Oud 14-01-2007, 20:15
Vuur_Sterretje
Vuur_Sterretje is offline
Wat is jou hoogste schuld, dus de tot nu toe niet betaalde dingen.

Die van mijn zijn :

Telefoon rekening : 480 Euro
Schoolkleding: 350 Euro
Readers : 100 Euro
Boek: 25 Euro
1000 Euro Rood

Dus totaal : Rond de 2000 euro En dat terwijl ik een studifinancering van +-511 Euro heb en ik werk ongelofelijk
Als alles meezit heb ik het deze maand en in februari allemaal betaald *SCHAAM SCHAAM*
__________________
Je moet schijt hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2007, 20:20
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Mijn hoogste schuld die ik ooit heb gehad was iets van 2800 euro, maar had ik ondanks financiele tegenvallers toch sneller afgelost dan ik verwacht had. Heb nu ongeveer 850 euro open staan op mijn creditcard.

Maarja, CD's apparatuur kost nogal wat.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:35
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
euhm op dit moment in totaal bijna zo'n 6000 euro aan schulden? (credit card, doorlopend krediet + debetstand op lopende rekening)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:42
Ivo
Ivo is offline
Afgezien van een voorlopige studieschuld (wat ik tot nu toe heb opgebouwd wordt toch kwijtgescholden zodra ik m'n diploma heb), heb ik ooit 100 euro van m'n ouders geleend om m'n auto te kunnen kopen. Maar wel met m'n vorige auto als onderpand, dus een 2 weken later was m'n spaarrekening alweer wat gevuld.
Verder heb ik nooit geld geleend.
Op dit moment is de belastingdienst mij ruim 1200 euro schuldig, zodra ik m'n jaaropgaaf binnen heb ga ik dat dan ook meteen terugvragen (geen loonheffingskorting toegepast ) Kan ik daarna lekker m'n vakantie boeken
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:46
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Het ergste ooit was 150 euro aan een vriend van me. Kwam doordat ik halverwege een vakantie mijn rekening niet meer kon gebruiken...
Verder heb ik eigenlijk nooit schulden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:57
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik heb nog nooit schuld gehad
en hoop het ook niet te krijgen
(maar dat heb je in veel gevallen dan ook zelf in de hand )
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:59
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Nog geen schuld gehad.


Maar 't kan goed zijn dat ik redelijk veel geld ga moeten terugbetalen aan mijn ouders, eens ik afgestudeerd ben.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:04
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Hypotheek...maar dat vind ik niet zo erg omdat er een onderpand tegenover staat
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:09
Estar
Estar is offline
Ik heb maar 1 keer schuld gehad en dat was doordat ik een ongeluk kreeg waardoor ik een tandartsrekening kreeg en er net in dezelfde maand wat fout ging met mijn salaris overstorting.


Ik haat rood staan, gebeurd me ook nooit normaal gesproken.En de enigste schuld dat ik wil krijgen is een hypotheek.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:13
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
studieschuld is hoog. verder geen schulden gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:17
LB06
LB06 is offline
Heb een relatief kleine studieschuld van een € of 1000. En verder heb ik alleen maar debiteuren, dus mensen die een schuld bij mij hebben
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:20
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
~LiefEngeltje~ schreef op 14-01-2007 @ 21:57 :
ik heb nog nooit schuld gehad
en hoop het ook niet te krijgen
(maar dat heb je in veel gevallen dan ook zelf in de hand )
Wat naar mijn idee meespeelt, is of je ouders hebt die (deels) je studie financiëren.. Daarbij kan het zijn dat je vanwege studie uit huis moet en je door huur/ verzekeringen/ studiekosten e.d. niet rond komt waardoor je haast genoodzaakt wordt bij te lenen... Ik kan me niet voorstellen dat iemand voornemend is een schuld te gaan ontwikkelen..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:23
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-01-2007 @ 22:20 :
Wat naar mijn idee meespeelt, is of je ouders hebt die (deels) je studie financiëren.. Daarbij kan het zijn dat je vanwege studie uit huis moet en je door huur/ verzekeringen/ studiekosten e.d. niet rond komt waardoor je haast genoodzaakt wordt bij te lenen... Ik kan me niet voorstellen dat iemand voornemend is een schuld te gaan ontwikkelen..
ik studeer niet, maar werk fulltime en dat is bij ook de reden dat ik geen schuld heb, ik ga gewoon goed met mn geld om en zo houd ik geld over

maar kan me voorstellen als je studeerd dat het soms niet te voorkomen is dat je een schuld hebt/krijgt
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Alleen wat geld dat ik van mijn ouders heb geleend, was niet zoveel gelukkig.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:34
PV
PV is offline
16.000 studieschuld, op dit moment
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:34
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Estar schreef op 14-01-2007 @ 22:09 :
Ik haat rood staan, gebeurd me ook nooit normaal gesproken.En de enigste schuld dat ik wil krijgen is een hypotheek.
Dat is voor een inverstering in ontroerend goed, en dat is doorgaans erg solide (waardevast) en bovendien noodzakelijk als je een huis wilt kopen. Dus het is inderdaad verstandig om daarvoor een schuld op te bouwen.

Maar m.i. is een inverstering in jezelf, in kennis net zo goed te verantwoorden. Die inverstering is ook solide, omdat die in de toekomst waarschijnlijk erg veel positieve cashflows gaat genereren. Dus als je om wat voor reden dan ook geen tijd of puf hebt om te gaan werken naast je studie, is een lening een zeer aantrekkelijk alternatief. Bovendien is de rente slechts iets hoger dan de inflatie.

Waar ik i.d.d. ook nooit voor zou lenen zijn luxe artikelen, zoals apparatuur en auto's enzo (tenzij het echt nodig is voor bijvoorbeeld je werk, aka positieve cashflows). De afschrijving voor die dingen is zo hoog daar wordt je niet goed van.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:40
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
15 euro van een vriend geleend, that's all. Jong en onbedorven enzo
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:42
Estar
Estar is offline
Citaat:
LB06 schreef op 14-01-2007 @ 22:34 :
Dat is voor een inverstering in ontroerend goed, en dat is doorgaans erg solide (waardevast) en bovendien noodzakelijk als je een huis wilt kopen. Dus het is inderdaad verstandig om daarvoor een schuld op te bouwen.

Maar m.i. is een inverstering in jezelf, in kennis net zo goed te verantwoorden. Die inverstering is ook solide, omdat die in de toekomst waarschijnlijk erg veel positieve cashflows gaat genereren. Dus als je om wat voor reden dan ook geen tijd of puf hebt om te gaan werken naast je studie, is een lening een zeer aantrekkelijk alternatief. Bovendien is de rente slechts iets hoger dan de inflatie.

Waar ik i.d.d. ook nooit voor zou lenen zijn luxe artikelen, zoals apparatuur en auto's enzo (tenzij het echt nodig is voor bijvoorbeeld je werk, aka positieve cashflows). De afschrijving voor die dingen is zo hoog daar wordt je niet goed van.
Ik spaar nu zodat ik geen studieschuld hoef te krijgen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-01-2007, 21:49
deoxyribose
deoxyribose is offline
ik sta nu niet rood, maar ik woon dan ook thuis en m'n ouders betalen alles. Later ben ik misschien genoodzaakt te lenen. Ik heb geen tijd om naast mijn studie te werken(uren van 9-17, daarnaast ook nog thuis leren/verslagen maken/etc). Maar het is dan niet erg als ik rood sta, want als ik afgestudeerd ben heb ik binnen no time een goede baan en kan ik die schuld afbetalen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:51
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
Vuur_Sterretje schreef op 14-01-2007 @ 21:15 :
Wat is jou hoogste schuld, dus de tot nu toe niet betaalde dingen.

Die van mijn zijn :

Telefoon rekening : 480 Euro
Schoolkleding: 350 Euro
Readers : 100 Euro
Boek: 25 Euro
1000 Euro Rood

Dus totaal : Rond de 2000 euro En dat terwijl ik een studifinancering van +-511 Euro heb en ik werk ongelofelijk
Als alles meezit heb ik het deze maand en in februari allemaal betaald *SCHAAM SCHAAM*
Het lijkt me niet erg fijn om 1000(!) euro rood te staan, waar komt dat vandaan?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:58
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 14-01-2007 @ 22:51 :
Het lijkt me niet erg fijn om 1000(!) euro rood te staan, waar komt dat vandaan?
geloof mij dat dat niets is, als je zelf vanaf je 18e moet zorgen dat je te eten hebt, dat je een dak boven je hoofd hebt, dat je naar school toe kunt en in fatsoenlijke kleding rond moet lopen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:58
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Hm, daar heb je misschien wel gelijk in..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 14-01-2007 @ 22:58 :
geloof mij dat dat niets is, als je zelf vanaf je 18e moet zorgen dat je te eten hebt, dat je een dak boven je hoofd hebt, dat je naar school toe kunt en in fatsoenlijke kleding rond moet lopen.
idd..
sta 1000 euro rood
en studieschuld van 13.000 euro
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 23:41
Verwijderd
Ik heb m'n rekening voor de tandarts nog niet betaald. €6,80

En ik sta iets van €200,- rood.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 00:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb momenteel alleen schulden bij de IBG die naar alle waarschijnlijkheid over een tijdje kwijtgescholden worden. Andere schulden maak ik bewust niet omdat ik niet denk dat ik er gelukkiger van word.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2007, 00:17
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Niets, nooit.

*SCHAAM SCHAAM*
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 04:05
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Magican schreef op 15-01-2007 @ 01:17 :
Niets, nooit.

Nog niet, maar dat gebeurd sneller dan je zou willen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 06:41
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ongeveer 1000 euro studieschuld bij de ibg.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 08:36
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 14-01-2007 @ 22:51 :
Het lijkt me niet erg fijn om 1000(!) euro rood te staan, waar komt dat vandaan?
nou, bijna de helft komt al van die telefoonrekening
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 09:20
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoogste schuld? Nou, gewoon niet.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 09:20
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 15-01-2007 @ 01:02 :
Ik heb momenteel alleen schulden bij de IBG die naar alle waarschijnlijkheid over een tijdje kwijtgescholden worden. Andere schulden maak ik bewust niet, omdat ik niet denk dat ik er gelukkiger van word.
Dit geldt ook wel voor mij
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 10:09
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
200 oid schuld bij de IBG.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 11:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
ik leen al 2,5 jaar bij de ib-groep, dus reken maar uit...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 11:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
0, op af en toe wat geleend geld van bv. mijn zusje na. Omdat het zo lang duurt voordat geld van mijn spaarrekening is teruggeboekt (a)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 12:33
ramonneke
ramonneke is offline
250 euro rood op mijn bankrekening
plm. 300 euro staat nog open op mijn creditcard.

In totaal dus 550 euro, valt mee toch?

Al mijn rekeningen heb ik verder betaald.
__________________
ramonneke
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 12:53
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
phoe. best een hoop, als ik alles op een rij zet.

Voor studie:
9000 bij IBG (and growing, bijlening nog 2 jaar ruim)
4500 bij Postbank (studentenkrediet)

en dan nog 2000 bij de postbank op een rekening (maar die heeft met het verleden te maken en hoort eigenlijk bij mijn vader, die betaalt die ook maar staat op mijn naam).

en dan nog -700 op mn huidige betaalrekening. maar daar komt over enkele dagen weer salaris + ibg bij, dus die -700 van nu klopt niet helemaal door een grote uitgave.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2007, 13:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
€285,- aan mijn vriend.
Ik hou er totaal niet van om geld te lenen, en zou het ook makkelijk terug kunnen betalen van mijn spaarrekening, maar we hebben afgesproken dat ik het in stukjes terugbetaal als ik echt geld 'over' heb.
Zo blijft mn spaarrekening gewoon staan, en betaal ik bijvoorbeeld over twee weken weer een deel van geld dat ik voor mn verjaardag krijg (vorig jaar ook toen €100,- afbetaald).

En als het uit zou gaan, heeft hij het de dag erna compleet op zn rekening staan, dan wil ik geen 'schulden' hebben.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 14:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Andijvie: goedkope tandarts bij mij is een consult al 20 euro

Ontopic: Mijn hoogste enige schuld is iets van 2000 euro bij de IB-Groep maar dat komt vast goed als ik straks afgstudeerd ben en misschien is er een kleine kans dat ik het voor die tijd al af kan lossen zodat ik weer met een schone lei verder kan
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 14:41
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Citaat:
Corinne schreef op 15-01-2007 @ 09:36 :
nou, bijna de helft komt al van die telefoonrekening
Nee, ze staat 1000 euro rood naast die andere bedragen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 14:49
Crimson
Crimson is offline
5 euro aan n vriendin
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Gelukkig nog nooit schulden gehad. Met een paar duizend euro spaargeld en aandelen, ondanks dat ik fors verloor toen Baan in elkaar klapte, moet het ook best kunnen om dat de hele studie zo te houden. Hoewel ik niet Spartaans ga doen als ik enigsinds bij kan lenen bij de IB groep tegen bijna geen rente en een zeer goede afbetalingsmogelijkheid.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 15-01-2007 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2007 @ 15:37 :
@ Andijvie: goedkope tandarts bij mij is een consult al 20 euro
Oh, de daadwerkelijke rekening was ook wel hoger (ergens in de 200 euro), maar die €6,80 is mijn eigen bijdrage, de rest wordt vergoed door de verzekering
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 18:20
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
als wat ik heb bijgeleend van de IB, weenie hoeveel dat is
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 18:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bij de IB-groep heb ik geen lening aangevraagd, ik heb dus alleen stufi en ov schuld.

Wellicht dat ik nog bij iemand een euro schuld heb, maar er zijn ook nog genoeg mensen die mij niet hebben terug betaald, dus dat heft elkaar op.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 21:46
Verwijderd
Citaat:
X-Ray™ schreef op 15-01-2007 @ 15:41 :
Nee, ze staat 1000 euro rood naast die andere bedragen.
Oh, dan is het misschien nog wel erger dat ze een telefoonrekening van 480 euro heeft.

En verder heb ik geen schulden, alleen nog iemand die geld aan mij moet terugbetalen, maar dat komt omdat het overboeken van haar spaarrekening zo langzaam gaat (a)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 10:51
Vuur_Sterretje
Vuur_Sterretje is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 14-01-2007 @ 22:51 :
Het lijkt me niet erg fijn om 1000(!) euro rood te staan, waar komt dat vandaan?

Schoolkosten etc
__________________
Je moet schijt hebben
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Corinne schreef op 15-01-2007 @ 22:46 :

En verder heb ik geen schulden, alleen nog iemand die geld aan mij moet terugbetalen, maar dat komt omdat het overboeken van haar spaarrekening zo langzaam gaat (a)
Vaker je rekening checken, dat had je nl. vrijdag al
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 17:35
avrilfan
avrilfan is offline
Mijn hoogste schuld ooit was 48 euro bij mijn moeder.
Maar die had ik snel afbetaald.
Ik heb niet graag schulden dus meestal koop ik niks als ik geen geld heb.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 17:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-01-2007 @ 17:58 :
Oh, de daadwerkelijke rekening was ook wel hoger (ergens in de 200 euro), maar die €6,80 is mijn eigen bijdrage, de rest wordt vergoed door de verzekering
Aha daar was ik dan weer niet op gekomen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 19:03
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
mijn hoogste schuld is tot nu toe nul komma nul..En hoop dat dat ik dat ook zo kan houden
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Abortus.
Verwijderd
94 09-01-2010 14:18
Lichaam & Gezondheid Nieuwe voorste kruisband
Anno 1986
500 13-03-2007 16:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
Mark Almighty
500 21-11-2006 19:32
Verhalen & Gedichten verhaal.. geef je mening
-=M=-01
0 17-12-2005 10:54
Algemene schoolzaken betrapt op spiekbrief S.E
priceless
75 27-12-2004 13:19
Seksualiteit mn vriendin is zwanger van 14
brotherofevil
19 20-07-2002 02:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.