Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2016, 18:36
curioussmartass
Avatar van curioussmartass
curioussmartass is offline
eeooh,
ik heb vorig jaar Havo afgerond, en doe nu VWO.
ik wist al dat ik cognitieve passieve faalangst had. Maar ik dacht dat ik daar vorig behoorlijk overheen gegroeid was. Dat valt dus vies tegen. In het begin van het jaar was ik voordurend gestressed en functioneerde niet naar behoren. Maar na de kerstvakantie staat mijn leven soort van stil, ik functioneer niet, denk niet eens aan school maar zodra ik aan mijn huiswerk ga begin ik te hyperventileren etc. Tijdens toetsen kan ik me niet concentreren en ben ik aan het bedenken hoe het is om naar een andere school te staan.
heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen, en draai helemaal vast in mezelf. ik heb het hierover vaak met ouders en leraren. De eerste weten niet zo goed wat ze moeten doen, en de leraren zeggen dat ik het 'gewoon moet doen'.
help? advies, tips?
ps. HBO is ook geen optie, als ik niet kan werken, kan ik niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2016, 18:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Elke school heeft ook wel een counselor en/of zorgcoördinator. Sommige hebben ook een (school)psycholoog. Kun je daar niet eens een afspraak mee maken, evt. via je mentor of afdelingshoofd?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2016, 18:56
curioussmartass
Avatar van curioussmartass
curioussmartass is offline
Citaat:
Elke school heeft ook wel een counselor en/of zorgcoördinator. Sommige hebben ook een (school)psycholoog. Kun je daar niet eens een afspraak mee maken, evt. via je mentor of afdelingshoofd?
school geeft alleen faalangstrainingen voor actieve faalangst. ik heb het al met hun daarover gehad, maar ze zeggen dat ze niks voor me kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2016, 18:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
school geeft alleen faalangstrainingen voor actieve faalangst. ik heb het al met hun daarover gehad, maar ze zeggen dat ze niks voor me kunnen doen.
Ik zou toch harder aandringen om in ieder geval een gesprek met een counselor, desnoods moeten je ouders maar aandringen bij school.

Het klinkt te ernstig om te verhelpen met wat online tips hier.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2016, 19:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je dit alles al eens met je huisarts besproken. Hij of zij kan je mogelijk ook doorverwijzen naar hulp waar je echt niets aan hebt. Mogelijk gesprekken met een psycholoog?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-01-2016, 22:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb je topic even naar psychologie verplaatst, want dat hoort het.


Wat een gekkigheid dat ze onderscheid maken in het soort faalangst! Zo passief vind ik die angst van jou ook niet, als het je leven zo beheerst.

Als school je niet kan helpen, dan kan de huisarts je naar een psycholoog doorverwijzen. Kost niks, want je bent minderjarig. En zo'n psycholoog kan met jou aan de slag, zodat je niet meer zo nerveus wordt van school.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 31-01-2016, 23:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als school je niet kan helpen, dan kan de huisarts je naar een psycholoog doorverwijzen. Kost niks, want je bent minderjarig. En zo'n psycholoog kan met jou aan de slag, zodat je niet meer zo nerveus wordt van school.
Ze is 18, volgens haar forumprofiel.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Faalangst enquête
Floortje-1996_
1 07-05-2014 15:51
Psychologie Gratis coaching voor faalangstige gevoelens
Petra000
6 07-03-2011 15:50
Psychologie Faalangst
Dott
46 03-11-2010 22:12
Psychologie Verlegen, faalangst enzovoorts
Verwijderd
18 30-08-2005 15:56
Psychologie Faalangst
Agnès
4 26-10-2003 01:10
Psychologie faalangst
heavinly
16 11-11-2002 17:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.