Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2004, 20:58
saf-ir
Avatar van saf-ir
saf-ir is offline
Gewoon ff een vraagje waar ik denk ik wel antwoord op zou krijgen dacht ik als ik hier zou posten!

IK loop nu eigenlijk al een tijdje rond met nergens meer zin in te hebben, dit heb ik wel vaker gehad, maar dan was het maar zo'n paar uur ofzo, en dan dacht ik aan lol die ik kon trappen mee mijn vrienden uiteindelijk en dan wou ik naar buiten en lachen, maar alles waar ik nu aan kan denken, is wie mij eigenlijk zou missen als ik hier niet meer zou zijn. En wie ik zou missen als ik gewoon weg zou gaan.

Ik kon me maar 2 personen bedenken die ik zou missen, een goede vriendin van me en een meisje dak leuk vin, en verder eigenlijk nie zo veel mensen.

Maar wa ik wil weten, wa ik eigenlijk wil vragen is, of jullie mssn mij een idee zouden kunnen geven waarom wij hier nu zijn, want in mijn ogen heb het geen nut meer, ik vin t leven saai, en alles wa in mijn ogen wel leuk is is illegaal. Dus ik wou ff vragen of jullie mij wa tips wouden geven over hoe ik t wel interresant kan maken. Want voor mij hoef t al nie meer

alvast bedankt
__________________
let me know if life strikes back; there's a hero in every body
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2004, 21:04
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoi,

als er ook maar iemand was die daar het antwoord op had, waren er een heleboel vragen minder geweest in de wereld. Helaas weten we dat niet... Daarom denk ik dat je zelf je
doel(en) moet stellen.
Dus niet van 'Wat doe ik hier nog... Wat heeft het voor nut?'
MAAK je leven dan nuttig. Stel zelf doelen over wat je in dit leven wil bereiken.
dat is echt iets wat jij alleen zelf kan bepalen.
liefs, wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 21:08
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Wat wil je bereiken, op de korte en op de lange termijn,
hoe wil je dat doen? Wat is er voor jou nodig om het leven
leuk(er) te maken?

Ik geloof niet dat álle dingen die in jouw ogen leuk zijn ook
allemaal illegaal zijn.. Verplaats je aandacht van die leuke,
maar illegale dingen eens naar iets anders...

Er zijn zo ontzettend veel dingen te doen, het is zonde om je
dan te focussen op iets wat je tóch niet mag/kan doen.

Een reden zoeken en vinden waarom je er bent, en je leven
nut geven/het minder (niet!) saai maken, zijn allemaal dingen
die uit jouzelf moeten komen...

Jij bent degene die wat van jouw leven moet maken,
dat kan een ander niet voor je doen.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:13
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Er zijn zoveel dingen tedoen in het leven.
Als je je leeftijd zou zeggen zou het gemakkelijker zijn om je raad te geven, want jongeren interreseren zich in andere dingen dan volwasserene.
maar ja, er is altijd wel een periode waar je dwarszit met een vraag of probleem.
Maar er is altijd wel een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 08:47
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
Quiana schreef op 13-02-2004 @ 22:08:
Wat wil je bereiken, op de korte en op de lange termijn,
hoe wil je dat doen? Wat is er voor jou nodig om het leven
leuk(er) te maken?

Ik geloof niet dat álle dingen die in jouw ogen leuk zijn ook
allemaal illegaal zijn.. Verplaats je aandacht van die leuke,
maar illegale dingen eens naar iets anders...

Er zijn zo ontzettend veel dingen te doen, het is zonde om je
dan te focussen op iets wat je tóch niet mag/kan doen.

Een reden zoeken en vinden waarom je er bent, en je leven
nut geven/het minder (niet!) saai maken, zijn allemaal dingen
die uit jouzelf moeten komen...

Jij bent degene die wat van jouw leven moet maken,
dat kan een ander niet voor je doen.
Sluit zich hierbij aan.
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 09:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Jij bent de gene die uit dat cirkeltje moet kruipen, dat kunnen wij niet doen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 18:33
littlegurl
littlegurl is offline
Het leven heeft volgens jou geen zin meer.....dan ben je aardig depressief denk ik. Misschien gaath et vanzelf weer over en is het een 'dip', maar als je er echt aan denkt wie je zou missen en waarom je hier moet leven denk ik dat er toch wel wat meer mis is. Misschien moet je antidepressia slikken of naar een pych.

Je vroeg om tips uhhmmm....
Ga naar de dokter en vertel dit, hij of zij weet er zeker raad mee en probeer toch die leuke dingen te doen. Loop niet voor alles weg, maar ga juist de uitdaging aan!!!!!
__________________
remember you're unique....just like everyone else
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 19:41
saf-ir
Avatar van saf-ir
saf-ir is offline
[QUOTE]~~Fantôme~~ schreef op 13-02-2004 @ 22:04:

MAAK je leven dan nuttig. Stel zelf doelen over wat je in dit leven wil bereiken.


Help me dan, ik weet niet hoe ik het leven hier nuttig kan maken, ik zal gerust ooit iets vinden, maar ik weet nog niet of ik wel zin heb om op da ooit te wachten. weet ik niet egt niet.
Maar ik wil wel iets zoeken om me nu te vermaken, maar dan loopt dat uiteindelijk uit op iets en da wordt iederekeer opgevat als baldadigheid en provocerend en oke das dan wel nie allebei illegaal, maar wel bij de mensen wie daarover beslissen, als ik provoceer volgens school, doe ik gelijk alles fout en ik weet nie als ik doe wa mensen me zeggen is het egt saai
sorry

knuf
__________________
let me know if life strikes back; there's a hero in every body
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 19:47
Verwijderd
Niemand kan je hierbij helpen, zeker geen onbekende mensen op internet. Dit is iets wat je zelf zult moeten doen, eventueel met behulp van mensen in je directe omgeving.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:00
saf-ir
Avatar van saf-ir
saf-ir is offline
Citaat:
Quiana schreef op 13-02-2004 @ 22:08:
Wat wil je bereiken, op de korte en op de lange termijn,
hoe wil je dat doen? Wat is er voor jou nodig om het leven
leuk(er) te maken?

Een reden zoeken en vinden waarom je er bent, en je leven
nut geven/het minder (niet!) saai maken, zijn allemaal dingen
die uit jouzelf moeten komen...

Jij bent degene die wat van jouw leven moet maken,
dat kan een ander niet voor je doen.
ik weet niet wat ik wil op kort of op lang termijn, ik ben 17 en ik verveel me te pletter, alles wa ik wil is lol maken, maar wa ik komisch vin mag weer nie, en ik weet wel da ik mijn leven moe lijden, maar ik moe er tog wel om kunnen lachen
__________________
let me know if life strikes back; there's a hero in every body
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:03
saf-ir
Avatar van saf-ir
saf-ir is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2004 @ 20:47:
Niemand kan je hierbij helpen, zeker geen onbekende mensen op internet. Dit is iets wat je zelf zult moeten doen, eventueel met behulp van mensen in je directe omgeving.

zal het nut hebben, stel je voor dat iedereen om je heen, egt saai is, voor jou gevoel dan, en dat alles wat je wil doen gewoon egt niet mag, of da niemand da wil, omdat het gevaarlijk is, dan zou ik tog wel wa anders moeten kunnen vinden?
Mssn kan dit juist lukken met onbekende mensen, ipv mensen uit mijn omgeving!
__________________
let me know if life strikes back; there's a hero in every body
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:16
saf-ir
Avatar van saf-ir
saf-ir is offline
Citaat:
littlegurl schreef op 14-02-2004 @ 19:33:
Het leven heeft volgens jou geen zin meer.....dan ben je aardig depressief denk ik. Misschien gaath et vanzelf weer over en is het een 'dip', maar als je er echt aan denkt wie je zou missen en waarom je hier moet leven denk ik dat er toch wel wat meer mis is. Misschien moet je antidepressia slikken of naar een pych.

Je vroeg om tips uhhmmm....
Ga naar de dokter en vertel dit, hij of zij weet er zeker raad mee en probeer toch die leuke dingen te doen. Loop niet voor alles weg, maar ga juist de uitdaging aan!!!!!
Ik zou niet willen dak depressief was, dan denk ik dak meer in een depressie zit, maar ik wil lol maken en ik verveel me kapot, en ik denk nie dat er pille zijn die daartegen werken, ja er zijn wel pillen die een kick geven, maar daar doe ik nie meer aan*schaam*, en hoe zou de dokter mij hierbij kunnen helpen, da snap ik nie. Maar ik zal het proberen, dank je , Mssn is da juist een goede uitdaging.

bedankt
__________________
let me know if life strikes back; there's a hero in every body
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 21:39
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Zelf vind ik het heel belangrijk dat wij hier goed leven om God te eren. We hebben een mooi vooruitzicht om later bij Hem te mogen zijn, maar het zou natuurlijk kunnen dat dit je niks zegt.

Verder vind ik het zelf heel belangrijk om doelen in je leven te stellen, die je kan najagen. Dit kunnen hele grote dingen zijn maar ook hele kleine.

En vergeet vooral niet te genieten van al de kleine dingen, zoals een glimlach van een leuk meisje, de mooie natuur of lol hebben met je vrienden.

Ik denk dat het absoluut niet waar is dat er niemand is die je zou missen. Dat gevoel heb je nu misschien maar ik weet zeker dat er veel mensen zijn die je leuk vinden of van je houden.

Succes ermee, ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 22:39
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 16-02-2004 @ 22:39:
Zelf vind ik het heel belangrijk dat wij hier goed leven om God te eren. We hebben een mooi vooruitzicht om later bij Hem te mogen zijn, maar het zou natuurlijk kunnen dat dit je niks zegt.
Nee, niet iedereen zegt dit iets... Ik geloof er in ieder geval niet meer in, maar dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen

Ik denk dat je het beste hulp kan zoeken, op school hebben ze daar counselors voor... dan kies iemand uit die je het beste kent/leukste vind/meest vertrouwd.

Ik ben ook hulp gaan zoeken voor depressies, en het is een heel lang proces om daar uit te komen. Op een gegeven moment zul je zeggen dat je wil leven, dat je er niet aan twijfelt of je leven wel zin heeft...

Zoek dus hulp, hoe moeilijk die stap ook kan zijn

Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 12:10
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Wij kunnen jou niet vertellen waarom jij leeft.
En helpen kunnen we denk ik ook niet.
Misschien zou je het topic van ''wat is jouw doel in het leven?''
eens kunnen gaan lezen?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 16:46
Verwijderd
"help me hier ff uit wil je"

Nee, dat wil ik niet en dat kan ik ook niet. Als jij iets wilt veranderen of verbeteren aan je leven dan zul je dat zelf moeten doen. En pas als je het echt wilt, zul je dat ook gaan doen. Niet door een afwachtende houding aan te nemen.

Ik ga jou ook niet vertellen wat de zin van het leven is. Ik zie wel wat de zin is ervan maar dat kan ik je niet vertellen. Ontdek het zelf. En blijf niet negatief denken zo van: "er is niets meer waar ik voor leef." Dat is namelijk niet zo. Probeer eens positief te denken en schrijf op wat je leuk vindt, waardoor je je goed voelt, om wie je echt geeft... En als je maar 2 mensen zijn waar je om geeft, probeer dan eens wat meer liefde te sturen in de richting van anderen.

Een schreeuw om hulp zoals je nu doet helpt jou echt niet hoor...gebruik je eigen kracht...

Ga anders eens een wandeling maken in de natuur ofzo...en ga dan denken...en geniet van alles wat de aarde je geeft. (vergeet niet te bedanken)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
saf-ir schreef op 16-02-2004 @ 21:03:
zal het nut hebben, stel je voor dat iedereen om je heen, egt saai is, voor jou gevoel dan, en dat alles wat je wil doen gewoon egt niet mag, of da niemand da wil, omdat het gevaarlijk is, dan zou ik tog wel wa anders moeten kunnen vinden?
Mssn kan dit juist lukken met onbekende mensen, ipv mensen uit mijn omgeving!
Dan zoek je andere mensen op, die je minder saai vindt. Of je probeert je in te leven in anderen en waarom zij bepaalde dingen vinden. Ik weet niet wat voor dingen jij steeds bedoeld? Maar als 'iedereen' daar zo over denkt, zou er dan misschien toch niet ergens een kern van waarheid in zitten? Al is het misschien maar een heel kleintje?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:07
Verwijderd
Ik denk dat je de illegale/foute dingen niet als uitdaging moet zien en waar je misschien een kick (gevoel) bij krijgt. Denk eens verder bv. je toekomst: stel je voor dat leuke meisje wordt je vriendin, zou zij het leuk vinden om een vriend te hebben die slechte dingen doet. Misschien moet je iets anders zoeken waar je een kick van krijgt, leuke hobby zoeken of gewoon doelen stellen. Ik noem maar een paar voorbeelden: bepaalde sporten wat ook gevaarlijk kan zijn maar wat wel mag, fotograferen/vastleggen van dingen. En zoals anderen zeggen, andere en nieuwe mensen ontmoeten die misschien wel interressant zin. Succes ermee
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2004, 13:48
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Ik ken dit gevoel ook wel, maar je moet gewoon proberen jezelf er toe te zetten toch es wat leuks te gaan doen (ja weet dat dat vervelend is, maar je gaat je er dan toch wel beter van voelen)
Suc6
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:28
HandigeHarry
Avatar van HandigeHarry
HandigeHarry is offline
idd je zij zelf ook wel ik wil er niet op wachten. dat moet je ook niet doen want dan gebeurt het ook niet, je moet zelf de beslissingen nemen. en ervoor gaan. er zijn zeker dingen die jij nog niet hebt geprobeert die je wel leuk zal vinden.
__________________
*een man is nooit dronken als hij nog op de vloer kan liggen zonder zich vast te houden* waarom ook makkelijk doen als het moeilijk kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie depri alweer
heavyukkie
33 03-04-2006 16:59
Liefde & Relatie verliefd op ex van me beste vriendin?? [heel lang:$]
Oktober
9 21-03-2004 14:54
Liefde & Relatie I need help..
Asperientje
28 08-12-2003 14:27
Liefde & Relatie Need some help.. (lang verhaal)
Fujitsu
30 31-10-2003 14:21
Psychologie hoe moet ik nou verder...? ben het ff kwijt denk ik...
Miracle
11 03-09-2002 18:56
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.