Oud 08-10-2002, 21:49
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Wat zou voor jou op dit moment het paradijs zijn?
Wat voor omstandigheden maken iets voor jou een paradijs,een eigen kamer,samenwonen met je vriend vriendin,wonen in een comunie etc. etc.
Advertentie
Oud 08-10-2002, 21:50
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Het paradijs is slechts een utopie; het bestaat niet. Beeld je dus maar niks in.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 08-10-2002, 21:53
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Het paradijs is slechts een utopie; het bestaat niet. Beeld je dus maar niks in.

Ripper

Het paradijs hoeft geen utopie te zijn zolang je realistisch blijft.
Een wereld zonder oorlog,vrede.Is voor veel mensen het paradijs,maar ik zie het nog niet zo gauw gebeuren.
Maar voor sommige mensen is het paradijs iets wat wel (makkelijk)haalbaar is.
Oud 08-10-2002, 21:56
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
hmm, een plaats waar het heel rustig is, met een mooie natuur, zonder verplichtingen maar toch met regels. Ik ben er met al mijn vrienden ('al mijn vrienden ') aan het praten en aan het 'waar we maar ook zin in hebben' er zijn geen zorgen, niemand hoeft zich druk te maken

Ik maak me geen illusies, het fantaseren is zo fijn
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 08-10-2002, 21:56
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
,wonen in een comunie etc. etc.
JAjaja, dat gingen we toch doen

Een leegstaand dorp kraken in Frankrijk en daar met een stuk of 30 mensen wonen gaan, dat zou nu voor mij een uitkomst zijn. Zoveel van elkaar leren, organisreren, ruzie maken, bij elkaar zijn en vooral veel gezelligheid. Toch is het iets voor een tijd, ik zou dat echt geen 10 jaar uithouden.
Ik wil op dit moment gewoon tijd veel tijd voor mijzelf en voor mijn vriend hebben, dit lukt nu niet goed door school.
Het liefst zou ik samen met hem gaan reizen voor een paar maandjes, en daarna een huisje voor ons samen zoeken en daar gaan wonen, oja, wel aan de grachtengordel.
Oud 08-10-2002, 21:57
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
met een hele hoop vrienden voor altijd op lowlands ( met mooi weer)
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 08-10-2002, 21:58
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
birthmark schreef:
met een hele hoop vrienden voor altijd op lowlands ( met mooi weer)
En een grote zak met muntjes, die nooit op willen
Oud 08-10-2002, 22:00
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
eztah schreef:
JAjaja, dat gingen we toch doen

Ja.


Het paradijs voor mij op dit moment is een plek waar ik stabiliteit kan vinden,een stukje veiligheid en vertrouwen.
Ergens met veel natuur,mensen die open staan voor elkaar,en idd. mensen die je kunnen aanvullen,waarvan je iets kan leren.
Oud 08-10-2002, 22:18
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
uhm belangrijkste voor mij is de laatste paar jaar vooral stabiliteit en rust zoeken... ik zou dat heel erg graag willen maar op de een of andere manier lukt dat nooit erg lang... verder is eigenlijk alleen natuur echt van belang.. gewoon beetje mn eigen gang gaan zonder dat ik constant mensen om me heen heb lijkt me op dit moment erg fijn...

khoef nie perse ergens afgesloten van de buitenwereld te zitten, dat lijkt me na een tijdje eigenlijk een beetje saai worden... beetje bigbrother idee neej dat is niks... maar uiteindelijk hoop ik natuurlijk ook met een lief vriendje ergens te wonen, en waarschijnlijk word dat ergens in the middle of nowhere (voor zover dat er nog is in nl) maar niet afgesloten en je moet wel ergens naar toe kunnen waar wat te doen is
__________________
Everyone wants to be found.
Oud 08-10-2002, 22:24
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Zonder al te veel geld de wereld rond te reizen.
Maar dat is dus geen haalbaar iets.
Helaas.
Hm...iets haalbaars...Dat mocht ik volgend jaar op de kunstacedemie zitten, dat het dan helemaal perfect loopt, en daarna een winkeltje kan beginnen.
Niet origineel, maar toch...
__________________
In Chocolate We Trust.
Oud 08-10-2002, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef:
Het paradijs is slechts een utopie; het bestaat niet. Beeld je dus maar niks in.

Ripper
Volkomen mee eens, maar wat wel eens door mijn hoofd dwaalt is:

"In een tuin, in de zon, in het mooie Italië aan een tafeltje met een krantje een kopje kofie en wat lekkers te eten. En daarbij Catherine Zeta Jones, waar ik ook uren naar zou kunnen kijken en puur zou kunnen genieten. Ook wil ik daarbij een heeeel mooie hond je prefere een Saarloos wolfhond (met dank aan pieta alias maf fluitketeltje ) en mijn eigen hond Tora "

Maar voorlopig zit ik nog in dat kuttige Nederland.

Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 22:34.
Oud 08-10-2002, 22:34
Verwijderd
Citaat:
eztah schreef:
En een grote zak met muntjes, die nooit op willen
Weetje hoe vaak het in me is opgekomen om zo'n hadn vol uit zo'n bak te bemachtigen. Bij die falafel tent lagen ze praktisch voor het grijpen Moest je wel eerst achter de counter komen...maar ze lagenin zicht
Oud 08-10-2002, 23:05
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
dood zijn en in de hemel. niet op deze planeet iig.
Oud 08-10-2002, 23:10
Avelon
Avatar van Avelon
Avelon is offline
Citaat:
GRRR schreef:
dood zijn en in de hemel. niet op deze planeet iig.
*blijheid*

paradijs? nu? mogelijk?
een fijne studie hebben, waar ik voor wil werken, en dan mijn eigen kamer.
en dat ik mezelf kan onderhouden.
en dat ik niet wegkwijn in mn eigen troep zonder sociaal contact.
*toekomst droom*
hah
__________________
voorikvergeet
Oud 08-10-2002, 23:14
Verwijderd
een heel, heel groot bed met een heel, heel groot deken en een heleboel kussens waar ik m'n hele leven op mag slapen. *moe*
Oud 08-10-2002, 23:21
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Avelon schreef:
*blijheid*

paradijs? nu? mogelijk?
een fijne studie hebben, waar ik voor wil werken, en dan mijn eigen kamer.
en dat ik mezelf kan onderhouden.
en dat ik niet wegkwijn in mn eigen troep zonder sociaal contact.
*toekomst droom*
hah
ja kweet het. zo depri ben ik gelukkig niet.

maar dit lijkt me ook wel fijn. mijn tijdelijke doel in het leven
Oud 09-10-2002, 08:06
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Bij een vriendinnetje in haar studentenhuis, die heeft het zooo super voor elkaar.. supermooie kamer, mooi huis, hele leuke huisgenoten.. na er 2 dagen geweest te zijn voelde ik me er al helemaal thuis En de vrijheid die je hebt niet te vergeten, daar verlang ik nog wel het meeste naar momenteel :/
En voor de rest.. any sunny place will do
__________________
Terug in NL!
Oud 09-10-2002, 08:11
a new noise
a new noise is offline
ik zou me in ieder geval NIET afsluiten van de buitenwereld
__________________
The best thing since canned vegetables.
Ads door Google
Oud 09-10-2002, 09:42
punkyfish
punkyfish is offline
Ik heb niet echt iets wat ik als een paradijs beschouw. Een paradijs vind ik iets waar ik me volkomen gelukkig voel en dat kan op meerdere plaatsen gebeuren.

- In het zonnetje in het gras aan het water met vriendjes picknicken, muziekje erbij, lol hebben, stoeien, praten...
- In het zonnetje in het gras aan het water alleen nadenken over dingetjes...
- In de winter/herfst als het buiten sneeuwt/regent lekker warm binnen zitten met de verwarming op héél hoog, met warme chocolademelk, en dan praten en kijken naar buiten en fantaseren over later met 1 vriendje.
- Lowlands
- Samen met vriendje en kindjes in een klein huisje wat we zelf hebben ingericht wonen, geen gezeur, geen problemen.
- Bij mijn vriend mogen slapen :/
__________________
...amen...
Oud 09-10-2002, 09:43
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
ok een prive skatebaan met altijd mooi weer altijd goeie muziek en altijd energy om door te gaan.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 09-10-2002, 11:49
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
het paradijs is voor mij gewoon alleen maar doen wat ik wil doen. en dan niet gewoon de hele dag op mijn luie reet zitten en voor me uit staren, maar ook qua werk enzo. Ik bedoel, ik hou me nu al een beetje bezig met wat ik later wil doen, dat doe ik dus na school, en dat is echt 10 keer leuker dan school zelf.
Het moet gewoon allemaal rustig zijn gangetje gaan, geen rare uitspattingen, gewoon heel relaxed. Met een muziekje
Oud 09-10-2002, 12:18
Mindfields
Mindfields is offline
- school (of alleen leuke vakken) is er niet
- vrijheid..heel veel vrijheid

dat is voor mij al een paradijs
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 09-10-2002, 12:49
shanli
shanli is offline
Paradijs voor mij is een huis hebben(liefst iets kasteel achtigs,waar je dan met veel 'gezinnen' in gaat wonen,dat lijkt me zo leuk) in een dorpje is zuid-frankrijk,met mooie natuur.
Maar dat is iets voor later
Nu zou voor mij het paradijs zijn dat ik gelukkig ben met mezelf,meer zelfdiscipline hebben(Lianne,mag ik het jouwe even lenen ) en meeeer sociale contacten hebben

Laatst gewijzigd op 09-10-2002 om 12:51.
Oud 09-10-2002, 14:53
Mysterons
Mysterons is offline
ik zit de laatste tijd vaak te denken over een plek waar ik vrij kan zijn. waar ik wel naar school kan, maar na school zonder vervelende ouders kan doen wat ik wil. met mn vriendje samen, overal heen. mogen wat ik wil. vrij zijn. met een groep vrienden gezellig om een kampvuur. etc. ik wil gewoon niet te veel gebonden aan regels van thuis en school zijn. het lijkt me geweldig te studeren een eigen kamer te hebben, mn vriend en vrienden dicht bij me. en gewoon te doen wat ik altijd al wil doen..

__________________
_love is gonna save us
Oud 09-10-2002, 15:11
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
een plek waar de tijd niet bestaat, je geen last hebt van grote afstanden en je overal kan zijn waar je wil. (ofzo)
Advertentie
Oud 09-10-2002, 15:30
I'ts Moi
Avatar van I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Water en een zeilboot en eeuwige wind en zon... Oh ik heb er zo'n behoefte aan om een uit te waaien... Ik pik wel een zeeman op en dan zie ik wel waar de zeilboot strand... Vrijheid dat is pas paradijs!

Kuzzje IK
__________________
*Ik zoek alles zelf uit!*Geluk is het enige wat zich verdubbelt als je het deelt*Ik loop lekker met m'n neus in de lucht, ben blond en dat bevalt me!*
Oud 09-10-2002, 15:44
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
eztah schreef:
JAjaja, dat gingen we toch doen

Een leegstaand dorp kraken in Frankrijk en daar met een stuk of 30 mensen wonen gaan, dat zou nu voor mij een uitkomst zijn. Zoveel van elkaar leren, organisreren, ruzie maken, bij elkaar zijn en vooral veel gezelligheid. Toch is het iets voor een tijd, ik zou dat echt geen 10 jaar uithouden.

>>Jep, gaan we doen.

Ik wil op dit moment gewoon tijd veel tijd voor mijzelf en voor mijn vriend hebben, dit lukt nu niet goed door school.

>>Maar over een tijdje paar maandjes hier wonen, paar maandjes daar. Verschillende landen zien, andere mensen leren kennen....ja.

Het liefst zou ik samen met hem gaan reizen voor een paar maandjes, en daarna een huisje voor ons samen zoeken en daar gaan wonen, oja, wel aan de grachtengordel.

>>Muah, grachtengordel hoeft niet per se van mij. Huisje in de Pijp is ook fijn. OF een boerderijtje ergens net buiten amsterdam. Waar we een woongroepje starten etc.
Oud 09-10-2002, 15:47
drama
Avatar van drama
drama is offline
Uhm, paradijs. realistisch...hmmmmmz

Nee, Het paradijs zou op dit moment denk ik zijn...een pand bewonen met een groepje vrienden en daar een cultureel oord van maken. Zelf dingen opzetten, zelf organiseren. Bandjes laten spelen. Coffeeshopje/cafeetje openen, atelierruimte voor mensen zonder geld, indoorskatebaantje IN de stad, feestjes organiseren, benefieten, weggeefwinkel...enz
Een ander paradijs is samen met m'n vriendin wonen maar helaasch kan dat op dit moment nog niet echt aangezien ze op school zit.

Laatst gewijzigd op 09-10-2002 om 15:50.
Oud 09-10-2002, 16:20
Verwijderd
Gewoon, hier, thuis... zonder me broertje.... en zonder m'n ouders, eventueel
Oud 09-10-2002, 17:16
Ellesar
Avatar van Ellesar
Ellesar is offline
eigen huis zonder buren...zodat ik rustig kan bassen
en geen ouders *<---moet toch haalbaar zijn of niet?*
Oud 09-10-2002, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Gewoon, hier, thuis... zonder me broertje.... en zonder m'n ouders, eventueel
Mja, een flesje rattengif biedt zo z'n mogelijkheden.

Voor mij zou een paradijs ergens zijn waar ik geen plichten heb, met al m'n vriendjes en vriendinnetjes om me heen. Met z'n allen in een huisje/caravan midden op een open plek in het bos waar altijd de zon schijnt en waar behalve ons nog nooit mensen zijn geweest. Geen familie om me heen, geen stress door school, geen tweede fase, geen gezeik over m'n plangedrag. Zelfstandigheid, vrijheid, gezelligheid en blijheid, fysieke en mentale warmte. De mogelijkheid alleen in het bos te gaan zitten nadenken, maar wel wetend dat je altijd terug kunt naar de rest, naar een plek waar iedereen een met elkaar is en waar niemand van de buitenwereld bij kan komen.

Hoe ik daar zonder chips, ijs, en een wasmachine zou moeten overleven weet ik niet, trouwens.

Mm, een andere versie:
In Amsterdam, in m'n eentje of met een goede vriend/vriendin in een klein huisje. Het liefst een drie-verdiepingen flat waarbij wij op de hoogste zitten, eigenlijk. Een dromerige sfeer in huis, veel rood en roze, geen banken of bedden maar met een heleboel kussens op de grond. Gezelligheid staat wederom vooraan, we hebben nooit ruzie, (hoezo onmogelijk ) en verveling is verbannen. We werken op verschillende plaatsen, ik als (kinder)psycholoog of bij een spirituele bewegingsdinges - met een eigen reikipractijk, bijvoorbeeld. Hij/zij werkt.. mm, ergens anders. De hele dag met een enkel iemand zou ik niet kunnen, denk ik, vandaar. Ook hier wil ik geen contact met m'n familie - ik wil niet eens dat ze me kunnen bereiken, vandaar dat ik ze nu voor het gemak even ergens in Nieuw-Zeeland neerplant. Mm.. En ik wil een onuitputtelijke bron van ZuivelZacht met aardbei.

Allebij deze dingen zijn nogal onrealstisch, vandaar dat ik het voorlopig maar met m'n fantasiewereldje moet doen. En m'n groeiende snes-verslaving.
Oud 10-10-2002, 02:11
maar
Avatar van maar
maar is offline
Mooi weer, leuke vrienden, fijn huis, genoeg te doen, niet teveel te doen, ice tea. Wat heb ik het goed voor elkaar
Oud 10-10-2002, 07:01
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
in een dier en milleu vriendelijke wereld waar mensen elkaar nog respecteren en waar geweld en puberaal machoisme niet bestaan samenwonen in een leuk huis met mijn dinnetje
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Oud 10-10-2002, 09:30
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef:
met een hele hoop vrienden voor altijd op lowlands ( met mooi weer)

hmmm jah en dan elke dag allemaal leuke bandjes die nooit tegelijk spelen....en dat je elke dag toch nog energie hebt, niet te moe bent om alle bandjes te gaan zien en 's avonds/'s nachts te dansen *woei*
Oud 10-10-2002, 09:33
Verwijderd
*zucht* Met Joost mee, die nu voor 4 maanden naar Costa Rica vertrekt.. Heerlijk heel de dag in de zon, surfen, beetje hangen en nonstop m'n beste vriendje bij me hebben.. *zwijmel*

Verder.. Mijn 'toekomstige' paradijs: Apartement in Londen, en mijn dromen waarmaken.. Dagenlang bezig zijn met dansen, toneel en muziek, en daar van kunnen leven..

Klinkt nog heel ver weg zo.
Oud 10-10-2002, 11:52
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Een heerlijke overdosis naïviteit.
__________________
Subtiel
Ads door Google
Oud 10-10-2002, 12:16
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef:
Een heerlijke overdosis naïviteit.
Een vet shot valium.
Oud 10-10-2002, 12:47
Li
Avatar van Li
Li is offline
Zuid-Afrika met vrienden: lekker naar het strand, uitgaan, elke avond uit eten, lekker dronken worden, haaien kijken, plezier hebben, beetje golfen, zeilen, zonnen...

En dat gaat volgende week ook echt gebeuren
Oud 10-10-2002, 14:47
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Parallel schreef:
- school (of alleen leuke vakken) is er niet
Hoe kom je dan aan de nodige kennis? Ook al is school niet leuk, het is er niet voor niks.


Zei ik dat?
__________________
...amen...
Oud 10-10-2002, 18:55
- Cadaveria -
- Cadaveria - is offline
Nu wil ik dit jaar overgaan.. Ik wil uiteindelijk ook een middelbare school diploma gaan halen.. Gewoon om te bewijzen dat ik het kan.. Ondanks dat mn psych beweert dat ik niet kan functioneren in het reguliere onderwijs..

Daarnaast wil ik een btje ruime flat met een balkon voor mezelf.. wat ik naar eigen wensen kan inrichten..

Een beetje geld zou ook fijn zijn, aangezien ik meestal zo blut ben als maar zijn kan..

En ik wil de mensen waar ik om geef dichtbij me hebben..

Maarjah, dit is meer wat ik in de toekomst wil bereiken.. (al zou ik het nu ook niet erg vinden om in zo'n situatie te verkeren)


Oew, ik ben veeleisend geloof ik
Oud 10-10-2002, 19:58
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hmm ik houd echt van de zon, dus het zou iig een warme, zonnige plek zijn.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 11-10-2002, 19:54
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
haha ik komnet terug van het paradijs..

kwas een week in barcelona...
maar dat is niet echt het paradijs eigenlijk.. ik weet niet wat ik zou willen... kvind het allemaal wel chill zow..
Oud 12-10-2002, 07:13
Ska-nne
Ska-nne is offline
Ik hoef in iniedergeval juist geen stabiliteit en rust, dat is volgens mij echt te saai. Juist omdat er in je leven weinig stabiliteit is, leer je er meer van, en leef je juist vind ik eigenllijk

Maargoed, ik zou het paradijs vinden als ik later gewoon een creatieve baan heb (liefst fotojournalist ) en maakt niet uit waar ik woon, ookal is het een hutje langs het spoor, iniedergeval een plek voor je zelf waar je inderdaad feestjes kan geven enz
Ik hoop wel dat ik geld over heb om veel te reizen later, dat vind ik wel belangrijk, wil wel veel van de wereld zien.
__________________
Ik ben niet arrogant, ik ben gewoon goed
Oud 12-10-2002, 07:55
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Bja ik vind het best fijn zoals het nu is, streven naar iets wat toch niet bestaat heeft geen nut, dromen kan wel leuk zijn, toch hou ik het allemaal liefst zoals nu, ik kan doen wat ik wil, wanneer ik wil, en ik heb totale vrijheid
__________________
www.devizu.com
Oud 12-10-2002, 08:38
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Mijn paradijs?

~ Weten dat ik een toekomst heb,
en eraan kunnen werken
~ Kunnen genieten van mijn leven
~ Met vrienden samen zijn
~ In een leuk gezin wonen
~ Mooie omgeving, leuke vriend, leuke vrienden, leukleukleuk
~ Oeh! Als ik er klaar voor ben,
een lief kindje

Ach ja, btje veeleisend ben ik wel
__________________
Drie.
Oud 15-09-2003, 21:00
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Jewel schreef op 10-10-2002 @ 10:33:
*zucht* Met Joost mee, die nu voor 4 maanden naar Costa Rica vertrekt.. Heerlijk heel de dag in de zon, surfen, beetje hangen en nonstop m'n beste vriendje bij me hebben.. *zwijmel*

Verder.. Mijn 'toekomstige' paradijs: Apartement in Londen, en mijn dromen waarmaken.. Dagenlang bezig zijn met dansen, toneel en muziek, en daar van kunnen leven..

Klinkt nog heel ver weg zo.
costa rica: TOP-land!
Oud 15-09-2003, 21:02
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Paradijs = Parijs
Oud 17-09-2003, 16:10
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Waarom up je dit na een jaar? We hebben nou tenslotte ook deze. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=590843
__________________
Everyone wants to be found.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Paradijs
John Keating
6 20-11-2006 12:53
Levensbeschouwing & Filosofie Paradijs
nienie
21 07-05-2004 15:55
Verhalen & Gedichten paradijs van 100 regenbogen
Ctrl Alt Delete
1 12-08-2003 09:07
Verhalen & Gedichten Paradijs van de Albatros
Woodstock
8 22-11-2002 00:44
Lifestyle jouw paradijs
Ninnoc
2 24-10-2002 13:41
Lifestyle JOUW paradijs..
dreadje
87 20-04-2002 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.