Oud 18-12-2017, 19:27
TheMisteryGuest
Avatar van TheMisteryGuest
TheMisteryGuest is offline
Goedenavond,

Ik ben inmiddels 18 jaar en ik drink al zo'n ongeveer 2,5/3 jaar alcohol. Alleen krijg ik de laatste tijd erg veel last van black outs. Ik word de volgende dag wakker en ik kan me verschillende delen van de avond niet herinneren. Dit vind ik echt hartstikke vervelend, want ik wil die leuke avonden tijdens het uitgaan natuurlijk gewoon kunnen herinneren. Dit is echt een structureel probleem van de afgelopen weken.

In het begin toen ik dronk, dronk ik ongeveer dezelfde hoeveelheden en kon ik best dronken worden. Maar ik kon me de volgende dag gewoon alles herinneren. In deze periode had ik echt totaal geen last van black outs. Ongeveer 8 maanden geleden kreeg ik voor het eerst te maken met een black out, ik had wat meer dan gemiddeld gedronken en ik kon me sommige delen niet herinneren van de avond. Daarna nooit meer last van gehad. Alleen sinds de zomervakantie begon ik er ineens veel meer last van te hebben. Ik heb in die zomervakantie niet veel gedronken, mede omdat ik lang op vakantie ben geweest met familie.

Toen ik terug was van vakantie begon ik veel vaker te drinken (vrijwel elk weekend). Voor de zomervakantie dronk ik trouwens ook vrijwel elk weekend. Een paar weekenden daarna was ik een keer zo ontzettend dronken dat ik echt een gat in me hoofd heb van 4-5 uur. Dit vond ik zo ontzettend kut, ik heb zelfs ook een paar domme dingen gedaan. Dit terwijl ik niet eens heel veel heb gedronken (minder dan gemiddeld, en ik lieg niet). Vanaf toen begon dit vaker op te treden; de weekenden daarna viel het erg mee, het waren soms maar kleine details. Maar daarna begon het echt erg te worden, ik was weer uitgegaan (ongeveer een maand na die ene keer) en ik kon me weer ontzettend grote stukken niet herinneren. 2 weken daarna was het nog erger, en de afgelopen weken heb ik er steeds meer last van. Toen ben ik 2 weken even gestopt met drinken, en afgelopen zaterdag ben ik weer uitgegaan; dronk ik dezelfde hoeveelheid en kan ik me de dag erna weer weinig herinneren. Dit was de druppel die de emmer liet overlopen, ik ben het echt beu!

Ik begin me hier echt aan te irriteren, hoe kan dit ineens gebeuren, terwijl ik hiervoor nooit last van heb gehad?? en ik drink altijd dezelfde hoeveelheden, en daar let ik erg goed op. meestal zo'n 2/3 glaasjes sterke drank voor het uitgaan en tijdens het uitgaan 3/4 biertjes. Dit in een tijdsbestek van ongeveer 6/7 uur. En hoe is dit te voorkomen??

Wat ik wel erbij moet vermelden is dat ik aan de medicatie zit; roaccutane tegen acne. Dit mag je niet combineren met grote hoeveelheden alcohol. Maar oke, ik begon dit te slikken toen ik 14 was. 40 mg per dag, dit tot mijn 17e. En toen dronk ik ook dezelfde hoeveelheden alcohol, nergens last van gehad. Nu is mijn dosis sinds een halfjaar verlaagd naar slechts 10 mg per dag. Dus hier kan het toch niet aan liggen? Toch ben ik sinds een paar dagen gestopt met de medicatie, ik wil kijken of het helpt.

Wat ik trouwens ook moet vermelden is dat dit alleen gebeurd als ik ergens uitga, naar een café of één of ander feest waar veel mensen zijn. Als ik bij iemand thuis ga drinken, kan ik zoveel drinken als ik wil en nog alles herinneren.

Daarnaast heb ik een redelijk slank postuur (55 kg, 1,70m).

Ik hoop dat iemand me hier wat meer informatie over kan geven, en misschien weet hoe dit komt en hoe ik dit voorkom.

Alvast bedankt!

(sorry voor het lange bericht trouwens)
__________________
Je kijkt

Laatst gewijzigd op 18-12-2017 om 19:31. Reden: Toevoeging
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2017, 20:05
Verwijderd
Minder drinken. Dat is serieus het enige dat werkt.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 20:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Minder drinken, zorgen dat je voor het drinken genoeg gegeten hebt (je weegt weinig dus je kunt in vergelijking met grotere zwaardere mensen minder alcohol hebben) en als je niet genoeg gegeten hebt hakt alcohol er nog minder in. Black out gaan lijkt me een heel duidelijk signaal dat je niet zo door kunt gaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 20:18
TheMisteryGuest
Avatar van TheMisteryGuest
TheMisteryGuest is offline
Citaat:
Minder drinken, zorgen dat je voor het drinken genoeg gegeten hebt (je weegt weinig dus je kunt in vergelijking met grotere zwaardere mensen minder alcohol hebben) en als je niet genoeg gegeten hebt hakt alcohol er nog minder in. Black out gaan lijkt me een heel duidelijk signaal dat je niet zo door kunt gaan.
Ja oke, dat is logisch; als ik minder drink, krijg ik geen black out.

Alleen ik snap niet waarom ik hier de laatste tijd last van heb, terwijl dit nooit het geval is geweest.
__________________
Je kijkt
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 20:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja oke, dat is logisch; als ik minder drink, krijg ik geen black out.

Alleen ik snap niet waarom ik hier de laatste tijd last van heb, terwijl dit nooit het geval is geweest.
Je zou die vraag eens aan je huisarts kunnen stellen, kritisch naar je voedingspatroon, slaapritme etc. kunnen kijken, maar ik denk dat het uiteindelijke advies niet anders zal zijn. Minder drinken is de beste oplossing.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Ja oke, dat is logisch; als ik minder drink, krijg ik geen black out.

Alleen ik snap niet waarom ik hier de laatste tijd last van heb, terwijl dit nooit het geval is geweest.
Gokje; je drinkt nog meer dan je daarvoor deed.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2017, 20:56
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Dat je sneller meer last hebt vd alcohol na een paar weken geen alcoholische dranken drinken kan te maken hebben met een verlaagd tolerantieniveau.

Zorg als je uitgaat dat je een goede bodem hebt en eet desnoods halverwege de avond iets (vrijwel elk uitgaanscentrum heeft een snackcorner). Als je merkt dat alcohol hard aankomt is het verstandig om over te gaan op een glas non-alcoholisch drinken als je niet de gevolgen van teveel drank wilt dragen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2017, 05:52
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Gokje; je drinkt nog meer dan je daarvoor deed.
Dit en wellicht schrijf je de aantallen nog wat laag op. Want 4 bier en 3 shotjes over 6 uur is niks. Dat zou je misschien een beetje kunnen voelen. Maar dronken daarvan. Lijkt mij stug. 4 bier heb je in een café meestal met een uurtje al snel. Nu ik wat ouder ben drink ik ook minder. Maar tussen mijn 16e en 23e ging het toch al snel over 6 bier indrinken tot een uur of 23 en dan nog naar de kroeg.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2017, 16:46
piggyboost
piggyboost is offline
Tijd om te stoppen met drinken
Met citaat reageren
Oud 22-12-2017, 16:43
Darrell
Darrell is offline
Lang verhaal, kort antwoord: niets/minder drinken
Met citaat reageren
Oud 22-12-2017, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Dit en wellicht schrijf je de aantallen nog wat laag op. Want 4 bier en 3 shotjes over 6 uur is niks. Dat zou je misschien een beetje kunnen voelen. Maar dronken daarvan. Lijkt mij stug. 4 bier heb je in een café meestal met een uurtje al snel. Nu ik wat ouder ben drink ik ook minder. Maar tussen mijn 16e en 23e ging het toch al snel over 6 bier indrinken tot een uur of 23 en dan nog naar de kroeg.
Ja precies maar dan 12 voordat we de stad ingingen maar wij waren ook later dan dat meestal.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2017, 19:30
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Sterke drank komt natuurlijk harder aan dan een biertje. Dat zal ook meespelen. Plus je combineert alcohol met medicatie, terwijl dit niet mag. Ik vind het niet zo gek dat je klachten krijgt. Misschien helpt het sowieso al als je geen sterke drank meer gebruikt, alleen bier? Als je graag wilt drinken tenminste. Nog beter is helemaal niet drinken.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2017, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Sterke drank komt natuurlijk harder aan dan een biertje.
Urban legend.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2017, 20:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Sterke drank komt natuurlijk harder aan dan een biertje.
Eigenlijk zou dat geen verschil moeten maken, als elk drankje in het juiste glas of in de juiste hoeveelheid geserveerd wordt zou er er evenveel alcohol per glas in moeten zitten. Een biertje heeft een laag alcoholpercentage maar wordt in een groot glas geserveerd, iets sterkers wordt in een kleiner glas geserveerd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-01-2018, 11:06
Willek
Willek is offline
Als je uitgaat ben je minder geneigd je drankjes te tellen ook al denk je van wel, maar ik zal ervan uitgaan dat het niet aan dit ligt. Misschien een goede tip is water drinken tussendoor. Alcohol droogt je uit (ookal lijkt het niet zo) en misschien kan je lichaam daar minder goed tegen. Ook zoals eerder vermeld een goede 'bodem leggen' zoals ze zeggen, eet wat voor je uitgaat. Niets te vettig ofzo, spaghetti is the way En minder drinken/ stoppen is natuurlijk de ultieme oplossing maar een occasioneel alcoholisch drankje moet kunnen. Zelf drink ik maar af en toe een straf biertje dus mijn kennis van "a good night out" is met de jaren vermindert but hey, hope I could help!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.