Oud 29-10-2002, 20:40
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
hij zij bij barend en mulder toch best aardige dingen vind ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 21:27
running spirit
Avatar van running spirit
running spirit is offline
over het algemeen zijn marrokkanen crimineler als nederlanders maar ik vind neit dat je alle marrokanen dan als criminineel moet zien
__________________
miss_virus and Squall ownz the fokking scholiere site
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:29
Beta-ark
Beta-ark is offline
Pim Fortuyn had ook kritiek op de maatschappij en die werd vermoord
__________________
Hardcore 4 Life(fuck meelopers)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:44
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
nuttige bijdragen
(blij dat stemrecht op 18e jaar ingaat)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 18:01
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Beta-ark schreef:
...
iemand die in zijn sig '14 words' heeft staan, neem ik bij voorbaat al niet serieus. (14 words we must secure bla bla bla BLABLABLA)
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 18:02
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Beta-ark schreef:
Pim Fortuyn had ook kritiek op de maatschappij en die werd vermoord
Haha, sorry hoor maar hoe kan je zulke dingen met elkaar vergelijken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik betere rap heb gehoord, maar de zanger heeft wel een duidelijk doel, de goede marokkanen in beeld zetten, aangezien je alleen slechte publiciteit rond hun hebt.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Haha, sorry hoor maar hoe kan je zulke dingen met elkaar vergelijken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik betere rap heb gehoord, maar de zanger heeft wel een duidelijk doel, de goede marokkanen in beeld zetten, aangezien je alleen slechte publiciteit rond hun hebt.
das nou vette onzin, sinds een jaar wordt er eindelijk wat objectiever naar de marokkaanse problemen gekeken.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 19:34
Milayo
Milayo is offline
running spirit schreef:
Citaat:
over het algemeen zijn marrokkanen crimineler als nederlanders maar ik vind neit dat je alle marrokanen dan als criminineel moet zien
Running spirit waar baseer je dit op? Nuancering zou leuk zijn. En , wat is criminaliteit eigenlijk . Ja , er worden wetten overtreden door marokkanen, maar laten we de rest ook niet vergeten. Want als jij zegt dat marokkanen crimineler zijn dan Nederlanders ,dan zeg ik wrong .What about dergelijke zaken als verkrachtingen, frauduleuze praktijken als belastingonduiking, moordpartijen deze worden in verhouding meer gepleegd door autochtonen nederlanders
__________________
moobrettel

Laatst gewijzigd op 31-10-2002 om 10:08.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 19:55
BBEM
BBEM is offline
ik vind het echt een klote nummer en ook nog eens rasistisch nu worden alle nederlanders beschuldig alsof wij alle marokkanens dieven noemen enzo.
en kom op zeg oke niet alle marokkanen zijn crimineel maar 9/10 wel dus dan mag je best een beetje generaliseren
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 20:10
J
J is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Haha, sorry hoor maar hoe kan je zulke dingen met elkaar vergelijken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik betere rap heb gehoord, maar de zanger heeft wel een duidelijk doel, de goede marokkanen in beeld zetten, aangezien je alleen slechte publiciteit rond hun hebt.
Hij streefde z'n doel dan niet echt na bij barend & van dorp geloof ik..... Hij wilde discussie nie eens aangaan over de tekst, dan moet ie ook niet zoiets gaan zingen.
__________________
We want Marcello treatment all night longgggggg Scheet , fill me in
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 21:59
dude-w-m-c
dude-w-m-c is offline
Ik vind het echt een dom l
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 22:32
AsTheFutureRepeats
AsTheFutureRepeats is offline
Ach ja, wat een ophef
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 12:04
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
BBEM schreef:
ik vind het echt een klote nummer en ook nog eens rasistisch nu worden alle nederlanders beschuldig alsof wij alle marokkanens dieven noemen enzo.
en kom op zeg oke niet alle marokkanen zijn crimineel maar 9/10 wel dus dan mag je best een beetje generaliseren
Wat spreek jij jezelf hier heerlijk tegen.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 12:34
digga
digga is offline
Citaat:
Het gaat er juist om dat je zegt wat je bedoelt en niet voor het gemak maar even een hele bevolkingsgroep noemt en vervolgens de opvatting maar overlaat aan de lezer/luisteraar. Dat is nou júist waar die rapper zich toch zo aan ergert en verandering in wilt brengen??
Waar heeft hij volgens jou een hele bevolkingsgroep genoemd dan?
Het nummer is trouwens DA BOMB!!!!! Een Marokkaan die zijn ideeen deelt en vervolgens mensen die vinden dat hij daar geen recht op heeft ofzo... Echt triest. Ongelooflijk hoeveel mensen zich aangesproken voelen.

Als ik sommige, nogal rasistisch getinte, reacties lees, maak ik me toch wel zorgen...

People: be openminded en luister naar elkaar. We are all humans, respect each other. Aight?!

Peace
__________________
Hey, where all ma diggaz at? (go, $dollarchick$, HOMIE!))
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 12:39
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Opzich een goed idee, om zo'n nummer te schrijven, alleen jammer dat de gemiddelde Marokkaan van uh, laten we zeggen boven de 40 het nummer niet kan volgen. Misschien moet daar eerst iets aangedaan worden, zo gek is dat toch niet om na meer dan 20 jaar in Nederland te wonen ook meer dan 2 woorden Nederlands te kunnen spreken en verstaan?
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 13:13
$dollarchick$
$dollarchick$ is offline
Citaat:
digga schreef:
[B]

Waar heeft hij volgens jou een hele bevolkingsgroep genoemd dan?
Het nummer is trouwens DA BOMB!!!!! Een Marokkaan die zijn ideeen deelt en vervolgens mensen die vinden dat hij daar geen recht op heeft ofzo... Echt triest. Ongelooflijk hoeveel mensen zich aangesproken voelen.

Als ik sommige, nogal rasistisch getinte, reacties lees, maak ik me toch wel zorgen...

People: be openminded en luister naar elkaar. We are all humans, respect each other. Aight?!

Peace
thiz lady is smart....!!! I totally agree with u gurly gurly
__________________
de oplossing voor alle problemen in tha world iz: RESPECT (go digga)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:57
TygerStyle2001
Avatar van TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Citaat:
shiver inside schreef:
Opzich een goed idee, om zo'n nummer te schrijven, alleen jammer dat de gemiddelde Marokkaan van uh, laten we zeggen boven de 40 het nummer niet kan volgen. Misschien moet daar eerst iets aangedaan worden, zo gek is dat toch niet om na meer dan 20 jaar in Nederland te wonen ook meer dan 2 woorden Nederlands te kunnen spreken en verstaan?
de gemiddelde Marokkaan van boven de 40 woont ook in Marokko
__________________
'Roll through the ghetto pumpin Ice Ice Baby/Think I give a fuck it's better than the shit I heard lately' - J-Zone
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:24
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Overgens de meeste overlast wordt door de jongeren gepleegd, en die zijn allemaal hier geboren, spreken goed Nederlands, kunnen goed mee gaan met "de Nederlandse cultuur"

Het probleem ligt meer bij de ouders, voor hun is het veel moeilijker om Nederlands moeten te leren, en toen Nederland hun hierheen haalde voor de gastarbeid, hadden ze ze maar meteen taal lessen moeten geven.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:29
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
en toen Nederland hun hierheen haalde voor de gastarbeid, hadden ze ze maar meteen taal lessen moeten geven.
GASTarbeid
het was de bedoeling dat ze na een aantal jaar weer op zouden flikkeren, logisch dat men toen niet geinvesteerd heeft in taalcursussen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:53
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
[B]
Oke, dat kunnen ze er beter niet bijzetten, maar :
a. als er niks bijstaat gaat men er van uit dat een Nederlander het heeft gedaan.
b. je moet ook weer niet blind worden voor bepaalde cijfers. Als bijvoorbeeld Marokkanen veel vaker inbreken, dan moet je dat ook vertellen. Omgekeerd ook hoor.
A. Denkfout, dan word er gezegt zal wel weer zo'n zwarte zijn.
door het dr bij te zetten ben je duidelijker lieg je niet, en op de lange termijn heeft dat effect.(vermelden van marrokaan turk of weet ik veel wat is nieuw, links presenteerd dat graag als erg oud boelshit)

B. Dat is zeker waar, maar als ze de "kern" groepjes in de grote steden of hier in gouda Eindelijk eens aan gaan pakken heb je ook een groot gedeelte.
en kom niet met "niet mogelijk" of dat soort gelul.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:56
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
digga schreef:
[B]


Als ik sommige, nogal rasistisch getinte, reacties lees, maak ik me toch wel zorgen...

wat noem jij rasitisch getint ?

vreemd he, hoe zou jij het vinden als ik ineens 20 mensen in jou huis drop ?
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:26
NN
NN is offline
Ik vind het een mooi initiatief dat iemand een keer op deze wijze tegen het populisme van o.a. LPF ingaat die van een hele bevolkingsgroep een zondebok maken.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:57
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Te belachelijk voor woorden zo'n nummer. En ondertussen gebruiken ze ook onze belastigcenten om, door middel van een reklamecompagne, ook de positieve kant te laten zien.

Ik moet betalen om door zo'n campagne erachter te komen dat er ook goeie zijn? BELACHELIJK.

Ze moeten maar eens zorgen dat ze niet negatief in het nieuws komen. Chinezen, spanjaarden, duitsers en weet ik het wat hebben ook geen reklamecampagnes en repnummers nodig om de positieve kant te laten zien, van hun heb je geen last, en zo hoort het.

Zodra die lui opgepakt worden ligt het aan hun slechte jeugd, en krijgen ze (jaja, komt ie weer) op onze kosten therapie.. (zullen zijn ook echt van onder de indruk zijn zeker), na een tijdje lopen ze weer vrij rond.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik word nogal moe van dat taalgebruik van dollarchick & digga..
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:43
SuperS
SuperS is offline
ik vind dat "nederland" te tollerant begint te worden, 't moet gewoon zo worden dat die mensen hier gerust mogen komen, maar als ze ook maar 1 misstap maken (ik bedoel niet een parkeerbon ofzo) dan moeten ze gewoon worden terug gezet op het vliegtuig naar land van herkomst, zelfde met 2de generatie...

en er zijn (weet ik zeker) nog heeeeel veel meer mensen die er zo over denken, alleen niemand durft er voor uit te komen, omdat je dan al direct rassist bent etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:45
SuperS
SuperS is offline
dollarchick en digga zijn geloof ik niet zo slim



bling bling yo yo west-side east-side what's up nigga in tha hous.....



Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 21:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
SuperS schreef:
ik vind dat "nederland" te tollerant begint te worden, 't moet gewoon zo worden dat die mensen hier gerust mogen komen, maar als ze ook maar 1 misstap maken (ik bedoel niet een parkeerbon ofzo) dan moeten ze gewoon worden terug gezet op het vliegtuig naar land van herkomst, zelfde met 2de generatie...

dat slaat helemaal nergens op, waarom zouden mensen met een andere afkomst anders behandeld moeten worden? Daarnaast zijn immigranten vaak hierheen gehaald als gastarbeider...

en er zijn (weet ik zeker) nog heeeeel veel meer mensen die er zo over denken, alleen niemand durft er voor uit te komen, omdat je dan al direct rassist bent etc. etc.
zou kunnen, maar doet dat ter zake? En ik zie het inderdaad als Racisme (met een C)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 21:19
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Joostje schreef:
zou kunnen, maar doet dat ter zake? En ik zie het inderdaad als Racisme (met een C)

doet niet ter zake


en dat is geen racisme, als die mensen hier willen wonen moeten ze zich maar gedragen en anders gaan ze maar in hun land van herkomst de boel verzieken
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 21:25
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
zou kunnen, maar doet dat ter zake? En ik zie het inderdaad als Racisme (met een C)
ik deel een andere mening

Citaat:
Joostje schreef:

dat slaat helemaal nergens op, waarom zouden mensen met een andere afkomst anders behandeld moeten worden? Daarnaast zijn immigranten vaak hierheen gehaald als gastarbeider...
Als jij ineens twintig onbekende in je huis krijgt, behandel je die dan hetzelfde als de rest van je familei of mensen die normaal in je huis wonen ?

ik niet, en met mij zo'n beetje heel de mensheid
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 21:44
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Yoyoyo all.
(Laten we eerst een goede start maken,met een groet.)

Kom de laaste tijd niet superveel online op scholieren.com.Maar had even zin om op deze topic te reageren.

Maar ik vind zelf Raymzter ook wel soms fout zitten,alhoewel daarnaast ook heel veel stukjes wat hij zegt,dat dat ook 100% waar is.
Wat minder is,hij generaliseerd eigenlijk ook een beetje.
Maar wat wil je,dat hij gaat zingen van:"
Sommige willen ons gaan haten als sommige over ons praten.Tijd dat dit veranderd heb je dat niet in de gaten"?

Een rap hoort een beetje zo'n een soort style te hebben.
Dat mother fucking style.(je weet wel)

Maar het sprak me echt aan die tekst.En volgens mij heeft hij een heleboel mensen een gratis lesje geleerd.(nou ja gratis?)

Tot slotte...Leuke clip,leuke dame's...ja ja ,en een leuke dreuntje.


PeaCe Mother fuckerz
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 22:13
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ja, maar als mensen het over kut-marokkanen hebben, dan hebben ze het ook meestal niet over alle marokkanen, maar vooral over de marokkanen die crimineel zijn.
heeleemaal mee eens
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 22:29
Verwijderd
Citaat:
klootzak2001 schreef:
A. Denkfout, dan word er gezegt zal wel weer zo'n zwarte zijn.
door het dr bij te zetten ben je duidelijker lieg je niet, en op de lange termijn heeft dat effect.(vermelden van marrokaan turk of weet ik veel wat is nieuw, links presenteerd dat graag als erg oud boelshit)

B. Dat is zeker waar, maar als ze de "kern" groepjes in de grote steden of hier in gouda Eindelijk eens aan gaan pakken heb je ook een groot gedeelte.
en kom niet met "niet mogelijk" of dat soort gelul.
a. Tja, elke keer er bij zetten vind ik ook goed hoor. Maar ikzelf ( ) ga er altijd vanuit dat een Nederlander het heeft gedaan, als er niks bij staat.
b. Laten ze dat dan maar eens doen. Geen woorden maar daden zou ik bijna zeggen, maar dat is een toch iets te rotterdamse zin he .
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 22:41
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
a. Tja, elke keer er bij zetten vind ik ook goed hoor. Maar ikzelf ( ) ga er altijd vanuit dat een Nederlander het heeft gedaan, als er niks bij staat.
b. Laten ze dat dan maar eens doen. Geen woorden maar daden zou ik bijna zeggen, maar dat is een toch iets te rotterdamse zin he .
A. Ik ook, daar gaat het niet om in bedrijfkantines worden die insuaties ook gemaakt.
je bouwt zo een voeding voor racisme..(terwijl het tegenovergestelde de boedoeling is.)

B. ben wel erg benieuw hoe het rotterdamse beleid uit pakt (schoonveeg akties etc.)
want daar kan je nu nog niks over zeggen. (te snel)
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 22:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
ik deel een andere mening

mensen worden toch echt beoordeeld afhankelijk van hun afkomst, en daarom is het racisme. Je kunt wel een andere mening toegedaan zijn, maar het is wel zo.


Als jij ineens twintig onbekende in je huis krijgt, behandel je die dan hetzelfde als de rest van je familei of mensen die normaal in je huis wonen ?

tuurlijk niet, maar dat is nu eenmaal een totaal andere situatie. Als je nu in huis woont met 2 broertjes, en je krijgt er og eentje bij, behandel je die dan hetzelfde?[/B]
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 23:07
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Joostje schreef:
man, ben je blind ofzo??

er komen hier een hoop (dus niet allemaal) buitenlandse mensen profiteren van deze samenleving, ze eisen dan ook nog dat wij ons aanpassen aan hun, en maar een hoop geld ophoesten, EN ze vormen ook nog het grootste deel van de criminaliteit, dat klopt toch niet, en dan loop jij te vekondigen dat wij racistisch zijn en dat dat slecht is, dat is toch normaal man, je moet je eigen land/samenleving toch beschermen, dat ze fijn in hun eigen land gaan lopen rotzooien, waarom moet dat nou weer zo nodig in nederland, dat kunnen ze daar bij hun vast ook doen.....
er wordt in venlo iemand doodgeslagen die hun probeert te helpen integreren, dat is toch ook niet gezond, hij wijst hun op de normen en waarden in dit land en word dood geslagen, en die ouders praten het dan ook nog helemaal goed voor die jongens, als ik zoiets zou doen dan zouden mijn ouders me toch ech wel een pak slaag geven, het is gewoon ziek en het zijn parasieten voor onze samenleving.

hierboven mijn mening
'k hoop niet dat een fb-er het weghaalt want dat zou tochwel zeer zwak zijn, want er is een groot deel van de nederlandse bevolking wat zo denkt en ik vind dat je dat niet kunt weghalen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 23:10
digga
digga is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
wat noem jij rasitisch getint ?
Nou, klootzak, daarmee bedoel ik: mensen worden beoordeeld op grond van hun afkomst. That's it.
__________________
Hey, where all ma diggaz at? (go, $dollarchick$, HOMIE!))
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 23:14
digga
digga is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik word nogal moe van dat taalgebruik van dollarchick & digga..
Geduld is een schone zaak
__________________
Hey, where all ma diggaz at? (go, $dollarchick$, HOMIE!))
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 23:23
digga
digga is offline
Citaat:
SuperS schreef:
dollarchick en digga zijn geloof ik niet zo slim


Look who's talking... Damn girl, kon je echt niks beters verzinnen of kun je er niks aan doen, dat alles wat er bij jou uit komt rollen complete bullshit is? Ik heb medelijden met je...


Citaat:
bling bling yo yo west-side east-side what's up nigga in tha hous.....



Oh, en waar heb je dit precies gelezen? Kennelijk heb jij echt serieuze problemen... Echt para...
__________________
Hey, where all ma diggaz at? (go, $dollarchick$, HOMIE!))
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 23:25
digga
digga is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Yoyoyo all.
(Laten we eerst een goede start maken,met een groet.)

Kom de laaste tijd niet superveel online op scholieren.com.Maar had even zin om op deze topic te reageren.

Glad you're back
__________________
Hey, where all ma diggaz at? (go, $dollarchick$, HOMIE!))
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 00:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
SuperS schreef:
man, ben je blind ofzo??

er komen hier een hoop (dus niet allemaal) buitenlandse mensen profiteren van deze samenleving,


nouja, er zijn onder allochtonen wel meer WAO'ers, maar dat komt omdat ze laag opgeleid zijn, hun banen vooral het slachtoffer waren in de jaren tachtig als gevolg van de crisis, slecht nederlands kunnen, enz. Mensen die lange tijd werkeloos zijn krijgen moeilijk een nieuwe baan, jadijadija. Ze zijn dus helemaal niet gekomen om te profiteren. En daarnaast heb je allochtonen die hier helemaal niet naartoe zijn gekomen.

ze eisen dan ook nog dat wij ons aanpassen aan hun,

bron? het lijkt me iig wél handig als mensen de verschillende culturen kennen, om racisme weg te nemen, niet per ongeluk elkaar voor het hoofd stoten enz.

en maar een hoop geld ophoesten,

?

EN ze vormen ook nog het grootste deel van de criminaliteit,

wegens gebrek aan toekomstbeeld, stigmatisering enz.

dat klopt toch niet, en dan loop jij te vekondigen dat wij racistisch zijn

als je mensen puur veroordeeld op hun afkomst ben je inderdaad racistisch, dat lijkt me een redelijk treffende omschrijving van het woord racisme.

en dat dat slecht is,

ik vind dat persoonlijk slecht, omdat ik vind dat mensen per persoon beoordeeld moeten worden, en dat de omstandigheden in rekening moeten worden genomen.

dat is toch normaal man, je moet je eigen land/samenleving toch beschermen,

waarom zou dat moeten dan? en waarom zou ik dat hiermee niet doen?

dat ze fijn in hun eigen land gaan lopen rotzooien,

dat valt best mee

waarom moet dat nou weer zo nodig in nederland, dat kunnen ze daar bij hun vast ook doen.....

misschien omdat ze hierheen gehaald zijn, of hier geboren zijn, of omdat ze in hun eigen land niet veilig zijn misschien?

er wordt in venlo iemand doodgeslagen die hun probeert te helpen integreren, dat is toch ook niet gezond, hij wijst hun op de normen en waarden in dit land en word dood geslagen,

nope. die andere lui die doodgemept waren werden doodgemept door autochtonen, dus wat wil je zeggen?

en die ouders praten het dan ook nog helemaal goed voor die jongens,

tja, die mensen horen net dat hun kind iemand vermoord zijn, zijn dus nogal geschokt. Daarnaast word het niet helemaal goedgepraat...

als ik zoiets zou doen dan zouden mijn ouders me toch ech wel een pak slaag geven,

nee dat heeft zin

het is gewoon ziek

tja, ik heb het ook niet zo op geweld.

en het zijn parasieten voor onze samenleving.

en waar baseer je dat op?

hierboven mijn mening
'k hoop niet dat een fb-er het weghaalt want dat zou tochwel zeer zwak zijn, want er is een groot deel van de nederlandse bevolking wat zo denkt en ik vind dat je dat niet kunt weghalen
ach racisme mag niet echt geloof ik
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
nouja, er zijn onder allochtonen wel meer WAO'ers, maar dat komt omdat ze laag opgeleid zijn, hun banen vooral het slachtoffer waren in de jaren tachtig als gevolg van de crisis, slecht nederlands kunnen, enz. Mensen die lange tijd werkeloos zijn krijgen moeilijk een nieuwe baan, jadijadija. Ze zijn dus helemaal niet gekomen om te profiteren. En daarnaast heb je allochtonen die hier helemaal niet naartoe zijn gekomen.
...
EN ze vormen ook nog het grootste deel van de criminaliteit,

lagere opleiding --> minder kans op werk --> meer werkloos --> meer criminaliteit
Je/Zij moet(en) er dus voor zorgen dat allochtonen beter geschoold raken. Bijvoorbeeld door thuis Nederlands te spreken i.p.v. Turks/Arabisch/enz.. Dat zal een heel stuk helpen bij een betere scholing, want als je Nederlands maar slecht spreekt, dan wordt het op school ook moeilijker.
Citaat:
als je mensen puur veroordeeld op hun afkomst ben je inderdaad racistisch, dat lijkt me een redelijk treffende omschrijving van het woord racisme.

Nou, ik vind dat je wel mag kijken wat het verband is tussen bijvoorbeeld criminaliteit en allochtonen. Als jij dat racisme noemt, doe je dat maar lekker, maar ik vind dat die feiten ook bekend mogen worden gemaakt. Er worden ook onderzoeken gemaakt tussen leeftijdsklasse en criminaliteit, of sociale status en criminaliteit. Mag dat dan ook niet meer? Nee, dat lijkt me geen goed idee.
En als dan blijkt dat allochtonen gemiddeld crimineler zijn, dan moet jij dat gewoon accepteren. Wil niet zeggen dat alle allochtonen zo crimineel zijn, maar wel dat het gemiddelde daar hoger ligt. En daar mag je dan wat van zeggen en vervolgens actie ondernemen, om het percentage om laag te halen.
Citaat:
ik vind dat persoonlijk slecht, omdat ik vind dat mensen per persoon beoordeeld moeten worden, en dat de omstandigheden in rekening moeten worden genomen.
ja, dat klopt, je moet individuele mensen niet gelijk crimineel beschouwen, maar het gemiddelde van een bepaalde groep is wel belangrijk.
Trouwes: in een andere topic schreef jij dat rechtse mensen facistischer zijn. Nu doe jij dus precies hetzelfde wat jij anderen verwijt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

lagere opleiding --> minder kans op werk --> meer werkloos --> meer criminaliteit
Je/Zij moet(en) er dus voor zorgen dat allochtonen beter geschoold raken. Bijvoorbeeld door thuis Nederlands te spreken i.p.v. Turks/Arabisch/enz.. Dat zal een heel stuk helpen bij een betere scholing, want als je Nederlands maar slecht spreekt, dan wordt het op school ook moeilijker.


Je kunt niet controleren wat vor taal thuis esprken wordt. Dit zal ook leiden tot groots verzet van Limburgers en Friezen. Ik stel daarom voor dat er betere scholing kmt vor inderen in nederlands

Nou, ik vind dat je wel mag kijken wat het verband is tussen bijvoorbeeld criminaliteit en allochtonen. Als jij dat racisme noemt, doe je dat maar lekker, maar ik vind dat die feiten ook bekend mogen worden gemaakt. Er worden ook onderzoeken gemaakt tussen leeftijdsklasse en criminaliteit, of sociale status en criminaliteit. Mag dat dan ook niet meer? Nee, dat lijkt me geen goed idee.

ik heb in het bovenstaande stukje zelf het verband gelegd tussen allochtonen en crimnaliteit, dus daar ben ik p zich niet tegen. Waar ik wel tegen en is als iemand als superS zegt dat mesnen van allochtonse afkmst anders bestraft meten worden dan autchtonen.

En als dan blijkt dat allochtonen gemiddeld crimineler zijn, dan moet jij dat gewoon accepteren. Wil niet zeggen dat alle allochtonen zo crimineel zijn, maar wel dat het gemiddelde daar hoger ligt. En daar mag je dan wat van zeggen en vervolgens actie ondernemen, om het percentage om laag te halen.
ja, dat klopt, je moet individuele mensen niet gelijk crimineel beschouwen, maar het gemiddelde van een bepaalde groep is wel belangrijk.[/b]

ben ik wel met je eens; het isechter wel belangrjk dat je het hebt over algemeen, gemddeld, enz. Met puur zeggen allochtonenenzijn gemiddeld crimineler schiet je ook weinig op: er zal gekeken moeten worden naar oorzaa, en gezocht moeten worden naar oplossingen

Trouwes: in een andere topic schreef jij dat rechtse mensen facistischer zijn. Nu doe jij dus precies hetzelfde wat jij anderen verwijt.
toen zei ik ook dat ze ver het algemeen fascistischer waren. En dat was een niet totaal gemeende reactie op de post dat lnkse mensen naiever zijn (hoewel er wel een kern van waarhed in schuilt)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 16:54
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ik vind de aktie wel goed op zich, maar nu hoor ik egt van ieeeedereen dat 'wij nederlanders' de marokkanen (en andere allochtonen) afkraken.. okeej er zijn zat mensen die dircrimineren, maar nu wordt er al helemaal naar ons toe gediscrimineerd (vind ik) omdat ze nu zegge dat wij allemaaaal zo zijn. Ik vind het liedje keeei leuk, ga alleen uit naar tenten waar bijna aleen buitenlanders zijn en bijna al men vrienden zijn allochtoon.. dus plz b a little careful with the words u say!
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 23:42
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
mensen worden toch echt beoordeeld afhankelijk van hun afkomst, en daarom is het racisme. Je kunt wel een andere mening toegedaan zijn, maar het is wel zo.
Boelshit, als blijkt dat angolen(willekeurig voorbeeld) veel jatten,moorden en geweldadig zijn, moet je dr niet omheenlullen maar dat toe geven.

discrimineren is dit beweren, zonder harde referentie..

Citaat:
Joostje schreef:

tuurlijk niet, maar dat is nu eenmaal een totaal andere situatie. Als je nu in huis woont met 2 broertjes, en je krijgt er og eentje bij, behandel je die dan hetzelfde?
Goed, je snapt mijn punt niet, marrokanen en andere niet nederlanders wonen hier pas sinds 40 jaar..

waarom is het dan zo vreemd dat wij deze ""gasten" aanspreken op een bewezen veel hogere criminaliteit onder hun bevolkingsgroep.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 23:45
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
digga schreef:
Nou, klootzak, daarmee bedoel ik: mensen worden beoordeeld op grond van hun afkomst. That's it.
neuh, das boelshit..
kijk eens wat verder dan een woordenboekje
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 00:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
Boelshit, als blijkt dat angolen(willekeurig voorbeeld) veel jatten,moorden en geweldadig zijn, moet je dr niet omheenlullen maar dat toe geven.

discrimineren is dit beweren, zonder harde referentie..


nee, discrimineren is zeggen dat angolezen veel jatten. Als je het correct wilt opschrijven zeg je dat gemiddeld meer angolezen jatten dan autochtonen. GEMIDDELD. Anders ga je ervan uit dat alle angolezen jatten

Goed, je snapt mijn punt niet, marrokanen en andere niet nederlanders wonen hier pas sinds 40 jaar..

het zijn wel nederlanders. Zelf woon ik pas 21 jaar in Nederland.

waarom is het dan zo vreemd dat wij deze ""gasten" aanspreken op een bewezen veel hogere criminaliteit onder hun bevolkingsgroep.
Nogmaals. ik zelf al vaak zat gezegd dat de criminaliteitscijfers onder allochtonen hoger zijn dan die onder autochtonen. Je kunt echter niet zeggen dat allochtonen meer jatten, wel dat gemiddeld meer allochtonen jatten.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 21:57
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Nogmaals. ik zelf al vaak zat gezegd dat de criminaliteitscijfers onder allochtonen hoger zijn dan die onder autochtonen. Je kunt echter niet zeggen dat allochtonen meer jatten, wel dat gemiddeld meer allochtonen jatten.
Dat is precies hetzelfde alleen netjes verwoord.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 00:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
Dat is precies hetzelfde alleen netjes verwoord.
Zeggen dat een bovengemiddeld percentage van de criminaliteit gepleegd word door allochtonen is iets totaal anders dan zeggen dat allochtonen crimineler zijn. Dit slaat namelijk op alle allochtonene, en zegt dat ze allemaal crimineler zijn. Ze zijn als groep wel crimineler.
Verde rvind ik het nogal nutteloos om alleen dit op te merken, omdat het gewoon een feit is ( zie bijv. 25 jaar Sociaal Cultureel onderzoek in Nederland, 1998 ofzo). Dit zou namelijk alleen maar aanzetten tot haat en wantrouwen enzo jegens allochtonen. Er zou dus gespeurd moeten worden naar oorzaken en mogelijke oplossingen. Daarom ben ik dus tegen zulke losse uitspraken.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 11:57
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Zeggen dat een bovengemiddeld percentage van de criminaliteit gepleegd word door allochtonen is iets totaal anders dan zeggen dat allochtonen crimineler zijn. Dit slaat namelijk op alle allochtonene, en zegt dat ze allemaal crimineler zijn. Ze zijn als groep wel crimineler.
Verde rvind ik het nogal nutteloos om alleen dit op te merken, omdat het gewoon een feit is ( zie bijv. 25 jaar Sociaal Cultureel onderzoek in Nederland, 1998 ofzo). Dit zou namelijk alleen maar aanzetten tot haat en wantrouwen enzo jegens allochtonen. Er zou dus gespeurd moeten worden naar oorzaken en mogelijke oplossingen. Daarom ben ik dus tegen zulke losse uitspraken.
Nee, een krant vullen met "donker getinte nederlandse man", werkt buitenlanderhaat niet in de hand wou je zeggen ?

ik zeg je op die manier vererger je dat alleen maar.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:42
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Bij een schietpartij in discotheek the matrixx in nijmegen zijn een dode en een zwaar gewonden gevallen. Beide slachtoffers waren portiers.

De dader was eerder door de portiers de disco uitgezet (ivm een ruzie). Hij kwam terug met een vuurwapen om wraak te nemen. Nadat de portiers waren neergeschoten werden zij naar het ziekenhuis gebracht, waar een van hen overleed. Bij de discotheek zijn inmiddels bloemen neergelegd.

De dader is voortvluchtig. De politie heeft een goed signalement van hem. Twee mensen zijn inmiddels aangehouden.

Belachelijk toch? En iedereen vraagt zich tog wel af wat de afkomst van de dader deze keer weer is.....
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders
Verwijderd
442 14-09-2009 07:52
Liefde & Relatie Gabber of marokkaan?
Terreur Teef
9 02-03-2009 19:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ongeregeldheden bij 'Shouf shouf habibi'
Plusmarktboy
178 07-02-2004 21:33
Verhalen & Gedichten Die Arme Marokkanen
klootzak2001
10 06-11-2002 17:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PvdA voorman Rob Oudkerk spreekt van 'kut-Marokkanen'
Vincent Vega
1 19-03-2002 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.