Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2015, 11:29
Verwijderd
Ja, slechts de absolute meerderheid in het westen is nog steeds christen. Jeetje wat is god dood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2015, 17:20
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Ja, slechts de absolute meerderheid in het westen is nog steeds christen. Jeetje wat is god dood.
Hoe bedoel je de absolute meerderheid in het westen?

http://www.washingtonpost.com/blogs/...SITY-INDEX.pdf


of voor het kaartje
http://www.washingtonpost.com/blogs/...ous-countries/
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 17:53
Verwijderd
Statistische nonsens, zolang je nog lid bent van een kerk ben je gewoon gelovig.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 17:54
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Statistische nonsens, zolang je nog lid bent van een kerk ben je gewoon gelovig.
Veel niet-gelovige Finnen zijn lid van de kerk omdat ze willen trouwen in de kerk.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 18:19
Verwijderd
Dan ben je dus gewoon gelovig
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 18:22
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Statistische nonsens, zolang je nog lid bent van een kerk ben je gewoon gelovig.
Zolang je naar het gemeentehuis gaat ben je gewoon Nederlander.
Zolang je naar een voetbalclub gaat ben je gewoon voetbalfan.
Zolang je naar het ziekenhuis gaat ben je gewoon ziek.
Moet ik doorgaan?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 18:33
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zolang je naar het gemeentehuis gaat ben je gewoon Nederlander.
Zolang je naar een voetbalclub gaat ben je gewoon voetbalfan.
Zolang je naar het ziekenhuis gaat ben je gewoon ziek.
Moet ik doorgaan?
Niet allemaal even sterk.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 18:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Niet allemaal even sterk.
"Slechts op bezoek"
De gevangenis

-monopolie
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2015, 07:32
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dan ben ik nog een jongere want lid van bnn, wat een heerlijk overzichtige wereld met van die handige hokjes
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 11:17
daantje2001
daantje2001 is offline
De mens heeft god volgens mij nu nog niet nodig, maar mochten de christenen gelijk hebben straks wel.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 12:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De mens heeft god volgens mij nu nog niet nodig, maar mochten de christenen gelijk hebben straks wel.
Waarom denk je "straks wel"? En wanneer is dat straks dan?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 17:25
Lotta_JPMorgan
Lotta_JPMorgan is offline
Ik denk dat hij bedoelt als het hier bij ons moeilijk wordt. Mijn godsdienstleerkracht merkt op dat er nu veel minder in de praktijk wordt gezet maar er wel over nagedacht wordt, wat ik een hele verbetering vind, want iedereen moet kunnen kiezen of hij nu gelovig is of niet. Ze zei ook dat ze denkt dat als het moeilijker wordt de mensen meer in de praktijk gaan omzetten. Verder denk ik niet dat gelovigen een beter leven lijden dan atheïsten en ik begrijp dan ook niet waarom gelovigen atheïsten proberen over te halen om te geloven, aangezien het 'doel' van een geloof een goed leven te lijden is.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 17:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het doel van Christelijk geloof is, i.m.o. niet om goed te leven. Het doel is "geloven in Jezus als (jouw) verlosser", wat zich zou mogen/ moeten uiten in goed leven. Er staat meerdere malen in de Bijbel dat je niet door goede werken, maar alleen door geloof zalig kan worden. Daarnaast hebben Christenen ook de opdracht meegekregen om het evangelie te verspreiden en om te getuigen van hun geloof (in woorden en daden). Die opdracht plus het feit dat netjes leven alleen niet "genoeg" is lijkt mij een reden om in elk geval te blijven getuigen van je geloof.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 20:27
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Zit er, in jouw ogen, nog een hoger doel achter het doel "geloven in Jezus als (jouw) verlosser"? (Waarom en van wat wil je verlost worden?)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 20:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zit er, in jouw ogen, nog een hoger doel achter het doel "geloven in Jezus als (jouw) verlosser"? (Waarom en van wat wil je verlost worden?)
Ik ga een poging doen om het zo eenvoudig en kort mogelijk uit te leggen, wish me luck

Ik geloof in God als Schepper. Hij heeft de mens gemaakt met vrije wil. De eerste mensen kozen ervoor om niet naar God te luisteren en dat doen mensen vandaag nog steeds. God had ervoor kunnen kiezen hen of het hele menselijk ras direct te doden, maar dat deed Hij niet. Hij gaf de mens nog een kans. Maar er kwam wel dood in de wereld, mensen konden niet meer altijd bij God leven. Door de keus van de mens werd de afstand tussen God en mensen groter. De zonden staan als het ware tussen God en de mensen. (Zie het als een ruzie tussen een vader een zoontje dat vader's dure camera, waar hij eigenlijk niet aan mocht komen, kapot heeft gemaakt.) God is rechtvaardig dus er moet wel betaald worden voor de schuld (de camera moet terug betaald worden), maar mensen zijn zelf niet in staat om zoveel goeds te doen dat de schuld volledig verwaarloosbaar wordt. (Het zoontje kan niet zoveel sparen om de camera terug te betalen, en nog voor hij het bedrag bij elkaar heeft maakt hij alweer iets anders kapot.) De Zoon van God kwam naar de aarde, om de dood te overwinnen (Opstanding) en door Zijn dood (Kruisiging) voor de schuld van de mensen te betalen. Maar God kan alleen de schuld kwijtschelden van de mensen die dat offer van Jezus accepteren. Mensen die kunnen toegeven dat ze Jezus nodig hebben, dat ze niet op eigen kracht hun schuld kunnen betalen. In de Bijbel staat dat iedereen die in Jezus gelooft/ Hem aanneemt als redder, eeuwig leven -na je leven hier op aarde- krijgt. Eeuwig leven met God. Want de schuld is betaald en er hoeft geen afstand meer te zijn tussen God en mensen.


Ik weet niet of je bekent bent met de Narnia-boeken van C.S. Lewis, maar het laatste boek uit de serie "The Last Battle" geeft i.m.o. een heel mooi beeld van hoe het leven hier op aarde slechts een omslag en een titelpagina zouden zijn voor het Echte Verhaal, het eeuwige leven met God in een wereld zonder kwaad.

Kort samengevat: Je zou verlost worden van je schuld tegenover God door Jezus als jouw verlosser toe te laten, die de weg naar God vrij kan maken. Het "doel" is een eeuwig leven met God.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie het evangelie
matthi
5 21-10-2007 13:16
Levensbeschouwing & Filosofie hemel en hel, ieders vrije keuze
Donderzoon
10 03-12-2006 20:54
Levensbeschouwing & Filosofie Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom...
RanC
61 10-07-2005 11:36
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen over het christendom
MB
24 04-01-2005 23:40
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Levensbeschouwing & Filosofie Geen schepper maar geloof in jezelf.
hamer&sikkel
11 20-08-2003 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.