Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2013, 19:27
sophiefeuth
sophiefeuth is offline
Hoi ik ben Sophie en ik moet een column schrijven voor Nederlands. Kunnen jullie hem misschien lezen en beoordelen?
Mensen mensen.
De mensen uit de Big Apple zijn totaal anders dan de mensen uit ons kleine landje. Dit viel mij nog meer op dan de hoge wolkenkrabbers en het drukke stadsleven. De bewoner van the center of the World zijn vriendelijk. Ook al is het een stad die altijd haast heeft, de bewoners nemen de tijd voor je. Je merkt dit aan alles. Op het moment dat een wandelende kaart twee keer voorbij loopt wordt er gelijk gevraagd of ze kunnen helpen. Dit viel mij ook op in de yellow cab onderweg naar het vliegveld, er werd mij de nieuwste Nokia in de handen gedrukt en gevraagd of ik het laatst gebelde nummer kon bellen.

De eigenaar had het voor iedereen tegenwoordig onmisbare apparaat in het gele new-yorks-verkeers-trotserende voertuig laten liggen. En de Amerikaan wist niet hoe de smartphone werkte en vroeg of het de nieuwe iphone 5c was. Dit verbaasde mij want the Empire City hing vol met aankondigingen van de nieuwe 5c. Na gesproken te hebben met de bezorgde eigenaar van de smartphone werd er afgesproken dat de oorspronkelijke Nokia drager naar het huis van de taxi chaffeur zou komen. Terug in Rotterdam besefte ik hoe mooi het zou zijn als we wat meer leken op the city that never sleeps.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2013, 20:33
Verwijderd
In het begin heb je kort achter elkaar: viel me op, je merkt dit, viel me op.

Je alinea is totaal verkeerd geknipt. Je beschreven voorval is lang(dradig) en oninteressant.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 06:27
sophiefeuth
sophiefeuth is offline
dankje zal het proberen te veranderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Vraag over columns
Lalala1111
3 05-04-2006 17:46
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Column (2)
Ieke
0 09-02-2005 14:17
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Column
Ieke
0 06-02-2005 23:10
Verhalen & Gedichten Column - Geen titel
Mother Earth
4 25-10-2003 22:15
Verhalen & Gedichten Het Officiële Column-Reageertopic.
®Observer
36 19-06-2003 20:58
Verhalen & Gedichten De Lezer (column)
®Observer
1 21-10-2002 10:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.