Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2007, 14:34
Verwijderd
Ik weet niet of het hier thuishoort, want het gaat over de wet, maar ik zet het toch even hier:

De hond van mijn zus heeft (ik weet niet precies wat eraan vooraf gegaan is) een andere hond in de neus gebeten. Hij heeft wel weer losgelaten en volgens mij valt de schade bij de andere hond mee. Hij is half onder een poort doorgegaan en daar dan ook gebeten. De eigenaar van de andere hond (en de 'tuin' waar het dan gebeurde) zei boos dat hij de politie ging bellen. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Kunnen ze de hond van mijn zus afmaken hiervoor? Ze is pas 11 maanden en volgens mij is het zeker niet alleen vanuit haar gebeurd. We hebben nog nooit eerder problemen gehad met één van onze honden (ze is een pup van een hond bij ons thuis). Weet iemand toevallig hoe dat zit met aangifte doen van bijten?
Advertentie
Oud 21-02-2007, 15:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik denk niet dat ze de hond van je zus hiervoor af kunnen maken, zeker niet wanneer het dier onder de 'ongevaarlijke' rassen valt. Met een American Stafford bijvoorbeeld kan het eventueel nog een ander verhaal zijn..
Het is immers moeilijk aan te tonen dat een hond daadwerkelijk kwade bedoelingen had (waar ik hoe dan ook al niet in geloof), misschien wilde hij enkel spelen? Het is in dat geval het woord van de buurman tegen dat van je zus.

Geldboete, onder toezicht stellen, muilkorfverplichting zijn dan maatregelen waarvan ik denk dat de politie daar nog sneller naar zal grijpen. En zelfs dat lijkt me sterk...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 21-02-2007, 16:19
Verwijderd
Het gaat om een engelse staffordshire bullterrier, de kleinere versie van de American Stafford zeg maar. Mijn zus zei dat haar hond niet kon loslaten omdat die andere hond haar neus tegen het hek aanduwde. De hond die gebeten is, is al eens gebeten door een andere hond, die ze hebben moeten laten afmaken hebben ik nu gehoord. Maar het is toch neit toevallig dat die hond twee keer door een ander gebeten wordt? Ik maak me iig nog steeds ontzettend veel zorgen.
Oud 21-02-2007, 16:22
Verwijderd
als t geen illegale valse hond is denk ik niet dat ze m afmaken...
Oud 21-02-2007, 16:27
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
[QUOTE](ik weet niet precies wat eraan vooraf gegaan is )[/QUOTE]
Heeft het dan zin om hier al een topic over te openen, ik zal het eerst navragen.


Citaat:
De eigenaar van de andere hond (en de 'tuin' waar het dan gebeurde) zei boos dat hij de politie ging bellen .
Tuurlijk, dat is niet vreemd.

Citaat:
Ze is pas 11 maanden en volgens mij is het zeker niet alleen vanuit haar gebeurd .
Een hond kan raar uit de hoek komen, ongeacht hoe oud deze is.
__________________
Free your mind and your ass will follow
Oud 21-02-2007, 16:31
Verwijderd
Citaat:
jøss_1991 schreef op 21-02-2007 @ 17:27 :
[B][QUOTE]om hier al een topic over te openen, ik zal het eerst navragen.

Ze ging met haar hond naar de auto, deed deze los om 'm in de auto te doen. Daarna gromde die andere hond naar haar, en ging zij erop af. Toen ze daar kwam hapte de andere hond, waarna zij ook beet.



Tuurlijk, dat is niet vreemd.

Wel als zijn hond zelf agressief gedrag vertoonde, en deze al eerder problemen heeft gehad met andere honden. Terwijl onze honden geen van allen dat ooith ebben gehad.


Een hond kan raar uit de hoek komen, ongeacht hoe oud deze is.

Waar, maar wat er gebeurt hangt ook samen met leeftijd. Zij is nu in de leeftijd dat ze nog graag overal naartoe gaat, naar andere honden toe (om te snuffelen!), terwijl onze oudere honden dat neit doen, terwijl deze dat ook ooit deden
Oud 21-02-2007, 16:32
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 21-02-2007 @ 17:22 :
als t geen illegale valse hond is denk ik niet dat ze m afmaken...
Ze heeft natuurlijk een stamboom, en een goed verleden. En een goede naam in onze eigen buurt en de buurt waar mijn zus woont.
Oud 21-02-2007, 16:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Afmaken doen ze echt niet zomaar... De hond van een maat van mij heeft ooit eens een kind in het gezicht gebeten en die leeft ook nog
Er kwam wel een of andere inspecteur kijken naar de hond en wat testjes doen, maar deze vond dat de hond absoluut niet gevaarlijk was en het dus waarschijnlijk gewoon een incident was. De kleren van dat meisje en de dokter moesten vergoed worden, meer niet. Er werd wel gewaarschuwd dat het niet nog een keer moest gebeuren want dat de consequenties dan erger zouden zijn.

Het ergste dat zou kunnen gebeuren is een geldboete volgens mij, misschien inderdaad muilkorfverplichting ofzo.
Waarschijnlijk zal de dierenarts wel vergoed moeten worden..
Wel uitkijken dat niet nog eens zoiets gebeurt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.

Laatst gewijzigd op 21-02-2007 om 16:39.
Oud 21-02-2007, 17:55
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Ze ging met haar hond naar de auto, deed deze los om 'm in de auto te doen. Daarna gromde die andere hond naar haar, en ging zij erop af. Toen ze daar kwam hapte de andere hond, waarna zij ook beet.
Had het meteen verteld, maar ok

Wel als zijn hond zelf agressief gedrag vertoonde, en deze al eerder problemen heeft gehad met andere honden. Terwijl onze honden geen van allen dat ooith ebben gehad.
Citaat:
Wel als zijn hond zelf agressief gedrag vertoonde, en deze al eerder problemen heeft gehad met andere honden. Terwijl onze honden geen van allen dat ooith ebben gehad.
jou hond viel toch de ander aan ?

Citaat:
Waar, maar wat er gebeurt hangt ook samen met leeftijd. Zij is nu in de leeftijd dat ze nog graag overal naartoe gaat, naar andere honden toe (om te snuffelen!), terwijl onze oudere honden dat neit doen, terwijl deze dat ook ooit deden.
als je dat weet, dan zorg je toch dat je hond aangelijnd is, en als deze dat was, dan hou je hem bij anderen in de buurt, en snuffelen is niet bijten !
__________________
Free your mind and your ass will follow
Oud 21-02-2007, 18:11
Verwijderd
Citaat:
jøss_1991 schreef op 21-02-2007 @ 18:55 :
jou hond viel toch de ander aan ?
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ze stak dr neus onder een poort door waar die andere hond was. Deze hapte (heb ik tenminste gehoord) waarna ze terughapte. Zij raakte die hond dus wel, maar deze werd helemaal wild en duwde haar zodanig naar boven dat deze niet meer los kon laten.

Maar goed, hier ging het mij niet om, ik wil weten wat de meest erge gevolgen kunnen zijn wanneer de politie vaststelt dat het volledig de schuld van onze hond was.
Oud 21-02-2007, 18:33
Verwijderd
als de andere hond gewond is geraakt door toedoen van jouw hond, kun je waarschijnlijk erop rekenen dat je de rekening van de dierenarts moet betalen. verder enkel een aantekening, waarschuwing en waarschijnlijk enkel maatregelen als er nogmaals iets gebeurt
Oud 21-02-2007, 18:52
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Nee, dat heb ik niet gezegd.
Citaat:
De hond van mijn zus heeft (ik weet niet precies wat eraan vooraf gegaan is) een andere hond in de neus gebeten.


Waarom zeg je dan dat de andere hond eerst hapte, (nu pas)
als je dit eerder zei, had ik jou verhaal beter kunnen volgen.
__________________
Free your mind and your ass will follow
Oud 21-02-2007, 22:03
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Zolang je hondje een fci stamboom heeft hoef jij je nergens druk om te maken

Inderdaad het enige wat kan gebeuren is dat jij aansprakelijk wordt gesteld voor de schade die jouw hond heeft toegebracht aan de andere hond. Maar als de andere hond is begonnen met vechten, ligt het alweer iets anders. Was jouw hond aangelijn of los?

Tijd terug is mijn hond aangevallen door een andere hond en had een winkelhaak in zn huid. kosten bijna 200 euro. Ik maak deze week de brief af voor de verzekering van die man en dan heb ik het als het goed is over een maand ofzo terug.

Er wordt eigenlijk nooit een hond afgemaakt die andere honden aanvalt. Er zijn zat verhalen van grotere honden die kleinere hondjes hebben doodgebeten, maar die lopen ook nog gewoon rond.

Pas op het moment dat jouw hond echt een dusdanige moordmachine blijkt te zijn tegenover andere honden en er van alle kanten klachten komen bij de politie, heb je kans dat je je hond moet aanlijnen en muilkorven. Maar zelfs dan moet je hond het echt bont hebben gemaakt.

Het enige nadeel waar jij verder last van hebt is dat je een oh zo gevaarlijke vechthond hebt die niet lief kan zijn en alles het liefst alleen maar wil vermoorden

Ik lees het veel op het staffordforum dat mensen daar continue de dierenbescherming over de vloer hebben, omdat buurtbewoners bang zijn voor de honden (die overigens nog nooit een dier/mens hebben gebeten) en daarom maar meldingen maken van verwaarlozing illegale honden, etc.
Oud 21-02-2007, 22:47
Verwijderd
Ok, dit is gebeurd: De eigenaar van de andere hond heeft de politie gebeld. Die zijn vanavond langsgekomen en hebben verteld dat de dierenartskosten betaald moesten worden (waar mn zus geen problemen mee had, daarbij was ze ook nog verzekerd), maar als dit niet gedaan zou worden zou een agressietest afgenomen worden en als ze hier niet doorheen zou komen zou ze altijd in het openbaar een muilkorf moeten dragen. Maar dat gebeurt allemaal niet dus.

Overigens hadden we te maken met erg domme politieagenten die ervan overtuigd waren dat engelse staffs geen echte staffs waren en dus kruisingen waren en dus pitbulls waren en dus gevaarlijk waren. Hele gedoe altijd met staffs. Maar dat maakt ook allemaal niet uit.

Wat ik wel belachelijk vind is dat sommige dierenartsen belachelijk veel voor kleine behandelingen vragen. Twee hechtingen: onze dierenarts 75 euro (inclusief consult ed) maar bij de dierenarts van de ander 195 euro. Achja, ik ben iig blij dat er niet eens aangifte gedaanwordt.
Oud 21-02-2007, 22:49
Verwijderd
Citaat:
jøss_1991 schreef op 21-02-2007 @ 19:52 :


Waarom zeg je dan dat de andere hond eerst hapte, (nu pas)
als je dit eerder zei, had ik jou verhaal beter kunnen volgen.
Ik heb het eerst in het midden gelaten, daarna heb ik verteld wat ik daarna pas te weten gekomen was. Maar als je niet ontopic reageert, hoef je helemaal niet te reageren als je alleen maar vervelend doet Niet lullig bedoeld, maar ik heb het nog eens gezegd dat het me daar helemaal neit om ging.
Oud 22-02-2007, 08:56
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 21-02-2007 @ 23:49 :
Ik heb het eerst in het midden gelaten, daarna heb ik verteld wat ik daarna pas te weten gekomen was. Maar als je niet ontopic reageert, hoef je helemaal niet te reageren als je alleen maar vervelend doet Niet lullig bedoeld, maar ik heb het nog eens gezegd dat het me daar helemaal neit om ging.
zo een zaak meldt je duidelijk, of gewoon niet.
als jij wilt weten wat er gebeurd, vertel je er niet bij dat die andere hond ook schuld had, dat speelt er wel degelijk een rol in.
__________________
Free your mind and your ass will follow
Oud 22-02-2007, 09:47
Verwijderd
Citaat:
jøss_1991 schreef op 22-02-2007 @ 09:56 :
zo een zaak melD je duidelijk, of gewoon niet.
als jij wilt weten wat er gebeurT, vertel je er niet bij dat die andere hond ook schuld had, dat speelt er wel degelijk een rol in.
Ok, ik leg het nog één keer uit: het ging niet om wat er gebeurd was, maar wat de politie zou doen als het 'ergste' werd vastgesteld. Ik zag het namelijk al aankomen dat zij vanwege het ras zouden geloven dat onze hond alles schuld was. En wánneer dat zou gebeuren, wilde ik dus weten wat het érgste was wat ze zouden kunnen doen, dus of afmaken van de hond ook nog mogelijk was.
Oud 22-02-2007, 10:54
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 22-02-2007 @ 10:47 :
Ok, ik leg het nog één keer uit: het ging niet om wat er gebeurd was, maar wat de politie zou doen als het 'ergste' werd vastgesteld. Ik zag het namelijk al aankomen dat zij vanwege het ras zouden geloven dat onze hond alles schuld was. En wánneer dat zou gebeuren, wilde ik dus weten wat het érgste was wat ze zouden kunnen doen, dus of afmaken van de hond ook nog mogelijk was.
Engelse staffords zijn niet aggressief, en als deze een stamboom en goed verleden heeft, wat zeur je dan?
dan heeft die andere hond net zo goed schuld als deze beet.
en wat de spelfouten betreft: doe menselijk en laat mij in waarde.
__________________
Free your mind and your ass will follow
Ads door Google
Oud 22-02-2007, 11:36
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Gesloten op verzoek.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Vraag over mijn hond, iemand die iets weet over Cesar Millan.
SparkZ
18 16-09-2014 18:18
Werk, Geld & Recht [Vraag] Agressief gedrag hond
Stefanie
7 15-07-2008 19:31
Flora & Fauna Mijn hond bijt andere mensen
Chloe Siere
48 21-01-2008 20:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.