Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2007, 23:59
Verwijderd
Citaat:
waarom gaat het nu opeens over evolutie?!! Volgens mij is dit Kazet's schuld, door het willen kaatsen van balletjes.....


Ontsporende discussies. <3
Advertentie
Oud 18-09-2007, 00:01
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Suiker smelt niet van water.

Het lost op in...
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Oud 18-09-2007, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel het meer zoals Karel Poppert het zou willen hebben he?
"God heeft ons geschapen" is toch ook prima te weerleggen. Je kunt bijvoorbeeld menselijke fossielen vinden, en algemeen bewijs verzamelen voor evolutie.
Oud 18-09-2007, 00:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Newton heeft de zwaartekracht ontdekt.

Nog steeds angstaanjagend veel mensen die dit geloven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-09-2007, 00:03
Verwijderd
Water kookt bij 100°C

Alleen bij standaarddruk, en als de opwarming quasi-stationair verloopt.
Oud 18-09-2007, 00:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik bedoel het meer zoals Karel Poppert het zou willen hebben he?
Ja, maar Popper beweerde niet dat een theorie geldig was tot hij gefalsifieerd was.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-09-2007, 00:04
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
"God heeft ons geschapen" is toch ook prima te weerleggen. Je kunt bijvoorbeeld menselijke fossielen vinden, en algemeen bewijs verzamelen voor evolutie.
Dat wordt dan weer over gezegd dat God die daar expres heeft neergemikt om het geloof in hem te testen hè!

Die mafkezen hebben overal wel een idioot antwoord op
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Oud 18-09-2007, 00:05
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Ja, maar Popper beweerde niet dat een theorie geldig was tot hij gefalsifieerd was.
Nee, maar een theorie is sowieso pas geldig indien deze falsifieerbaar is.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Oud 18-09-2007, 00:09
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Water kookt bij 100°C

Alleen bij standaarddruk, en als de opwarming quasi-stationair verloopt.
redelijk normale aannames in de meeste situaties toch?
Oud 18-09-2007, 00:11
Verwijderd
Citaat:
redelijk normale aannames in de meeste situaties toch?
Ja, maar het is dus niet altijd zo.
Oud 18-09-2007, 00:13
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ja, maar het is dus niet altijd zo.
tsja, dat is waar, maar dan zijn er een heleboel algemene waarheden niet juist.

een paperclip in het stopcontact steken is gevaarlijk
nee, alleen als er groot spanningsverschil is tussen het gat en een zeker ander punt van het menselijk lichaam. (maw: als er stroom op staat)

Oud 18-09-2007, 00:22
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Religie is waanzinnig actief
Nee. Zelfs op klassieke oudheid is het minder lang geleden dat er gepost is.
Oud 18-09-2007, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Dat wordt dan weer over gezegd dat God die daar expres heeft neergemikt om het geloof in hem te testen hè!

Die mafkezen hebben overal wel een idioot antwoord op
Helemaal niet, want daarmee beroepen ze zich weer op een god die ze niet aantoonbaar kunnen maken, behalve als ze hem als menselijke creatie zouden neerzetten, maar dat doen ze niet.
Oud 18-09-2007, 06:47
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Van Cola Light krijg je kanker

Bullshit.
Alweer fout. Coca Cola light bevat een zoetstof (aspartaam) die in sommige studies een verhoogd risico blijkt te geven op kanker.

En dat omdraaien van de bewijslast is natuurlijk ook dikke bullshit Ik ga iedereen die het niet eens is met m'n onderzoek vragen om bewijs als ik op een congres vertel over m'n onderzoek... Tevens vraag ik de rechter om te bewijzen dat ik het niet heb gedaan als ik voor iets ben aangeklaagd... Kortom, je dient je claims te onderbouwen. Ik ben vaak genoeg met bronnen gekomen, maar ik heb van jouw kant nog maar bar weinig bronnen gezien...
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 18-09-2007, 09:21
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja, maar het is dus niet altijd zo.
Dat zegt toch ook niemand? Ik vind dit soort dingen hier niet thuishoren, eerlijk gezegd. De stelling 'water kookt bij 100 graden celcius' is niet onwaar (waar we het hier over hebben), je zou het alleen onvolledig kunnen noemen.
__________________
Tsja
Oud 18-09-2007, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Alweer fout. Coca Cola light bevat een zoetstof (aspartaam) die in sommige studies een verhoogd risico blijkt te geven op kanker.

En dat omdraaien van de bewijslast is natuurlijk ook dikke bullshit Ik ga iedereen die het niet eens is met m'n onderzoek vragen om bewijs als ik op een congres vertel over m'n onderzoek... Tevens vraag ik de rechter om te bewijzen dat ik het niet heb gedaan als ik voor iets ben aangeklaagd... Kortom, je dient je claims te onderbouwen. Ik ben vaak genoeg met bronnen gekomen, maar ik heb van jouw kant nog maar bar weinig bronnen gezien...
Als aspartaam inderdaad een verhoogd risico op kanker oplevert, dan is dat in ieder geval maar een heel klein verhoogd risico. Maar eerlijk gezegd heb je je geloofwaardigheid al veel schade aangedaan door homeopathie te verdedigen.
Oud 18-09-2007, 11:07
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Als aspartaam inderdaad een verhoogd risico op kanker oplevert, dan is dat in ieder geval maar een heel klein verhoogd risico. Maar eerlijk gezegd heb je je geloofwaardigheid al veel schade aangedaan door homeopathie te verdedigen.
"van -stof x- krijg je kanker" is vrijwel altijd onzin.
"-stof x- verhoogt het risico op kanker" is vaak de zin die men zoekt.
"Van roken krijg je kanker" is dus ook een onzin statement.

Roken verhoogt het risico aanzienlijk, maar het is geen als->dan situatie. Als ik rook dan heb ik niet de volgende ochtend kanker.
Oud 18-09-2007, 11:10
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Roken verhoogt het risico aanzienlijk, maar het is geen als->dan situatie. Als ik rook dan heb ik niet de volgende ochtend kanker.
Uh, nee, niet volgende ochtend nee. Duh.

Als je asbest hebt ingeademd merk je dat ook niet de volgende morgen. Point being?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 18-09-2007, 11:12
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ontwikkelingshulp is voedsel sturen naar arme landen.
Dat gebeurt niet. Helemaal niet meer. Nooit niet. Er wordt soms wel voedsel gestuurd bij rampen en dergelijke, maar dat is noodhulp, geen ontwikkelingshulp, en gebeurt alleen als het daadwerkelijk nodig is.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 18-09-2007, 11:13
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Uh, nee, niet volgende ochtend nee. Duh.

Als je asbest hebt ingeademd merk je dat ook niet de volgende morgen. Point being?
Dat als je rookt je niet automatisch kanker krijgt. Net zoals je van aspartaam niet automatisch kanker krijgt.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 18-09-2007, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Ontwikkelingshulp is voedsel sturen naar arme landen.
Dat gebeurt niet. Helemaal niet meer. Nooit niet. Er wordt soms wel voedsel gestuurd bij rampen en dergelijke, maar dat is noodhulp, geen ontwikkelingshulp, en gebeurt alleen als het daadwerkelijk nodig is.
Amerikanen doen dat toch nog wel? Of ook al niet meer.
Oud 18-09-2007, 11:16
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dat als je rookt je niet automatisch kanker krijgt. Net zoals je van aspartaam niet automatisch kanker krijgt.
Het ging toch over vehoogd risico op kanker? Ik snap zijn punt van de volgende morgen niet.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 18-09-2007, 11:19
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Amerikanen doen dat toch nog wel? Of ook al niet meer.
Nope.

Citaat:
Het ging toch over vehoogd risico op kanker? Ik snap zijn punt van de volgende morgen niet.
Ja volgens mij wilde ie het gewoon even leuk zeggen.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 18-09-2007, 11:28
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Van Cola Light krijg je kanker
Hier gaat het om. Als je voor "cola light" aspartaam, of benzeen, of roken invult dan is het nogsteeds een onjuiste uitspraak.
Oud 18-09-2007, 11:47
Verwijderd
Precies, roken is gezond. Is wetenschappelijk aantoonbaar.
Oud 18-09-2007, 11:53
Verwijderd
Wat een succestopic!

Ieder mens slikt in zijn leven x aantal spinnen door in zijn slaap

Dit is zo'n urban legend die vrijwel iedereen gelooft, maar waarvan ik echt zeker weet dat het onzin is.
Oud 18-09-2007, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Wat een succestopic!

Ieder mens slikt in zijn leven x aantal spinnen door in zijn slaap

Dit is zo'n urban legend die vrijwel iedereen gelooft, maar waarvan ik echt zeker weet dat het onzin is.
Oh je weet t zeker?

Niet alle mensen zullen het doen, maar het gebeurt zeker wel.
Oud 18-09-2007, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Oh je weet t zeker?

Niet alle mensen zullen het doen, maar het gebeurt zeker wel.
Ik weet dat ik niet echt harde argumenten heb.
Maar het lijkt me gewoon zo onwaarschijnlijk. Hoe vaak komt er nou een spin naar beneden, of in je bed, die dan ook nog in je mond gaat, en die je dan ook nog ongemerkt opeet/doorslikt, en dat je daar de volgende dag niks meer van merkt.
Oud 18-09-2007, 12:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
De eerste filmbeelden ooit waren van een rijdende trein. Bij de vertoning van deze beelden renden mensen de bioscoop uit omdat ze dachten dat er echt een trein op ze af kwam.

Mensen waren honderd jaar geleden niet allemaal mongolen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-09-2007, 12:34
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Als aspartaam inderdaad een verhoogd risico op kanker oplevert, dan is dat in ieder geval maar een heel klein verhoogd risico. Maar eerlijk gezegd heb je je geloofwaardigheid al veel schade aangedaan door homeopathie te verdedigen.
Kennelijk heb je bij homeopathie ook niet begrepen wat ik precies zei. En nu begrijp je weer niet wat ik probeer te zeggen. En ik kan me herinneren dat je in vroegere discussies ook nooit begreep wat ik probeerde te zeggen. Je moet sommige dingen gewoon niet zo zwartwit stellen. En ik ben al vaak genoeg met bronnen gekomen om te laten zien dat dingen niet zo zwartwit in elkaar zitten als jij denkt.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 18-09-2007, 12:44
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Precies, roken is gezond. Is wetenschappelijk aantoonbaar.
Het verlaagt je kans op parkinson
Oud 18-09-2007, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Water kookt bij 100°C

Alleen bij standaarddruk, en als de opwarming quasi-stationair verloopt.
nog zo één:
water bevriest bij 0 graden
nope.

Citaat:
Het verlaagt je kans op parkinson
true
Oud 18-09-2007, 14:12
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Homo's hebben altijd anale seks

Onzin, sommige zullen er ongetwijfeld aan doen en sommige niet.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 18-09-2007, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Homo's hebben altijd anale seks

Onzin, sommige zullen er ongetwijfeld aan doen en sommige niet.
idd. je hebt ook knuffelhomo's
(deze post komt me trouwens vaag bekend voor... hmmmm )
Oud 18-09-2007, 14:14
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 18-09-2007, 18:02
Verwijderd
Offtopic: Ik las een reclame-tijdschrift van Etos. Etos wil natuurlijk niet liegen in hun reclame-tijdschrift, want dan krijgen ze Kassa! en de Consumentenbond op hun dak, maar ze willen wél hun homeopathische spulletjes verkopen. Dus stond er in: "Met homeopathie genees je door het natuurlijk herstellend vermogen van je lichaam". Niets tegenin te brengen.
Oud 18-09-2007, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: Ik las een reclame-tijdschrift van Etos. Etos wil natuurlijk niet liegen in hun reclame-tijdschrift, want dan krijgen ze Kassa! en de Consumentenbond op hun dak, maar ze willen wél hun homeopathische spulletjes verkopen. Dus stond er in: "Met homeopathie genees je door het natuurlijk herstellend vermogen van je lichaam". Niets tegenin te brengen.
Haha. Die marketinglui toch.
Oud 18-09-2007, 18:18
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Ik weet dat ik niet echt harde argumenten heb.
Maar het lijkt me gewoon zo onwaarschijnlijk. Hoe vaak komt er nou een spin naar beneden, of in je bed, die dan ook nog in je mond gaat, en die je dan ook nog ongemerkt opeet/doorslikt, en dat je daar de volgende dag niks meer van merkt.
Spinnen zoekenhet warmste (en vochtstige meen ik me te herinneren ) plekje op in de kamer. Als je met je mond half open slaapt , kruipt hij er zo in. Je merkt het zelf niet, maar als je het voelt kriebelen in je keel maak je automatisch een slikbeweging. Je beleeft het niet bewust mee. Een gemiddelde huis is vergeven van spinnen dus reken maar uit.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 18-09-2007, 18:36
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Kerncentrales zijn veilig en goedkoop
Haha nee......
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 18-09-2007, 18:37
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
De eerste filmbeelden ooit waren van een rijdende trein. Bij de vertoning van deze beelden renden mensen de bioscoop uit omdat ze dachten dat er echt een trein op ze af kwam.

Mensen waren honderd jaar geleden niet allemaal mongolen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 18-09-2007, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Spinnen zoekenhet warmste (en vochtstige meen ik me te herinneren ) plekje op in de kamer. Als je met je mond half open slaapt , kruipt hij er zo in. Je merkt het zelf niet, maar als je het voelt kriebelen in je keel maak je automatisch een slikbeweging. Je beleeft het niet bewust mee. Een gemiddelde huis is vergeven van spinnen dus reken maar uit.
Dat kan allemaal best wezen, maar ik snap niet dat iedereen er zo vanuit gaat dat het echt waar is. We hebben toch ook geen bewijzen dat het wel zo is?
Oud 18-09-2007, 19:02
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Kerncentrales zijn veilig en goedkoop
Haha nee......
datzelfde kun je natuurlijk zeggen over kolen- of aardagcentrales...
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 18-09-2007, 19:03
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Overigens, ontopic:

Mensen met meerdere persoonlijkheden zijn schizofreen

Nope, schizofrenie kenmerkt zich door waanbeelden en -ideëen en door hallucinaties, maar niet door meerdere persoonlijkheden.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 18-09-2007, 19:05
Verwijderd
Mensen die goed kunnen leren zijn slim.
Mensen die slim zijn kunnen goed leren.
Nou, lang niet altijd dus.
Oud 18-09-2007, 19:09
Verwijderd
Als je het warm heb moet je koud water drinken.
Eh, nee dus. Als je het warm hebt heeft koude dingen drinken geen zin, omdat je lichaam dan ''denkt'' dat het het vanbinnen koud heeft, waardoor het nog meer gaat stoken en je het nog warmer krijgt. Beter is dus om warme thee te drinken.
Oud 18-09-2007, 19:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Overigens, ontopic:

Mensen met meerdere persoonlijkheden zijn schizofreen

Nope, schizofrenie kenmerkt zich door waanbeelden en -ideëen en door hallucinaties, maar niet door meerdere persoonlijkheden.
Anders lees je even de beginpost
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 18-09-2007, 19:14
Merothis
Avatar van Merothis
Merothis is offline
Hart- en vaatziekten zijn de grootste kostenpost voor de gezondheidszorg

Fout, psychische aandoeningen kosten jaarlijks bijna twee maal zoveel.
Oud 18-09-2007, 19:44
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
datzelfde kun je natuurlijk zeggen over kolen- of aardagcentrales...
Je hebt gradaties in mate van onveiligheid,risico eh. Goedkoper dan groene energie is kernenergie ook helemaal niet, toch blijft dit een geliefd argument.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 18-09-2007, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gradaties in mate van onveiligheid,risico eh. Goedkoper dan groene energie is kernenergie ook helemaal niet, toch blijft dit een geliefd argument.
Kernenergie is niet zo goedkoop als kolen, maar hoe kom je erbij dat het duurder is dan groene energie?
Oud 18-09-2007, 19:51
Verwijderd
Na 500 posts is een topic vol

Nee, na 500 replies. 501 posts.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het huidige FB systeem
Verwijderd
419 15-01-2013 16:19
De Kantine Koelkast-topics: Het overzicht. Nieuwe aanpassing!
Mariekje*
30 23-05-2008 06:40
De Kantine Dingen die iedereen denkt maar niet waar zijn deel 2!
Promillage
280 20-03-2008 19:25
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo?
KMBA
149 29-06-2005 08:57
Verhalen & Gedichten Zij en Ik
Momo
3 28-06-2005 17:57
Levensbeschouwing & Filosofie geloof
Verwijderd
78 02-07-2004 14:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.