Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 07:28
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Is het waar dat als je 's morgends, nog voor je ontbijt, gaat joggen dat je dan zo goed als direct vet verbrand?

En waar verbrand je vet bij joggen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 07:37
Verwijderd
De meeste mensen zeggen dat het beter is, omdat je dan gelijk aan je reserves begint, omdat je nog niet gegeten hebt. Je zou dus kunnen zeggen dat je idd zo goed als direct vet verbrand.

Waar je het verbrand, dat ligt, denk ik, heel erg aan je bouw...de één die afvalt, valt af vooral in zijn of haar gezicht af, de ander bij zijn of haar buik, enz. Maar je benen ed worden volgens mij sowieso wel strakker, doordat je de spieren daar gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 09:46
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
Je verbrand misschien wel meer vet, maar je gaat wel sporten op een lege maag en dat lijkt me niet echt een lekker gevoel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Volgens mij is het niet gezond, dat is althans wat m'n gymleraar zei. Op die manier vraag je veel van je lichaam terwijl ze niets heeft ('s nachts is alles verteerd ed), daardoor ga je ook eiwitten verbranden of spierweefsel en kun je gaan overgeven...
Door te eten start je juist je stofwisseling weer en geef je je lichaam wat energie om te kunnen presteren.

Maar je wil dit zeker doen om af te vallen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2005 @ 08:37 :
De meeste mensen zeggen dat het beter is, omdat je dan gelijk aan je reserves begint, omdat je nog niet gegeten hebt. Je zou dus kunnen zeggen dat je idd zo goed als direct vet verbrand.

Waar je het verbrand, dat ligt, denk ik, heel erg aan je bouw...de één die afvalt, valt af vooral in zijn of haar gezicht af, de ander bij zijn of haar buik, enz. Maar je benen ed worden volgens mij sowieso wel strakker, doordat je de spieren daar gebruikt.
Meestal val je eerst af op plekken waar je het niet wil en pas als laatste op je buik, heupen en benen. Dus je armen en gezicht ed eerst...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:28
Verwijderd
vet verbrand je uit elke cel evenveel, dus je verbrandt het meest op de plaatsen waar het meeste zit
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2005 @ 12:28 :
vet verbrand je uit elke cel evenveel, dus je verbrandt het meest op de plaatsen waar het meeste zit
Ja, en bij vrouwen betekent dat vaak: de borsten.

Wat meestal niet de bedoeling is.

Daarom vallen mannen ook bijna altijd "goed" af als ze gaan sporten. Op de goeie plaatsen. Bij vrouwen is dat dus vaak niet het geval omdat het vet eerst bij o.a. de borsten eraf gaat.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:35
Mara
Mara is offline
Klopt wel ongeveer ja. Maar je moet 't niet extreem doen. Als jij om 7u opstaat en van half 8 tot 8 uur gaat joggen ok, maar niet als je pas om 11u opstaat dan nog een eeuwigheid gaan joggen en dan pas eten!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2005 @ 12:28 :
vet verbrand je uit elke cel evenveel, dus je verbrandt het meest op de plaatsen waar het meeste zit
Maar toch blijkt altijd maar weer dat vrouwen eerst op armen en andere 'gemakkelijke' plekken dunner worden en dan pas gaan afvallen bij de buik, heupen en benen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:38
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
ik wil ook graag elke middag ff joggen maar ik vind ut alleen sow saai als je vriendin bijv niej meedoet en ik schaam me dan zo erg maar ik wil graag afvalluh om te joggen wat kan ik doen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
samiej schreef op 01-02-2005 @ 18:38 :
ik wil ook graag elke middag ff joggen maar ik vind ut alleen sow saai als je vriendin bijv niej meedoet en ik schaam me dan zo erg maar ik wil graag afvalluh om te joggen wat kan ik doen?
Het is wel wenselijk dat je wat normaler gaat typen. Zonder al die overbodige 'w', 'j' of 'uh'.

Als je je schaamt zou je naar de sportschool kunnen gaan. Daar zijn ze wel gewend aan joggende mensen
Maar sowieso: waarom zou je je schamen voor het feit dat je sport? het is juist goed voor je. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is eerst een stukje fietsen naar een plek waar wat minder huizen staan. Dat deed m'n broer altijd en vervolgens ging hij daar hardlopen.
En als je het saai vindt zou je jezelf misschien een doel kunnen stellen. Daarnaast kun je ook muziek opzetten of van te voren iets bedenken (zoals iets waar je mee zit) wat je in dat half uurtje (?) wilt gaan verhelderen voor jezelf.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:36
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
als je sochtends al gaat hardlopen of joggen, dan verbrand je de rest vna de dag sneller vet ed..
weetniet of dat echt zo is..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:39
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Direct 's morgens vroeg zonder ontbijt verbrand je zeker veel meer, dit omdat je verbranding nog niet op gang is(er zijn ook al zat studies over geweest). Alleen als je veel spieren hebt kan je sneller spieren gaan verbranden. Het is zo dat als je 's ochtends vroeg begint met hardlopen je vrijwel gelijk vet verbrand terwijl als je het overdag doet de eerste 20 min. glycogeen verbrand (zegmaar de koolhydraten die je hebt gegeten) en dan pas vet.
Ik heb ook zat keren 's ochtends voor mijn ontbijt 40 min cardio gedaan, het begin is kut maar na 10 min gaat het wel.
Ik zou het zeker aanraden, ik was binnen no time zo ripped als wat.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
het voelt bij mij trouwnes niet slecht ofzo hoor
afvallen doe ik er alleen niet van geloof ik
veel te stabiel gewicht
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:18
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 02-02-2005 @ 19:09 :
het voelt bij mij trouwnes niet slecht ofzo hoor
afvallen doe ik er alleen niet van geloof ik
veel te stabiel gewicht
Als je wilt afvallen en het lukt niet kan het natuurlijk ook aan je voeding liggen




Of je wilt niet afvallen dat kan ook natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:41
lava
lava is offline
ik heb ook een tijdje 'sochtends gejoggd maar ik werd er echt heel misselijk van als ik niks at...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:42
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
k heb t nooit geprobeerd, maar joggen op een lege maag lijkt me niet erg gezond...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:19
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
ik heb er gewoon de moed niet voor... Mijn bed is 's morgens echt wel te warm om buiten in de vrieskou te gaan rennen.

However... 'k zou het beter gaan doen
@ts, kom je hierlangs, dan doe ik mee?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:24
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
ik zou denk ik flauw vallen als ik dat zou doen, maar als je daarna gaat eten maakt t voor het totaal aan calorieen en calorieverbranding toch helemaal niet uit?!

dankt balance
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:28
meisje
meisje is offline
Afvallen heb je niet zoveel aan. Je moet zorgen dat je goed eet, zodat je niet veel afvalt maar wel strakker wordt. Daar ben je uiteindelijk blijer mee, omdat je idd zoals Grl zei je eerst bij je borsten afvalt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:34
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 07-02-2005 @ 21:24 :
als je daarna gaat eten maakt t voor het totaal aan calorieen en calorieverbranding toch helemaal niet uit?!
Jawel, domme espirit trut, dat is allang bewezen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 20:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 07-02-2005 @ 21:24 :
ik zou denk ik flauw vallen als ik dat zou doen, maar als je daarna gaat eten maakt t voor het totaal aan calorieen en calorieverbranding toch helemaal niet uit?!

dankt balance
Nee, want je uiteindelijk verbranding is hoger dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:03
saturday
saturday is offline
Sporten op een lege maag werkt wel effectiever.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 06:59
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik zou wel ff eten van tevoren.. Ik heb dat ook één keer gedaan, en dat heb k geweten..
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid help ik gebruik laxeermiddel!
stiekememeisju
44 18-08-2009 19:17
Lifestyle Vertel over vandaag!
JanDeVries
499 22-06-2008 20:54
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheidstopic #42
blurred
500 05-04-2005 21:20
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37
Mara
500 11-03-2005 16:18
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 25!
Miracle
489 28-09-2004 17:14
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic # 19
Miracle
488 14-03-2004 15:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.