Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2010, 10:32
Dionysos
Dionysos is offline
Waar denk je aan bij het woord eindtijd?
__________________
Ik ben een vrouw van veertig met een sigaret...
Advertentie
Oud 30-09-2010, 10:35
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Hoeveel minuten het nog duurt tot ik naar huis mag vanuit school/werk
Oud 30-09-2010, 13:43
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Hoeveel minuten het nog duurt tot ik naar huis mag vanuit school/werk
Oud 30-09-2010, 13:46
Verwijderd
De tijd totdat iets afgelopen is.
Oud 30-09-2010, 14:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het einde der tijden.

Hoezo?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 30-09-2010, 15:21
Verwijderd
Ik denk dan meteen aan de eindtijd bij bijvoorbeeld schaatsen, wielrennen of zwemmen.

Waarom wil je dat weten?
Oud 30-09-2010, 15:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Eerst dacht ik 'eind' en 'tijd' zijn twee aparte woorden, dat vervloeide naar de tijd om iets in te leveren/af te hebben, toen dacht ik aan het einde der tijden.

Maar hoezo dit? Waarom wil je dit weten? Ga je er iets mee doen, wil je gewoon kijken hoe verschillend mensen op een woord reageren, wil je dit met meer woorden bekijken? Hoe psychologisch is dit? Want als je alleen vraagt 'hoi wat denk je bij eindtijd' dan lijkt het me meer een onzin-topic of zo.
Oud 30-09-2010, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Het einde der tijden.

Hoezo?
Oud 30-09-2010, 20:15
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Toen ik je topictitel zag, dacht ik dat je topic ging over de eindtijd van bijv. uitgaan/'s avonds weggaan die je ouders je gegeven hadden.
Daaraan dus.
Oud 30-09-2010, 20:43
Verwijderd
Dionysos; je moet wel even aangeven wat het doel van dit topic is, anders komt hier een slotje op, want nu is het niet duidelijk wat je wil weten.
Oud 01-10-2010, 10:09
Dionysos
Dionysos is offline
Hoi,

Sorry, zal het even uitleggen.

Bij het woord eindtijd denken de meeste mensen aan een tijd vol verschrikkingen, de mayakalender, 2012, meteorieten die inslaan, Jezus die terugkomt, de antichrist die opstaat.

Ik wilde weten of iedereen "negatieve" associaties heeft bij het woord eindtijd. Soort van testje. Als ik het voor die tijd uit zou leggen, waren de reacties waarschijnlijk anders geweest.

Groetjes!
__________________
Ik ben een vrouw van veertig met een sigaret...
Oud 01-10-2010, 11:02
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
En wat is je conclusie nu?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 01-10-2010, 11:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dat niet iedereen aan het einde der tijden denkt.

Hoezo is dat trouwens een 'negatieve' associatie? Het lijkt me vooral een religieuze associatie.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-10-2010, 11:14
Dionysos
Dionysos is offline
Vaak is de gedachte aan het einde der tijden met alle milieurampen, nare wereldpolitiek en doemscenario's een negatieve. Niet alleen religieuzen geloven in het einde der tijden. Voor mij betekent het einde der tijden de terugkomst van Jezus en/of de komst van de antichrist.
__________________
Ik ben een vrouw van veertig met een sigaret...
Oud 01-10-2010, 11:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja oké, dat snap ik. Ik heb alleen net een essay geschreven over religieus fundamentalisme en die zouden het, denk ik, beschouwen als iets positiefs, eindelijk gerechtigheid en zo, dus ik zit daar nog mee in mijn hoofd
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-10-2010, 13:21
Verwijderd
De betekenis van 'het einde der tijden' voor 'eindtijd' ligt bij mij echt heel ver ergens achteraan, ik ken het wel als 'eindtijd' maar daar is het ook mee gezegd. Nauwelijks negatieve associaties dus hier. Maar als je het over 'het einde der tijden' hebt, dan zie ik vooral beelden van films waarin de wereld vergaat en bijvoorbeeld alles in brand staat, dat is dus wel vrij negatief, maar voor mij ook vooral gerelateerd aan films.
Oud 01-10-2010, 14:12
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik had niet per se negatieve associaties bij eindtijd als in einde der tijden. Ik denk bij einde der tijden aan wat ik daar voor Nederlands over moest vertellen (en dan wel het bijbelverhaal over het einde der tijden) en over de beelden die daarbij in mijn hoofd zitten, gepantserde sprinkhanen, vuur en engelen. Maar voor mij komt het over als een 'verhaaltje' en niet per se als iets negatiefs.
Oud 01-10-2010, 15:31
Verwijderd
Mara en Dann van Doris Lessing.
Ads door Google
Oud 01-10-2010, 18:33
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Denk dat je gewoon denkt aan hetgene waar je het laatst mee in aanmerking bent geweest..
Ik ben net terug van werk, dus denk dan bij eindtijd aan tijd waarop ik naar huis kon. Maar als ik een programma had gezien over bijv. de maya's, was het vast anders geweest.
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 11-10-2010, 06:00
Lullooo
Lullooo is offline
Zelfmoord wat het eerste wat in me opkwam.

Eindtijd... apocalyps.
Oud 11-10-2010, 17:04
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik dacht als eerste aan het einde van m'n leven
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 12-10-2010, 10:37
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Oke conclusie: niet iedereen denkt aan de apocalyps, maar sommigen wel.
Deze gaat dicht, ik vind dit geen topic voor Psychologie. Bij bezwaar mag de TS me pm-en.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Weg gaan op de aangegeven eindtijd?
Inmymaxi
2 14-08-2016 20:31
Levensbeschouwing & Filosofie Eindtijd
leonkorn
266 01-05-2008 17:54
Software & Hardware [mysql] gegevens in tabel bijwerken
freyk
10 05-06-2007 21:26
Levensbeschouwing & Filosofie Volbrachte bijbelse profetieën?
Bart Klink
60 14-10-2005 15:33
Levensbeschouwing & Filosofie De Eindtijd is nabij
Yab-Yum
12 10-12-2004 12:14
Levensbeschouwing & Filosofie eindtijd
debotjuh
31 03-08-2003 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.