Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 15:25
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Tegenwoordig moet er in veel games van alles geunlocked worden. In games als Need for Speed: Underground, Soul Calibur II, en F-Zero GX moet je erg lang vervelende opdrachten vervullen om de volledige functionaliteit in de game te krijgen. Vooral in Need for Speed Underground en F-Zero GX is het erg vervelend. Lig je in NFS:U eerste, net voor de finish, en opeens komt er een burgerauto uit een zijstraat, en je botst. Ik word dan echt verschrikkelijk kwaad en moet weer overnieuw bginnen. Vooral bij F-Zero GX is het ernstig. De Story Mode is zo verschrikkelijk moeilijk dat het gewoon niet leuk meer is. Je doet soms wel meer dan 15 keer over een opdracht.

Ik wil niet alles unlocken. Als ik Soul Calibur II speel, wil ik gelijk de eerste keer dat ik het start de Extra VS mode spelen. Ik wil gewoon plezier hebben. Ik wil er niet dagen over doen om in de weapon master mode geld te verdienen en wapens stuk voor stuk te gaan kopen. Ik ben dan wel de klant, maar de arrogante game-ontwikkelaars kan het kennelijk helemaal niets schelen. Ik ga veel minder games voor mijn Gamecube kopen, en meer voor mijn PC. In een doorsnee flightsimulator voor de PC kan je vanaf de eerste keer dat je het speelt alle vliegtuigen kiezen waar in te vliegen valt. Ze moeten eens kappen met die unlock-ongein.

Een lang verhaal, maar het irriteert me nu eenmaal. Wie is het met mij eens/oneens? Reacties graag.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 15:30
Verwijderd
Och, bij sommige games verlies ik inderdaad weleens het geduld, en heb ik geen zin om alles te unlocken. Op dat soort momenten zijn cheats toch wel weer handig.

Helaas zitten die 'unlock' cheats niet bij alle spellen ingebouwd...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:57
Di-Jet
Avatar van Di-Jet
Di-Jet is offline
shit, ik heb niet je hele verhaal gelezen, maar unlocken is juist mooi voor de fans. als dat onderdeel er niet bij zit, gaan de fans weer zeiken van dat ie te kort is, en met hun de gamesbladen. gevolg is dat er slechte cijfers komen voor die game. bij slechte cijfers kan het voorkomen dat de ontwikkelaar van de game geen geld krijgt voor een volgende game... het is maar wat je liever hebt. als het je niet aanstaat, gebruik dan cheats idd, ik vind het juist wel prettig als een bepaalde game een lange speelwaarde heeft.

Eöl Yávëtil
__________________
FM-OoT-SA
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:57
Verwijderd
Ik ben het met je oneens..
Het idee dat je meer krijgt als je meer bereikt is een soort voldoening van het behalen van opdrachten..

Hierdoor word het spel ook steeds leuker, en is het spel niet zo eentonig doordat eht steeds hetzelfde is..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 16:07
o rey
o rey is offline
Idd, maar bij nfs:U vond ik het op een enkele race na toch wel meevallen
__________________
Bluh
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 16:09
Verwijderd
ik denk dat het voor juist een enorme uitdaging is. Op die manier zorgen de gamemakers er ook voor dat het spel langer doorgaat, omdat je langer moet spelen wil je alles beschikbaar hebben.

Als voorbeeld neem ik Project Gotham Racing 2 op de xbox. Daarin krijg je voor elk niveau dat je uitspeelt een bonusauto. Voor mij is het moeilijkste niveau niet te doen, dat weet ik al zeker. Maar het één na laatste niveau moet te doen zijn, dan ben ik soms echt 2 uur bezig met een race, maar als je het dan eindelijk haalt ben je wel enorm blij.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 22:42
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik ben helemaal voor unlockable content, de uitdaging om alles unlockt te krijgen maakt een spel juist veel cooler.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 23:08
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Eens/oneens, is wel een uitdaging, maar soms zwaar irritant ...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 08:48
bezorghoer
Avatar van bezorghoer
bezorghoer is offline
Citaat:
Mikai schreef op 08-03-2004 @ 00:08:
Eens/oneens, is wel een uitdaging, maar soms zwaar irritant ...
eens
__________________
Another message succesfully deliverd by bezorghoer!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 10:55
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Ik vind het goed dat ze dit doen gezien spellen steed minder niveau vertonen en niet echt weerstand bieden bij het uitspelen ervan, die extra unlockable shit maakt het vaak veel interessanter voor mij.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 11:31
Verwijderd
Zolang het niet te veel is vind ik het best.

Ik heb geen zin om een winning streak van 500 te behalen op het hoogste niveau om vervolgens een of ander prutsventje te unlocken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 12:16
professor2
professor2 is offline
eens maar er moet ook eeen unlock cheat in zitten en dan 1 puur om alle te unlocken en neit cheats waarmee je alles makkelijk haalt
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 15:17
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Inderdaad, die unlock-shit suckt. Gelukkig speel ik alleen PC-games, en daar hoef je eigenlijk nooit shit te unlocken.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:10
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
Bij Nfs:U is het idd wel erg , veel energie komt er vrij bij dat spel
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:26
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Jullie hebben wel een punt. Als sommige mensen unlocken echt zo leuk vinden mogen ze het van mij er ook wel in laten zitten, op voorwaarde dat er ook een unlock cheat in de handleiding staat (want ik wil niet naar een of andere internet site om cheats op te zoeken).
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 18:16
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 07-03-2004 @ 23:42:
Ik ben helemaal voor unlockable content, de uitdaging om alles unlockt te krijgen maakt een spel juist veel cooler.
Je zit gewoon veel meer op het puntje van je stoel erdoor.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 20:18
Verwijderd
ze moeten het doen zoals bij total annihilation vroegah

je moet de missie 1 keer doen, en daarna KAN je door naar de volgende.

Of gewoon iets met een filmpje of zo als je een missie daadwerkelijk haalt, zodat je dat toch liever doet dan een level skippen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 22:09
ScionOfBalance
Avatar van ScionOfBalance
ScionOfBalance is offline
Unlockables dragen bij aan de replay value van een game. Zo vind ik dat NFS:U een goede replay value heeft; je kunt immers een boel unlocken. DOA3 is ook een goed voorbeeld; probeer alle outfits maar eens te krijgen . Eerlijk gezegd is er eigenlijk niet zoveel aan een game als je het niet op een andere manier nog eens kan spelen. Maar dat is mijn mening .
__________________
"One can only match, move by move, the machinations of fate, and thus defy the tyrannous stars."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2004, 12:13
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik vind unlocken opzich wel leuk, zolang je stats over wat je geunlocked hebt bijv. in een handig bestandje bewaard wordt zodat je bij een reinstall niet alles opnieuw hoeft te unlocken. En voor de zeikerds maakt dat het makkelijker om een savegame oid down te loaden
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
ScionOfBalance schreef op 08-03-2004 @ 23:09:
Unlockables dragen bij aan de replay value van een game. Zo vind ik dat NFS:U een goede replay value heeft; je kunt immers een boel unlocken. DOA3 is ook een goed voorbeeld; probeer alle outfits maar eens te krijgen . Eerlijk gezegd is er eigenlijk niet zoveel aan een game als je het niet op een andere manier nog eens kan spelen. Maar dat is mijn mening .
Maar zou jij 4 uur spelen om een blauw pakje met roze stippen groene strepen en een strikje te unlocken terwijl de standaard outfit een blauw pakje is met roze stippen groene strepen zonder strikje?

Met MK vind ik trouwens dat ze in het begin wel erg weinig character gaven zeg..
Nadat ik elke keer een stom kutlachje hoorde na duizenden opgespaarde gems verneukt te hebben aan een empty coffin terwijl ik daar een character verwachtte kan ik toch wel link worden.
Dan ga ik dus wel even opzoeken in welke coffin welke character zit.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 14:46
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Hoewel ik het zelf ook erg irritant vind, dat je bij NFSU een level heel vaak moet spelen, om hem eindelijk te kunnen halen, ben ik het toch met je oneens.
Ik vind dat het veel meer motiveert, als je steeds moet unlocken. Dan blijf je gewoon dat level steeds opnieuw spelen, omdat je je auto wilt upgraden. Als je niet hoefde te unlocken, en je komt niet uit een level, houden mensen er denk ik veel sneller mee op, omdat ze hun auto toch al helemaal geupgraded hebben.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 19:21
prox-
Avatar van prox-
prox- is offline
al dat gedoe om die shit te unlocken wordt op een gegeven moment zwaar irri. ben je 76345911348579 keer bezig met hetzelfde om er uiteindelijk achter te komen dat je iets anders moest doen om precies datgene te unlocken dat je wilde hebben *zucht*
__________________
Gloria......Gloria perpetua in this dawn of victory.....
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 11:51
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Unlocken is leuk, het verhoogd de speellengte van een game.
Zover ik weet is er 1 game die dit alleen niet leuk maakt. Ik bedoel hier natuurlijk Super Smash Bros. Melee.
Het is namelijk NIET leuk om 700 VS matches te moeten spelen voor Mewtwo.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Nintendo Revolution II
Verwijderd
500 02-03-2007 12:24
Verhalen & Gedichten Unlock the Circle
Verwijderd
0 16-01-2007 14:27
Software & Hardware [Win XP] Paar vragen
Koning
10 27-11-2004 19:38
Software & Hardware [GSM] Siemens M55 unlocken
Verwijderd
12 17-02-2004 12:01
Software & Hardware my X-5m
killertje
19 11-08-2003 17:59
Software & Hardware Unlocken mogelijk? ja/nee?
forum.scholieren.com
10 13-09-2002 05:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.