Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2010, 17:44
NotImportant
NotImportant is offline
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus het is even wennen, maar zit met een bepaalde vraag waar misschien mensen wel een antwoord op weten.

Heb sinds een tijdje op school een heel leuk meisje ontmoet, gaan veel met elkaar om in de doordeweekse dagen, ook na school spreken we elkaar veel. In het weekend valt dit allemaal wel mee, ook doordat we iets verder van elkaar af wonen.

Nu heb ik wel het gevoel dat ik 'verliefd' op haar word, we hebben het ook veel over prive-dingen en ze weet al redelijk veel van mijn gevoelens, terwijl ik deze normaal niet uit naar mensen. Maar wanneer ze me vraagt of ik verliefd op d'r ben antwoord ik met nee, doordat ik niet weet hoe zij hiertegenover staat. Ze is namelijk zelf heel erg moeilijk in het uitten van haar gevoelens, en ik weet helemaal niet of zij hetzelfde wil als mij. Ook al zou ik dit vragen, ben ik bang dat ik een half antwoord terug krijg.

Laatste tijd hebben we vaak discussies en argumenten tegen elkaar, doordat we elkaar soms om hele kleine dingen al af gaan zeiken. Dit is vooral als er andere mensen in de klas bij zitten. Wanneer we alleen zijn loopt alles perfect. Is het raar om zo tegen elkaar te doen?

Is het beter om echt te vertellen dat ik haar echt leuk vind? (wat ze denk ik al weet)
Ook is het zo dat ze met een andere jongen bezig is, en dit op een heel irritante manier soms aan me laat merken. Snap ook niet zo goed waarom ze dat doet.

Ben benieuwd of iemand me hiermee een beetje kan helpen

bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2010, 20:00
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Zoals ik het hierboven lees vinden jullie elkaar erg leuk.

Waarschijnlijk laat ze dit irritant aan je doorschemeren om een reactie bij je los te krijgen. Meisjes zijn nogal manipulatief op dat gebied en weten meestal perfect hoe ze de jongen, jij in dit geval, jaloers moeten krijgen.

Het zou kunnen dat jullie elkaar afsnauwen, omdat jullie onbewust niet aan de omgeving willen laten doorschemeren hoe erg jullie op elkaar gesteld zijn.

Volgens mij ontkennen jullie de hele tijd tegen jezelf, elkaar en de omgeving wat er speelt. Wees eerlijk tegen haar. Anders sla je je later voor het hoofd dat je zo'n kans hebt laten lopen.

Succes
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 20:07
Pyro Power
Pyro Power is offline
Heb je misschien een afwijking of ben je gewoon verlegen?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 21:38
NotImportant
NotImportant is offline
Bedankt voor jullie reactie beide..

@ siemde: Ik wil ook heel graag eerlijk tegen haar zijn, maar ben tegelijkertijd weer bang dat ze toch niet hetzelfde voelt en dat ze me kei hard afwijst.

Het is gewoon lastig dat je bij elkaar in de klas zit, je ziet elkaar vaak en misschien roept dit gewoon snel irritaties op. Maar tegelijkertijd wil ik wel veel bij d'r zijn. In de omgang samen met andere mensen erbij gaan we elkaar echter gewoon vaak af lopen kraken op dingen die we doen..heel raar..

@ Pyro: Nee heb geen afwijking, maar ben altijd wel verlegen/onzeker geweest ja. Nooi echt geweten hoe ik in dit soort situaties moet handelen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 23:04
NotImportant
NotImportant is offline
als meer mensen hier hun mening over hebben hoor ik ze graag!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 13:41
Volk
Volk is offline
Zeg haar dat je haar leuk vindt (en eventueel dat je de vorige keren hebt gelogen omdat je bang was voor haar reactie), weet je meteen waar je aan toe bent. Een blauwtje lopen is een van de minst erge dingen die je kan overkomen in je leven.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 00:02
Wammus
Wammus is offline
Ik denk ook dat je het beste eerlijk tegen haar kunt zijn. Het ergste dat je kan gebeuren is dat je nee te horen krijgt en uiteindelijk is ook dat fijn om te weten. Het gaat er om dat je duidelijkheid krijgt want zonder kom je nergens en is het sowieso gedoemd tot falen.

Als ik jou was zou ik een keer wat met haar afspreken en haar helpen herinneren aan de keren dat ze je vroeg of je verliefd op haar bent. Wees eerlijk tegen haar en vertel er dus ook bij dat je dit niet gedaan hebt uit angst voor haar reactie. Ik ben het eens met SymdeCyper dat het overkomt alsof jullie elkaar leuk vinden dus ik denk niet dat je afgewezen gaat worden. Mocht dit toch gebeuren dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
Oud 24-05-2010, 00:13
kv-user
kv-user is offline
Je bent bang voor een afwijzing, een afwijzing waarvoor? Verkering? Mag ik even zeggen dat als je niets zegt, je ook geen verkering hebt, en je alleen maar in twijfels zit. Zeg haar wat je voor d'r voelt, en als jullie goede vrienden zijn wijst ze je niet "kei hard" af, maar is ze of hopeloos verlieft, of legt ze subtiel uit dat ze niet verlieft op je is, maar gewoon vrienden wil blijven. Jammer, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Aub wel persoonlijk, en niet via msn/sms! succes!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 06:48
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Maar wanneer ze me vraagt of ik verliefd op d'r ben antwoord ik met nee, doordat ik niet weet hoe zij hiertegenover staat. Ze is namelijk zelf heel erg moeilijk in het uitten van haar gevoelens, en ik weet helemaal niet of zij hetzelfde wil als mij.
Precies wat je hier zegt. Zij is erg moeilijk in het uiten van haar gevoelens en zal dus (hoogstwaarschijnlijk) niet de eerste zijn die toe zal geven dat ze verliefd op je is. Uit angst dat je nee zegt. Dezelfde angst die jij nu hebt waardoor je zegt dat je niet verliefd op haar bent. Dan blijf je natuurlijk lekker in een cirkeltje ronddraaien.

Ik zou zeggen, probeer eens een-op-een met haar af te spreken. Maak er een date van. Laat in de afspraak merken dat het een date kan zijn. Maar ook (als je bang bent voor afwijzing) dat het een vriendschappelijke dag kan zijn. Tijdens die date zelf kun je dan een beetje peilen hoe zij zich voelt en daarop inspelen
Oud 24-05-2010, 11:45
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Je bent bang voor een afwijzing, een afwijzing waarvoor? Verkering? Mag ik even zeggen dat als je niets zegt, je ook geen verkering hebt, en je alleen maar in twijfels zit. Zeg haar wat je voor d'r voelt, en als jullie goede vrienden zijn wijst ze je niet "kei hard" af, maar is ze of hopeloos verlieft, of legt ze subtiel uit dat ze niet verlieft op je is, maar gewoon vrienden wil blijven. Jammer, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Aub wel persoonlijk, en niet via msn/sms! succes!
Is inderdaad zo maar soms ligt dat niet zo makkelijk als je wat verlegen bent, zeker als je echt verliefd bent.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Maar wanneer ze me vraagt of ik verliefd op d'r ben ...
Ze vraagt of je verliefd op haar bent? Zou een goed teken kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 16:10
NotImportant
NotImportant is offline
Citaat:
Ze vraagt of je verliefd op haar bent? Zou een goed teken kunnen zijn.
Zou kunnen ja, maar tegelijkertijd loopt ze soms ook te vertellen dat ze met een andere jongen loopt te kloten..

Ach, kan t idd maar beter zo snel mogelijk zeggen, maar een echt positief antwoord verwacht ik om de een of andere reden niet.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 17:36
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus het is even wennen, maar zit met een bepaalde vraag waar misschien mensen wel een antwoord op weten.

Heb sinds een tijdje op school een heel leuk meisje ontmoet, gaan veel met elkaar om in de doordeweekse dagen, ook na school spreken we elkaar veel. In het weekend valt dit allemaal wel mee, ook doordat we iets verder van elkaar af wonen.

Nu heb ik wel het gevoel dat ik 'verliefd' op haar word, we hebben het ook veel over prive-dingen en ze weet al redelijk veel van mijn gevoelens, terwijl ik deze normaal niet uit naar mensen. Maar wanneer ze me vraagt of ik verliefd op d'r ben antwoord ik met nee, doordat ik niet weet hoe zij hiertegenover staat. Ze is namelijk zelf heel erg moeilijk in het uitten van haar gevoelens, en ik weet helemaal niet of zij hetzelfde wil als mij. Ook al zou ik dit vragen, ben ik bang dat ik een half antwoord terug krijg.

Laatste tijd hebben we vaak discussies en argumenten tegen elkaar, doordat we elkaar soms om hele kleine dingen al af gaan zeiken. Dit is vooral als er andere mensen in de klas bij zitten. Wanneer we alleen zijn loopt alles perfect. Is het raar om zo tegen elkaar te doen?

Is het beter om echt te vertellen dat ik haar echt leuk vind? (wat ze denk ik al weet)
Ook is het zo dat ze met een andere jongen bezig is, en dit op een heel irritante manier soms aan me laat merken. Snap ook niet zo goed waarom ze dat doet.

Ben benieuwd of iemand me hiermee een beetje kan helpen

bedankt!
Ik was smoorverliefd op een meisje toen ik in de 1e klas van de middelbare school zat. Ik heb altijd nee gezegd, dat ik haar niet leuk vond. Zij ook.
Uiteindelijk vonden we elkaar allebei heel erg leuk, maar dat vertelden we pas tegen elkaar toen we allebei niet meer verliefd waren.

Dat was toen die tijd ´de liefde van me leven´, heb de kans niet gepakt.

Doe niet hetzelfde man! Pak die kans, ik gun het je van harte.

Vraag is een keer of ze zin heeft om naar de bioscoop te gaan ofzo? Of ga is samen wandelen door het park, sla is een arm om haar heen wanneer jullie met zijn 2en zijn
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 17:39
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Zou kunnen ja, maar tegelijkertijd loopt ze soms ook te vertellen dat ze met een andere jongen loopt te kloten..
Om je misschien jaloers te maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten