Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 12:52
loverboy18xs
loverboy18xs is offline
..Hoi iedereen:
Ik moet een engelse essay maken over censuur (censorship), het moet gaan over voordelen en nadelen van censuur en wat het eigenlijk inhoudt, het moet ook iets bevatten over censuur binnen TV-uitzendingen met mijn eigen mening...
Is er iemand die (goed is in Engels) mij graag wil helpen of iemand die een nuttige site kent waar ik wat meer hierover kan vinden???.......HULPPPPP!!!!
Thnx
__________________
Love ya Haki :bloos:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 14:43
Go
Avatar van Go
Go is offline
Maak het eerst in het Nederlands, vertaal het en zet het op het forum 'Moderne Talen' en vraag of iemand de fouten die hij of zij ziet wil verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 03-01-2004 @ 15:43:
Maak het eerst in het Nederlands, vertaal het en zet het op het forum 'Moderne Talen' en vraag of iemand de fouten die hij of zij ziet wil verbeteren.
Daar leer je dus he-le-maal niks van, alleen wat Engelse woordjes door het vertalen. Probeer gewoon gelijk in het Engels te schrijven, desnoods alleen wat steekwoorden zodat je ongeveer weet waar je heen wilt, ga dan zinnen maken. Woorden die je niet weet zoek je op.

Laat het dan evt. iemand nakijken.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 21:21
Verwijderd
Ik studeer Engels, 3e jaars. Als er iets is wat je niet weet, aarzel dan niet om te vragen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:40
Verwijderd
Ik wil je ook wel helpen. Mailadres staat in profiel.

www.bbc.com
www.cnn.com en dan zoeken op censorship.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:24
Verwijderd
1. Wat betreft censuur in nederland: de overheid bemoeit zich nauwelijks met de inhoud van televisieprogramma's. Weinig overheidscensuur dus.

Daarentegen bestaat er wel zelfcensuur. De omroepen (publiek en commercieel) hebben gezamelijk codes opgesteld, die hun uitzendingen inhoudelijk aan banden leggen.

Bedenk ook dat programmamakers zichzelf censureren. Ik bedoel hier de dingen die een programmamaker uit zichzelf niet wil uitzenden - zonder al die andere afspraken.

Je kunt je essay vanuit een van deze invalshoeken benaderen.

2. Wat betreft literatuur: het is idd wat moeilijker om toegankelijke boeken te vinden over dit onderwerp.

Ik kan je alleen het volgende boek aanbevelen - het is in het engels geschreven en redelijke toegankelijk (weinig moeilijke zinnen e.d.):

Gorman, L. en McLean, D., "Media and society in the twentieth century", Blackwell publishing (2003)

kijk achterin dit boek bij de index onder "censorship" en je vindt een aantal bladzijden die aan censuur gewijd zijn - maar dan met betrekking tot film, kranten en tijdens oorlog.

Nog een tip:

zoek via http://www.google.com met de zoekwoorden ""censorship on tv""

(google is de beste zoekmachine op het internet)

3. Verder nog een tip voor schrijven: je hoeft het niet eerst in het nederlands te schrijven, maar maak wel eerst een opzet - dat is een globale uiteenzetting van de punten waarover je wilt schrijven. Op die manier loop je niet halverwege je verhaal vast, omdat je niet meer weet waarover je wilt schrijven.

succes,

4e jaarsstudent media en journalistiek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.