Oud 26-04-2012, 17:22
Epicurus
Epicurus is offline
Belangrijk: ik ben niet verantwoordelijk voor wat er ook gebeurd met je rekenmachine!

Hoooi allemaal!

Ik doe dit jaar, net als vele andere ook eindexamen dit jaar. Nu maak ik weleens zelf programmaatjes voor mijn GR, zodat ik bij de beta vakken toch een klein spiekbriefje kan maken.

Nu weet ik dat er heel wat mensen zijn die het ook handig vinden om zo'n programmaatje te maken, dus daarom maak ik dit topic.

Wat heb je nodig?

Je hebt nodig:
- Je grafische rekenmachine (TI-84+, als je een andere hebt zou het wellicht ook kunnen werken maar daar heb ik geen verstand van.)


- Een usb poort kabeltje. Dit is het standaard kabeltje van bijvoorbeeld fototoestel/telefoon.


- Een computer met windows
- Een internet verbinding
- Deze programaatjes:
- GR programma generator
- TI connect

Oké, nu gaan we beginnen!

Stap 1
Download de GR programma maker en installeer deze.

Stap 2
Download TI connect en installeer ook deze.

Stap 3
Open de TI Connect, nadat deze is geďnstalleerd. Dit zou er vervolgens ongeveer zo uit moeten zien:


Stap 4
Klik nu op "TI Device Explore". Sluit nu je rekenmachine aan je computer en zorg dat deze AAN staat. Vervolgens krijg je dit:


Stap 5
Nu open je het programma "GR Programma generator"


Stap 6
Klik nu op "nieuw item". Hier kun je een submenu toevoegen. Typ vervolgens in het witte gedeelte wat je nodig hebt voor je toets, zoals voorbeeld opgave etcetera.

Stap 7
Nu je een mooi programmaatje hebt gemaakt ga je naar optimaliseren. Je kunt hier gewone letters converteren naar hoofdletters, dit scheelt 50% van je programma grootte. Let hier echter wel op, dit is permanent! Ook kun je hier je bestand grootte bekijken. Zorg dat je programma niet groter is dan 10kb, anders loop je grootte kans dat het programma te groot is!

Stap 8
Klik nu op "bestand" -> "exporteren" -> "als programma bestand". Kies nu een mooie naam voor je programma, klik op opslaan. Nu moet je een 8 letterige naam opgeven. Dit is de naam die in het menu "prgm" van je rekenmachine komt. Handig is om het programma te laten beginnen met een "a", zodat hij bovenaan staat en je dus snel kan openen.

Stap 9
Ga nu naar je grafische rekenmachine en ga toets hier [2nd][+][2]
Je ziet nu RAC FREE en ARC FREE staan.

Dit zijn twee verschillende geheugens van je rekenmachine, je RAC is je werkgeheugen, je ARC is je geheugen waarop je dingen kan opslaan, maar niet kan gebruiken.

Toets nu op [1] nu kom je bij al je programma's. Toets nu "enter" bij programma's die je nu even niet gaat gebruiken. Er verschijnt voor deze programma's een sterretje en je RAM FREE wordt nu groter. Zorg dus dat je RAM FREE groter is dan 10000, anders kan je je programmaatje niet openen!

Stap 10
Open nu de map waar je je programma hebt opgeslagen en sleep het icoontje van je programma naar het "TI Device Explore". Vanaf hier gaat hier het verzenden naar je rekenmachine. Nu kan je het gewoon openen op je rekenmachine, klaar is kees!

Ik ben op dit moment bezig met programma's te maken voor Wiskunde B, Natuurkunde en Scheikunde, als ik hiermee klaar ben zal ik een downloadlink in dit topic plaatsen!

Mochten jullie zelf programma's maken, kan je hem natuurlijk ook hier delen! Mocht je nog vragen hebben m.b.t. je grafische rekenmachine, post dan hieronder of stuur me een pm!

Heb je nog tips om deze handleiding te verbeteren/spelfouten te zien, post het dan ook hieronder, dan zal ik proberen het te verbeteren!

~
Advertentie
Oud 26-04-2012, 17:41
Verwijderd
Ik verplaats 'm even naar Eindexamens 2012 Algemeen, want er zijn ook havisten die een GR gebruiken!
Oud 29-04-2012, 10:56
ThomasJu
ThomasJu is offline
Uhm als ik het goed begrijp maak jij een soort samenvattingen in je programme lijst?
Een andere mogelijkheid is om dit te doen met notefolio.

Zelf heb ik een aantal echte programmatjes geschreven. (Abc formule, newton-raphson methode...) abc formule is echt handig is vele malen sneller als algebraisch.

Ik zal straks even het plaatje neerzetten wat ik al eens gepost heb.

Laatst gewijzigd op 29-04-2012 om 12:43.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [GR] Spiekbriefjes
LianneM
1 11-05-2009 20:37
Games vraagjes over GR 84+
joriizz
4 09-09-2008 17:15
Huiswerkvragen: Exacte vakken Bestanden verwijderen
_Haat en Liefde
17 09-11-2006 10:04
Huiswerkvragen: Exacte vakken [grafische rekenmachine] programmeertaal?
Johnnie-mannuh
10 07-09-2003 11:56
Eindexamens 2003 "spiekbrief" in je GR
Missy_shy
38 20-05-2003 16:59
Algemene schoolzaken Grafische Rekenmachine
LilPrincess
42 14-01-2002 17:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.