Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 19:42
Verwijderd
Hmmm *denkt terug*

Mijn bloeddruk werd opgemeten. Er werd gevraagd of ik vaak benauwd was en of ik gauw flauwviel. Mijn hartslag werd gemeten. Er werd gevraagd of ik veel of weinig sportte. Ik werd gemeten, en kreeg te horen dat ik 1.63 m zou worden.
Nee, daar heb ik geen trauma van.
Vervolgens werd ik gewogen. De schoolarts ging me nu persoonlijke vragen stellen, of ik onzeker was over mijn uiterlijk, of ik mezelf te dik vond. Ze vroeg hoeveel ik at, en of ik echt zo veel at, en of ze dat na zou mogen vragen. Ze vroeg wat ik allemaal niet lustte, en noemde vervolgens een hele lijst etenswaren waarvan ik moest zeggen of ik ze lustte. Ze vroeg aan me of ik echt niet lijnde. Ze vroeg nog een paar keer na of ik serieus zelf ook vond dat ik te dun was. Ze vroeg nog eens hoeveel ik at.
Tja, dat vond ik wel wat minder, dat ze, omdat ik vrij mager was, meteen zo grondig moest onderzoeken of ik misschien risico op anoreia nervosa liep, en vooral dat ze me niet geloofde. Voelde me lichtelijk geïntimideerd door haar vragemn over mijn zelfvertrouwen en dergelijke, en voelde me niet serieus genomen.

Maar een trauma? Nee... en wat heeft dit met sexualiteit te maken?
Oud 14-05-2003, 19:53
Gerard SnEl
Avatar van Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Citaat:
Stuartje schreef op 13-05-2003 @ 23:56:
Kan ik me best voorstellen. Mijn moeder is schoolarts en ze vindt dat deel van het onderzoek het minst aangename!
Kun jij me dan misschien vertellen waarom dat onderzoek word gedaan?
Bij mij trokken ze namelijk even de voorkant van me onderbroek naar voren, blikten even in me onderbroek , en lieten heel subtiel het elastiek van me onderbroek tegen mijn buik springen... Alsof ze het niet vertrouwden dat ik er wel een had ofsow...
Hatelijk...
Oud 14-05-2003, 22:45
Stuartje
Stuartje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 14-05-2003 @ 20:42:
Hmmm *denkt terug*

Mijn bloeddruk werd opgemeten. Er werd gevraagd of ik vaak benauwd was en of ik gauw flauwviel. Mijn hartslag werd gemeten. Er werd gevraagd of ik veel of weinig sportte. Ik werd gemeten, en kreeg te horen dat ik 1.63 m zou worden.
Nee, daar heb ik geen trauma van.
Vervolgens werd ik gewogen. De schoolarts ging me nu persoonlijke vragen stellen, of ik onzeker was over mijn uiterlijk, of ik mezelf te dik vond. Ze vroeg hoeveel ik at, en of ik echt zo veel at, en of ze dat na zou mogen vragen. Ze vroeg wat ik allemaal niet lustte, en noemde vervolgens een hele lijst etenswaren waarvan ik moest zeggen of ik ze lustte. Ze vroeg aan me of ik echt niet lijnde. Ze vroeg nog een paar keer na of ik serieus zelf ook vond dat ik te dun was. Ze vroeg nog eens hoeveel ik at.
Tja, dat vond ik wel wat minder, dat ze, omdat ik vrij mager was, meteen zo grondig moest onderzoeken of ik misschien risico op anoreia nervosa liep, en vooral dat ze me niet geloofde. Voelde me lichtelijk geïntimideerd door haar vragemn over mijn zelfvertrouwen en dergelijke, en voelde me niet serieus genomen.

Maar een trauma? Nee... en wat heeft dit met sexualiteit te maken?
Deze vraag is voor de jongens bedoeld, bij de meisjes is er uitwendig namelijk niets te zien.
Bij de jongens controleren ze gewoon of de teelballen goed zijn afgedaald en of er niets mis is met de voorhuid.
Oud 14-05-2003, 23:54
Verwijderd
Ik heb namelijk wel eens van een oude vriendin gehoord dat zij bij de schoolarts op een onderzoekstafel moest gaan liggen en dat hij dus met een eendenbek ging kijken in haar...
Dat lijkt me helemaal vernederend...
Dat zou ik dus nooit toelaten... maar ja, als je 13 jaar bent dan durf je nog niet zo erg van je af te bijten als nu he....
Ik vond het in ieder geval vernederend om helemaal in je nakie te staan...
Maar deze vraag is ook voor de meiden bedoeld hoor...
En inderdaad, als hij/zij alleen maar in je (eventueel als je die nog aan hebt, ik dus toen niet, ik moest me helemaal uitkleden....) onderbroek gaat kijken voor een liesbreuk en of je schaamhaar hebt... dan kan hij dat ook gewoon vragen en langs je naden van je onderbroek kijken hoor.
Ik vind het gewoon vervelend om mijn pik te laten zien aan wildvreemden, niet dat ik preuts ben, maar niet iedereen hoeft dat te zien, en zeker niet bij zo'n vernederend onderzoek. Je werd al zenuwachtig genoeg gemaakt door je klasgenootjes die al geweest waren........
Oud 15-05-2003, 00:21
Jouw_Duiveltje
Avatar van Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
mike 26 M schreef op 15-05-2003 @ 00:54:
Ik heb namelijk wel eens van een oude vriendin gehoord dat zij bij de schoolarts op een onderzoekstafel moest gaan liggen en dat hij dus met een eendenbek ging kijken in haar...
Dat lijkt me helemaal vernederend...
Dat zou ik dus nooit toelaten... maar ja, als je 13 jaar bent dan durf je nog niet zo erg van je af te bijten als nu he....
Ik vond het in ieder geval vernederend om helemaal in je nakie te staan...
Maar deze vraag is ook voor de meiden bedoeld hoor...
En inderdaad, als hij/zij alleen maar in je (eventueel als je die nog aan hebt, ik dus toen niet, ik moest me helemaal uitkleden....) onderbroek gaat kijken voor een liesbreuk en of je schaamhaar hebt... dan kan hij dat ook gewoon vragen en langs je naden van je onderbroek kijken hoor.
Ik vind het gewoon vervelend om mijn pik te laten zien aan wildvreemden, niet dat ik preuts ben, maar niet iedereen hoeft dat te zien, en zeker niet bij zo'n vernederend onderzoek. Je werd al zenuwachtig genoeg gemaakt door je klasgenootjes die al geweest waren........

met een eendenbek terwijl je 13 jaar bent?? als er iemand op mijn 13e mijn broek naar beneden had getrokken al was het een geweldige dokter zou ik hem toch echt een ram verkopen.... Ik ben gezond en totdat ik het zeg blijft iedereen van me af! *grom*
__________________
Earth could be a wonderful place... But it almost never is...
Oud 15-05-2003, 01:08
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Ohjah! er was tegen mij gezegt dat ik 1.65 zo worden ofzo, maar ben toch rond 1.80 klopt niet echt
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Oud 15-05-2003, 19:24
xxander
xxander is offline
Ik zat in groep 4 toen ik voor het eerst naar de schoolarts moest.
Ik moest me toen uitkleden tot in mijn onderbroek en er werden de gebruikelijke onderzoekjes gedaan, namelijk wegen, meten, hart en longen beluisteren enz. Dat schoolonderzoek vond toen plaats op school in de lerarenkamer. Wat ik toen vooral vervelend vond is dat dat kamertje grensde aan het schoolplein en ik net aan de beurt was tijdens het speelkwartier. Voor het raam hing halfdoorzichtige vitrage en het buro van de schoolarts stond daarbij in de buurt. Ik stond dus de hele tijd daar vlak voor het raam. Op een gegeven moment trok ze m'n onderboek naar beneden en stond dus in m'n blote billen vlak voor het raam en dacht dat de hele school mij toen zo kon zien, terwijl ze met haar hand onder mijn zakje ging en mijn ballen heen en weer schudde.
Ik vond dat best vernederend.
Oud 15-05-2003, 19:27
Verwijderd
aaaaaaahhh..

*geeft knuffie*
Oud 15-05-2003, 19:58
Verwijderd
Nou zoiets dus XXander......
Waarom moet zo'n mens aan je ballen zitten?
Ik hoor nu een aantal reakties. De ene doet het niet, de ander wel. Volgens mij zijn het stiekem toch semi-pedofielen, die op jonge meisjes en jongens geilen.
Waarom moet een meisje zich ontdoen van haar bh? Als ze die aanhoudt, kan je ook best naar haar ruggegraat kijken hoor....
Ik hoorde gisteren van een goede vriendin dat ze haar onderbroek uit moest trekken, en dan haar tenen aan moest raken zonder haar knieen proberen te buigen. En ondertussen stond die kerel natuurlijk achter haar.... gatverredamme.
Ik walg nu helemaal van dat soort mensen.
Afschaffen die lui....... Je eigen huisarts is prima zat vind ik.
Oud 15-05-2003, 20:05
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
mike 26 M schreef op 15-05-2003 @ 20:58:
Ik hoorde gisteren van een goede vriendin dat ze haar onderbroek uit moest trekken, en dan haar tenen aan moest raken zonder haar knieen proberen te buigen. En ondertussen stond die kerel natuurlijk achter haar.... gatverredamme.
Ik walg nu helemaal van dat soort mensen.
Afschaffen die lui....... Je eigen huisarts is prima zat vind ik.

Sure

Bij jongens wordt gekeken of de ballen ingedaald zijn, en er wordt *ook bij meisjes* gekeken of je een liesbreuk hebt.
__________________
Freak me baby
Oud 15-05-2003, 20:40
Verwijderd
Dat vind ik vrij sterk. Als dat zo zou zijn, zou je daar gewoon een klacht over moeten indienen bij het medisch tuchtcollege, natuurlijk nadat je er eerst over hebt gepraat met die arts, en eventueel je ouders of docent.

Meteen maar roepen dat alle schoolartsen afgeschaft moeten worden is natuurlijk de grootst mogelijke domheid.
Oud 15-05-2003, 21:25
Verwijderd
Dank je wel nare man, voor je mening over mijn dom zijn.
Je kent me niet eens. Ik vind het knap dat je dat kan vast stellen.
Maar goed, mensen staan nu eenmaal snel klaar met hun oordeel he. Jij over mij, ik over schoolartsen.

Ik vind namelijk wel dat ze moeten afgeschaft worden omdat je eigen huisarts voldoet. Als ik kinderen zou krijgen, hoeven ze van mij niet naar zo iets vernederends toe. Punt.
En wat jij er over denkt, dat doet me niets.
Oud 16-05-2003, 01:44
LoneLover
LoneLover is offline
Citaat:
mike 26 M schreef op 15-05-2003 @ 22:25:
Dank je wel nare man, voor je mening over mijn dom zijn.
Je kent me niet eens. Ik vind het knap dat je dat kan vast stellen.
Maar goed, mensen staan nu eenmaal snel klaar met hun oordeel he. Jij over mij, ik over schoolartsen.

Ik vind namelijk wel dat ze moeten afgeschaft worden omdat je eigen huisarts voldoet. Als ik kinderen zou krijgen, hoeven ze van mij niet naar zo iets vernederends toe. Punt.
En wat jij er over denkt, dat doet me niets.
Het probleem schuilt er nu net in dat je niet aan iemands kop kan zien of hij een goede huisarts heeft en of ie al dan niet bezoekt op de juiste momenten.

In geval van het afzakken van de teelballen

Denk je nu echt dat elke ouder en elk kind het besef heeft dat die dingen überhaupt naar beneden moeten komen? En als ze het al weten, gaan ze er mee naar de dokter als het niet zo is ??? Stel nu ff dat je bijvoorbeld een probleem had met je voorhuid? Te krap bijvoorbeeld, zou jij dan meteen naar je mama lopen om ermee naar de dokter te gaan ? Zoja, PROFICIAT ! Maar zie in dat er veel zullen zijn die dit NIET doen omdat het niet meteen initieel pijn doet en denken dat het wel zal overgaan.

Het medisch school onderzoek is ook helemaal niet bedoeld voor de mensen te controleren die prima ouders hebben die die taken op zich willen en kunnen nemen. Maar juist voor de kinderen die een slechte relatie hebben met hun ouders of waarvan de ouders niet voldoende aandacht voor hun hebben.

Aan het medisch school onderzoek ontsnap je namelijk niet en dat is voor een pak mensen al een serieuse redding geweest.

En voor zover ik weet word er in een standaard schoolonderzoek voor meisjes ook een kijkje "daar" genomen als dat nodig blijkt uit andere testen zoals de plastest.

Schoolonderzoek afschaffen zou voor veel kinderen een ramp betekenen, zeker dan die uit mer margianle gezinnen.
__________________
Life is a bitch and then you die
Oud 16-05-2003, 09:44
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Schoolarts ken ik inderdaad.. Bij mij keken ze naar de ogen, oren en rug, en op t laatst rukte ze zo mn onderbroek naar beneden, kneep in mn ballen, rukte de voorhuid naar achteren en deed mn broek weer omhoog.. Tja, ik kan er niet zo mee zitten, maar ze had het van tevoren wel even kunnen vertellen, want ik had wel zo iets van 'wat doet ze nou ' Dus ik vond het niet echt netjes en ik kan me voorstellen dat ze daar bij sommige kinderen een beetje mee uit moeten kijken.. strikt genomen is het zonder instemming van mij toch ook aanranding? *krijgt geniaal idee om van geldproblemen af te komen*

Genesis
Oud 16-05-2003, 09:48
DeSSie
Avatar van DeSSie
DeSSie is offline
mwja toen ik in groep 5 zat ofzo ging ze keer onder de gordel kijken
Oud 16-05-2003, 10:03
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Wat is nou eigenlijk het probleem? Dat ze aan je ballen heeft gezeten?
Dit is de normaalste zaak van de wereld, er wordt idd gekeken of de ballen zijn ingedaald.

Bij mij hebben ze niet in mn broek gekeken.
Op de basisschool had ik er geen prolemen mee, ik stond in mn hemd en onderbroek, so what?
De middelbare vond ik wat minder, maar mocht daar mn trui aanhouden, ze heeft er gewoon even ondergekeken.
Mn ruggegraad werd gecontroleerd en mn ogen, meer niet.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 16-05-2003, 10:07
Jouw_Duiveltje
Avatar van Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
somebody special schreef op 16-05-2003 @ 11:03:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Dat ze aan je ballen heeft gezeten?
Dit is de normaalste zaak van de wereld, er wordt idd gekeken of de ballen zijn ingedaald.

Bij mij hebben ze niet in mn broek gekeken.
Op de basisschool had ik er geen prolemen mee, ik stond in mn hemd en onderbroek, so what?
De middelbare vond ik wat minder, maar mocht daar mn trui aanhouden, ze heeft er gewoon even ondergekeken.
Mn ruggegraad werd gecontroleerd en mn ogen, meer niet.
toch ben ik blij dat ze dat bij mij niet deden had ik niet op prijs gesteld... (zou een ram hebben verkocht)...

*moet geen andere mensen in zijn broek dan zijn vriendin..*
__________________
Earth could be a wonderful place... But it almost never is...
Oud 16-05-2003, 10:16
Rugbuksnuffer
Avatar van Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Bah wat flauw.
Is gewoon even een check of de ballen zijn ingedaald. Die arts die zoiets doet heeft daar geen andere dan beroepsmatige gevoelens bij.
Blijkbaar is het nog steeds nodig dat schoolartsen daarnaar kijken want ouders laten daar vaak een steekje vallen.
Als niemand zou kijken en je zou later geen kindjes kunnen maken dan had je nog minder blij geweest.
Nee voor mij geen enkel trauma.
__________________
Mijn auto leeft. Hij rookt ,hij zuipt en hij wipt !!!
Oud 16-05-2003, 10:18
Jouw_Duiveltje
Avatar van Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 16-05-2003 @ 11:16:
Bah wat flauw.
Is gewoon even een check of de ballen zijn ingedaald. Die arts die zoiets doet heeft daar geen andere dan beroepsmatige gevoelens bij.
Blijkbaar is het nog steeds nodig dat schoolartsen daarnaar kijken want ouders laten daar vaak een steekje vallen.
Als niemand zou kijken en je zou later geen kindjes kunnen maken dan had je nog minder blij geweest.
Nee voor mij geen enkel trauma.
tjah mischien is het ook wel de beste manier hoor... maar ik zou het toch niet leuk vinden als wie dan ook dat zou doen... bovendien heb ik prima ouders die er wel op letten destijds
__________________
Earth could be a wonderful place... But it almost never is...
Oud 16-05-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 16-05-2003 @ 11:03:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Dat ze aan je ballen heeft gezeten?
Dit is de normaalste zaak van de wereld, er wordt idd gekeken of de ballen zijn ingedaald.

Bij mij hebben ze niet in mn broek gekeken.
Op de basisschool had ik er geen prolemen mee, ik stond in mn hemd en onderbroek, so what?
De middelbare vond ik wat minder, maar mocht daar mn trui aanhouden, ze heeft er gewoon even ondergekeken.
Mn ruggegraad werd gecontroleerd en mn ogen, meer niet.
eums, ik had er juist op de basis school wel problemen mee. Eenmaal op de midelbare ben je oud genoeg om te denken dat die man of vrouw ook maar gewoon ze werk doet en er verder niets ergs aan is....
Oud 16-05-2003, 13:23
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik vond het altijd vreselijk! Waarom moest dat mens nou weer in mijn onderbroek kijken? En al dat gedoe met geklop op knieën, ogen testen enzo. Ik heb het echt onzin gevonden, als er iets met me is, dan ga ik zelf wel naar de dokter.

Gelukkig was het bij mij alleen maar op de basisschool, op de middelbare school wilde ze het ook gaan doen. Geloof ik eerst verplicht, en toen op vrijwillige basis, ik ben er in ieder geval nooit naartoe gegaan. Zodra ik ergens last van heb ga ik wel naar mijn eigen dokter, en die hoeft dan ook alleen maar te kijken naar de dingen waar ik last van heb, en niet naar de rest!
Oud 16-05-2003, 13:53
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
somebody special schreef:
Wat is nou eigenlijk het probleem? Dat ze aan je ballen heeft gezeten?
Dit is de normaalste zaak van de wereld, er wordt idd gekeken of de ballen zijn ingedaald.
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Bah wat flauw.
Is gewoon even een check of de ballen zijn ingedaald. Die arts die zoiets doet heeft daar geen andere dan beroepsmatige gevoelens bij.
Blijkbaar is het nog steeds nodig dat schoolartsen daarnaar kijken want ouders laten daar vaak een steekje vallen.
Als niemand zou kijken en je zou later geen kindjes kunnen maken dan had je nog minder blij geweest.
Nee voor mij geen enkel trauma.
Kan je je voorstellen dat het voor sommige anderen misschien niet de normaalste zaak van de wereld is? Denk daarbij alleen al aan jongens die sexueel misbruikt zijn..

Ik begrijp ook best dat het wel nodig is, omdat de ervaring gewoon leert dat sommige ouders daar te weinig aandacht aan geven, en dat kan grote gevolgen hebben zoals onvruchtbaarheid.. En dat is helemaal niet nodig, want het is vrij simpel te controleren..

Maar het zal voor de een plezieriger zijn dan voor de ander

Genesis
Oud 16-05-2003, 14:03
unpopular
unpopular is offline
Maar het gaat er ook niet om of je zelf iets voelt laatst is hier ook een topic geweest waaruit bleek dat meer mensen problemen hadden dan ze in eerst instantie in de gaten hadden.

Ook al dachten de meeste dus dat er niets aan de hand was!


En het was bij mij ook niet dat mijn ouders een keer per maand (of zo) controllerde of alles bij ,onder riem, gezond en wel was/is.

Ik weet het ook niet maar ik ken vrij wienig waarbij dit wel thuis gebeurde.
Oud 16-05-2003, 15:15
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
In groep 7 ging ze bij mij kijken of ik al borsten en schaamhaar kreeg,

en nee dat had ik dus niet duh ik was 9/10 en een beetje laat.
maar ik d8 toen wel meteen dat ik vet achter liep, en was toen helemaal bang dat ik t nooit zou krijgen

ik haatte dat stomme schoolarts wijf, ze zorgde er ook voor dat ik een bril moest
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Oud 16-05-2003, 16:56
wietsie
wietsie is offline
Ik moest in groep 4 naar de schoolarts. Eerst gingen ze naar me ogen kijken en me oren enzo... wegen lengte opmeten enzovoorts. Ik moest ook tekeningen maken ofzo. ik hoefde me toen niet uit te kleden maar in groep 7 moest iedereen er weer heen en toen moest ik hetzelfde doen (behalve tekeningen maken) maar toen moest ik me ook uitkleden en mocht me ondergoed aanhouden.Ik moest op zo'n ding gaan liggen en ze zei dat ze in m'n onderbroek ging kijken... Ze wilde heel sneeky in m'n onderbroek kijken en ik moest de hele tijd heel hard lachen en toen zei ze dat ik iig buikspieren had, whaha... maar ze keken bij mij toen of ik al in de puberteit zat. Dus of je al schaamhaar had enzo...denk.. bij de jongens gingen ze ook aan de ballen voelen enzo en heel veel jongens gingen daaarover klagen, maar dat is toch gewoon het werk van die mensen? Wees blij dat ze je onderzoeken, wie weet is er wel iets ergs ofzo...

ik moest dit jaar (ik zit nu in de 3e) ook een formulier invullen of ik het naar me zin had op school en thuis en of ik vaak hoofdpijn/ buikpijn had en of ik wel eens seksueel contact had gehad tegen mijn wil in ofzo... als ze vinden dat je erheen moet krijg je een uitnodiging, maar je mag ook weigeren... (ben nie uitgenodigd )

maargoed... das mijn verhaal.. denk dat het op iedere school anders is..
__________________
Leave the past behind, but don't forget it!
Oud 17-05-2003, 11:08
alanis
alanis is offline
Ik weet het nog goed allemaal: ik moest elk jaar terug komen, omdat ik altijd al wat zwaarder dan mijn klasgenootjes was, en dan werd er weer eens naar mijn gewicht gekeken...
Terwijl mijn klasgenootjes maar 2 keer in hun hele basisschooltijd moesten..
Ik weet ook nog wel dat je altijd een potje met plas mee moest nemen bij ons op school..

Op de middelbare school in de tweede kregen wij ook nog zo'n onderzoek:
Die vrouw: Zo, je bent wel vrij stevig, hoe voel je je zelf hieronder? Heb je er last van, ben je onzeker over jezelf, hoe wil je afvallen???
Het leek wel of zij meer problemen met mijn gewicht had dan ikzelf.

En toen moest ik me uitkleden, maar mocht mijn onderbroek aanhouden. Ze moest naar mijn rug kijken en de BH moest dus ook uit...en je wil niet geloven wat ze zei toen ik dat kamertje halfnaakt binnenkwam:

"Je hebt inderdaad wel fikse borsten ja..." Nou lekker dan, daar hadden we het helemaal niet over gehad, maar ja.

Rug controleren, aankleden en weer weg

Toch heb ik dit nooit als echt vervelend ervaren...alleen toen in de tweede was minder ja, maar goed, geen trauma, die mensen doen ook gewoon hun werk en ik zie het probleem niet zo.
__________________
Life is what happens, while you´re busy making other plans *quote by John Lennon*
Oud 17-05-2003, 15:47
Ninnoc
Ninnoc is offline
hmm ik had alleen onderzoek in de eerste , was toen 12. Gewoon wat vraagjes wat getik op mijn knieen enzo, het ergste was dat ik mijn trui uit moest trekken zodat hij mijn rug kon bekijken, daarbij mocht ik mijn topje (kort hemd zeg maar) gewoon aanhouden.
Geen erge ervaring , geen traumas dus ik was van te voren wel bang trouwens, ik wist helemaal niet wat ie ging doen en er gingen allemaal rare verhalen de ronde bij ons op school , elkaar bang maken. En het was ook nog een man, maar hij bleek heel aardig en legde alles netjes uit en ik hoefde verder ook niet in mijn blootje ofzo
__________________
because we are born free, to have the world as our playground

Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 15:54.
Oud 17-05-2003, 16:08
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Je moet gewoon niet mee werken, ze doen je dan niks hoor

Zij: Zo nu mag je je uitkleden
Ik: Nee, doe mn onderbroek niet uit
Zij: Ok dan, hoeft niet

Zij: Mag ik in je onderbroek kijken?
Ik: Hou ik niet van, dus doe maar niet
Zij: Ok dan Niet



Verder deed je wat oog, gewicht en hoor testjes, en dat was het

Volgens haar zou ik 1.80 worden, ik ben nu 1.95 en nog steeds niet uitgegroeid
Oud 17-05-2003, 16:41
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ja, de schoolarts. bah. door de schoolarts moest ik een bril. stomme bril.. en de schoolarts, die ging met haar neus voor mijn vagina hangen, om te kijken of mn heupen wel recht waren. en zeuren over mijn menstruatie, terwijl de etter van de klas achter de deur stond, en alles kon horen. bah.
Oud 17-05-2003, 16:57
poesiefox
poesiefox is offline
Ik en mijn drie nieren gingen maandelijks naar de kinderarts, dus toen de schoolarts mij op de kleuterschool met een smalende blik in de ogen als limonadekindje beoordeelde terwijl ik daar in mijn hempie stond in januari in een tochtig noodgebouwtje, heeft mijn vader me aangekleed en is weer vertrokken.

Commentaar van de kinderarts: zouden ze moeten afschaffen, de schoolarts. Er is toch al een consultatieburo!

Op de lagere school ging mijn moeder mee, en hebben ze testje sgedaan met mijn ogen oren gewicht en lengte en of ik links of rechtshandig was. Die testjes waren leuk, maar ik moest wel aan de bril...En ik moest op een stripje plassen of ik suikerziekte had ofzo.

En ze trok mijn onderbroek bij het elastiek naar voren en ik moest met mijn mond op mijn hand blazen. Liesbreuk testje. Duurde een seconde. Mijn vriendje moest wel naar het ziekenhuis, die had er wel een.

Op de middelbare school ben ik aan de dans ontsprongen omdat ik een ongeluk had gehad en net weer was goedgekeurd door de huisarts.

Maar van mijn klasgenootjes hoorde ik dat hij iedereen controleerde op aambeien.....bend over and spread em!

Ik kan me vergissen, maar inwendige vaginale onderzoeken bij een dertienjarige, is dat niet gewoon een broodje aap verhaal?

Een speculum in een kindergeslachtsdeel? Heel vaag.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 17-05-2003, 17:37
Moodindigo
Avatar van Moodindigo
Moodindigo is offline
Citaat:
Gerard SnEl schreef op 14-05-2003 @ 20:53:
(...)
Bij mij trokken ze namelijk even de voorkant van me onderbroek naar voren, blikten even in me onderbroek , en lieten heel subtiel het elastiek van me onderbroek tegen mijn buik springen... Alsof ze het niet vertrouwden dat ik er wel een had ofsow...
Hatelijk...
Same here.

Op de basisschool had je die trieste piepjestest ook nog...bleek dat ik een uitstekend gehoor had.

Ik dacht trouwens dat schoolartsen helemaal niet aan piemels mochten komen
__________________
MI or MI not? That's a question.
Oud 01-06-2003, 23:11
Verwijderd
Misschien bij jou niet, maar bij mij dus blijkbaar gewoon wel...
Oud 02-06-2003, 03:15
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Vreemd volk, die school artsen
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Oud 02-06-2003, 06:58
Vevay
Wat raar, bij mij keken ze alleen naar gewicht, lengte, of mijn rug niet scheef was, ogen en oren. Die dingen. Verder niks. Thank god.

Rare schoolarts had jij.
Oud 02-06-2003, 07:10
squat
squat is offline
Alleen oog en oor controle hier.
Oud 02-06-2003, 10:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op de basisschool was het bij ons om de twee jaar, behalve in groep 8. Dan werden je ogen en oren gecontroleerd, er werd gekeken of je benen wel evenlang waren (dat was bij mij niet zo dus moest ik naar de huisarts maar daar bleek dat de schoolarts fout had gemeten). Verder werd je lengte en je gewicht bepaald. Verder kan ik me er niets meer van herrineren.
Op de middelbare school moest iedereen in de tweede maar je moest daar eerst zo'n formulier voor invullen en van mn moeder hoefde ik toen niet naar de schoolarts omdat ik al bij een oogarts zat en ik zat al op Mensendieck therapie voor mn houding dus ze vond het nutteloos. Ben ik ff blij. Ze hebben me nooit gecontroleerd op een liesbreuk maar ik had dat al gehad toen ik vijf was. Kan je dat maar een keer krijgen ofzow???
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-06-2003, 11:59
QT
Avatar van QT
QT is offline
Het nut van de schoolarts lijkt me niet zo heel lastig te bedenken. Die man/vrouw zit er om te kijken of je een normale lichamelijk ontwikkeling doormaakt. Anders kan het nodig zijn om medisch in te grijpen, bijv. met hormoon behandelingen.

Naja verder is ze voor een groep mensen die problemen (kunnen) hebben met zichzelf, hun omgeving etc. Ze zitten zeg maar "in een moelijke levensfase" En men kan dan naar de schoolarts stappen. Daar kun je zo heen stappen. Hoef je niet naar de huisarts, wat voor sommige mensen toch lastiger is vanwege bijv. vervoer ofzo Dan hoeven de ouders niet op de hoogte gesteld te worden als de leerling dat niet wil.

Naja leek mij eigenlijk best duidelijk... Met mij is gelukkig alles redelijk goed gekomen Was de schoolarts niet voor nodig..
__________________
M.D.
Oud 02-06-2003, 12:02
QT
Avatar van QT
QT is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-06-2003 @ 11:32:
Ze hebben me nooit gecontroleerd op een liesbreuk maar ik had dat al gehad toen ik vijf was. Kan je dat maar een keer krijgen ofzow???
Liesbreuk kun je vaker krijgen in principe. Je hoeft daarop niet gecontroleerd te worden, want je piept vanzelf als je daar last van hebt. De darm kruipt dan in het ligamentum inguinale en das nu niet echt een prettig gevoel... Doe flink pijn dus je komt er vanzelf mee bij de dokter als je het hebt.
__________________
M.D.
Oud 02-06-2003, 12:05
QT
Avatar van QT
QT is offline
Citaat:
Moodindigo schreef op 17-05-2003 @ 18:37:
Ik dacht trouwens dat schoolartsen helemaal niet aan piemels mochten komen
Zonder dat eerst netjes te vragen niet nee... lijkt mij tenminste... Ze mogen je ook niet tegen je zin behandelen.

Maar goed whats the big deal.. stel nu dat ze bij jou iets afwijkends gevonden hadden en je daarvanaf geholpen hadden... Zou je toch wel blij om zijn geweest of niet?

En wat maakt t nu uit dat ze heel ff "je zaakje" bekijken. Maar het had wel iets subtieler gekund.
__________________
M.D.
Oud 02-06-2003, 14:25
Verwijderd
Ja inderdaad, misschien als ze eerst even vertelden hoe het onderzoek zou gaan, dat ik er dan al een beetje op voorbereid zou zijn geweest en het minder erg had gevonden.

Nu moest je helemaal in je nakie en ineens voelde ze aan mijn ballen, en deed zo de voorhuid naar achteren. Ik had dus echt zoiets van: heee, afblijven!

Je werd ook al door je klasgenootjes verteld hoe het ging, maar die overdreven het nog ff lekker, zodat je helemaal peuneveu was als je daar naar binnen stapte.

Nu hoor ik ook nog dat er iemand een stijve kreeg van de spanning, dan voel je je helemaaaaal voor joker staan lijkt me.
Oud 02-06-2003, 14:29
Knoop
Knoop is offline
bij mij kijken ze alleen naar rug en gewicht/lengte...en voor zover k me kan herinneren heeft dat mens nooit aan me ballen gezeten...ze was trouwen wel een vrouw
Oud 02-06-2003, 16:00
Verwijderd
ff denken..

De schoolarts hoefde bij mij echt niet in m'n onderbroek te kijken ofzo. Dat was wel het enige dat ik aan mocht houden. Ze keken naar m'n rug enzo.. en uhm.. ze zagen dat ik striae op m'n benen had en vroegen of ik dat lelijk vond. Lekker nuttige vraag eigenlijk Bovendien is striae toch niet iets wat een schoolarts uitgebreid zou moeten bekijken zou je zeggen.

En verder stelden ze een aantal vragen. Wanneer ik ongesteld was geworden en ook zoiets of ik mezelf dik vond enzo. Ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik voor het laatst naar de schoolarts moest.. k denk dat ik 14 was ofzo..
Oud 02-06-2003, 18:13
MYSTIC
Avatar van MYSTIC
MYSTIC is offline
DamnZ, ze hebben vast niet op ELKE school een "School Arts" die naar je ballen enz. gaat kijken
'T is mij nooit nog overkomen, en ik hoop ook dat het niet gaat gebeuren...
Ik bedoel: (niet dat ik dat heb) maar ALS je een schriel worstje hebt is het al HELEMAAL vernederend....
Oud 02-06-2003, 18:23
tommass
tommass is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 14-05-2003 @ 02:20:
heb ik gelijk of niet?
jaaaaaaaaaaa
Oud 02-06-2003, 18:34
poesiefox
poesiefox is offline
Mike, misschien is die van jou wel zo apart dat ze er niet vanaf kon blijven...
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 02-06-2003, 18:40
Phylicia 14
Avatar van Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-05-2003 @ 10:17:
Werd er bij jullie dan niet in de tweede nog gecontroleerd? Bij ons wel namelijk, en dat vond ik wél erg. Ze moesten je ruggegraat controleren en daarvoor moest je dus vrijwel alles uit, anders konden ze het niet zien. Toen was ik nog smal en dun en vond het niet zo heel erg, maar leuk was anders.
En we werden gewogen! Dat weet ik nog, want ik was wel 48 kilo
Ik zit in de tweede en dan moet je naar de ggd
Alleen ff kijke voor je lengte gewicht en je ogen en verder nie gelukkig
__________________
kuzzie..
Oud 03-06-2003, 10:40
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 02-06-2003 @ 19:34:
Mike, misschien is die van jou wel zo apart dat ze er niet vanaf kon blijven...
Haha, daar hebben wel meer mensen last van dat ze er niet af kunnen blijven. Maar ik maak liever zelf uit wie ik er aan laat zitten.....
En zeker al wanneer je een jaar of 13 bent en dan zo'n ugly vrouw er ineens aan gaat zitten zonder dat je er vanaf weet.

P.s. zo apart is ie niet hoor, elke pik is uniek, dat wel. Maar ik kan nou niet echt zeggen dat hij vreselijk afwijkt van het standaard model pik. Hahaha.
Oud 04-06-2003, 09:27
checko
Avatar van checko
checko is offline
bestaan er nog schoolartsen???
Oud 04-06-2003, 13:55
Verwijderd
Wat dacht jij dan? Natuurlijk bestaan die nog.
Oud 06-06-2003, 20:58
sopsgloss
sopsgloss is offline
ik weet nog dat de schoolarts in groep 7 tegen me zei dat ik borstvorming had........... weet je hoe erg ik dat vond hahahha
en in de tweede moest je in hemd en stringetje gaan staan en zonder je knieen te buigen de grond aanraken. ik kon dat wel maar een vriendin van me niet en ging die vieze vent met ze plakhandjes ( natuurlijk van al die lullen voelen , maar serieus hij had plakhandjes ) over haar heen hangen en duwen. zij stond daar zo in der string <--- genant
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Schoolarts!!!
.:ikbenik:.
13 22-03-2016 15:31
Algemene schoolzaken schoolarts
jjaacckk5
16 04-11-2008 22:00
Lichaam & Gezondheid Schoolarts
vlaflip1
17 18-08-2007 13:26
Psychologie Kiezen tussen hulpinstanties!?
Debje
7 19-11-2003 19:27
Lichaam & Gezondheid Ballen naar je buik. =/
EvilSmiley
30 02-06-2003 19:39
Psychologie Schoolarts zenuwen!
Zaza123
14 04-06-2002 18:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.