Oud 30-04-2013, 15:22
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Ik wil graag weer bezig met tekenen, maar ik vind het lastig om goede foto's te vinden op internet die ik kan na tekenen. In de meeste dingen waar ik op google zit te weinig contrast...

Hebben jullie tips waar ik zou kunnen zoeken of waar ik op zou kunnen googlen?

Onderwerpen maakt niet heel veel uit; ik vind het leuk om gezichten/mensen te tekenen, maar ook dieren. Landschappen iets minder. Ik werk eigenlijk alleen tonaal, want met kleur a. kan ik niet zo goed en b. vind ik ook minder leuk.

Bedankt!
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2013, 16:52
Verwijderd
Oh, ik heb laatst iemand gehoord over een site die geschikt was, maar natuurlijk weet ik niet meer hoe of wat. Maar ik zal even de FB van de tekenaars in mijn lijst bekijken, want ik herinner me dat ik daar op dat moment niets mee kon omdat ik zonder pc zat.

En Googlen op 'photography contrast'?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2013, 20:59
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Wat voor soort contrasten zoek je?
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 30-04-2013, 21:44
Verwijderd
Moeten het persé foto's zijn? Je leert veel beter kijken en tekenen als je naar waarneming tekent. Dan moet je namelijk sommige keuzes als het maken van een compositie e.d. zelf maken. Daarbij is een foto gewoon plat en is het juist leerzamer (en ik vind het persoonlijk ook makkelijker) als je bijvoorbeeld een vertaling van een ruimtelijkheid maakt naar een tweedimensionaal vlak. Verkortingen zie je bijvoorbeeld beter (en daardoor snap je ze ook beter) bij een ruimtelijke vorm dan van een plaatje.
Je zou voorwerpen kunnen zoeken die je interessant vindt, of teken jezelf eens na met een spiegel terwijl je met een lamp het contrast tussen de schaduw en lichtpartijen vergroot. Kijk naar de mensen en dieren om je heen en probeer ze schetsmatig vast te leggen zodat je grip krijgt op de verhoudingen en hoe zij zich voortbewegen.
Dus ik zou lekker naar waarneming tekenen en om meer contrasten te krijgen gewoon een lamp gebruiken!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 16:17
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Moeten het persé foto's zijn? Je leert veel beter kijken en tekenen als je naar waarneming tekent. Dan moet je namelijk sommige keuzes als het maken van een compositie e.d. zelf maken. Daarbij is een foto gewoon plat en is het juist leerzamer (en ik vind het persoonlijk ook makkelijker) als je bijvoorbeeld een vertaling van een ruimtelijkheid maakt naar een tweedimensionaal vlak. Verkortingen zie je bijvoorbeeld beter (en daardoor snap je ze ook beter) bij een ruimtelijke vorm dan van een plaatje.
Je zou voorwerpen kunnen zoeken die je interessant vindt, of teken jezelf eens na met een spiegel terwijl je met een lamp het contrast tussen de schaduw en lichtpartijen vergroot. Kijk naar de mensen en dieren om je heen en probeer ze schetsmatig vast te leggen zodat je grip krijgt op de verhoudingen en hoe zij zich voortbewegen.
Dus ik zou lekker naar waarneming tekenen en om meer contrasten te krijgen gewoon een lamp gebruiken!
Ja, eigenlijk vind ik dat wel het handigst ja. Dan kan ik makkelijker dingen meten en erin kriebelen en is het niet zo'n punt als ik tussendoor wil stoppen. Bovendien heb ik hier niet echt de mogelijkheid met lampen te gaan slepen of onderwerpen te vinden.
Ik wil het ook niet echt gebruiken om te leren tekenen, ik kan al redelijk goed tekenen (kan altijd beter natuurlijk), maar om er weer mee bezig te gaan. Tijdens mijn laatste tekencursus werkte ik ook altijd met voorbeelden van foto's en dat ging eigenlijk best wel heel goed.

Ik zal, als ik fatsoenlijk internet op mijn eigen laptop heb even voorbeelden posten, want ik heb er wel een of twee.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 04-05-2013, 16:15
Verwijderd
http://artists.pixelovely.com/practice-tools/
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 19:28
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Okay, mijn laptop ging tussendoor even stuk, maar ik heb wel wat dingen gevonden die me wel interessant lijken.

http://www.kelco.us/exteriors/
http://photo.tutsplus.com/articles/i...e-portraiture/

Ik zoek eigenlijk vooral interessante foto's met interessante mensen (dus niet standaard knap of mooi) en volgens mij heb ik ze hier wel eens voorbij zien komen maar vergeten op te slaan.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 14-05-2013, 21:12
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Daar staan wel een aantal prachtige foto's tussen Ik heb vroeger op school ook een tijdje veel portretten getekend (alleen nagetekend van foto), maar nu al jaren niet meer gedaan. Misschien dat ik er toch ook maar weer eens mee start!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zeker de moeite waard om dit te lezen!
Je89
12 26-10-2014 14:10
ARTistiek foto's/plaatjes om na te tekenen
Vesta
9 20-01-2012 18:29
ARTistiek Portrettekening
Demii*
26 12-09-2006 23:21
ARTistiek dit klinkt heel stom , maar wie kent dit?
devilcat
24 18-11-2003 16:26
ARTistiek (artistieke) naaktfotografie
fruitvliegje
97 26-09-2003 15:39
ARTistiek [(na)tekening]
paranoid
15 19-08-2003 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.