Oud 07-09-2015, 12:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
als je bij Indi naar het aantal minuten kijk niet
__________________
Welcome to your mom's house!
Advertentie
Oud 07-09-2015, 12:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
en dat lieve mensen zegt alles wel
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 07-09-2015, 12:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 07-09-2015, 12:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Bij BMI en vd Wiel denk ik niet aan ervaren verdedigers
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 07-09-2015, 12:03
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
nee maar om nu mathijsen en heitinga op te stellen is ook weer zowat
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 07-09-2015, 12:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik was vrijdag trouwens bij Jong Oranje - Jong Cyprus en dat was echt een goede wedstrijd. Vilenha, Hateboer, Boëtius, van Beek, Janssen en Bazoer vielen in positieve zin op
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 07-09-2015, 12:05
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En ik snap wel waarom Rekik aanvoerder was, maar hij was net als Aké niet echt één van de beteren
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-09-2015, 00:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Oei, grote problemen in China wegens de al bestelde merchandise
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 15-09-2015, 18:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Na de reclameruimte op het shirt lijkt Barcelona nu ook de stadionnaam te verpatsen aan de commercie. Waar de Catalanen decennialang zonder reclame speelden, prijkt sinds enige tijd al de naam van Qatar Airways op de buiken van de wereldsterren. Nu lijkt, als we de projectleider van de aanstaande verbouwing van het stadion mogen geloven, de naam Camp Nou te verdwijnen voor een ietwat commerciëlere naam, om meer inkomsten te genereren.

__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-09-2015, 18:56
df
Avatar van df
df is offline




Hoewel ik met de verkoop van stadionnamen toch wat minder moeite heb. Iedereen blijft het toch wel Camp Nou noemen. Als ze De Kuip morgen Suziki Heineken Arena noemen, tja het is kut, maar je pakt er wel aardig geld mee, en d'r is toch niemand die De Kuip ineens Suziki Heineken Arena gaat noemen.
Ja de commentator op FOX misschien
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 15-09-2015, 22:16
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Mag je eigenlijk bij voetbal iemand ook weer terugwisselen?
Oud 15-09-2015, 22:18
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Na de reclameruimte op het shirt lijkt Barcelona nu ook de stadionnaam te verpatsen aan de commercie. Waar de Catalanen decennialang zonder reclame speelden, prijkt sinds enige tijd al de naam van Qatar Airways op de buiken van de wereldsterren. Nu lijkt, als we de projectleider van de aanstaande verbouwing van het stadion mogen geloven, de naam Camp Nou te verdwijnen voor een ietwat commerciëlere naam, om meer inkomsten te genereren.

[afbeelding]
'Kamp Nougat! Noot-zakelijk voetbal!'
Oud 15-09-2015, 22:42
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Jeetje mochten we niet zien dat het een penalty en rood was in een herhaling.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 15-09-2015, 22:57
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Oud 15-09-2015, 22:58
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Jeetje mochten we niet zien dat het een penalty en rood was in een herhaling.
Hee Kevin, jij hier? Volgende week Twente helpen?
Oud 15-09-2015, 23:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat een belabberde samenvattingen en veel gelul om de samenvattingen heen bij SBS zeg
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-09-2015, 10:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Geen herhaling laten zien van een bepalend moment. Toen was ik er al redelijk klaar mee, knap dat je het tot de samenvattingen volgehouden hebt. Bijna net zo knap als een overwinning van psv.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 16-09-2015, 11:08
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Wat een belabberde samenvattingen en veel gelul om de samenvattingen heen bij SBS zeg

Best storend ja. Zelfs gelul tussen twee samenvattinkjes van een minuut
Oud 17-09-2015, 20:50
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Ik wil nog even zeggen dat het 2-1 werd
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 17-09-2015, 21:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline


Puntjes sprokkelen voor de Europese ranking dit jaar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 17-09-2015, 21:21
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Ajax was trouwens echt ZOVEEL beter de 2e helft, jammer dat er niet net ietsje meer in zat
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 20-09-2015, 00:43
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Heracles bovenaan.. Voor een fan van Heracles zoals ik blijft dit een sprookje..
__________________
It's just Me, Myself and I!
Oud 20-09-2015, 19:24
Sjeord
Avatar van Sjeord
Sjeord is offline
Goed weekend wel
__________________
Pure vreugde is wat ik verschaf,
kom met me dansen op m'n graf
Oud 22-09-2015, 21:32
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
wtf Lewandowski
Oud 22-09-2015, 21:34
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Jaaaman, ff 5 goals erin prikken.
__________________
It's just Me, Myself and I!
Oud 23-09-2015, 10:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
wtf Lewandowski
die dost even laten zien hoe een echte baas invalt. en dan ook nog de hele week lachen op de training
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 23-09-2015, 11:02
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Voetbal is eigenlijk heel simpel, schreef Johan Cruijff in zijn column in De Telegraaf. En de enige Nederlander die nog over een goede inspeelpass beschikt, is in zijn ogen Daley Blind. Met die opmerking maakt hij een enorme denkfout. Als de rest zo’n pass niet heeft, geeft dat namelijk al aan hoe moeilijk het blijkbaar is. En dat is ook echt zo. Een wedstrijd is een constant bewegend beeld waarin je voortdurend aan het afwegen bent wat de beste optie is. Als je dan je keuze hebt bepaald, moet je de bal met de juiste snelheid, op het juiste moment, in de juiste richting en op het juiste been aanspelen. Voetbal is, kortom, niet meer zo simpel. Het veld is net zo groot gebleven en je doet het nog steeds met 22 spelers. Maar die zijn wel beter getraind, fysiek sterker en goed geďnstrueerd. De ruimtes zijn kleiner, het spel gaat sneller. Het moet allemaal maar precies passen. Dat Iniesta en Xavi als lichtend voorbeeld bekendstaan, zegt wat dat betreft alles. Er zijn er maar weinig die dat kunstje beheersen.

Ik zag laatst bij FOX een reportage over Het Plan Cruijf. Ik vond het eerlijk gezegd een aanfluiting. Als dat het resultaat is van die fluwelen revolutie in Amsterdam, denk ik: Waarom zijn een paar jaar geleden al die mensen naar de rechtbank gegaan? Waarom zijn zo veel mensen geslachtofferd? Ik heb in dat programma niets nieuws of bijzonders kunnen ontdekken. Alles wat je ziet, kwam ik ook tegen bij AZ en SC Heerenveen. De Ajax-opleiding steekt op zich prima in elkaar. Het zit ’m alleen niet in allerlei ingenieuze veranderingen, maar puur in het feit dat veel goede voetballers samen trainen en voetballen. De aantrekkingskracht van Ajax, PSV en Feyenoord is van oudsher een voordeel. Daardoor ging ik vroeger ook naar Ajax en niet naar FC Utrecht. Al het andere – de benadering en de begeleiding – is tegenwoordig vrijwel overal hetzelfde en dat is goed.

Met veel kabaal is bij Ajax de boel overhoop gehaald. Als je nu bekijkt wat het gevolg daarvan is, vind ik dat zeer bedenkelijk. De vier landstitels danken ze vooral aan Frank de Boer, die als trainer een geweldige prestatie heeft geleverd. Dat komt niet door Het Plan Cruijff en de mensen die binnen zijn gekomen. ‘Geef ons vier, vijf jaar en dan zullen wij laten zien hoe het moet met de opleiding’, werd er gezegd. Ajax zou in Europa weer een rol van betekenis gaan spelen. We zijn nu vijf jaar verder en ik heb er nog niet zo veel van gezien. Ajax stopt veel geld in de jeugd. Maar ik begrijp niet waarom sommige beleidsbepalers zichzelf zo nadrukkelijk op de borst kloppen. Viktor Fischer komt uit Denemarken, Arek Milik uit Polen. Anwar El Ghazi halen ze bij Sparta vandaan, Daley Sinkgraven bij Heerenveen en Riechedly Bazoer bij PSV. Dat is de verdienste van de jeugdscouting, niet van de opleiders. Jairo Riedewald, Joël Veltman en Kenny Tete komen echt uit de Ajax-school voort. Dat zijn drie verdedigers. En dan ben je d’r wel.

Barcelona maakt een periode door waarin uitzonderlijk goed voetbal wordt gespeeld. Dat wil ook niet meteen zeggen dat de opleiding zo uniek is. Een paar grote talenten uit de regio vonden elkaar, groeiden samen op, werden als groep sterk en gingen die club dragen. Bij Real Madrid, Ajax en Bayern München is dat eerder gebeurd. En in mijn tijd bij AC Milan had je Franco Baresi, Alessandro Costacurta, Alberigo Evani, Roberto Donadoni en Daniele Massaro. Het is onzin zo’n generatie meteen aan een filosofie te linken. Ik was zestien toen ik naar Ajax kwam en ben niet echt een jeugdproduct. Veel mensen vinden het gek dat er na Patrick Kluivert geen topspits meer is opgestaan. Maar dat is niet zo gek, want je maakt geen goede voetballers. Een goede voetballer dient zich aan. En als jij vervolgens een klimaat weet te scheppen waarin hij wordt uitgedaagd, blijft zo’n jongen groeien. Ik stond in trainingspartijtjes tegenover verdedigers als Paolo Maldini en Mauro Tassotti. Voor elk doelpunt moest ik vreselijk veel moeite doen. Doordat het elke dag spannend en stimulerend was en het niveau hoog, werd ik beter. Het Plan Cruijff is één grote komedie. Die uitzending bij FOX was voor mij de bevestiging.

Mooie verhalen, maar het ei van Columbus zat er niet bij. In de tussentijd zijn Rik van den Boog, Steven ten Have, Uri Coronel, Louis van Gaal, Danny Blind, Edgar Davids, Jan Olde Riekerink, de medische staf en diverse oud-voetballers die jeugdtrainer waren opgeknoopt door Cruijff en De Telegraaf. In die strijd is er keihard op de man gespeeld. Waar het uiteindelijk dus om ging, is macht. Johan heeft 25 jaar lang zitten foeteren op de jeugdopleiding. Een aantal getrouwen fluisterde hem in dat er niets van deugde. Toen kwam de dag dat Ajax in de Champions League volkomen kansloos verloor van Real Madrid en besloot Johan in te grijpen. Hij heeft trainers laten ontslaan, voorzitters weggestuurd en de raad van commissarissen omver gegooid. Het ging zoals hij wilde dat het zou gaan en wat is het resultaat? Johan heeft de macht, maar komt zelden bij Ajax en lijkt steeds meer afstand te willen bewaren. En nu moet Tscheu La Ling het opeens gaan doen. Vroeger wilden ze nog niet eens samen een broodje eten, maar ook Ling is weer een vriendje van een vriendje.

Edwin van der Sar is een prima gozer. Goede keeper geweest. Leergierig. Maar om algemeen directeur van Ajax te worden, lijkt me enige zakelijke ervaring niet overbodig. Ajax is nota bene een beursgenoteerd bedrijf. Dat Edwin een cursus aan de Cruyff University heeft gevolgd, is schijnbaar nu al voldoende voor zo’n zware functie. Ajax laat zich gebruiken zonder dat ze het waarschijnlijk doorhebben. Dennis Bergkamp werd naar voren geduwd en vele oud-voetballers moesten jeugdtrainer worden. Een flink aantal is alweer verdwenen. Het hele verhaal is een fabeltjeskrant. En niemand die er iets van zegt.

Ik heb Johan in mijn hoofd zitten als een hartstikke leuke vent. Warm, gezellig, heeft een schat aan ervaring. Wij kennen elkaar al heel lang. Ik heb tegen en met hem gevoetbald. Hij is mijn trainer geweest. Ik kwam bij hem thuis. We hebben samen op de golfbaan gestaan. Maar toen wij jaren geleden een akkefietje kregen over de wijze waarop Ajax bestuurd moet worden, ging hij echt vol in de aanval. De toon verbaasde mij. Hij werd fel en onredelijk. Ik was het er niet mee eens. Toen zijn we uit elkaar gegaan. ‘Jij komt er nog wel achter’, zei Johan. Nou, ik heb een paar jaar gewacht en ik weet nog steeds niet wat hij bedoelde.
van Basten
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 23-09-2015, 11:15
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
van Basten
Oud 23-09-2015, 21:13
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Ik snap de beker niet zo goed. Wat heeft een club als PSV, Ajax of Feyenoord nou te zoeken in de beker. 7e word je toch wel. Het kost alleen maar kracht (zie PSV falen). Ik hoopte oprecht dat ze het zouden verpesten, helaas werd het nog 2-3.

Dan komen nu de berichten "In Engeland spelen ze 3 wedstrijden per week, niet zo janken". Ja in Engeland wel ja! PSV verliest al van Heracles na 1 midweekse wedstrijd. Nu die pauperbeker er weer tussendoor, dus aankomend weekend zal wel weer drama worden.

Geef die beker lekker aan kleine clubjes die wel feest vieren in de Europa League. (toch nog klein grapje: clubjes zoals Twente, oh hihi die hebben ook dit al verpest)
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 23-09-2015, 21:21
Verwijderd
Citaat:
van Basten
Oud 23-09-2015, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Mag je eigenlijk bij voetbal iemand ook weer terugwisselen?
IK WIL HIER OOK ANTWOORD OP
Oud 23-09-2015, 21:23
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Neen mag niet!
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 23-09-2015, 21:25
Verwijderd
Bij profvoetbal mag het niet zegt Ertur
Oud 23-09-2015, 21:27
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Ja pfff bij random vriendjesvoetbal mag je wisselen wat je wil!
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 23-09-2015, 21:33
Verwijderd
Ik dacht dat PSV-Ajax randomvriendjesvoetbal was
Oud 23-09-2015, 21:37
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Beker is binnenkort nog de enige manier om je rechtstreeks te plaatsen voor de EL zonder voorronde, lijkt me wel iets wat je wilt als club
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-09-2015, 21:38
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Heb je de laatste 4 jaar wel eens PSV gezien in de EL? Fuck dat
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 23-09-2015, 21:48
sebastiaan133
Avatar van sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Ik vind het trouwens echt belachelijk dat Fox maar 1 bekerwedstrijd uitzend terwijl er echt meer dan 10 worden gespeelt. Je hebt 3 nedelandse kanalen, waarom niet 1 schakelkanaal, een kanaal waar Ajax op is en een kanaal waar Vitesse op is?
__________________
It's just Me, Myself and I!
Oud 23-09-2015, 21:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Heb je de laatste 4 jaar wel eens PSV gezien in de EL? Fuck dat
Ja, één van de redenen dat binnenkort de kampioen voorronde CL mag spelen
Beter hechten de clubs ook waarde aan het spelen van Europese wedstrijden in plaats van je het hele jaar de pleuris werken om te kwalificeren en wanneer je dat gedaan hebt het accent op de competitie leggen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-09-2015, 22:01
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Ja daarom. Maar dat gebeurt niet zolang iedere club (terecht) liever weer een jaar alles kan geven voor plek 1 en 100miljoenmiljard uit de CL haalt ipv jaar in jaar uit voor een paar koperen muntjes in de EL zn best gaat doen ;p

Ik heb JAAAAREN terug eens gelezen dat ze de 2 competities samen willen gooien in een grote pot met 9001 rondes. Das toch veel vetter?
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Oud 23-09-2015, 22:30
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Mwa
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-09-2015, 22:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
wtf, 4 rode kaarten voor Vitesse tegen Heracles (waarvan 1 voor Bosz die niet naar de tribune wil waardoor de wedstrijd stilgelegd moet worden), Heracles mist 2 strafschoppen, scoort toch de 1-1 in de 90e minuut en walst in de verlenging over Vitesse heen
Moet zo echt die samenvatting zien
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-09-2015, 22:33
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Ok, ik blijf ook even kijken
Oud 23-09-2015, 22:37
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
kwart over 11 op SBS6 pas
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-09-2015, 10:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik vind het trouwens echt belachelijk dat Fox maar 1 bekerwedstrijd uitzend terwijl er echt meer dan 10 worden gespeelt. Je hebt 3 nedelandse kanalen, waarom niet 1 schakelkanaal, een kanaal waar Ajax op is en een kanaal waar Vitesse op is?
Omdat er in de jaren dat ze dat wel deden meer mensen op een andere zender naar een testbeeld zaten te kijken dan dat er naar de "tweede" wedstrijd gekeken werd.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 25-09-2015, 11:18
df
Avatar van df
df is offline
Nice! Feyenoord-Ajax voor de beker.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 25-09-2015, 11:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als Feyenoord en Groningen doorgaan in de beker mag dat wat mij betreft de finale worden. De enige eredivisieclubs die echte tegenstand hebben in de eerste 2 rondes
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-09-2015, 12:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ja ajax zou dan alleen de graafschap en Feyenoord verslaan, eitje.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 25-09-2015, 12:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Heb je de wedstrijd tegen De Graafschap gezien?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 29-09-2015, 22:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Robert heeft weer schik vanavond
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.