Oud 30-01-2017, 21:36
Verwijderd
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel in de zesde klas van het vwo en ga volgend jaar studeren. Ik heb al heel lang nagedacht over mijn studiekeuze en weet na veel vergelijken van studies uiteindelijk dat ik een dubbele studie natuurkunde en wiskunde wil gaan doen.
Ik twijfel alleen nog tussen drie universiteiten: Leiden, Nijmegen en Twente (waar ze de technische variant bieden).
Het dilemma dat ik heb, is dat ik eigenlijk als het ware mijn hart verkocht heb aan Twente. Ik vind het een heerlijke omgeving, niet midden in de stad, een mooie campus, ik kan het heel goed vinden met het type mensen en ben gewoon helemaal weg van die uni.
Zo'n gevoel heb ik niet bij Leiden of Nijmegen (ben trouwens ook al bij andere uni's geweest, maar die zijn al afgevallen).
Maar ik heb ook het gevoel dat ik meer theoretisch dan technisch aangelegd ben. Bovendien denk ik eerder dat ik later het onderzoek in ga dan dat ik ontwerper wordt (waar je tot wordt opgeleid in Twente).
Nu de vraag: denken jullie dat ik moet kiezen voor mijn favoriete uni of voor de variant van de studie die mij meer ligt?
Hier moet overigens bij gezegd worden dat na de bachelor overstappen naar de master van de andere variant geen probleem is. Je moet hoogstens een paar vakken inhalen.
Zouden jullie mij advies kunnen geven?

Alvast heel erg bedankt :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2017, 21:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik studeer zelf in Leiden en vind dat een erg gezellige stad. Er is genoeg te doen, maar het hoeft niet. De sfeer op het gebouw van Wiskunde is heel ontspannen, en dat vind ik zelf wel prettig. De campus is over de hele stad verspreid, maar in het gebouw ben je echt een beetje thuis. Docenten kennen je vaak persoonlijk en je kunt altijd even binnenlopen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-02-2017, 21:31
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord. Sorry dat ik zo laat reageer, maar heb de laatste tijd een beetje veel aan mijn hoofd.
Is het niet zo dat de studie in Leiden een stuk groter is dan in Twente? Ken je dan echt iedereen?
En kan iedereen gewoon goed met elkaar opschieten of worden er toch een beetje groepjes gevormd?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Technische studie of leukere stad?
ZTer
2 07-01-2017 18:00
Studeren Criminologie in Gent of Leuven?
Insane Cookie
8 12-11-2008 14:04
Studeren sociale geografie en planologie
Verwijderd
83 03-11-2006 19:54
De Kantine Staat jouw lot vast?
Quasi
60 29-09-2005 16:00
Studeren welke student beantwoordt mijn vragen?
DanielleK
19 13-05-2005 19:24
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.