Oud 28-05-2005, 12:13
Struiks
Struiks is offline
Beste mensen,

Ik zit een beetje op het randje bij Natuurkunde12 en ik vraag me een paar dingen af wat betreft het antwoordenmodel.
Ik weet niet of ik sommige dingen goed zou kunnen hebben, omdat het niet duidelijk is voor mij hoe je het correctievoorschrift moet gebruiken (of eigenlijk: hoe de leraar dat zou doen).

Ik wil een voorbeeld geven:

Een vraag was:
Leg uit dat zweten ervoor zorgt dat de huid niet te warm wordt.

Mijn antwoord (en het gaat nu even niet over hoe dom dat antwoord zou zijn) was ongeveer:
Bij zweten ontstaan er waterdruppeltjes op je huid, waardoor er warmte van de huid afgevoerd wordt. (en nog iets, maar inhoudelijk niet echt relevant).

Het correctiemodel zegt:
- inzicht dat zweet verdampt 1punt
- inzicht dat hiervoor warmte nodig is 1punt
- inzicht dat deze warmte aan de huid wordt onttrokken 1 punt

Ik heb nergens staan dat zweet verdampt. Ik denk nu zelf dat ik 0 punten voor mijn antwoord krijg, maar op zich heb ik het 3e punt wel goed. Hoewel ze het over DEZE warmte hebben, en niet gewoon warmte.

Wie kan mij helpen?

groet,
Struiks
Advertentie
Oud 28-05-2005, 12:21
Spazz
Spazz is offline
Citaat:
Struiks schreef op 28-05-2005 @ 12:13 :


Ik heb nergens staan dat zweet verdampt.

Over logisch gesproken?
__________________
Incognito
Oud 28-05-2005, 12:22
Struiks
Struiks is offline
Als je niets nuttigs hebt te vertellen, reageer dan niet AUB.

De vraag is gewoon, ongeacht de inhoud, hoe na te kijken. Als je punt 1 niet hebt, kun je dan die andere punten nog wel krijgen?
Oud 28-05-2005, 12:23
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Volgens mij kan je ook een punt apart krijgen, maar alleen als je alle drie de punten vermeld, krijg je 3 punten.
Oud 28-05-2005, 12:47
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Ik denk niet dat je hiervoor punten krijgt, aangezien het echt gaat om de warmte die onttrokken wordt doordat het zweet verdampt. Jij hebt dan wel dat er warmte wordt afgevoerd, maar dat kunnen ze opvatten als 'naar het antwoord toe werken'

Nou ja je krijgt voor de meest onzinnig dingen punten tegenwoordig, dus heel misschien zou je nog 1 puntje hebben. Maar ik zou het fout rekenen, het spijt me, zo ben ik
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 28-05-2005, 13:36
Struiks
Struiks is offline
Maarja, dat is 1 element uit het antwoord.
Dan zou je dus of 0 of 3 punten krijgen
Oud 28-05-2005, 13:43
sdekivit
sdekivit is offline
het is echt fout hoor. Maar ik moet zeggen dat de mensen van biologie bij deze vraag in het voordeel waren. Zweet zorgt inderdaad voor afkoeling vd huid, en dat komt omdat dat zweet verdampt. De warmte van de huid wordt onttrokken aan het lichaam waardoor het zweet verdampt en dat zorgt voor het afkoelen van de huid.
Oud 28-05-2005, 13:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Dit kan prima in het natuurkunde12 topic hoor.
__________________
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.