Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2006, 21:28
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
vanochtend een brief gehad dat ik moet voorkomen vanwege niet kunnen tonen ID.Moet dus bij de rechter komen enz.
Mensen enig idee wat er gaat gebeuren ?
Kun je ze lekker belachelijk maken dat ze zich hiermee bezig houden ?
Ben half april uit groep jongens gehaald die gebaren maakte naar de politie.a/d hand daarvan om ID gevraagd enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2006, 22:07
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Normaal krijg je alleen een boete van 50 € voor het niet kunnen tonen van je ID, tenzij jij meer op je kerfstok hebt dan je ons vertellen wilt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 06:51
Verwijderd
Waarom zou je daarvoor moeten voorkomen? Normaal gesproken krijg je dan gewoon een (kleine) boete ter plekke. Alleen als je dan niet betaalt en ook achteraf niet betaalt, lijkt me dat je voor moet komen, of - wat Cornel zegt - men vermoedt dat je wel meer te vertellen hebt, en daarom wil de rechter je horen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 08:37
J-roenn
J-roenn is offline
gewoon niet gaan joh.

doe ik ook altijd bij m'n boetes, beroep aantekenen en dan gewoon niet naar rechtbank gaan, dan kost het de staat alleen maar geld en komen ze er mischien een keer vanzelf achter dat boetes geven aan mij niet loont.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 09:43
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
That's the spirit J-roenn.. Je kunt natuurlijk ook niet iets doen waarvoor je beboet wordt, dan kun je het hele gezeik voorkomen.

Bottom line: je hebt iets fout gedaan, dus daarvoor moet je gewoon boeten. Jammer. Voor specifiek advies zou ik naar de rechtsbijstand gaan, want er is duidelijk meer aan de hand dan alleen geen id bij hebben (heb je de boete geweigerd te betalen?).
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 13:27
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
boete is betaald.En verder niet zoveel op mijn kerftstok.Neem aan dat als het voor iets anders is ze me niet voor dit laten komen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 15:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gaan en gewoon lief zijn. Mensen lekker belachelijk maken is gewoon niet verstandig of nuttig en versnelt zaken niet. Je ziet vanzelf waar ze je voor willen zien denk ik.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 15:30
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Vreemd dat er in de dagvaarding geen reden staat (delict) waarvoor je moet voorkomen. Bij boetes staat precies omschreven waarvoor je de bekeuring gekregen hebt en de datum, plaats en tijdstip.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 17:01
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
dr staat in de dagvaarding dat ik moet voorkomen vanwege het feit niet kunnen tonen ID volgens art. .. wetboekvan strafrecht blablabla enz enz.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 17:01
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 28-09-2006 @ 09:37 :
gewoon niet gaan joh.

doe ik ook altijd bij m'n boetes, beroep aantekenen en dan gewoon niet naar rechtbank gaan, dan kost het de staat alleen maar geld en komen ze er mischien een keer vanzelf achter dat boetes geven aan mij niet loont.
En dan klagen dat je zoveel belasting moet betalen. In mijn optiek sneu volk dat zo denkt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 17:16
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 28-09-2006 @ 18:01 :
dr staat in de dagvaarding dat ik moet voorkomen vanwege het feit niet kunnen tonen ID volgens art. .. wetboekvan strafrecht blablabla enz enz.
Ga er nou maar heen, en maak je bevindingen na afloop hier bekend.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 20:05
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 28-09-2006 @ 18:01 :
dr staat in de dagvaarding dat ik moet voorkomen vanwege het feit niet kunnen tonen ID volgens art. .. wetboekvan strafrecht blablabla enz enz.
Voor het inzicht vind ik het juist niet helemaal onbelangrijk om te weten welk artikel je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 20:06
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Adore schreef op 28-09-2006 @ 21:05 :
Voor het inzicht vind ik het juist niet helemaal onbelangrijk om te weten welk artikel je bedoelt.
De reden staat er wel degelijk in, maar begrijpend lezen is voor de TS een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 20:27
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Cornel schreef op 28-09-2006 @ 21:06 :
De reden staat er wel degelijk in, maar begrijpend lezen is voor de TS een ander verhaal.
Wat ik nu op stage vooral tegenkom is dat gegevens die je geloofwaardigheid in kunnen krimpen vooral zo goed mogelijk verborgen worden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 22:43
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
Citaat:
Cornel schreef op 28-09-2006 @ 21:06 :
De reden staat er wel degelijk in, maar begrijpend lezen is voor de TS een ander verhaal.
sorry man, heb net het gymnasium afgerond met een 7,4 gemiddeld.Maar we hebben daar nooit begrijpend lezen gehad.Ben jij er goed in, misschien kun je me bijles geven.Geef ik jou weer bijles kickboksen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 22:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 28-09-2006 @ 23:43 :
sorry man, heb net het gymnasium afgerond met een 7,4 gemiddeld.Maar we hebben daar nooit begrijpend lezen gehad.Ben jij er goed in, misschien kun je me bijles geven.Geef ik jou weer bijles kickboksen
Zeg, geen ruzie gaan maken, daar schieten we niks mee op.
Je vraagt hier om advies, en wij vragen hier om verheldering. We proberen je alleen maar te helpen.
Als je dat wetsartikel of een stuk uit die brief nu eens post, dan kunnen de juristen onder ons je misschien verder helpen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 06:24
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 28-09-2006 @ 23:43 :
Geef ik jou weer bijles kickboksen
Haha ik snap het al. Je moet zeker voor iets anders voorkomen?
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 06:51
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 29-09-2006 @ 07:24 :
Haha ik snap het al. Je moet zeker voor iets anders voorkomen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2006, 10:50
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 28-09-2006 @ 09:37 :
gewoon niet gaan joh.

doe ik ook altijd bij m'n boetes, beroep aantekenen en dan gewoon niet naar rechtbank gaan, dan kost het de staat alleen maar geld en komen ze er mischien een keer vanzelf achter dat boetes geven aan mij niet loont.
'Altijd'? Hoe lang heb jij je rijbewijs al. Want dit is of complete lariekoek of je hebt gewoon de vorderingen nog niet in de bus gehad. Want als je niet op komt dagen op de zitting betekent dit dat je automatisch verliest, en de eis van de OvJ toegewezen wordt. En die zijn over het algemeen een STUK hoger dan de boetes.

Je hebt het hier over justitie, daar is helemaal geen sprake van gewoon niet op komen dagen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 10:55
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 28-09-2006 @ 23:43 :
Geef ik jou weer bijles kickboksen
Gevechtsporten zijn niet aan mij besteed, hoef niet zo nodig de rambo uit te hangen op straat!

Loop ik ook niet het risico te moeten voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 14:17
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 27-09-2006 @ 22:28 :
vanochtend een brief gehad dat ik moet voorkomen vanwege niet kunnen tonen ID.Moet dus bij de rechter komen enz.
Mensen enig idee wat er gaat gebeuren ?
Kun je ze lekker belachelijk maken dat ze zich hiermee bezig houden ?
Ben half april uit groep jongens gehaald die gebaren maakte naar de politie.a/d hand daarvan om ID gevraagd enz.
Heel gemakkelijk gewoon ernaar toe gaan. Dan gaan ze je wat vraagjes stellen hoe het in zijn gang ging en dan doet de rechter uitspraak en dat is in het ergste geval de boete betalen die je toch al moest betalen en als ze naar je I.D. hadden gevraagd zonder dat ze dat dat werkelijk mochten dan ga je vrijuit!
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 16:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 28-09-2006 @ 09:37 :
gewoon niet gaan joh.
En dan gearresteerd worden en alsnog gedwongen worden te verschijnen.

Jouw juridisch advies is even goed als mijn Britney Spears immitaties.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 17:15
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-09-2006 @ 17:44 :
En dan gearresteerd worden en alsnog gedwongen worden te verschijnen.

Jouw juridisch advies is even goed als mijn Britney Spears immitaties.
/offtopic

__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Maak een verhaal waar volgende woorden in voorkomen...(help!)
Psychickje
20 29-06-2020 14:56
Seksualiteit Stress voorkomen
BorderCross
2 28-10-2012 10:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Rampzalige aanslag op Los Angeles voorkomen'////Toeval of bewust?
Hydrogen
63 15-02-2006 17:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ramp in Jordanië voorkomen na verijdelde aanslag
Gatara
11 02-05-2004 21:25
Werk, Geld & Recht Voorkomen vanwege ongeluk
Elvira
61 22-11-2003 16:42
Lichaam & Gezondheid Hoe voorkomen van (jeugd)puistjes?
Cryptic Winterstorm
7 12-02-2002 19:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.