Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 21:39
MickeyV
MickeyV is offline
Scherp, Dyno.

Trouwens, Jimbo: http://forum.scholieren.com/showthre...=&pagenumber=2

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2006, 21:40
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Thanks, Mickster.
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 21:52
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 12-06-2006 @ 22:39 :
Trouwens, Jimbo: http://forum.scholieren.com/showthre...=&pagenumber=2

Je bedoelt toch deze post, en niet die van persie?
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 21:59
Verwijderd
Ik beheers zelfs het Nederlands niet perfect, .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Dynamico schreef op 12-06-2006 @ 22:27 :
[afbeelding]
Ik ben niet vloeiend, dat meen ik serieus. Omdat ik in zie dat het beter kan, en daar werk ik dan ook aan. Maar dat wil niet zeggen dat andere mensen niet wel vloeiend de taal kunnen beheersen. Ik doe het alleen niet. Ik spreek daar allereerst puur over mezelf; ik vind mijn Engels niet goed genoeg om vloeiend te noemen.
Andere mensen vinden hun Engels prima, en noemen het vloeiend.

Ik sprak in de eerste zin puur over mezelf; ik noem mezelf niet vloeiend omdat ik geen moedertaalspreker ben (en ik weet dat veel mensen die termen aan elkaar koppelen). In het tweede stukje sprak ik algemeen.

Laatst gewijzigd op 12-06-2006 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:37
Verwijderd
Jimmy Who?, geweldig! Jij verwoordt mijn frustratie omtrent dit onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:26
jessyvd_ven
Avatar van jessyvd_ven
jessyvd_ven is offline
Nederlands natuurlijk,,
Italiaans (mn vader is oorspronkelijk italiaans
engels
Frans en Duits redelijk
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 23:03
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
jessyvd_ven schreef op 22-06-2006 @ 21:26 :

Italiaans (mn vader is oorspronkelijk italiaans
Kijk aan. Nooit geweten dat taal via de genen werd overgedragen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 18:52
Il Mafioso
Avatar van Il Mafioso
Il Mafioso is offline
Nederlands en Engels vloeiend.
Frans bijna vloeiend binnenkort.

Duits spreek ik absoluut niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 16:46
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
"Redelijk goed" neem ik toch met een korreltje zout hoor
No offense, maar in het Engels zouden velen om de haverklap fouten maken in tijden/uitdrukkingen zonder het te beseffen. (waaronder ikzelf natuurlijk)

Ik denk echt wel dat je veel mist als je Engels enkel van de tv leert. Maar inderdaad, er zijn wel uitzonderingen die een taal gewoon erg snel kunnen beheersen.

Geen bitchpost ofzo, zo denk ik er gewoon over. Wat ik in het Engels neerschrijf lijkt goed maar Engelstaligen weten meestal beter Nog zoiets, als ik éénderwelke taal moet spreken die niet mijn moedertaal is (neem nu Frans/Engels, met mijn Duits kan ik echt niks aanvangen) klap ik, soms tot mijn eigen verbazing, min of meer dicht....

Al ken ik wel meer mensen die quasi foutloos Engels schrijven, maar het echt niet kunnen spreken. Vreemd eigenlijk.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn

Laatst gewijzigd op 03-07-2006 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 18:32
Glupa
Avatar van Glupa
Glupa is offline
Vloeiend Nederlands en Engels, half; Duits en Frans, een beetje; Russisch
__________________
www.glupa.co.nr
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 19:15
Livná
Avatar van Livná
Livná is offline
Spaans, Frans, Engels, Nederlands, Duits, beetje Hebreeuws, beetje Gaelic, beetje Catalaans, beetje basiskennis van germaanse talen, en ik zou talen zoals portugees etc wel oppervlakkig kunnen begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 23:50
AC Milan 7
Avatar van AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Beheersen? Ik kan me er in redden

Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Italiaans
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 17:00
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Livná schreef op 11-07-2006 @ 20:15 :
Spaans, Frans, Engels, Nederlands, Duits, beetje Hebreeuws, beetje Gaelic, beetje Catalaans, beetje basiskennis van germaanse talen, en ik zou talen zoals portugees etc wel oppervlakkig kunnen begrijpen.
gelul.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 18:13
MickeyV
MickeyV is offline
Bijna onvermijdelijk, ja.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 21:12
Livná
Avatar van Livná
Livná is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 13-07-2006 @ 18:00 :
gelul.
hoezo?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 14:13
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Livná schreef op 13-07-2006 @ 22:12 :
hoezo?
Jij gelooft serieus dat je Spaans, Frans, Engels, Nederlands én Duits beheerst ?
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 14:15
MickeyV
MickeyV is offline
Glauben macht selig!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 14:26
Livná
Avatar van Livná
Livná is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 14-07-2006 @ 15:13 :
Jij gelooft serieus dat je Spaans, Frans, Engels, Nederlands én Duits beheerst ?
Eh ja. Ik ben met meerdere talen opgevoed.

Maargoed, je mag vinden wat je vind natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 15:27
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Livná schreef op 14-07-2006 @ 15:26 :
Eh ja. Ik ben met meerdere talen opgevoed.

Maargoed, je mag vinden wat je vind natuurlijk.
Oh? Jouw ouders hebben jou vijftalig opgevoed?

En dan spreek je ook nog een 'beetje' Hebreeuws, Gaelic en Catalaans én kun je Portugees oppervlakkig begrijpen?

RESPECT

__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 16:29
Verwijderd
Bedoel je dat je kennis hebt van die talen of ze ook werkelijk beheerst. Ik heb namelijk ook Engels, Duits, Frans en Spaans gehad op school maar daarvan beheers ik niet alles.

Het kan natuurlijk zijn dat je een Spaanse vader hebt en een Duitse moeder met joods bloed en verder een tijdje in Frankrijk en Ierland hebt gewoond en naar Engelse Internationale scholen bent gegaan. De au-pair sprak Portugees. Maar die kans is kleiner maar niet onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 16:35
Xavi Hernández
Avatar van Xavi Hernández
Xavi Hernández is offline
Nederlands: matig, alleen mondeling een beetje
Turks: vloeiend
chinees: alleen schrijven
__________________
Xavi Hernández fútbol control
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 18:18
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Livná schreef op 14-07-2006 @ 15:26 :
Eh ja. Ik ben met meerdere talen opgevoed.

Maargoed, je mag vinden wat je vindt natuurlijk.
Dan wil ik het zien ook. Een klein stukje geknipte tekst van deze page (van Andijvie, volstrekt willekeurig gekozen):

"Ik ben niet vloeiend, dat meen ik serieus. Omdat ik in zie dat het beter kan, en daar werk ik dan ook aan. Maar dat wil niet zeggen dat andere mensen niet wel vloeiend de taal kunnen beheersen. Ik doe het alleen niet. Ik spreek daar allereerst puur over mezelf; ik vind mijn Engels niet goed genoeg om vloeiend te noemen.
Andere mensen vinden hun Engels prima, en noemen het vloeiend.

Ik sprak in de eerste zin puur over mezelf; ik noem mezelf niet vloeiend omdat ik geen moedertaalspreker ben (en ik weet dat veel mensen die termen aan elkaar koppelen). In het tweede stukje sprak ik algemeen."

Spaans kan ik niet beoordelen, maar de rest wel. Mooie vloeiende vertalingen graag!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:07
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
hehehe
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:28
Livná
Avatar van Livná
Livná is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 14-07-2006 @ 19:18 :
Dan wil ik het zien ook. Een klein stukje geknipte tekst van deze page (van Andijvie, volstrekt willekeurig gekozen):

"Ik ben niet vloeiend, dat meen ik serieus. Omdat ik in zie dat het beter kan, en daar werk ik dan ook aan. Maar dat wil niet zeggen dat andere mensen niet wel vloeiend de taal kunnen beheersen. Ik doe het alleen niet. Ik spreek daar allereerst puur over mezelf; ik vind mijn Engels niet goed genoeg om vloeiend te noemen.
Andere mensen vinden hun Engels prima, en noemen het vloeiend.

Ik sprak in de eerste zin puur over mezelf; ik noem mezelf niet vloeiend omdat ik geen moedertaalspreker ben (en ik weet dat veel mensen die termen aan elkaar koppelen). In het tweede stukje sprak ik algemeen."

Spaans kan ik niet beoordelen, maar de rest wel. Mooie vloeiende vertalingen graag!
Allereerst hoef ik me niet te bewijzen of te verantwoorden. Ik heb enkel op het topic gereageerd, that's all.

Wat je verder gelooft, of wat je mening over een taal beheersen in het algemeen wel of niet is, is - wel een hele interessante overigens! - discussie apart. Andijvie heeft daar inderdaad een heel mooi stukje over geschreven.

@White trash, je komt aardig in de buurt!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:29
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Tja, nu val je door de mand.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:31
Livná
Avatar van Livná
Livná is offline
Neehoor, maar ik hoef helemaal niets Ik vraag jou ook niet om me te geloven ja of nee. Ik reageer gewoon op n topic.

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 19:33.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:08
MickeyV
MickeyV is offline


Als jij zegt, ik spreek 5 talen vloeiend, en vervolgens ontstaat er enige voor de hand liggende twijfel of dat wel zo is, waarna het verzoek komt dat dan maar eens te laten zien, dan kan weliswaar niemand je dwingen dat te doen, maar de toch al lage geloofwaardigheid van je pretentie zakt dan natuurlijk wel helemaal tot het nulpunt. Ik zou het overigens wel indrukwekkend vinden als je het echt zou kunnen.

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:15
Verwijderd
Ik wil haar niet omlaag halen maar er zijn wel meer mensen die 5 talen vloeiend spreken. Okay, misschien kennen ze niet iedere medische of juridische term maar toch is het vloeiend. Het is wel speciaal maar niet belachelijk uitzonderlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:55
Livná
Avatar van Livná
Livná is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 14-07-2006 @ 22:08 :


Als jij zegt, ik spreek 5 talen vloeiend, en vervolgens ontstaat er enige voor de hand liggende twijfel of dat wel zo is, waarna het verzoek komt dat dan maar eens te laten zien, dan kan weliswaar niemand je dwingen dat te doen, maar de toch al lage geloofwaardigheid van je pretentie zakt dan natuurlijk wel helemaal tot het nulpunt. Ik zou het overigens wel indrukwekkend vinden als je het echt zou kunnen.
Okee, nouja, ik vind gewoon niet dat ik me op dit gebied zou moeten bewijzen om geloofwaardigheid te kweken want op zich maakt het me niet uit of mensen me geloven of niet - dat bepaalt iemand zelf lijkt me zo

Mijn geloofwaardigheid wat taalkunde betreft is ook vrij ontopic vind ik dus daarom wil ik er niet verder over uitwijden. Daarbij kun je in feite iedereen in twijfel trekken op dit forum - dat is n andere discussie echter.

@ Whitetrash: Ik ken inderdaad ook wat mensen die ook 5 talen vrijwel vloeiend kunnen spreken (again, wat is vloeiend precies, maar dat achterwege). Dus dat is niet zo uncommon denk ik
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 22:44
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 14-07-2006 @ 20:29 :
Tja, nu val je door de mand.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 23:02
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
White Trash schreef op 14-07-2006 @ 22:15 :
Ik wil haar niet omlaag halen maar er zijn wel meer mensen die 5 talen vloeiend spreken. Okay, misschien kennen ze niet iedere medische of juridische term maar toch is het vloeiend. Het is wel speciaal maar niet belachelijk uitzonderlijk.
Eh, sorry, maar onzin. Ook met de restrictie die jij aanbrengt, is het buitengewoon om 5 talen vloeiend te spreken. Vloeiend in de zin van "native". Zelfs 5 talen op een gevorderd niveau (een trede lager dan native) beheersen is exceptioneel. Op Nederlanders betrokken: de meesten mogen al blij zijn als ze een woordje steenkolenengels en -duits kunnen meebabbelen.

Dus, itt wat Lyvna zegt, heeft het niets te maken met "iedereen maar in twijfel te trekken". Iemand die beweert iets buitengewoons te kunnen, moet dat kunnen staven, of gewoon zwijgen. Kleine meisjes van 17 die in ernst menen 5 talen vloeiend te kunnen spreken, maar zich er te goed voor voelen om een simpel tekstje dan in die 5 talen te vertalen, behoren denk ik tot de groep, die hoort te zwijgen.

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 23:05.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 08:23
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 15-07-2006 @ 00:02 :
Iemand die beweert iets buitengewoons te kunnen, moet dat kunnen staven, of gewoon zwijgen.
Op een forum zoals dit geldt dat meestal niet. Maar ik lig er ook niet meteen wakker van of ze al dan niet de waarheid spreekt (of denkt te spreken).
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 12:55
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 15-07-2006 @ 00:02 :
Eh, sorry, maar onzin. Ook met de restrictie die jij aanbrengt, is het buitengewoon om 5 talen vloeiend te spreken. Vloeiend in de zin van "native". Zelfs 5 talen op een gevorderd niveau (een trede lager dan native) beheersen is exceptioneel. Op Nederlanders betrokken: de meesten mogen al blij zijn als ze een woordje steenkolenengels en -duits kunnen meebabbelen.

Dus, itt wat Lyvna zegt, heeft het niets te maken met "iedereen maar in twijfel te trekken". Iemand die beweert iets buitengewoons te kunnen, moet dat kunnen staven, of gewoon zwijgen. Kleine meisjes van 17 die in ernst menen 5 talen vloeiend te kunnen spreken, maar zich er te goed voor voelen om een simpel tekstje dan in die 5 talen te vertalen, behoren denk ik tot de groep, die hoort te zwijgen.
Amen.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 13:56
Livná
Avatar van Livná
Livná is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 15-07-2006 @ 00:02 :
Eh, sorry, maar onzin. Ook met de restrictie die jij aanbrengt, is het buitengewoon om 5 talen vloeiend te spreken. Vloeiend in de zin van "native". Zelfs 5 talen op een gevorderd niveau (een trede lager dan native) beheersen is exceptioneel. Op Nederlanders betrokken: de meesten mogen al blij zijn als ze een woordje steenkolenengels en -duits kunnen meebabbelen.

Dus, itt wat Lyvna zegt, heeft het niets te maken met "iedereen maar in twijfel te trekken". Iemand die beweert iets buitengewoons te kunnen, moet dat kunnen staven, of gewoon zwijgen. Kleine meisjes van 17 die in ernst menen 5 talen vloeiend te kunnen spreken, maar zich er te goed voor voelen om een simpel tekstje dan in die 5 talen te vertalen, behoren denk ik tot de groep, die hoort te zwijgen.
Wat een eer geef je me! Plus dat je mn naam op een originele wijze spelt!

Ik beheers - lees beheers - dus 5 talen. Nou en? Ik moet helemaal niets, ik hoef mezelf niet te bewijzen, ik heb je nooit gevraagd om me te geloven of niet. Ik ben het niet met je eens dat mensen die iets kunnen wat jij buitengewoon noemt, zichzelf daarin per sé moeten bewijzen, maar dat is mijn mening. Zelf vind ik me niet zo heel erg bijzonder wat taligheid betreft, wat White trash al eerder aangaf, maar okee.

Zoals ik al eerder zei, ik heb gewoon gereageerd op n topic, verder niets.

Als jij dan denkt dat ik "me daar te goed voor voel" zoals je zegt, dan mag je dat prima denken van me, maar om heel eerlijk te zijn ben ik daar niet zo mee bezig... achja... Geniet van het weekend en het fijne weer instead, voor je het weet is het alweer herfst...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 13:58
Verwijderd
Als Livná zich niet wil bewijzen - en dat hoeft ze ook niet, daar is dit topic niet voor - dan doet ze dat niet. Klaar. Geen eeuwige welles-nietes-discussies hier alsjeblieft
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 14:01
Livná
Avatar van Livná
Livná is offline
Dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 16:14
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Nederlands vloeiend, Frans/Engels/Duits redelijk vloeiend, Italiaans een beetje, verder dode talen: Latijn, Grieks, Hebreeuws.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 12:14
woestijn
woestijn is offline
Ik spreek vloeiend Nederlands

Duits versta ik alleen maar ( half, en als ze traag praten )
Frans en Engels daar kan ik me net mee redden

Ben nu bezig met Spaans te leren
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 12:43
Verwijderd
nederlands dus

engels, kaapverdiaans redelijk

duits, hmm minder dan engels, dus minder redelijk dan

frans matig

en portugees begrijpen gaat nog matig
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 07:15
devin3
devin3 is offline
vloeiendederlands,engels
bijna vloeiend:frans,spaans
een beetjeuits,latijns,grieks
begrijpen:russisch
__________________
i lock the door and lock my head,and dream of butterflies instead
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 23:06
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik durf te beweren dat ik vloeiend Engels spreek.
Okee, er is natuurlijk een hele rits woorden die ik niet ken, maar dat heb ik in het Nederlands net zo goed. Kijk, ik zal wrs niet het niveau halen van een (bijna) afgestudeerde Oxbridge student, en ik zal iets niet zo snel naar het Nederlands kunnen vertalen, maar mijn niveau ligt wel dusdanig hoog dat Middelbare scholieren mij ervan beschuldigden moeilijke taal te gebruiken(Okee, nu heb ik het wel over mensen uit Yorkshire, maar dat terzijde). Vloeiend een taal spreken gaat niet over een gigantisch grote woordenschat hebben, want dat hebben de working class ook niet. Dan zouden zij dus ook geen vloeiend Engels spreken.
Dus ookal ben ik geen echte native speaker, ik vind wel dat ik de taal vloeiend spreek.

(Verder spreek ik overigens geen talen. Vast omdat ik me al 20 jaar alleen maar focus op Engels. )
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 00:32
Verwijderd
Wat is dit? Wie gaat iemand de les lezen over 5 talen beheersen. Stelletje bij elkaar zeg.

Mijn kleine broertje heeft een flinke talenknobbel en spreekt volgens zijn voormalige Britse tutor aan de uni van Oxford niet 'near native' maar native engels.
Daarnaast heeft hij in zijn vrije tijd Gaelic geleerd.
Hij verstaat heel goed Frans, spreekt het een redelijk genoeg om in een kroeg een leuk gesprek te voeren, evenals Duits.
Na zijn studie Engels is hij conservatorium gaan doen en moest daarvoor dus beter Duits leren spreken en verstaan evenals Italiaans.

Daarnaast heeft hij mijn cursus Japans geleerd en heeft zich er echt op gestort. Hij kan zich gewoon al redden, ook al is zijn uitspraak niet perfect misschien. Hij heeft i.i.g. geen fansubs meer nodig bij Naruto.
---

Ik ben zelf vloeiend in Nederlands in woord en geschrift, streektalen op aanvraag, muv Limburgs en Zeeuws. Near native in het Engels, in een keur aan verschillende accenten en tongvallen. Ik versta Duits heel goed, spreek het redelijk. Frans kan ik goed lezen, maar slecht verstaan en nog slechter spreken.
Teksten in het Latijn begrijp ik ook goed en kan ik vertalen. Ik heb veel Turkse vrienden en begin er steeds meer van op te pikken en mijn buurman is een leraar uit Israël, en hij gaat me Hebreeuws leren (niet-bijbels maar levend.). Met een beetje geluk beheers ik over 5 jaar ook nog Zweeds, omdat het zo mooi klinkt. Dan is de stap naar Bokmal en Nynorsk niet zo groot meer.

Lechaim!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 19:21
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik las 'kleine broertje' en moest meteen denken aan een mannetje van een jaar of 11. De zin 'zijn tutor aan de uni van oxford' verwarde mij daarom nogal.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 10:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 09-08-2006 @ 20:21 :
Ik las 'kleine broertje' en moest meteen denken aan een mannetje van een jaar of 11. De zin 'zijn tutor aan de uni van oxford' verwarde mij daarom nogal.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat zijn broer klein is qua lengte...
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 13:11
nati
nati is offline
Citaat:
deadlock schreef op 09-08-2006 @ 01:32 :
Lechaim!
Waar blijft de drank??
__________________
Als je niets te melden hebt, zeg dan niets. Of ga naar onzin.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 13:17
Neushaar
Avatar van Neushaar
Neushaar is offline
Nederlands als moedertaal
Engels als tweede taal, en de taal die ik spreek op school
Deens, beheers ik goed alleen onwijs groot accent
__________________
I don't give a damn what you think you are entitled to.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:04
G. -
Avatar van G. -
G. - is offline
Je parle trois languages;

-le français (c'est mon spécialité)
-l'anglais (C'est plus mieux que mon français)
-Le néerlandais (Je préfčre le)
__________________
Mijn kartonnen excuses, mijn kunsthart
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 02:20
vedetje
vedetje is offline
Nederlands beheers ik (moedertaal)
Ik trek mijn plan in het Frans en Engels, in noodzaak ga ik ook nog wat Duits eruit krijgen (maar niet meer dan dat nodig is om me verstaanbaar te maken en boordevol fouten) en dan heb je nog het Spaans.

Met het Spaans ben ik nu al een jaar erg intensief bezig, ik kan zo goed als alles zeggen wat ik wil zeggen, maar het heeft wel een negatieve invloed op mijn andere talen. Als ik Frans of Engels moet spreken zijn de eerste woorden die in me opkomen Spaans (het begrijpen is wel niet verminderd) en op mijn Nederlands heeft het ook al een ongunstige invloed (dan betrap ik mezelf dat ik iets zou gaan zeggen als 'hij heeft 16 jaar')
Over een jaar beheers ik geen enkele taal meer aan dit tempo
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 21:11
Livná
Avatar van Livná
Livná is offline
Citaat:
vedetje schreef op 11-08-2006 @ 03:20 :
Met het Spaans ben ik nu al een jaar erg intensief bezig, ik kan zo goed als alles zeggen wat ik wil zeggen, maar het heeft wel een negatieve invloed op mijn andere talen. Als ik Frans of Engels moet spreken zijn de eerste woorden die in me opkomen Spaans (het begrijpen is wel niet verminderd) en op mijn Nederlands heeft het ook al een ongunstige invloed (dan betrap ik mezelf dat ik iets zou gaan zeggen als 'hij heeft 16 jaar')
Over een jaar beheers ik geen enkele taal meer aan dit tempo
Ik ken dat wel. Vooral bij Spaans en Frans!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Stel een vraag aan de forumer onder je. #duizend
Missy
500 03-01-2011 20:13
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Discussie 6vwo
Prinsesje13_4
52 19-01-2006 13:19
Psychologie is de taal die je spreekt van invloed op je denkgedrag?
$tarlight
36 26-10-2005 13:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Taal studeren?
morgantcm
18 31-03-2001 22:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.