Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2006, 13:44
Thompson
Avatar van Thompson
Thompson is offline
Ik heb zelf een vrij goede leerling/leraar relatie met de meeste leraren. Vorig jaar hoorde ik dat een leraar, die k ook heb, sommige mensen hadden gematst met nakijken om zo tog een voldoende te kunnen staan op hun eindlijst voor dat vak.

Ik ga ervan uit dat als ik een paar tiendje puntjes tekort kom voor een voldoende dat mijn leraar of lerares wel de moeite zal doen om mij toch een voldoende te laten staan
__________________
jongeee
Advertentie
Oud 21-05-2006, 13:48
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Alle leraren willen de leerlingen een zo hoog mogelijk punt geven.. tenminste bij mij op school. Ze proberen altijd de 2e conrector van kleine foutjes te overtuigen dat het toch wel goed is.
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 21-05-2006, 13:50
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Mijn wiskunde leraar is iemand die iedereen zo hoog mogelijk wil laten scoren en daar dan ook alles aan doet. En als je een beetje aardig bent geweest het jaar door dan doet hij voor diegene nog extra z'n best om er puntjes bij te sprokkelen.
Oud 21-05-2006, 13:50
oOLittle-DreamO
Avatar van oOLittle-DreamO
oOLittle-DreamO is offline
Ik kan ook supergoed met alle leraren opschieten, maar ik denk niet dat ze veel kunnen matsen. De 2e corrector zal het dan denk ik heus wel zien.
Oud 21-05-2006, 14:14
Estar
Estar is offline
Citaat:
oOLittle-DreamO schreef op 21-05-2006 @ 14:50 :
Ik kan ook supergoed met alle leraren opschieten, maar ik denk niet dat ze veel kunnen matsen. De 2e corrector zal het dan denk ik heus wel zien.
Oud 21-05-2006, 14:18
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Mn lerares nederlands niet, die mag me om een of andere reden opeens niet meer, zit alleen maar tegen me te zeuren
Oud 21-05-2006, 14:19
Nyawa
Ik weet wel zeker dat mijn leraren alle twijfelgevallen goed zullen rekenen, in de hoop dat de tweede corrector er niet moeilijk over doet, maar dat doen ze bij iedereen. Ik kan met al mijn leraren goed opschieten, dus dat werkt ook in mijn voordeel.
Oud 21-05-2006, 14:19
Verwijderd
Nou nee ik denk niet dat ik wordt gematst. Veel valt er ook niet te matsen, want dat valt de 2e corrector ook wel op natuurlijk
Oud 21-05-2006, 14:36
Experiment
Experiment is offline
Mijn leraren vinden mij heel slim dus ze zullen wel denken 'ach het zal wel goed zijn'
Oud 21-05-2006, 15:37
Coléoptère
Avatar van Coléoptère
Coléoptère is offline
Mijn leraren wel, doen ze bij iedereen trouwens, het enige vervelende is, dat ze niet precies weten hoeveel puntjes ze erbij moeten sprokkelen voor die voldoende, en ik ben bang dat ze denken, o dit is wel genoeg en dan niet nog die extra moeite doen voor dat ene puntje, dat je dan de voldoende zou hebben opgeleverd... Ofzo..
__________________
nunc est bibendum
Oud 21-05-2006, 15:40
Verwijderd
ze zullen wel gewoon rechtvaardig nakijken lijkt me
Oud 21-05-2006, 16:15
Dzjun
Dzjun is offline
Mijne zeker niet, niet dat ze mij niet aardig vinden ofzo maar ze zijn gewoon veel te rechtvaardig
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Oud 21-05-2006, 16:22
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
De meeste van mijn leraren vinden dat ze gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen en na moeten kijken zoals het hoort..
Maar ze zullen zeker hun best doen tegenover de tweede corrector en zullen zeker geen leerlingen expres gaan pesten hoor..

Hoop ik
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Oud 21-05-2006, 16:24
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
oOLittle-DreamO schreef op 21-05-2006 @ 14:50 :
Ik kan ook supergoed met alle leraren opschieten, maar ik denk niet dat ze veel kunnen matsen. De 2e corrector zal het dan denk ik heus wel zien.
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 23-05-2006, 18:35
d00r
Avatar van d00r
d00r is offline
verschilt per leraar denk ik
__________________
girls with assas like mine don't talk to boys with faces like yours
Oud 23-05-2006, 18:39
Verwijderd
1 of 2 tiende punten misschien wel, maar meer echt niet.
Oud 23-05-2006, 19:43
planckton
planckton is offline
Citaat:
Thompson schreef op 21-05-2006 @ 14:44 :
Ik ga ervan uit dat als ik een paar tiendje puntjes tekort kom voor een voldoende dat mijn leraar of lerares wel de moeite zal doen om mij toch een voldoende te laten staan
De leraren weten de norm niet van te voren, dus weten ze ook niet hoeveel punten ze je moeten 'geven'.

Ik neem aan dat de meeste leraren rechtvaardig nakijken, en waar ze kunnen zoveel mogelijk punten toekennen.
Oud 23-05-2006, 19:46
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
Majel schreef op 21-05-2006 @ 15:19 :
Nou nee ik denk niet dat ik wordt gematst. Veel valt er ook niet te matsen, want dat valt de 2e corrector ook wel op natuurlijk
precies, ze hebben toch niet voor niets een 2e corrector ingesteld
Ads door Google
Oud 23-05-2006, 19:51
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Ik hóóp dat ik met economie word gematst, want ik kan echt alle gesprokkelde puntjes gebruiken...
__________________
Guitarred and feathered
Oud 23-05-2006, 19:52
Verwijderd
ja als ze even aanneemt dan 6,047 6,10 wordt
Oud 23-05-2006, 20:40
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Kijk het probleem met dat matsen is dat de docent de puntberekening niet kent.

Hij weet hoeveel punten je hebt gescoord maar niet welk cijfer daarbij hoort. De omrekeningstablel wordt pas later bekend gemaakt.

Voor de omrekening van de score naar een punt worden de punten van alle leerlingen met het programma WOLF opgestuurd, en dan wordt de bandbrete van het omrekenen bepaald.

Een docent weet dus ook niet waar de grens ligt tussen de 5.4 en de 5.5. Wel kan hij beslissen om te corrigeren op het examen om zo de 2e corrector op een bepaalde weg te helpen met deelpunten.

Een docent zal altijd proberen om het maximale voor de leerlingen eruit te halen, want het gaat ook over zijn gemiddelde.
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Oud 23-05-2006, 20:50
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
mijn nederlandse leraar zei dat hij als tweede corrector vaak niet eens alle testen nakijkt maar gewoon een steekproef neemt, en als die goed is, laat hij het voor de rest zitten

maargoed ot, ik hoop dat ze alles eruit halen wat er in zit, het is niet veel, maar toch
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Oud 23-05-2006, 20:56
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Het nemen van steekproeven is verboden. 2e correctors krijgen €2,50 per examen.
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Oud 24-05-2006, 10:44
Brack
Brack is offline
Citaat:
herbalpower schreef op 23-05-2006 @ 21:40 :
Kijk het probleem met dat matsen is dat de docent de puntberekening niet kent.

Hij weet hoeveel punten je hebt gescoord maar niet welk cijfer daarbij hoort. De omrekeningstablel wordt pas later bekend gemaakt.

Voor de omrekening van de score naar een punt worden de punten van alle leerlingen met het programma WOLF opgestuurd, en dan wordt de bandbrete van het omrekenen bepaald.

Een docent weet dus ook niet waar de grens ligt tussen de 5.4 en de 5.5. Wel kan hij beslissen om te corrigeren op het examen om zo de 2e corrector op een bepaalde weg te helpen met deelpunten.

Een docent zal altijd proberen om het maximale voor de leerlingen eruit te halen, want het gaat ook over zijn gemiddelde.
En de meeste leraren willen je natuurlijk laten slagen........wat hebben zij eraan als je nog een jaar bij ze in de klas zit
Oud 24-05-2006, 10:45
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Ik denk dat de meeste leraren van mij wel proberen zo veel mogelijk punten geven, maar niet van de regels afwijken. Gewoon netjes volgens het correctiemodel.
Maar m'n scheikunde leraar vindt al snel iets fout
bijv. als je twee scheidingsmethodes moet zeggen bij een bepaald proces en je draait ze om (dus niet in de volgorde vh proces) dan vindt hij dat fout en krijg je 1 punt ipv 2. Terwijl je volgens het correctiemodel voor allebei 1 punt krijgt.
Advertentie
Oud 24-05-2006, 15:34
Verwijderd
En als t goed is, is er dan de tweede corrector die zegt: Kikkertje moet wel 2 punten krijgen voor die vraag.
Oud 26-05-2006, 00:12
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
ik zal dus ECHT niet gematst worden haha.. sommige leraren kan ik echt goed mee opschieten, maar anderen totaal niet omdat ik mn huiswerk nooit maak ofzo.

daarom zal ik extra mn best doen een 8,0 voor wiskunde te halen om die klootzak is flink op zn neus te laten kijken.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 26-05-2006, 12:37
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 21-05-2006 @ 15:19 :
Ik weet wel zeker dat mijn leraren alle twijfelgevallen goed zullen rekenen, in de hoop dat de tweede corrector er niet moeilijk over doet, maar dat doen ze bij iedereen. Ik kan met al mijn leraren goed opschieten, dus dat werkt ook in mijn voordeel.
Volgens mij hebben ze mij daar ook wel gematst, ik had als eindcijfer een 7 op wiskunde terwijl ik dat helemaal niet kan
Oud 26-05-2006, 12:58
Venomous
Venomous is offline
Ik heb ergens gehoord dat de tweede corector alleen steeksgewijs kijkt of de eerste corector goed heeft nagekeken. Is dat waar?
Oud 26-05-2006, 15:03
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
eh, mijn nederlandse leraarr heeft in ieder geval duidelijk gemaakt dat hij als tweede conrector gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt en goed nakijkt. Dat zal hij bij ons dus ook doen.
__________________
---
Oud 26-05-2006, 20:12
manda?
manda? is offline
Citaat:
Venomous schreef op 26-05-2006 @ 13:58 :
Ik heb ergens gehoord dat de tweede corector alleen steeksgewijs kijkt of de eerste corector goed heeft nagekeken. Is dat waar?
Ik hoorde het ook! Sommige althans.. Heb het volste vertrouwen in mijn leraren, behalve 2 Mijn engelse leraar heeft een vage afwijking ofzo, ligt eraan in wat voor bui die is.. Mijn tekenleraar vind me goed in praktijk en niet in theorie, en zo kijkt hij ook na.. Ik hoop in ieder geval dat er niet steekproefsgewijs wordt nagekeken.
__________________
at the end of the day we're all the same
Oud 27-05-2006, 00:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Venomous schreef op 26-05-2006 @ 13:58 :
Ik heb ergens gehoord dat de tweede corector alleen steeksgewijs kijkt of de eerste corector goed heeft nagekeken. Is dat waar?
Lijkt me sterk. De eerste corrector kan een fout gemaakt hebben en omdat het examens zijn, is het wel zo betrouwbaar om het door een ander nog een keer te laten nakijken. Stel je voor dat dat niet zo gebeuren en de docent die jouw werk nakijkt, heeft een fout gemaakt. Dan zou je door zijn/haar fout misschien blijven zakken. Om dat te verkomen, laten ze het door nog iemand nakijken.

Overgens, als ik m'n vader mag geloven (Hij heeft les gegeven bij het volwassen onderwijs en ook examens nagekeken.), gaat de tweede corrector niet alles zomaar verbeteren. Wanneer hij/zij een fout ondekt, zal hij/zij eerst de eerste corrector bellen voor een verklaring.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 27-05-2006, 14:12
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Bij ons doen de leraren er echt wel alles aan om ons te laten slagen, ik bedoel.. zo'n v6 klas wil je echt geen 2e keer.
Oud 27-05-2006, 16:50
Verwijderd
Populaire leraren zeggen dat ze je matsen, normale leraren houden de schijn niet op.
Oud 29-05-2006, 18:36
Papilot
Avatar van Papilot
Papilot is offline
de leraren zullen denk ik niet matsen maar wel zo soepel mogelijk nakijken.. ze willen natuurlijk allemaal het liefst dat iedereen slaagt.. tenzij je het echt keihard verkloot hebt bij je leraar..
__________________
**someday**
Oud 29-05-2006, 18:42
Verwijderd
Volgens mij hangt het er bij mijn wiskunde leraar vanaf of je de eerste of laatst bent. Ik hoorde vandaag dat hij 15 B1 en 30 WiskundeB1,2 examens VWO moet nakijken .

Dus als je bij de laatste zoveel hoort, misschien ben je dan de pineut .

Maar volgens mij matsen alle docenten wel, of je nou een irritant kind was of gewoon heel lief, al die docenten willen toch dat je slaagt.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.