Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2002, 22:26
Verwijderd
Seriemoordenaar laat kaart achter: ik ben God

ROCKVILLE - De sluipschutter die in de Amerikaanse staat Maryland al acht keer heeft toegeslagen, heeft de laatste keer een tarotkaart achtergelaten met de tekst: 'Beste politieman, ik ben God.' Dat heeft een zegsman die bij het onderzoek betrokken is, gisteren verklaard.



De politie vond de boodschap in een bosje op zo'n honderdvijftig meter van de ingang van de school. De sluipschutter schoot daar maandag een jongen van dertien neer. Deze ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Vlakbij de kaart vond de politie een kogelhuls. Het gras was geplet, wat erop duidt dat de schutter heeft liggen wachten tot zich een geschikt doelwit aandiende.

De sluipschutter dook vorige week woensdag voor het eerst op. Hij heeft inmiddels acht keer toegeslagen, steeds op klaarlichte dag. Zes keer overleefden zijn slachtoffers het niet. In alle gevallen loste de moordenaar van een afstand één enkel schot. Van zes van de fatale kogels staat inmiddels vast dat zij uit hetzelfde wapen afkomstig waren.

Bijna tweehonderd rechercheurs werken aan de zaak. "Dit kan van alles zijn", zei één van hen. "Dit kan Timothy McVeigh zijn." McVeigh blies in 1995 een overheidsgebouw in Oklahoma op. Dit kan Bin Laden zijn. Dit kan gewoon een gek zijn

Bron: http://www.gelderlander.nl/regioport...66833_,00.html

Sluipschutter VS slaat opnieuw toe WASHINGTON De sluipschutter die sinds vorige week woensdag in Washington en omgeving actief is,heeft opnieuw toegeslagen.Gisteravond werd een man die in een buitenwijk aan het tanken was met een schot van afstand vermoord. De politie zegt dat alles erop wijst dat de dodelijke kogel uit hetzelfde wapen afkomstig is,dat bij de acht andere aanslagen werd gebruikt.Getuigen hebben net als na een andere aanslag een witte bestelbus zien wegrijden. In de afgelopen acht dagen zijn nu zeven op het oog willekeurige mensen vermoord en raakten twee anderen,onder wie een 13-jarige jongen,zwaargewond.

Bron: http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/n...e/t/o/i/s3/125

wat een gek zeg!
ik hoorde dat pas gister van iemand op het werk en heb t zojuist opgezocht
das echt niet normaal meer...zomaar op mensen knallen en dat met 1 kogel per persoon...zal wel een ex-marinier ofzoiets zijn geweest... ze hebben m nog steeds nie

Laatst gewijzigd op 10-10-2002 om 22:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2002, 22:52
Verwijderd
Echt wel leip

Als ik angst wilde zaaien zou ik het ook zo doen...die domme Amerikanen...ze beseffen niet dat er gemiddeld 2,5 vuurwapen per persoon in hun land is, dat dus de kans gewoon 100% is dat iemand die je op straat tegenkomt een gun bij zich heeft, en hier zijn ze bang voor? Ik vind die kerel echt meesterlijk
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 23:03
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Hij zal het waarschijnlijk doem omdat het hem een verschrikkelijk machtig gevoel geeft(ik ben god).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 23:29
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
nare man schreef:
Echt wel leip

Als ik angst wilde zaaien zou ik het ook zo doen...die domme Amerikanen...ze beseffen niet dat er gemiddeld 2,5 vuurwapen per persoon in hun land is, dat dus de kans gewoon 100% is dat iemand die je op straat tegenkomt een gun bij zich heeft, en hier zijn ze bang voor? Ik vind die kerel echt meesterlijk
Hij is hartstikke slim. Echt geniaal als je dit vergelijkt met die mensen die in een druk winkelcentrum gaan schieten en dan uiteindelijk zelf het loodje leggen.

__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 00:06
freggelfreak
freggelfreak is offline
natuurlijk is dit ongelooflijk slecht, maar vind het tegelijk wel weer boeiend het verhaal klinkt gewoon mooi. stiekum denkt iedereen er toch weleens aan wat voor macht dit geeft? net of je een computerspel tot leven brengt ofzo
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 07:55
twiety
twiety is offline
http://nu.nl/news.jsp?n=65164&c=60

Amerikaanse schutter gearresteerd

Uitgegeven: 10 oktober 2002 23:47

WASHINGTON - De Amerikaanse politie heeft donderdag in Washington een man gearresteerd die op de snelweg op een passerende vrouw in een auto schoot. De politie voegde eraan toe dat nog niet duidelijk is of de man ook verantwoordelijk is voor de moordpartijen rond Washington van de afgelopen tijd.

De vrouw, die ongedeerd bleef, belde vanuit haar auto naar de politie om te zeggen dat een man haar vanuit een blauwe truck had beschoten. De man, een blanke van in de twintig, kon vervolgens worden ingerekend.

Volgens de politie wijkt het gedrag van de gearresteerde man af van de gezochte sluipschutter. Die schoot tot dusver niet vanuit een rijdende auto op andere voertuigen. Bovendien zagen ooggetuigen woensdag na een schietpartij bij een pompstation een witte auto wegrijden.
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 08:06
Verwijderd
Tss das tog nie normaal...
kan egt nie..

miskien wel leuk weetje: net in premiere in amerikaanse bioscopen: the red dragon,, het vervolg op silence of the lambs..

heeft da er iets mee te make?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 09:15
twiety
twiety is offline
http://nu.nl/news.jsp?n=65139&c=22

Sluipschutter eist zevende slachtoffer

Uitgegeven: 10 oktober 2002 23:01
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2002 08:36

WASHINGTON/WOODBRIDGE - De 53-jarige man die woensdagavond in Virginia is doodgeschoten, is wel degelijk het slachtoffer geworden van de sluipschutter die al ruim een week Washington en omgeving teistert. Dit heeft de Amerikaanse politie donderdag (plaatselijke tijd) laten weten. De man is het zevende slachtoffer van de seriemoordenaar.

De politie trekt haar conclusie na lijkschouwing en ballistisch onderzoek. Bij de moord op Dean Harold Meyers, die stond te tanken, is hetzelfde wapen en hetzelfde type munitie gebruikt als bij de zes eerdere moorden.

Ook is de man, net als de eerdere slachtoffers, in de buitenlucht op grote afstand geraakt door slechts één kogel. Daardoor zijn er weinig ooggetuigen. De beloning voor informatie die leidt tot de arrestatie van de dader, is inmiddels verhoogd naar ruim 300.000 dollar
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 09:19
Verwijderd
Citaat:
mloezjuh schreef:
Tss das tog nie normaal...
kan egt nie..

miskien wel leuk weetje: net in premiere in amerikaanse bioscopen: the red dragon,, het vervolg op silence of the lambs..

heeft da er iets mee te make?
Ja vast een publiciteitsstunt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 10:04
1337
1337 is offline
Ik ben God zegt ie..

hij kan zich iig wel goed voelen. Stel je voor, die man ziet zn leven niet meer zitten, dan gaat ie uit wanhoopsdaad wat mensen neerknallen, op zich, voor hem spannend want hij komt in de publiciteit en niet zoals, zijn hele leven, een nobody
__________________
>> Jazeker de hypotheker !
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 11:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
misschien is het wel God...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 11:49
twiety
twiety is offline
Citaat:
MegaManX schreef:
Seriemoordenaar laat kaart achter: ik ben God

ROCKVILLE - De sluipschutter die in de Amerikaanse staat Maryland al acht keer heeft toegeslagen, heeft de laatste keer een tarotkaart achtergelaten met de tekst: 'Beste politieman, ik ben God.' Dat heeft een zegsman die bij het onderzoek betrokken is, gisteren verklaard.
Ik heb begrepen dat dit de death-kaart was. Voor de liefhebbers heb ik hier een kleine selectie van wat death-cards neergezet: http://www.villagephotos.com/pubbrow...selected=98851

(tarot decks, ook meer death cards: http://www.aeclectic.net/tarot/tarot.html)
__________________
Pim Fortuyn: "Ik word minister-president! Als ik het niet word, dan ben ik het toch."
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
misschien is het wel God...
Hahahaha!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 14:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joostje schreef:
misschien is het wel God...
Hou mij er buiten ja?! Ik heb hier niets mee te maken

Maarre, vind het eigenlijk niet zo ontzettend slecht. Tuurlijk, vermoorden is fout, maar misschien gaan die amerikanen nu eens bedenken dat vrije wapenverkoop misschien niet zo heeeel handig is. Naja, het lijkt me tot nu toe wel een slim personage, volledig random steeds 1 iemand vermoorden
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 14:45
BBEM
BBEM is offline
zal wel weer zo'n gefrustreerde amerikaanse marinier zijn aangezien hij wel weet hoe iemand zo nauwkeurig mogelijk om te brengen.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 14:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
het beste kan hij nu gewoon zijn wapen in zijn kelder leggen, smaandags weer naar zijn werk gaan.
niemand die ergens van af weet...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 14:50
Verwijderd
damn
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 15:29
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Mochten ze hem oppakken dan krijgt hij vast 900 jaar cel ofzo

Of hebben ze de doodstraf in DC?
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2002, 16:01
m.
m. is offline
das de eerste keer dat de amerikanen eindelijk eens met een slimme misdadiger te maken krijgen. zullen ze toch eens de donuts neer moeten leggen .

nou ik vind hem echt slim. hij laat zich niet pakken, en slaat nog steeds toe.

soms denk ik bij een film : 'wat een eikel, iedereen weet dat je dan gepakt wordt'. die sluipschutter is ook zo en laat nu zien hoe het wel moet

moet je nagaan, straks issie al quida dan heb je de poppen aan het dansen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 16:05
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Hij zou nu op moeten houden als hij echt zo slim is, te ver doorgaan gaat altijd fout.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:27
musc
Avatar van musc
musc is offline
ik vind dit nu eigelijk bizar,want als dit van ene persoon komt is hij toch al lang opgepakt.Ik vind da ze der achter naar zoeke.zie je ons in nederland of belgie guns op straat ofzo verkope?
__________________
Greetz MUSC
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:31
dystopia
dystopia is offline
wtf?! Wat een terroristen die Amerikanen! Platbombarderen die handel!

Moorden om iets duidelijk te maken vindt ik fout. Nu weten zij misschien hoe dat is... maar een prettige manier vind ik het niet.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:36
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Moorden om iets duidelijk te maken vindt ik fout. Nu weten zij misschien hoe dat is... maar een prettige manier vind ik het niet. [/B]
Lul niet zo zwak!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 19:38
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
Lul niet zo zwak!
Nee joh, je moet gewoon net zo lang mensen neerknallen totdat iedereen op de wereld weet wat je wil, zo ongeveer wat Volkert v. d. G. in het klein deed
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 19:56
m.
m. is offline
Citaat:
dystopia schreef:
wtf?! Wat een terroristen die Amerikanen! Platbombarderen die handel!

Moorden om iets duidelijk te maken vindt ik fout. Nu weten zij misschien hoe dat is... maar een prettige manier vind ik het niet.
ik vat je post niet..

kan je uitleggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2002, 19:58
m.
m. is offline
Citaat:
perseus schreef:
Nee joh, je moet gewoon net zo lang mensen neerknallen totdat iedereen op de wereld weet wat je wil, zo ongeveer wat Volkert v. d. G. in het klein deed
hebben we het nu over de amerikanen die iedereen hun zin op willen leggen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 20:42
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
LiquidLans schreef:
ik vat je post niet..

kan je uitleggen
Ik doelde op het feit dat je in Amerika heel easy aan een wapen kunt komen. Misschien dat men zich in de VS dit nu realiseert. Ik hoop het. De manier waarop dat dan gebeurd (deze moord) keur ik af. Het gevolg is dan echter wel positief.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 20:56
utopian me
utopian me is offline
nu hopen dat ie geen andere mensen op ideeen gaat brengen dat dit schijnbaar zo makkelijk gaat...
maar idd, als er nu nog niet iets wordt gedaan aan het wapenbezit daar.
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 21:07
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Ik doelde op het feit dat je in Amerika heel easy aan een wapen kunt komen. Misschien dat men zich in de VS dit nu realiseert. Ik hoop het. De manier waarop dat dan gebeurd (deze moord) keur ik af. Het gevolg is dan echter wel positief.
De Amerikanen zullen nooit de schuld bij zichzelf leggen. Ook al is keihard aan te tonen dat er verschrikkelijk veel wapens zijn, dan komt het wel door de media, of door Al Qu'aida, of door Saddam, of door slechte computerspelletjes, of door marihuanagebruik.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 22:14
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
MegaManX schreef:
Gisteravond werd een man die in een buitenwijk aan het tanken was met een schot van afstand vermoord.
He hates the cans!
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 22:29
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Citaat:
BBEM schreef:
zal wel weer zo'n gefrustreerde amerikaanse marinier zijn aangezien hij wel weet hoe iemand zo nauwkeurig mogelijk om te brengen.
Hoeft natuurlijk niet... je kunt toch lekker gezellig bij een schietclubje gaan en dan lekker leren schieten....en als je dan denkt dat je het onder de knie hebt ga je lekker op een grasveldje liggen en wachten tot er een geschikt doel voorbij gewandeld komt
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 10:57
McM@dj
Avatar van McM@dj
McM@dj is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ik doelde op het feit dat je in Amerika heel easy aan een wapen kunt komen. Misschien dat men zich in de VS dit nu realiseert. Ik hoop het. De manier waarop dat dan gebeurd (deze moord) keur ik af. Het gevolg is dan echter wel positief.
jah maar als ze iets aan die wapenwet willen gaan doen dan krijgen ze meteen klachten van de vele liefhebbers, en dat mensen zich willen beschermen etc. , dat was paar jaar geleden toch ook al n issue ?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 20:17
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef:
De Amerikanen zullen nooit de schuld bij zichzelf leggen. Ook al is keihard aan te tonen dat er verschrikkelijk veel wapens zijn, dan komt het wel door de media, of door Al Qu'aida, of door Saddam, of door slechte computerspelletjes, of door marihuanagebruik.
Tja, die mentaliteit. Wapens en de groei van Amerika gingen hand in hand. Toen waren die wapens inderdaad nodig voor de kolonisten, er was meer gevaar. Maar nu lijkt me
Amerika genoeg gevorderd om nog van eigen recht afhankelijk te zijn.
Steeds maar weer hoor je mensen zeggen "Ik heb dit wapen om mijn gezin en mijzelf te beschermen." Maar waartegen moeten ze zich beschermen? Al die mensen die ook wapens hebben... En zo blijf je doorgaan.

Citaat:
Isobuster schreef:
Hij is hartstikke slim. Echt geniaal als je dit vergelijkt met die mensen die in een druk winkelcentrum gaan schieten en dan uiteindelijk zelf het loodje leggen.
Is het niet vreemd dat iedereen sympathie heeft met een gek die willekeurig mensen doodschiet? Dat mysterieuze trekt wel aan. Die man kan overal zitten en toch je ziet hem niet. Verder veegt hij zijn reet af met het het hele Amerikaanse bewustzijn. Fascinerend toch? Waarom doet-ie dit?

REIE (tuurt de omgeving af naar onopvallende plekken, je weet maar nooit wie daar verborgen kan zitten met een sniper-rifle)
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 20:55
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
Dit is echt vreselijk. Toen ik het hoorde was ik verbijsterd, dat iemand op zo een laffe manier mensen vermoord. Die man is gewoon een psychopaat, wat hij deed was al verschrikkelijk en dan kwam er nog bij dat hij het ook gemunt heeft op kinderen.
Dit heeft niks met slimheid te maken, ik kan gewoon niet geloven dat sommige mensen hier deze man vergelijken met een held en met intelligentie. Wat is er nou zo moeilijk aan om een sniper rifle te kopen en mensen af te knallen, het richtwerk buiten beschouwing gelaten. Dit is geen film hoor!! Er worden echte mensen vermoord. Het is gewoon zo laf, ik moet er niet aan denken dat ik nu in washington zou wonen. Telkens weer het gevoel dat je zomaar een kogel door je hart krijgt.

En een ander punt. Dat deze man op een moord kruistocht is is echt niet het gevolg van het amerikaas wapenbeleid hoor. In amerika is het juist legaal om een wapen te bezitten mits de jusite papieren. Veel beter, want nu staat het wapen op iemands naam, dus als er een moord word gepleegd dan kan zijn er altijd sporen. Als het niet legaal verkregen kan worden dan komen mensen er heus wel illegaal aan hoor en zeker mensen die uit zijn om andere te doden. En hier kan je weinig tegen doen.
Een soortgelijke situatie is hier in nederland met het legaliseren van softdrugs.
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 20:58
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
Citaat:
utopian me schreef:
nu hopen dat ie geen andere mensen op ideeen gaat brengen dat dit schijnbaar zo makkelijk gaat...
maar idd, als er nu nog niet iets wordt gedaan aan het wapenbezit daar.
iid ja wat als een gek hier zulke dingen gaat doen. Dan praten de mensen wel anders. En als je wilt kom je ook in nederland aan de geschikte wapens hoor.
En wat ik er nog bij wil toevoegen. Het zijn niet wapens die doden maar de mensen die de trekker overhalen.
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:38
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
`CrazY G schreef:

Dit heeft niks met slimheid te maken, ik kan gewoon niet geloven dat sommige mensen hier deze man vergelijken met een held en met intelligentie.
Held, nee. Intelligentie, in ieder geval een beetje. Hij/zij heeft iig genoeg intelligentie om geduldig te wachten en slechts één keer te schieten, en zodoende de pakkans sterk te verkleinen.

Citaat:
`CrazY G schreef:
Veel beter, want nu staat het wapen op iemands naam, dus als er een moord word gepleegd dan kan zijn er altijd sporen.
Ja, ze weten precies met welk type wapen geschoten is, maar van dat type worden er elk jaar duizenden van verkocht. Maatregelen om de registratie uit te breiden stuiten op weerstand, de wapenlobby voelt zich in zijn privacy aangetast.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-10-2002, 21:49
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Held, nee. Intelligentie, in ieder geval een beetje. Hij/zij heeft iig genoeg intelligentie om geduldig te wachten en slechts één keer te schieten, en zodoende de pakkans sterk te verkleinen.
Intelligentie bewijs je niet op deze manier geloof ik. En het is een getrainde schutter hoor. Dus dat geduldigheid en preciese van het schot is gewoon aangeleerd.
Als ik zo een opleiding volg kan ik het ook. Maakt je niet echt intelligent lijkt mij. En als jij dat wel vind heb ik mijn twijfels over jouw intelligentie.
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
`CrazY G schreef:
Intelligentie bewijs je niet op deze manier geloof ik. En het is een getrainde schutter hoor. Dus dat geduldigheid en preciese van het schot is gewoon aangeleerd.
Als ik zo een opleiding volg kan ik het ook. Maakt je niet echt intelligent lijkt mij. En als jij dat wel vind heb ik mijn twijfels over jouw intelligentie.
Hij hoeft inderdaad niet per definitie intelligent te zijn, kan bevoorbeeld ook aangestuurd worden. Je kan echter absoluut niet stellen dat hij zéker níet intelligent is. Deze hele discussie berust op vooraannames, heerlijk
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:03
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Hij hoeft inderdaad niet per definitie intelligent te zijn, kan bevoorbeeld ook aangestuurd worden. Je kan echter absoluut niet stellen dat hij zéker níet intelligent is. Deze hele discussie berust op vooraannames, heerlijk
Ja ok ik begrijp dat hij niet de dommste thuis is. Maar als ik gek en gestoord genoeg was en getraind was op te "sniperen" dan had ik dit ook wel gekund hoor. En ik denk dat iedereen dit wel kan. Gewoon schooltjes zoeken, op afstand liggen, kindje in vizier, trekker overhalen, wegrijden, naar huis gaan, nieuwe moord beramen.
dan vind ik de aanslag van 11 sept veel "slimmer"
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:07
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Die gast is binnen twee weken opgepakt..
Dan heeft ie ongeveer 12 mensen vermoord.

Ze komen telkens dichter op het spoor.
Ze weten nu al dat hij telkens met een Wit busje rijdt.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:11
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
`CrazY G schreef:
Ja ok ik begrijp dat hij niet de dommste thuis is. Maar als ik gek en gestoord genoeg was en getraind was op te "sniperen" dan had ik dit ook wel gekund hoor. En ik denk dat iedereen dit wel kan. Gewoon schooltjes zoeken, op afstand liggen, kindje in vizier, trekker overhalen, wegrijden, naar huis gaan, nieuwe moord beramen.
dan vind ik de aanslag van 11 sept veel "slimmer"
Gek en gestoord zijn sluit intelligentie niet uit, neem bijvoorbeeld Hitler als voorbeeld. Sterker nog, ik vermoed dat hoge intelligentie vaak (niet altijd) ten koste gaat van andere gebieden, waardoor men bijvoorbeeld eerder als "gek of gestoord" word aangemerkt. Ook zullen mensen die zeer hoog begaafd zijn sowieso door minder begaafde mensen vaak als gek worden aangemerkt omdat ze veel complexer denken.

Hmm dat weet ik niet, hangt van je doel af, en het doel ken ik van allebei niet.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Die gast is binnen twee weken opgepakt..
Dan heeft ie ongeveer 12 mensen vermoord.

Ze komen telkens dichter op het spoor.
Ze weten nu al dat hij telkens met een Wit busje rijdt.
Die eerste 2 dingen zijn loze speculaties, kunnen we niks mee beginnen

Hoe weet je dat het geen "vals" spoor is? Misschien legt hij bewust een verkeerd spoor uit. Bovendien, dat ze dichter komen, zegt nog niet dat ze hem ooit zullen pakken.

Ooit er aan gedacht dat hij het busje kan spuiten, of een ander vervoersmiddel kiezen?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:17
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Die eerste 2 dingen zijn loze speculaties, kunnen we niks mee beginnen

Hoe weet je dat het geen "vals" spoor is? Misschien legt hij bewust een verkeerd spoor uit. Bovendien, dat ze dichter komen, zegt nog niet dat ze hem ooit zullen pakken.

Ooit er aan gedacht dat hij het busje kan spuiten, of een ander vervoersmiddel kiezen?
Bij elk van die moorden heeft men een wit busje weg zien rijden.

Ik denk toch echt dat mensen dan wat beter op gaan letten als ze een wit busje zien. Dan zien ze misschien een glimp van de dader..

En als ze telkens dichterbij komen, dan gaat ie vast en zeker een foutje maken.
Dat weet ik zeker
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
Bij elk van die moorden heeft men een wit busje weg zien rijden.

Ik denk toch echt dat mensen dan wat beter op gaan letten als ze een wit busje zien. Dan zien ze misschien een glimp van de dader..

En als ze telkens dichterbij komen, dan gaat ie vast en zeker een foutje maken.
Dat weet ik zeker
Ja, daar doelde ik ook niet op met speculaties. Ik doelde op het feit dat hij binnen 2 maanden is opgepakt en dat hij dan ongeveer 12 moorden heeft gepleegd, dit valt namelijk voorlopig niet zo te overzien volgens mij (tenzij je helderziend bent ofzo )

Dat zou kunnen, maar zoals ik al zei, hij is niet gebonden aan dat vervoersmiddel, áls dat inderdaad zijn vervoersmiddel is. Bovendien hóeft het niet, zoals je met misschien al impliceert, dat iemand een glimp opvangt, en tenslotte is die glimp misschien wel helemaal niet nuttig.

Misschien stopt hij wel? Of stopt hij nu tijdelijk, en gaat ie over een maandje weer door... En het is leuk dat je denkt dat zeker te weten, maar leuker dat jij dat niet zeker kán weten, tenzij je helderziend bent, maar dan zou je filosofisch gezien ook weer kunnen stellen dat je dat slechts denkt te weten (en nu begin ik off topic te brabbelen )
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 11:41
Dutchian
Avatar van Dutchian
Dutchian is offline
Hij leest vast ook wel de krant, of komt op 1 of andere manier het nieuws te weten. Dan ziet hij ook dat ze 'zijn' witte busje op het spoor zijn. Als hij zo slim is dan doet hij er wat aan en rijdt hij niet meer met dat witte busje.
__________________
It's a bitter sweet Symphony
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 12:31
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
`CrazY G schreef:
En een ander punt. Dat deze man op een moord kruistocht is is echt niet het gevolg van het amerikaas wapenbeleid hoor. In amerika is het juist legaal om een wapen te bezitten mits de jusite papieren. Veel beter, want nu staat het wapen op iemands naam, dus als er een moord word gepleegd dan kan zijn er altijd sporen. Als het niet legaal verkregen kan worden dan komen mensen er heus wel illegaal aan hoor en zeker mensen die uit zijn om andere te doden. En hier kan je weinig tegen doen.
Een soortgelijke situatie is hier in nederland met het legaliseren van softdrugs.
Als je in Nederland illigaal een wapen wilt kopen zul je veel moeite moeten doen om van de rotterdamse maffia iets lulligs te krijgen. In Amerika ga je gewoon naar je buurman om iets dat gestolen is te kopen - shotgun, rifle, scope rifle, noem maar op.
Vergeet dan ook niet de corruppte handelaren, "verdwenen" ladingen aan vuurwapens en dat soort dingen. Dit soort dingen zijn niet te controleren. Hoe makkelijker je dus met de wetgeving om gaat hoe meer lekken je krijgt.

Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:58
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


Dat zou kunnen, maar zoals ik al zei, hij is niet gebonden aan dat vervoersmiddel, áls dat inderdaad zijn vervoersmiddel is. Bovendien hóeft het niet, zoals je met misschien al impliceert, dat iemand een glimp opvangt, en tenslotte is die glimp misschien wel helemaal niet nuttig.

http://www.planet.nl/news/0,2031,80_...216218,00.html

Dit verduideljkt het een en ander over de vraag of dat witte busjezijn vervoersmiddel is.



Ze zijn er allemaal al naar op zoek..
Het is een kwestie van tijd..
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 16:20
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Isobuster schreef:
http://www.planet.nl/news/0,2031,80_...216218,00.html

Dit verduideljkt het een en ander over de vraag of dat witte busjezijn vervoersmiddel is.



Ze zijn er allemaal al naar op zoek..
Het is een kwestie van tijd..
Ligt het nou aan mij, of blijkt uit dat artikel dat ze eigenlijk nog niets weten

Citaat:
Volgens criminologen voldoen duizenden bestelbusjes aan de beschrijving en is het bovendien verrevan zeker dat de sluipmoordenaar wel in zo'n busjes rijdt.
Tot zoverre het busje...

en
Citaat:
Tot dusver lijkt er in de keuze van de slachtoffers geen patroon te zitten; het gaat om mannen en vrouwen van tussen de 13 en 72 jaar oud, van blanke, zwarte, Latijns-Amerikaanse en Indiase afkomst.
Ook wel, ze weten nog praktisch niets.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 11:34
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Jawel, ze weten dat hij niet een bepaalde groep aanvalt, maar volledig willekeurige mensen vermoord. Is best handig om te weten.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Jawel, ze weten dat hij niet een bepaalde groep aanvalt, maar volledig willekeurige mensen vermoord. Is best handig om te weten.
Ook dat kunnen ze nog niet weten, misschien zit er wel een patroon in, maar hebben ze het nog niet ontdekt... Mochten ze dat zeker kunnen weten, wat zouden ze daar dan aan hebben

Kortom, voorlopig tasten ze volledig in het duister.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.