniek moet aanpassen en wat ik sowieso niet echt zie zitten?? Mooi.
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 06:15
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Hier een antwoord van "Seksuologe Sofie"

Heel veel jongens (ik dacht ergens gelezen te hebben iets rond de 70%) kunnen zonder oefening hun voorhuid niet helemaal over hun eikel trekken in erectie. Dit kan inderdaaad problemen geven bij de penetratie, omdat dan de boel strak getrokken wordt en eventueel het frenulum kan knappen.

Om het probleem op te lossen kan je de voorhuid wat oprekken middels een oefening (staat uitvoerig in andere posts beschreven). In een paar maanden tijd is het probleem dan opgelost!

Enkel als je de voorhuid in "gewone" toestand maar voor een stukje van de eikel krijgt, is er geen beginnen meer aan en is besnijdenis aangeraden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 14:10
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Hier een antwoord van "Seksuologe Sofie"

Heel veel jongens (ik dacht ergens gelezen te hebben iets rond de 70%) kunnen zonder oefening hun voorhuid niet helemaal over hun eikel trekken in erectie. Dit kan inderdaaad problemen geven bij de penetratie, omdat dan de boel strak getrokken wordt en eventueel het frenulum kan knappen.

Om het probleem op te lossen kan je de voorhuid wat oprekken middels een oefening (staat uitvoerig in andere posts beschreven). In een paar maanden tijd is het probleem dan opgelost!

Enkel als je de voorhuid in "gewone" toestand maar voor een stukje van de eikel krijgt, is er geen beginnen meer aan en is besnijdenis aangeraden.
Jah maar aan de andere kant... Ik heb op al die 'hoe was je 1e keer'-topics maar weinig gelezen over dat het pijn deed omdat het frenulum te kort was. En zeker geen 70%. Of hebben al die kerels al maanden voor hun 1e keer hun voorhuid zitten stretchen?
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 16:11
carla-tje
carla-tje is offline
Volgens mij wordt er gewoon veel geoefend Het is ook een onderwerp waar niet alle jongens even makkelijk over vertellen denk ik. Ik ben er zeker van dat er een flink aantal een beetje 'inscheuren' de eerste keer, en denken dat het bloed van hun meisje komt...
__________________
Life is what you make of it
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 20:03
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Nou... Als je inscheurt voel je dat lijkt me echt wel. Zeker als je een condoom gebruikt en je blijkt een rood kwakje te hebben valt het wel op dat jij het was, en niet het meisje.
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 21:15
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
emperor crono schreef:
Dus dat is niet hetzelfde als een complete besnijding waardoor je je sjor-techniek moet aanpassen en wat ik sowieso niet echt zie zitten?? Mooi.
Nee, frenulum erafsnijden
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 21:50
Sweetboy1819
Sweetboy1819 is offline
Bij mij zit het ook nog een stukje huis vast aan de eikel
maar als ik masturbeer trek ik wel de voorhuid over de eikel
en gaat het goed
heb geen pijn ofzo,
heb vanavond nog gekeken of dat stukje huid los zou kunnen
maar vraag het me af
__________________
The World's Greatest
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 11:57
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
Mephisto schreef:
Nee, frenulum erafsnijden
Hmz.
Iemand ervaring mee? Wordt dat vergoed door verzekering? (Neem aan van wel toch?)

Enne... Kan je zoiets regelen terwijl je het een beetje discreet houdt ivm ouders? Het is eigenlijk niet zoveel bijzonders, maar toch.
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 12:20
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Ben zo goed als zeker dat ze je terug naar huis sturen... daarom laat je je toch niet besnijden? Een beetje een strak frenulum tijdens een erectie valt makkelijker met wat oefeningen weg te werken! Maak je dus niet druk...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.