Oud 15-01-2017, 21:29
Vinbaga
Avatar van Vinbaga
Vinbaga is offline
Hi,

Ik heb een lipbumer en een buitenboordbeugel, alleen ik draag ze zelden omdat ik er een hekel aan heb. Toch als ik voor de spiegel sta denk ik dat ik het maar weer moet oppakken en moet doorzetten. Voor de mensen die een beugel hebben gehad, vonden jullie al het gedoe het waard? En hadden jullie veel pijn?

Gr.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2017, 21:59
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Ja, het was het zeker waard. Het deed alleen in het begin pijn toen hij net gezet was.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 15-01-2017, 22:20
Skyle
Skyle is offline
Ik had een buitenboordbeugel, en het was het zeker waard.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2017, 23:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn gebit is er echt enorm van opgeknapt en aangezien je er toch al tijd en geld in hebt geïnvesteerd zou ik vooral doorzetten. Al snap ik best dat je niet blij bent met een buitenboordbeugel. Spotjes vallen enorm mee, geven soms nare pijn, maar het is minder vervelend dan een bitje of buitenboordbeugel. Valt ook veel minder op. Toen der tijd vond ik het hebben van een beugel niet heel tof, maar als ik nu in de spiegel kijk ben ik heel blij dat ik het gedaan heb!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-01-2017, 09:19
Yannickje
Yannickje is offline
Ik heb slotjes gehad gedurende 18 maand ongeveer en tijdens een bepaalde periode van twee maand ook een buitenboordbeugel die ik 's nachts moest aandoen. Was niet leuk want het was in de zomer en ik had een sportkamp en een ander kamp met de jeugdbeweging.

Soms was er wel pijn gedurende twee dagen als de boogjes van de slotjes aangespannen werden maar met wat paracetamol was het eigenlijk niet zo erg om te aarden.
__________________
Genieten van al wat mooi is en het goede doen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2017, 11:42
Verwijderd
Ik heb een hele tijd een beugel gehad waar je kaak breder van wordt en daardoor ook een hele tijd een grote spleet tussen mijn voortanden gehad. Daarna heb ik nog een binnenbeugel gehad waar ik een hekel aan had. Ik deed overdag ook nooit elastiekjes in, maar 's nachts altijd drie of vier tegelijk. Mijn gebit was echt heel erg lelijk en ik ben blij dat ik die beugel heb gehad.

Wat Eiline zegt - nu ben je er al mee begonnen en zit er al tijd en geld in - ik zou nu vooral doorzetten. je vindt het nu misschien vervelend, maar als je er van af bent heb je er wel je leven lang plezier van.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2017, 12:43
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb anderhalf jaar een buitenboordbeugel gehad, dus ik snap je. Ik moest dat ding eerst 16 uur per dag in, dus 's avonds om 7 uur in en de volgende ochtend op school om 11 uur uit. Gelukkig deed ik dat braaf en mocht ik snel naar 12 uur per dag. Toen heb ik nog overlappend anderhalf jaar slotjes gehad, in totaal had ik 2 jaar een beugel. Slotjes zaten als ik wakker werd wel eens vast in mijn lip, dat deed best zeer, maar daar kreeg ik was voor, dat kon je er 's avonds op doen en dan was het niet zo scherp. Dat is de enige pijn van slotjes die ik me kan herinneren. Elastiekjes waren niet echt tof en het aandraaien ook niet, maar er staat me geen ontzettende pijn bij. Mijn buitenboordbeugel deed wel veel zeer, omdat het tie wrapje elke keer korter werd geknipt en je dus een soort van naar achteren werd getrokken, alleen zit die band aan jezelf vast, dus niks aan te doen daar had ik meestal een paar dagen last van, maar ik heb er nooit iets pijnstillends voor genomen. Nadat alles eruit was, kreeg ik spalkjes (draadjes achter je tanden) om te zorgen dat het niet meer zou terug schuiven, deed geen pijn, nooit last van gehad.

Ik had echt een lelijk gebit. Toen ik klaar was, kreeg ik mijn gipsafdruk mee en kon ik het verschil zien, dat was dag en nacht! Het is het allemaal waard, alleen moet je even door al het stomme, lelijke en soms pijnlijke heen. Ze zeggen wel eens, wie mooi wil zijn, moet pijn lijden, en dat klopt wel met een beugel, maar het is wel voor de rest van je leven
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2017, 15:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja, was het zeker waard, vooral als ik naar het gebit van familieleden kijk die nooit een beugel hebben gehad. Heb op m'n 21e zelfs nog een jaar en beugel gehad omdat een paar voortanden weer aan het schuiven gingen en ik me er iedere dag aan stoorde.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2017, 15:28
blaches
blaches is offline
Ja ja en nog is ja.

Ik ken mensen die redelijk mooi gebit van zichzelf hebben maar bij mij zag het er niet uit. Was een lelijk eendje. Zelf m'n lippen waren onsymetrisch. Nu een beugel gehad te hebben een perfect gebit.

Ben nu elke dag in de spiegel mijzelf aan het bewonderen, wat een lekkerding daar toch staat
Met citaat reageren
Oud 16-01-2017, 16:08
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik heb ook een beugel gehad (alleen brackets) ik heb het 2 jaar gehad en ze zijn hem er nu stukje bij beetje eruit aan het halen. Me tanden stonden super scheef en ik ben zeker blij met het resultaat. Pijn heb ik nooit echt gehad. Alleen met eten als die werd aangedraaid had ik last de eerste 1 tot 3 dagen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Boycot Winterspelen
Champs-Élysées
93 23-08-2013 11:43
Lichaam & Gezondheid beugel
Verwijderd
42 25-10-2006 20:02
Lifestyle Het Grote Piercing topic
Verwijderd
455 11-01-2005 02:36
Lichaam & Gezondheid beugelbekkie : overbeet
corduroy
26 12-03-2003 10:49
Lichaam & Gezondheid beugel
I_am_anouk
23 23-04-2002 16:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.