Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2006, 11:36
funky_aapii
funky_aapii is offline
Ik vroeg me af of dat nou mag..Al de begrippen van bijv economie en m&O in je rekenmachine zetten...
wie weet of dit wel of niet mag?

thnQ
Advertentie
Oud 02-05-2006, 11:42
Verwijderd
bij de vakken waarbij je een GR mag gebruiken mag dat ja
Oud 02-05-2006, 13:32
]ules
]ules is offline
ehm.. nou als het goed is mag 't helemaal niet, maar ze mogen je GR niet gaan controleren op bestanden die daar niet thuishoren

want begrippen in je GR zetten ziet men denk ik als spiekmateriaal gebruiken... kweet niet als het helemaal klopt, maar 't lijkt me dus sterk dat het mag
__________________
..Sic erat in Fatis..
Oud 02-05-2006, 13:38
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Van mij mag dat
Oud 02-05-2006, 14:06
Verwijderd
vorig jaar werd het aangemoedigd maar ik weet niet of dat dit jaar ook mag
Oud 03-05-2006, 12:37
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
]ules schreef op 02-05-2006 @ 14:32 :
want begrippen in je GR zetten ziet men denk ik als spiekmateriaal gebruiken... kweet niet als het helemaal klopt, maar 't lijkt me dus sterk dat het mag
Het mag wel. Bij de vakken waarbij je een GR mag gebruiken, mag je daarvan ook alle functies gebruiken. En dus mag je er ook vanalles in zetten. Tenminste, zo is het bij mij op school verteld.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Oud 03-05-2006, 14:38
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ja je kunt ze in je GR zetten

Verder geldt het volgende.
a. Een grafische rekenmachine mag tijdens het examen niet op het lichtnet worden aangesloten of met andere apparatuur worden verbonden.
b. Het is een kandidaat niet toegestaan tijdens het examen gebruik te maken van de grafische rekenmachine van een andere kandidaat.
c. Het is niet nodig dat het geheugen van een grafische rekenmachine wordt gewist voor de aanvang van een zitting van het centraal.
__________________
niet alleen =)
Oud 14-05-2006, 15:07
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
maar dat betekent dus dat je je complete samenvattingen in je rekenmachine mag zetten/houden?

(eco, alle formules van TO en GVK enzz + heel veel begrippen....?)
Oud 14-05-2006, 16:50
Verwijderd
bij de vakken dat je je GRM mag gebruiken, mag je dat er idd allemaal inzetten. Of het verstandig is, da's een ander verhaal want op die maniet ben je wel echt lang aan het zoeken zo te horen. Maar de belangrijkste dingen erin zetten kan geen kwaad.
Oud 15-05-2006, 11:10
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Het is voor leraren verboden om rekenmachines te wissen, zolang je je houd aan wat hier boven gepost is door remy476 is er niks aan de hand. En je moet je gr uiteraard van het vak mogen gebruiken, maar dat lijkt me niet meer dan logisch
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 15-05-2006, 11:11
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
meisjke schreef op 14-05-2006 @ 16:07 :
maar dat betekent dus dat je je complete samenvattingen in je rekenmachine mag zetten/houden?

(eco, alle formules van TO en GVK enzz + heel veel begrippen....?)
mjuh mag maar zinvol is het niet. Een gr is geen 2e leerboek, een woordenboek misschien wel. Verder leer je wel veel van het erin zetten aangezien dat zo'n gepiel is dat je nog best wat op zult nemen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 15-05-2006, 15:57
herz
herz is offline
mss als je een begrip vergeten bent ?

Overigens zou ik aanraden als het geheugen van GS te klein is er een te lenen van een lagere klas (4Havo bijv.) want die hebben (bij ons tenminste) een nieuwe GR. Daarbij is het 32kb geheugen vervangen door 64 kb geheugen en in combinatie met een pc naar GR kabel kan het handig zijn.
Oud 15-05-2006, 16:00
Verwijderd
?? Alle klassen hebben bij ons dezelfde hoor.

Misschien handig om erbij te zetten om wat voor een GR het dan gaat, bijvoorbeeld TI84Plus.. ofzo..
Oud 16-05-2006, 11:38
herz
herz is offline
http://www.casio.com/products/Calcul...FX-9850GCPlus/

64kb versie

http://www.casio.com/products/Calcul...chnical_Specs/

26kb versie

Als het goed is staat het met dikke letters op de voorkant

Overigens is de Texas Instruments TI-84 beter want die heeft 460kb geheugen.
Oud 16-05-2006, 13:43
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
herz schreef op 15-05-2006 @ 16:57 :
mss als je een begrip vergeten bent ?

Overigens zou ik aanraden als het geheugen van GS te klein is er een te lenen van een lagere klas (4Havo bijv.) want die hebben (bij ons tenminste) een nieuwe GR. Daarbij is het 32kb geheugen vervangen door 64 kb geheugen en in combinatie met een pc naar GR kabel kan het handig zijn.
Hoe doe je dat van een pc naar een GR en andersom??
Oud 16-05-2006, 14:33
Verwijderd
Met een kabeltje dat je achter in je PC drukt en de andere kant in je GR, en nee ik heb hem ook niet..

*loopt naar haar kamer, kijkt op verpakking*
Ik heb net als de rest van alle zesde klassen een TI83Plus met 192 kb en flash(rom) etc. Ik maak me dr niet druk om wat voor een het is, hij werkt gewoon en nog nooit problemen gehad met geheugen oid. Maak me drukker om het examen zelf
Oud 16-05-2006, 15:08
herz
herz is offline
D'oh , ik ben genaaid door me school
Oud 16-05-2006, 15:17
Verwijderd
Citaat:
herz schreef op 16-05-2006 @ 16:08 :
D'oh , ik ben genaaid door me school
Wat dan? Welke heb je?

En tsjah.. ik zou het toch maar met je eigen doen.. straks krijg je een opgave en dan weet je niet waar je die en die functie in je geleende GR moet vinden..
Ads door Google
Oud 17-05-2006, 08:50
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ja het mag.. Wel stom dat je bij economie wel een GR mag gebruiken en bij bio niet
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 17-05-2006, 11:41
kleinebeer
kleinebeer is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-05-2006 @ 09:50 :
Ja het mag.. Wel stom dat je bij economie wel een GR mag gebruiken en bij bio niet
wij mogen bij eco geen GR gebruiken geloof ik..
Oud 17-05-2006, 14:29
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
kleinebeer schreef op 17-05-2006 @ 12:41 :
wij mogen bij eco geen GR gebruiken geloof ik..
Volgens eindexamen.nl mag het wel (ook voor Havo)
Oud 17-05-2006, 15:32
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Citaat:
kleinebeer schreef op 17-05-2006 @ 12:41 :
wij mogen bij eco geen GR gebruiken geloof ik..
tuurlijk mag dat wel ! je moet toch kunnen berekenen !
staat trouwens ook bij het rooster op www.examen.nl ;

Woensdag 24 Mei 2006 13.30 - 16.30 Economie 1,2 - grafische rekenmachine

Dus lijkt mij dat je school het niet mag verbieden ?
__________________
DJ, play this girl a love song
Oud 17-05-2006, 16:01
herz
herz is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 16-05-2006 @ 16:17 :
Wat dan? Welke heb je?

En tsjah.. ik zou het toch maar met je eigen doen.. straks krijg je een opgave en dan weet je niet waar je die en die functie in je geleende GR moet vinden..
Die andere rekenmachine heeft alleen meer geheugen, dus qua functies maakt het dus niet uit.

Ik heb zelf


alleen dan de 32kb versie
Oud 17-05-2006, 21:47
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 14-05-2006 @ 17:50 :
bij de vakken dat je je GRM mag gebruiken, mag je dat er idd allemaal inzetten. Of het verstandig is, da's een ander verhaal want op die maniet ben je wel echt lang aan het zoeken zo te horen. Maar de belangrijkste dingen erin zetten kan geen kwaad.
Het is best praktisch om hele lappen tekst in de GRM te zetten. Is namelijk makkelijk terug te vinden:

Citaat:
Als je een programma in je GRM vult vol theorie, berekeningen etc. krijg je natuurlijk een lange lap tekst erin. Dat vond ik altijd lastig, want als ik iets eruit nodig had kon ik het niet vinden. Maar ik kwam er van de week achter dat wanneer je het programma geopend hebt met F3 (SRC) een woord kan invoeren (bijv. het uit te leggen begrip, naam berekening etc) en dat hij dan automatisch naar het woord in de lap tekst scrollt.

Vast bij de meesten wel bekend, maar wel heel handig.
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Oud 18-05-2006, 14:59
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Ah wauw!
ik zat in een dipje, maar dit nieuws heeft me echt helemaal opgevrolijkt!
Zo te lezen ga ik slagen
Advertentie
Oud 18-05-2006, 18:36
Marticek
Marticek is offline
Hm, best raar, mijn wiskunde docent vertelde dat we geen formules in de GR mogen doen (in toetsweken mocht dat wel). Nu weet ik niet meer of ik dat van hem hoorde, maar we hadden kans dat onze GR wordt gecontroleerd...Maar ja, er is uiteindelijk 1 regeling voor alle scholen en dan lijkt het me raar dat ze per school gaan zeggen wat wel en niet mag volgens hun eigen regels...
Oud 18-05-2006, 20:27
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Marticek schreef op 18-05-2006 @ 19:36 :
Hm, best raar, mijn wiskunde docent vertelde dat we geen formules in de GR mogen doen (in toetsweken mocht dat wel). Nu weet ik niet meer of ik dat van hem hoorde, maar we hadden kans dat onze GR wordt gecontroleerd...Maar ja, er is uiteindelijk 1 regeling voor alle scholen en dan lijkt het me raar dat ze per school gaan zeggen wat wel en niet mag volgens hun eigen regels...
Scholen hebben niet veel te zeggen bij de examens, ze hebben zich aan de regels te houden die hun opgelegd worden. En die regels zeggen duidelijk dat het mag, of in ieder geval toe word gelaten. Ik heb er nooit problemen mee gehad in ieder geval vorig jaar. En doe het dit jaar dus net zo hard weer, kan het iedereen aanraden...
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Oud 18-05-2006, 22:44
sharkkkie
Avatar van sharkkkie
sharkkkie is offline
Ik las net de officiële procedure/regels en daar stond inderdaad het gewoon toegestaan is (rekenmachine hoeft niet van tevoren gereset te worden)
__________________
Oh, im sorry. Did I break your concentration?
Oud 19-05-2006, 10:42
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
het mag wel
het staat zelfs bij de examentips

vorig jaar had een meisje naast mij een gewone rekenmachine waar je dingen in kan zetten (die had ik ook, geen grafische maar wel lettermogelijkheid) en je mocht bij elke toets je rekenmachine gebruiken (je puntentelling bijv maar kleine sommetjes) tja zo kan ik ook slagen natuurlijk, maar ik zou t nooit doen, ik ga ook geen eco-formules (toch al zo weinig) erin zetten. dat kost me veel meer werk dan leren
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Oud 19-05-2006, 11:01
Nyawa
Oké, je GR wordt dus niet gewist, maar wat als de surveillant ziet dat jij de hele tijd op die pijltjestoetsen aan het drukken bent? Dan heeft die ook wel vrij snel door dat je in je PRGM aan het kijken bent. Mogen ze dan iets tegen je doen en het zien als een onregelmatigheid bij het examen, of niet?
Oud 19-05-2006, 13:08
Verwijderd
Citaat:
herz schreef op 16-05-2006 @ 16:08 :
D'oh , ik ben genaaid door me school
Genaaid door je school? Die plus is gewoon een paar tientjes duurder.
Oud 23-05-2006, 15:14
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 19-05-2006 @ 12:01 :
Oké, je GR wordt dus niet gewist, maar wat als de surveillant ziet dat jij de hele tijd op die pijltjestoetsen aan het drukken bent? Dan heeft die ook wel vrij snel door dat je in je PRGM aan het kijken bent. Mogen ze dan iets tegen je doen en het zien als een onregelmatigheid bij het examen, of niet?
Je mag het gewoon gebruiken! Dus ook al doe je het voor z,n neus!

"Er komen bij het LAKS veel vragen binnen over het gebruik van de grafische rekenmachine. Dit hulpmiddel dat door havisten en vwo'ers bij de examens wiskunde, scheikunde, natuurkunde, economie en management en organisatie gebruikt mag worden bij het centraal schriftelijk eindexamen bevat de mogelijkheid om begrippen en formules in het geheugen op te slaan. Het is dan ook toegestaan om deze mogelijkheid te gebruiken bij het eindexamen ."
Oud 23-05-2006, 20:00
Bronxy
Avatar van Bronxy
Bronxy is offline
iedereen doet t en vele leraren bevelen het aan..
ik zou wel zo`n kabeltje van computer naar rekenmachine moeten hebben anders ben je idd langer bezig met erin zetten dan met leren.. Ook moet je het niet via PRGM doen maar via notefolio.. overzichtelijker en je kan meer

Groeten en succes met examen

PS.. Rekenmachine bij examen mag dus..
__________________
The greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do.
Oud 23-05-2006, 20:22
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
HEbben sommige zo'n kabeltje erbij gekregen of moet je die er zowiezo bij gekocht hebben ...
(ik heb n kabeltje maar volgens mij is dat ni voor de computer...)
Oud 23-05-2006, 20:29
Bronxy
Avatar van Bronxy
Bronxy is offline
die moet je apart kopen (weet niet of ie automatisch bij nieuwere versies erbij zit)
In ieder geval is het kabeltje dat je nu hebt alleen voor rekenmachine naar rekenmachine.. Dus je kan eventueel afspreken met een vriend wat hij/zij erin gaat zetten en zo het werk verminderen en dus ook je tijd beter gebruiken

Groeten van de havist
__________________
The greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do.
Oud 23-05-2006, 22:03
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ik gebruik dat ding al 3 jaar voor wis en eco. en ik zou niet zo hoog staan als ik t niet deed.
voor eco zet ik theorie erin, en formules, handigheidjes die ik snel vergeet. voor wis ook formules..
en ook vaak voorbeelden van sommen, omdat ik echt een a1er ben, die het stap voor stap uitgelegd moet hebben, en als er een vaag verhaal omheen staat het al niet meer snapt.

dus GR <3
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Ads door Google
Oud 24-05-2006, 10:53
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Het mag wel, ik doe het dan ook voor scheikunde en wiskunde (formules en begrippen die ik steeds vergeet).
Oud 24-05-2006, 11:11
UnderControl
Avatar van UnderControl
UnderControl is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 14-05-2006 @ 17:50 :
Of het verstandig is, da's een ander verhaal want op die maniet ben je wel echt lang aan het zoeken zo te horen.
Als je even de tijd neemt om er een programmatje met een menu van te maken, heb je ook zo alles gevonden
__________________
Logic will break your heart.....
Oud 24-05-2006, 11:35
bbyn
bbyn is offline
er staat vanallles in me rekenmachine voor scheikudne
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 24-05-2006, 15:43
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ja mag, als je gewoonlijk ook voor die vakken je GR mag gebruiken (voor bio mocht je je GR dus niet), er stond zelfs in de examenkrant 'vergeet niet formule's en zo in je rekenmachine te zetten'.
Oud 24-05-2006, 23:05
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb op mn gr een soort 'windows kladblok'. Dan kun je teksten van je pc direct naar je gr kopieren. Op je gr kun je dan heel gemakkelijk die bestanden openen en bekijken. Je gr maakt van die tekst ook nog eens kleine lettertjes zodat er veel info tegelijk op je schermpje kan. En hij heeft ook nog een begrippen-zoek-functie. Dus dat je op een woord kan zoeken in de tekst. extreem handig

Hoef je niet te kloten met prgrms op je gr, en de teksten in te typen met de knopjes op je rekenmachine en al dat soort gepiel. Gewoon op je pc typen en naar je gr kopieren.

Er waren zelfs mensen bij mij op school die bij de schoolexamens alle uitwerkingen van de voorgaande eindexamens in hun gr hadden gezet, omdat docenten nogal eens gebruik maken van die opgaven. Dan hoef je dus alleen maar op de titel van die opgave te zoeken en de zaak over te schrijven. Als ze niks veranderd hebben dan. Alleen zal dat bij het eindexamen niet gaan omdat al die opgaven nieuw zijn.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 25-05-2006, 13:59
Verwijderd
ideaal zeg, wat voor GR en prog zijn dat, en hoe kom je daaraan?

oke examens zijn dan wel bijna voorbij, maar wie weet kun je dr nog eens iets aan hebben..
Oud 25-05-2006, 14:06
Verwijderd
Wel raar dat mensen vaak opscheppen over het hoge niveau van het vwo, maar vervolgens wel hun hele economieboek in hun rekenmachine proberen te zetten. Maar goed, dat is mijn mening.
Oud 26-05-2006, 01:24
lau87
lau87 is offline
Ze moeten die GRM maar updaten met meer KB/MBruimte, want ik kom altijd wel ruimte te kort ....

(volgens mij heeft de TI-84 plus SE een behoorlijke hd tov TI-83 plus wat ik nu heb, maar tis zonde van het geld om een nieuwe te kopen )
__________________
Als je niet drinkt, moet je ook niet zeiken...
Oud 26-05-2006, 10:19
Verwijderd
Citaat:
meisjke schreef op 23-05-2006 @ 21:22 :
HEbben sommige zo'n kabeltje erbij gekregen of moet je die er zowiezo bij gekocht hebben ...
(ik heb n kabeltje maar volgens mij is dat ni voor de computer...)
Zo'n kabeltje naar je PC kan je ook zelf in elkaar zetten voor een paar euro of met oude troep op je bureau rondslingert.
Oud 26-05-2006, 10:39
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 25-05-2006 @ 14:59 :
ideaal zeg, wat voor GR en prog zijn dat, en hoe kom je daaraan?

oke examens zijn dan wel bijna voorbij, maar wie weet kun je dr nog eens iets aan hebben..
Ik heb de TI83plus, en het programma heet Notefolio geloof ik.

Citaat:
lau87 schreef op 26-05-2006 @ 02:24 :
Ze moeten die GRM maar updaten met meer KB/MBruimte, want ik kom altijd wel ruimte te kort ....

(volgens mij heeft de TI-84 plus SE een behoorlijke hd tov TI-83 plus wat ik nu heb, maar tis zonde van het geld om een nieuwe te kopen )
Ik weet niet wat jij allemaal met je gr uitspookt, maar ik heb iets van 5 applications erop staan, een hele hoop tekstbestandjes, plaatjes, programmaatjes en ik heb nooit ruimte gebrek..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 26-05-2006, 20:17
manda?
manda? is offline
Citaat:
kleinebeer schreef op 17-05-2006 @ 12:41 :
wij mogen bij eco geen GR gebruiken geloof ik..
haha ook voor bio me oude casio van zolder gehaald.. ik dacht dat de wortel kapot was, bleek dat je na het getal op de wortel moest drukken.. weer even flink wennen dat de hele berekening niet te zien was trouwens..
__________________
at the end of the day we're all the same
Oud 28-05-2006, 15:40
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Weet iemand een winkel waar ik zon pc naar gr kabeltje voor mn TI-83 kan kopen? Geen internet winkel dus.
Oud 28-05-2006, 15:42
Estar
Estar is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 28-05-2006 @ 16:40 :
Weet iemand een winkel waar ik zon pc naar gr kabeltje voor mn TI-83 kan kopen? Geen internet winkel dus.
Alle electronica winkels hebben die, want het zijn standaard kabeltjes.
Oud 28-05-2006, 16:32
Verwijderd
Zo'n kabeltje kost trouwens wel tientallen euro's.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware een ti 84+
ybadeendje
15 10-08-2006 10:10
Eindexamens 2006 1 rekenmachine
Roodkopje
15 01-06-2006 12:21
Eindexamens 2005 Wat mag je in je rekenmachine zetten bij Economie 1?
Ef
6 20-05-2005 21:47
Eindexamens 2005 [examen] begrippen in GR
Marnewijk
9 20-05-2005 17:09
Algemene schoolzaken Grafische Rekenmachine
LilPrincess
42 14-01-2002 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.