Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2003, 17:56
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Jaja heb het lang uitgesteld maar ga toch echt maares beginnen, ik ben een compleet n00b op dit gebied (zowel op gebied van les aanvragen als het rijden opzich !!)

Is het kwestie van autorijsch00l bellen en zeggen ik wil lessen? moet je dan niet eerst theorie doen of kan dat tijdens het echte lessen? .. Hoe duur zijn de boekjes? (Gewoon bij boekhandel te koop neem ik aan?)

Weet iemand misschien nog een goeie/goedkope rijsschool in de buurt van b'veld / ede
Ik heb nu ff brochure aangevraagd bij http://www.jdam.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2003, 18:05
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
benchMarc schreef:

Je mag wel wat meer moeite doen voordat je hier gaat posten enzo
Hoezo het is de kantine .. en wil het gew00n nu graag weten maar bedankt voor je info
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 18:54
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Je moet gewoon opbellen en zeg 'ik wil graag rijles'. Daar kijken ze echt niet van op want dat horen ze vaker en ze willen ook graag dat jij rijles bij hun neemt. En theorie kan je gaandeweg je rijlessen mee beginnen, dat zal je instructeur ook wel duidelijk maken.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 18:54
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
www.cbr.nl

daar staat al heel veel info
je kan gewoon lessen zonder theorie certificaat te hebben... dat moet je hebben om rij-examen te mogen doen.

rijden lijkt moeilijk, maar rijden is vrij makkelijk, opletten op ander verkeer is veel moeilijker

veel succes!

*zeg ik die 25 rijlessen heeft gehad en over 2 weken haar theorie examen gaat doen*
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 18:56
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
ohw kijkes aan daar kan ik wat mee hehe.. dan ga ik me ook maar aanmelden kan zelfs via internet zag ik net eerst ff het foldertje lezen alsie komt

niet moeilijk? hmm lijkt me wel ..schakelen..koppeling op laten komen.. maar ik ben benieuwd wellicht zal ik jullie op de hoogte stellen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 18:56
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik waarschuw nu vast iedereen om 5 maart binnen te blijven, want dan heb ik mijn eerste rijles
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:20
Verwijderd
Gewoon bij de rij-instructeur aan bellen bij zijn huis Zo ben ik begonnen met lessen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:30
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Boek is €14,95 . Theorie kan tijdens je rijlessen, maar is aan te raden van te voren al te halen.
Het nummer dat je daarvoor moet bellen (om te reserveren voor het theorieexamen) krijg je van je rijschool en anders moet je dat even aan ze vragen.
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:46
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Ik heb even op cbr.nl gekeken naar scholen met een hoog slagingspercentage, en hier en daar wat mensen om advies gevraagd. 't Theorieboek, wat 'n kleine 16 euro kost, heb ik van een kennis geleend. Ik raad je wel aan om zo'n oefencd'tje erbij te nemen, want die zijn meestal wel handig.

De rijschool kan je daarna verder helpen, en vragen beantwoord je instructeur wel
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 20:00
Verwijderd
Heb btw gewoon 6 theorielesjes van 1,5 uur van me instructeur gevolgd, was bij de prijs inbegrepen en je kreeg thee met koek, daar doet het iedereen toch voor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 20:03
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ga maar niet bij van Dam rijden... Ik hoor er alleen maar slechte verhalen over. Die rijschool is echt heel erg groot en duur. Ik zou eens op bovengenoemde sites rondkijken voor goede rijscholen in de omgeving.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 20:04
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
let wel op dat je een theorie boek in de NIEUWE stijl hebt, het is nu ABC en niet meer JA/NEE.
ik moest daarvoor ook nieuwe boeken kopen (nou ja, mn ouders mochten dat doen ) en dat was met theorie boek en boek met 1500 vragen bij elkaar wel 44 euro maar ja, mijn ouders sponsoren gelukkig
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 20:29
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
zus en zo schreef:
let wel op dat je een theorie boek in de NIEUWE stijl hebt, het is nu ABC en niet meer JA/NEE.
ik moest daarvoor ook nieuwe boeken kopen (nou ja, mn ouders mochten dat doen ) en dat was met theorie boek en boek met 1500 vragen bij elkaar wel 44 euro maar ja, mijn ouders sponsoren gelukkig
sinds wanneer is die nieuwe stijl? zijn dat dan helemaal geen ja/nee vragen meer ?
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 21:03
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
BBEM schreef:
sinds wanneer is die nieuwe stijl? zijn dat dan helemaal geen ja/nee vragen meer ?
sinds januari 2003. er zitten nog wel ja/nee vragen tussen, maar het merendeel is ABC, en soms moet je ook zelf een getal invullen...

Ik had een oude cd-rom van mn broer om te oefenen, maar toen hadden fietsers van rechts nog geen voorrang, apk was pas na 5 jaar (nu 3) en het waren alleen ja/nee vragen...

je hebt nu dus niet meer zoveel aan lenen, omdat het pas geleden allemaal vernieuwd is.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 21:09
Thomas
Thomas is offline
Bel je rijschool en alles zal duidelijk worden uitgelegt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 21:24
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
zus en zo schreef:
sinds januari 2003. er zitten nog wel ja/nee vragen tussen, maar het merendeel is ABC, en soms moet je ook zelf een getal invullen...

Ik had een oude cd-rom van mn broer om te oefenen, maar toen hadden fietsers van rechts nog geen voorrang, apk was pas na 5 jaar (nu 3) en het waren alleen ja/nee vragen...

je hebt nu dus niet meer zoveel aan lenen, omdat het pas geleden allemaal vernieuwd is.
ik heb me thorie in januarie gehaal en er zaten slecht 3 ABC vragen en 1 getal vraag in dus nog gewoon 46 'normale' vragen .. vaag
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 21:59
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Idd, zelfde hier. Het grootste merendeel is nog steeds Ja/Nee. Ik had dacht ik ook maar 1 of 2 getal vragen en zoiets 3 abc.
Langzaam aan zullen ze het wel meer gaan veranderen .

Maar iig. ik had gewoon een pakket waar theorie cursus bij in zat. Moest je 2 avondjes effe naar zo'n uitleg luisteren. Niet te druk om maken, theorie is makkelijk te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 06:27
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
't is wel aan te raden om op tijd te beginnen met je theorie ; als je vaak lest loop je anders tegen een 'muur' aan omdat je nog niet ver genoeg bent met theorie.

Oh, en mijn instructeur ging pas m'n praktijkexamen aanvragen toen ik m'n theorie haalde. geen idee of dat gebruikelijk is.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2003, 06:56
Verwijderd
Citaat:
Denise84 schreef:
Het nummer dat je daarvoor moet bellen (om te reserveren voor het theorieexamen) krijg je van je rijschool en anders moet je dat even aan ze vragen.
D'r zijn ook rijscholen die het voor je regelen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 06:57
Verwijderd
Citaat:
Dwarfie schreef:
Ga maar niet bij van Dam rijden... Ik hoor er alleen maar slechte verhalen over. Die rijschool is echt heel erg groot en duur. Ik zou eens op bovengenoemde sites rondkijken voor goede rijscholen in de omgeving.
Waarom is groot slecht? Ik heb ook bij een grote rijschool gelest (redelijk groot, 7 wagens oid), was volgens mij best een redelijke rijschool. Dat iets groot is (of duur) heeft weinig met slecht/goed zijn te maken, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 06:59
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef:

Oh, en mijn instructeur ging pas m'n praktijkexamen aanvragen toen ik m'n theorie haalde. geen idee of dat gebruikelijk is.
Volgens mij wel, je mag toch pas afrijden als je je theorie hebt. En stel je vraagt een praktijkexamen aan en betaald het (zoals veel mensen weten: niet goedkoop ) en je hebt je theorie op die datum nog niet...toch lullig, ben je je geld kwijt (en de rijschool maakt een slechte indruk ).
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 07:04
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Waarom is groot slecht? Ik heb ook bij een grote rijschool gelest (redelijk groot, 7 wagens oid), was volgens mij best een redelijke rijschool. Dat iets groot is (of duur) heeft weinig met slecht/goed zijn te maken, volgens mij.
Het is niet slecht, ómdat het groot en duur is hoor. Het is slecht én groot en duur. Van veel mensen hoor ik gewoon slechte ervaringen met die rijschool. Onpersoonlijk, buitensporig veel lessen nodig, niet heeltijd dezelfde instructeur, etc.

De rijschool heeft veel instructeurs onder haar naam rijden (franchizers), hierdoor is de benadering heel erg onpersoonlijk en zakelijk. De franchizers moeten veel geld betalen (800 euro per maand ofzo) aan de rijschoolhouder (J. Dam dus). Dit is een gigantisch bedrag voor een instructeur, veel instructeurs komen hierdoor in financiële problemen en vinden het werk sowieso niet leuk. Doordat ze in financiële problemen komen wordt het erg verleidelijk om gewoon wat meer te (onnodig) lessen met een leerling.

Wat er van het hele verhaal waar is kan ik natuurlijk niet echt goed bepalen, ik heb er zelf immers nooit gelest. De school staat hier in de regio echter niet erg goed te boek.

ps. van Dam rijdt ook met wagens van de ANWB, als je daar in wilt zitten betaal je meer geld, je krijgt trouwens wel dezelfde instructeurs. Dat ze die wagens van de ANWB hebben zorgt er misschien ook wel voor dat ze groot zijn geworden...
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 14:34
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Joh je bent 19, toch wel oud genoeg om iets uit te zoeken he
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 23:25
DR-ONLINE
DR-ONLINE is offline
Ik wil ook in April beginnen, maar wie weet hoe het nou zit met de financiering?
Kan je het geld ook gewoon bij de bank lenen, wie heeft hier ervaring mee.

En welke theoriboek raden jullie mij aan? welke hebben jullie thuisliggen

bvd
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:26
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
DR-ONLINE schreef:
Ik wil ook in April beginnen, maar wie weet hoe het nou zit met de financiering?
Kan je het geld ook gewoon bij de bank lenen, wie heeft hier ervaring mee.

En welke theoriboek raden jullie mij aan? welke hebben jullie thuisliggen

bvd

geld lenen voor je rijbewijs ?? ben jij wel helemaal lekker in je hoofd. geld lenen doe je gewoon in principe voor een huis!
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
DR-ONLINE schreef:
Kan je het geld ook gewoon bij de bank lenen, wie heeft hier ervaring mee.
Als je een baan en niet al teveel schulden hebt ed, dan kun je geld lenen. Maar waarom zou je ivn geld lenen voor rijlessen?! Das waanzin, wacht dan liever tot je het geld er zelf voor hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer [nieuw] Rijles en rijbewijs topic #12
)Vampje(
500 27-11-2007 00:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.