Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2011, 17:53
ExpoRules
ExpoRules is offline
hallo mensen,
ik vind geschiedenis nogal interesant, om te lezen, maar ook om te kijken aangezien ik gister de zender ''History HD'' heb gevonden. Het enige probleem is, ik ga toch dood. Waarschijnlijk, en dat hoop ik ook, pas over 70 jaar ofzo. Toch vind ik het nu al zonde om iets te gaan leren ofzo omdat ik toch dood ga. Nou wil ik me hier misschien wel in verdiepen maar dan zou ik het wel ergens voor wilen doen, behalve voor mijn ''algemene ontwikkeling'', of uit ''intresse''. Het enenige beroep waarbij geschiedenis een rol speeld is volgensmij leraar en (nu kom ik even niet op de naam, iemand die opgravingen doet, archeoloog?). weten jullie nog andere beroepen, of misschien een manier waarbij ik niet bij alles wat ik doe denk: ''waarom zou ik dit doen, ik ga toch dood, het heeft allemaal geen zin.''
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn ''probleem'' alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2011, 18:05
sir_mcmanus
Avatar van sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Als iedereen zou denken "het leven heeft geen zin, we gaan toch dood, vroeg of laat", dan zou het een hele rare wereld zijn. Hoewel het nu misschien zinloos lijkt om je door de hele vooropleiding te worstelen en een loopbaan eraan vast te plakken (ik weet niet hoe oud je bent?), zijn er dingen die het echt waard maken. Zoals de interesse voor een bepaald iets uit kunnen diepen en het tot je werk maken. Objecten bestuderen, tijdsperioden bestuderen en dat met een boel collega's waarmee je kunt discussiëren onder een kop koffie of een lunch. Werken lijkt niet leuk, zeker niet als je daarvoor vanalles moet doen, maar het is zoveel meer.

Er is niet zomaar een oplossing te bedenken. Het enige wat je kunt doen, is doen waar je goed in bent of waar je hart ligt. Zorg dat de geschiedkunde of iets anders wat je intersseert jouw hart veroverd en dat het je niet los laat gaan. Zie het als een verdieping, als het uitvoeren van je passie, ergens goed in zijn omdat je er zoveel vanaf weet omdat het je passie is. Denk niet wat komen gaat; je leeft in het hier en nu. Uiteindelijk kun je alleen spijt hebben van dingen die je niet gedaan hebt terwijl er je passie in schuilde.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:25
ExpoRules
ExpoRules is offline
ik ben 15 jaar, bedankt voor je antwoord op mijn vraag. Maar als ik geschiedenis zou gaan studeren, (wat nog wel ff duurt want ik zit pas op 2 atheneum), wat kan ik dan worden met geschiedenis? en dan wil ik ook nog een beetje redelijk verdienen zodat ik een lang weekend kan hebben en een mooi huis
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:36
Verwijderd
Volgens mij denkt iedereen ooit wel eens vagelijk zoiets, maar als die gedachte echt je leven overneemt, heb je wel een probleem, lijkt me. Ik sluit me bij mcmanus aan. En verder: jij gaat dood, ja, maar na jou komen weer mensen. De mensen zelf gaan voorlopig nog héél lang niet dood. En met jouw kennis kan je wel die andere mensen helpen hun leven makkelijker, fijner, leuker, aangenamer te maken. Zo word je een klein stukje van een heel groot geheel, en dat geheel gaat ook na jouw dood nog heel lang door.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 18:46
ExpoRules
ExpoRules is offline
bedankt. maar weet jij ook beroepen die ik gaan doen met een opleiding geschiedenis? want ik kan me geen beroep voorstellen waarbij je geschiedenis nodig zou hebben en dat je dan ook nog goed verdiend. en om het dan te gaan studeren in mijn vrije tijd ''voor niks'' vind ik dan ook een beetje, nutteloos, zeg maar.

Laatst gewijzigd op 24-06-2011 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 19:21
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
bedankt. maar weet jij ook beroepen die ik gaan doen met een opleiding geschiedenis?
Bitte schön:

Citaat:
Waar historici werken:

onderzoek (universiteit, journalistiek)
onderwijs
(semi)overheid
bedrijfsleven, verenigingen en stichtingen
freelance, eigen bedrijf

Wat historici doen:

beleidsmedewerker departementen en gemeenten
journalist
redacteur
docent
medewerker culturele instellingen
onderzoeker

Van: ru.nl
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 19:30
Verwijderd
Ik vind dit inmiddels toch meer de schoolkant op gaan, dus ik verplaats 'm naar studiezaken.

Zou je niet naar je decaan kunnen toestappen om te vragen wat je met iets met geschiedenis kunt doen?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 14:41
ExpoRules
ExpoRules is offline
ik weet niet of ik dat durf, ik ben nogal verlegen. daarom krijg ik het liever via internet te horen als je dat niet erg vind. maar toch bedankt voor je tip.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 14:47
ExpoRules
ExpoRules is offline
kesa? ik heb op die site gekeken maar wat bedoel je met onderzoek doen? want dat begrijp ik niet. En hoe kun je een eigen bedrijf oprichten met geschiedenis? alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 25-06-2011, 17:46
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
ik heb op die site gekeken maar wat bedoel je met onderzoek doen? want dat begrijp ik niet. En hoe kun je een eigen bedrijf oprichten met geschiedenis? alvast bedankt
Ik ga geen geschiedenis studeren, dus een volledig juist antwoord geven kan ik niet. Om toch een poging te doen:

Met onderzoek doen kan ik me voorstellen dat je oude documenten onderzoekt, in archieven kijkt en op die wijze je eigen onderzoek naar iets historisch gaat doen. In de media komen af en toe berichten over 'ontdekkingen' van oude geschriften of naar archeologische vondsten, het werk dat daarmee verricht wordt kun je als onderzoek beschouwen.

Met een eigen bedrijf kun je eventueel denken aan mensen die naar jouw toe komen omdat ze iets historisch onderzocht willen hebben. Je hebt bedrijven die dingen voor je vertalen, je hebt adviesbureaus die je advies geven en zo zul je ook vast bedrijven hebben die opgezet zijn door mensen die geschiedenis hebben gestudeerd, die dan weer mensen helpen met hun historische vragen. ( Niet helemaal duidelijk, denk ik? Nogmaals, ik studeer geen geschiedenis en ga het niet studeren, wellicht dat mensen die dat wel doen hier beter antwoord op kunnen geven ).

Wat ik je nog wel wil zeggen; ik vind het erg vroeg dat je nu al weet dat je over 4 jaar geschiedenis gaat studeren. Het is natuurlijk niet slecht o.i.d., maar ik heb daarnaast niet het gevoel dat je het echt uit interesse doet, maar meer uit de gedachte 'dat alles wat je doet toch geen zin heeft'. Zo'n gedachtegang garandeert geen succes. Kijk als je in de vijfde zit nog eens rond op universiteiten naar andere studies . En als ik je nog een tip mag geven; een iets positievere kijk op het leven zou al een stuk beter zijn en zal je meer geluk brengen .
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 16:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Naast die opleidings-relevante beroepen kun je ook op heel veel plaatsen terecht, puur omdat het een academische opleiding is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 15:33
HybridTheory
HybridTheory is offline
Júíst omdat je toch dood gaat heb je des te meer reden om tijdens te leven dat te doen wat je leuk, interessant, nuttig enz. vindt! Je hebt er misschien geen fluit aan, maar geniet ervan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Waar geschiedenis studeren?
miramichi
16 06-11-2011 13:26
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Geschiedenis 1
turtlez
2 16-04-2008 14:09
Studeren Geschiedenis UVA/VU
Verwijderd
2 06-07-2007 11:39
Algemene schoolzaken Enquete over vakken Duits en Geschiedenis
Nishu
24 05-05-2007 20:07
Studeren geschiedenis (alweer) universitair of hbo?
Verwijderd
5 02-12-2004 23:43
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.