Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 14:36
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Snijer schreef op 07-09-2005 @ 14:40 :
Ik vind Coldplay toch wel een unieke sound hebben hoor. Noem eens 5 bands dan die er veel op lijken? Ik zou het niet kunnen, en nee, niet bands zoals Keane noemen want die kwamen pas nadat Coldplay zijn eigen sound had gevonden.

Maar los daarvan, ik vind ze wel leuk, maar niks bijzonders. Ik kan er wel naar luisteren.
travis
saybia
radiohead
kashmir
train
en, oh ironie, U2

voor de fans:
coldplay recycleert!
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 14:45
Verwijderd
Citaat:
sukKelgirl12 schreef op 07-09-2005 @ 15:11 :
Hoi ik ben revan, mijn hobby is muziek maar ik heb er de ballen verstand van.


Oh, dus jij kunt mijn redevoering alleen weerleggen door me persoonlijk aan te vallen...
Misschien heb ik geen verstand van muziek, (daarom ben ik het maar gaan studeren) jij hebt blijkbaar geen verstand whatsoever.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Revan schreef op 07-09-2005 @ 15:45 :


Oh, dus jij kunt mijn redevoering alleen weerleggen door me persoonlijk aan te vallen...
Misschien heb ik geen verstand van muziek, (daarom ben ik het maar gaan studeren) jij hebt blijkbaar geen verstand whatsoever.
aha muziek studeren , sorry nee idd je hebt volledig gelijk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:17
merels
Avatar van merels
merels is offline
Ik vind parachutes erg mooi, en a rush of blood to the head ook maar iets minder. X&Y vind ik minder.
oh en ik vind de stem van chris martin juist erg goed luisterbaar.
dat overgehypte vind ik verder niet zo belangrijk.
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 07-09-2005 @ 13:40 :
X&Y heb ik dan ook nog niet geluisterd, een cd die op elke verdieping van de bijenkorf te koop is trek ik niet
Beetje Offtopic, maar dat is zó'n onzin! Als iemand anders iets leuk vindt, vind jij het dus per defenitie al niet meer leuk? Jij leest dus geen boeken? Luistert geen muziek? Draagt geen kleren? Allemaal dingen die een ander/veel andere mensen ook leuk vinden..
Petje af!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Sigúr schreef op 07-09-2005 @ 16:34 :
aha muziek studeren , sorry nee idd je hebt volledig gelijk
Oh, nee joh. We hebben het hier over smaak, dus in feite heeft iedereen gelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:37
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
coldplay is een aardige band maar x&y zuigt
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 17:44
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Mala schreef op 07-09-2005 @ 17:45 :
Beetje Offtopic, maar dat is zó'n onzin! Als iemand anders iets leuk vindt, vind jij het dus per defenitie al niet meer leuk? Jij leest dus geen boeken? Luistert geen muziek? Draagt geen kleren? Allemaal dingen die een ander/veel andere mensen ook leuk vinden..
Petje af!
Die dingen hebben best wel een invloed. De omstandigheden waarin je naar muziek luistert, zijn immers heel belangrijk.
Mainstream muziek die ook mainstream gepromoot wordt, heeft voor mij ook heel wat minder dan die ene plaat die je 'zelf' en 'per toeval' hebt ontdekt.
Van zowat alle muziek die ik koop, wil ik tenminste het idee hebben dat het uit het hart van de muzikant komt, en niet dat het een project is van een boekhouder, een paar marketingbosys en te veel marktonderzoek. Het gaat hier vooral om het idee. En muziek die ikzelf koester, wil ik in de boze buitenwereld liefst ook op zogenaamde leuke plekken tegenkomen.

Grote stadionoptredens vind ik geen leuke plekken, dus ga ik er niet graag heen, ook al gaat het soms om bands die ik toch leuk vind. cd's die ik per honderd zie liggen in veel te dure keten-platenwinkels verliezen heel veel van hun exclusief karakter, dus die zal ik al heel gemakkelijk links laten liggen.

En af en toe zijn er ook uitzonderingen. Bands die ik - ondanks dat ik er nooit iets over hoor, of die ik hier nergens tegenkom - bewust links laat liggen, omdat het hele plaatje niet klopt. En soms luister ik ook naar bands die kwa productie meer met cornflakes dan met muziek te maken hebben. Die "per definitie" van je raakt dus kant noch wal.

Coldplay vind ik als band niet veel meer dan het beste van radiohead, U2 en Jeff Buckley maar op hun eerste 2 albums staan echt wel enkele straffe pareltjes. Met yellow, don't panic of politik mag je me bijvoorbeeld op elk moment van de dag/nacht wakker maken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 22:53
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
botulism schreef op 07-09-2005 @ 15:36 :

voor de fans:
coldplay recycleert!
je hoort trouwens ook helemaal niet dat ze met die pitch hebben geklooid
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 23:07
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Mala schreef op 07-09-2005 @ 17:45 :
Beetje Offtopic, maar dat is zó'n onzin! Als iemand anders iets leuk vindt, vind jij het dus per defenitie al niet meer leuk? Jij leest dus geen boeken? Luistert geen muziek? Draagt geen kleren? Allemaal dingen die een ander/veel andere mensen ook leuk vinden..
Petje af!
wat een onzin zeg, ik vind het geen probleem als ik iets luister dat door veel andere geluisterd wordt. ik luister nu naar snoop dogg, dat zegt genoeg lijkt me. maar als iets zo extreem gehyped wordt terwijl het echt niet zó geniaal is, dan heb ik geen zin meer om het nog te luisteren. dus overdrijf de volgende keer niet zo.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 13:43
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
coldplay is wel geinig, maar U2 is beter
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 13:51
LiqqY
LiqqY is offline
Niet verwacht dat dit z'n afzeik topic zou worden.
Ik keur sommige dingen die hun doen niet goed, maar ik vind ze toch nog een van de betere bands ter wereld.

En de muziek is gevoelig, iemand die hier met zijn gevoelens weet omtegaan of moet alles in agressie worden omgezet?

Denk nu niet dat ik een mietje ben of iets dergelijks. Ik luister even graag naar andere soorten muziek met uitzondering van hersenloze heavy metal(Ja ik heb geluisterd, en de lyrics gelezen want verstaan kun je ze toch niet.)

Ik denk ook niet dat jullie naar klassiekere componisten luisteren?

Beetje jammer dat jullie zo over Coldplay denken, maarja dat is jullie mening.
__________________
Descartes' "I think therefore I am"
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:01
Dato_16
Dato_16 is offline
Citaat:
botulism schreef op 07-09-2005 @ 15:36 :


voor de fans:
coldplay recycleert!
haha,coldreplay slaat natuurlijk nergens op maar goed..
ik vind Coldplay een vette band ze hebben een eigen sound..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:06
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 08-09-2005 @ 14:51 :
Niet verwacht dat dit z'n afzeik topic zou worden.
Ik keur sommige dingen die hun doen niet goed, maar ik vind ze toch nog een van de betere bands ter wereld.

En de muziek is gevoelig, iemand die hier met zijn gevoelens weet omtegaan of moet alles in agressie worden omgezet?

Denk nu niet dat ik een mietje ben of iets dergelijks. Ik luister even graag naar andere soorten muziek met uitzondering van hersenloze heavy metal(Ja ik heb geluisterd, en de lyrics gelezen want verstaan kun je ze toch niet.)

Ik denk ook niet dat jullie naar klassiekere componisten luisteren?

Beetje jammer dat jullie zo over Coldplay denken, maarja dat is jullie mening.
gay
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:12
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-09-2005 @ 15:06 :
gay
Jep, en ik houd van jouw

Offtopic: Wel raar dat je zo 'n statement kunt maken doormiddel van mijn muziek keuze
__________________
Descartes' "I think therefore I am"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 00:19
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Revan schreef op 07-09-2005 @ 14:51 :
Keane heeft geen Coldplay sound. Keane is best kut, maar Coldplay slaat echt alles. Hoe kun je in vredesnaam naar die stem van die Chris Martin luisteren? Onbegrijpelijk, als ze mij in mn ballen trappen zing ik nog niet zo.
Verder is X & Y even kut als A Rush of Blood to The Head en Parachutes, het is zo cliche om te zeggen dat de oudere cds wel mooi zijn. Dat duid meer op een aversie tegen commercie dan een objectieve mening over de muziek.

Heel misschien was Coldplay met een andere zanger beter geweest.



En bovendien, bij Keane valt nog wat te lachen om die idioot van een toetsenist... Wat een aansteller die gozer.
ik vind het gay'er dat je weet hoe je zingt als er in je ballen getrapt wordt. duidt is met dt trouwens. en over Coldplay praat ik niet.
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 06:26
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 08-09-2005 @ 14:51 :
Niet verwacht dat dit z'n afzeik topic zou worden.
Ik keur sommige dingen die hun doen niet goed, maar ik vind ze toch nog een van de betere bands ter wereld.

En de muziek is gevoelig, iemand die hier met zijn gevoelens weet omtegaan of moet alles in agressie worden omgezet?

Denk nu niet dat ik een mietje ben of iets dergelijks. Ik luister even graag naar andere soorten muziek met uitzondering van hersenloze heavy metal(Ja ik heb geluisterd, en de lyrics gelezen want verstaan kun je ze toch niet.)

Ik denk ook niet dat jullie naar klassiekere componisten luisteren?

Beetje jammer dat jullie zo over Coldplay denken, maarja dat is jullie mening.
blablablabla
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 07:35
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Ik vind Coldplay een leuke band, ze maken mooie liedjes waar ik best een tijdje naar kan luisteren. Ik krijg er alleen geen kippevel van en het is al helemaal niet 'de nieuwe U2'

of zijn er mensen die dat wel vinden? Leg mij dan even uit waarom!
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 07:39
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 08-09-2005 @ 14:51 :
tekst.

Denk nu niet dat ik een mietje ben of iets dergelijks. Ik luister even graag naar andere soorten muziek met uitzondering van hersenloze heavy metal(Ja ik heb geluisterd, en de lyrics gelezen want verstaan kun je ze toch niet.)

Ik denk ook niet dat jullie naar klassiekere componisten luisteren?

Beetje jammer dat jullie zo over Coldplay denken, maarja dat is jullie mening.
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 09:31
Verwijderd
ooit aardig, na X&Y zaaddodend
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:20
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Het is tegenwoordig cool om te zeggen dat Coldplay muziek is voor mietjes.

Maar goed, ik mag er graag naar luisteren. Ok ze maken 'simpele' muziek enzo, maar wie zegt dat het dertien in een dozijn-muziek is, die loopt mee met de meute. Waarom zijn ze dan zoveel populairder? Ik ken weinig bands die zulke zuivere, meeslepende melodieën kunnen produceren. Muziek maken zoals Coldplay dat doet is echt niet zo simpel als het lijkt...

Wie trouwens goed luistert naar "speed of sound" kan niet anders dan besluiten dat hun muziek complexer is geworden. Om nog maar van "White shadows" te zwijgen...

Daarbij, waarom moet muziek zonodig complex zijn? Iets simpel houden is meestal nog zoveel genialer, Johan Cruijf zei het al...

Ik ga ze met plezier bekijken, eind oktober in Antwerpen.
Al blijft "parachutes" idd hun beste album.

Sommigen kunnen niet begrijpen hoe je kan luisteren naar Chris Martin die zingt, wel ik kan niet begrijpen hoe iemand na de eerste 10 seconden van 'Trouble' niet wordt gegrepen door de simpele, maar daarom niet minder geniale piano.

Coldplay is niet de beste band van de wereld, maar ze kennen maar al te goed hun vak.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:29
Verwijderd
dEUS, dat is pas muziek voor mietjes
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 07-09-2005 @ 15:36 :

coldplay recycleert!
haha
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:53
Verwijderd
Beter luister je athlete, the editors of desnoods maximo park.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 15:49
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
clubje schreef op 09-09-2005 @ 15:20 :
Het is tegenwoordig cool om te zeggen dat Coldplay muziek is voor mietjes.

Maar goed, ik mag er graag naar luisteren. Ok ze maken 'simpele' muziek enzo, maar wie zegt dat het dertien in een dozijn-muziek is, die loopt mee met de meute. Waarom zijn ze dan zoveel populairder? Ik ken weinig bands die zulke zuivere, meeslepende melodieën kunnen produceren. Muziek maken zoals Coldplay dat doet is echt niet zo simpel als het lijkt...

Wie trouwens goed luistert naar "speed of sound" kan niet anders dan besluiten dat hun muziek complexer is geworden. Om nog maar van "White shadows" te zwijgen...

Daarbij, waarom moet muziek zonodig complex zijn? Iets simpel houden is meestal nog zoveel genialer, Johan Cruijf zei het al...

Ik ga ze met plezier bekijken, eind oktober in Antwerpen.
Al blijft "parachutes" idd hun beste album.

Sommigen kunnen niet begrijpen hoe je kan luisteren naar Chris Martin die zingt, wel ik kan niet begrijpen hoe iemand na de eerste 10 seconden van 'Trouble' niet wordt gegrepen door de simpele, maar daarom niet minder geniale piano.

Coldplay is niet de beste band van de wereld, maar ze kennen maar al te goed hun vak.
Zo denk ik er ook over.
En de rest die daar anders over denkt, daar trek ik mij niks vanaan
Offtopic: Zijn er nog kaarten tekoop?
__________________
Descartes' "I think therefore I am"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:03
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
clubje schreef op 09-09-2005 @ 15:20 :
Ik ken weinig bands die zulke zuivere, meeslepende melodieën kunnen produceren. Muziek maken zoals Coldplay dat doet is echt niet zo simpel als het lijkt...
ik vind in min of meer dezelfde categorie travis en vooral elbow stukken beter dan coldplay.

Citaat:
clubje schreef op 09-09-2005 @ 15:20 :
Waarom zijn ze dan zoveel populairder?
Marketing. Simpel.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:08
Meind
Meind is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 08-09-2005 @ 14:43 :
coldplay is wel geinig, maar U2 is beter
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:09
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
botulism schreef op 09-09-2005 @ 17:03 :

Marketing. Simpel.
heeft er idd wel mee te maken. maar wat ik niet zo snap is dat er zoveel marketing voor gemaakt is en niet voor vergelijkbare gaye bandjes
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:18
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-09-2005 @ 17:09 :
heeft er idd wel mee te maken. maar wat ik niet zo snap is dat er zoveel marketing voor gemaakt is en niet voor vergelijkbare gaye bandjes
ja de platenmaatschappij zal er meer toekomst in gezien hebben. Natuurlijk voor een deel terecht, maar er zijn zoveel andere vergelijkbare bands die met dezelfde marketing wereldfaam hadden kunnen behalen.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:20
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
botulism schreef op 09-09-2005 @ 17:18 :
ja de platenmaatschappij zal er meer toekomst in gezien hebben. Natuurlijk voor een deel terecht, maar er zijn zoveel andere vergelijkbare bands die met dezelfde marketing wereldfaam hadden kunnen behalen.
met die marketing kan elke idioot wereldfaam behalen. daarom zijn er denk ik ook zoveel beroemde idioten.

maargoed, ik vind het gewoon raar dat ze daar wel toekomst in zagen en in travis ofzo kennelijk minder.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:22
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-09-2005 @ 17:20 :
met die marketing kan elke idioot wereldfaam behalen. daarom zijn er denk ik ook zoveel beroemde idioten.

maargoed, ik vind het gewoon raar dat ze daar wel toekomst in zagen en in travis ofzo kennelijk minder.
daar sluit ik me bij aan
maar ik vermoed dat travis gewoon lagere verkoopcijfers had, want ten tijde van de eerste cd's van coldplay en travis hadden beide bands een vergeleikbare marketing en naamsbekendheid
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:54
Adagio
Avatar van Adagio
Adagio is offline
Oude album was leuk ( en nee ik wil me niet afzetten tegen de commercie ofzo? ) maar ik luister nog 10x het nieuwe coldplay album achter elkaar dan 1 keer een U2 album ( de nieuwe albums dan ) echt wat is dat verschrikkelijke muziek tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:00
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 08-09-2005 @ 14:51 :
Niet verwacht dat dit z'n afzeik topic zou worden.
Ik keur sommige dingen die hun doen niet goed, maar ik vind ze toch nog een van de betere bands ter wereld.

En de muziek is gevoelig, iemand die hier met zijn gevoelens weet omtegaan of moet alles in agressie worden omgezet?

Denk nu niet dat ik een mietje ben of iets dergelijks. Ik luister even graag naar andere soorten muziek met uitzondering van hersenloze heavy metal(Ja ik heb geluisterd, en de lyrics gelezen want verstaan kun je ze toch niet.)

Ik denk ook niet dat jullie naar klassiekere componisten luisteren?

Beetje jammer dat jullie zo over Coldplay denken, maarja dat is jullie mening.
Sorry maar wat ben jij een loser. Ik luister Metal en ik luister ook voor de afwisseling Coldplay. Metal luister ik meer omdat het minder snel verveeld. Coldplay luister ik om eventjes tot rust te komen. Coldplay heeft veel gave nummers (vind ik) maar er zijn zeker veel meer Metal bands die gevoelerigere teksten en nummers hebben. Hardere muziek (gitaren met disstortion en een aardig ritme) staat niet garant voor agressief. Integendeel, het is niet de eerste keer dat iemand beweert dat Metalfans vaak de meest aardige/sociale personen zijn die je kan treffen. De agressieve lui luisteren meestal naar Discospul en Hiphop. Natuurlijk zijn er Metalbands die onverstaanbare teksten hebben omdat ze zo diep grunten, net zoals Chris Martin die zo hoog zingt. Ik durf zelfs te beweren dat grunten moeilijker is dan zingen zoals hij zingt.
En over dat klassieke muziek, nee dat luister ik niet. Maar klassieke muziek is bij veel Metalbands een grote invloed, er zijn er zat die goed naar de technieken daarvan kijken (luisteren ook), inspiratie opdoen en dat gebruiken in de muziek die zij maken.
Inderdaad je bent een mietje.
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:03
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
clubje schreef op 09-09-2005 @ 15:20 :
Het is tegenwoordig cool om te zeggen dat Coldplay muziek is voor mietjes.

Maar goed, ik mag er graag naar luisteren. Ok ze maken 'simpele' muziek enzo, maar wie zegt dat het dertien in een dozijn-muziek is, die loopt mee met de meute. Waarom zijn ze dan zoveel populairder? Ik ken weinig bands die zulke zuivere, meeslepende melodieën kunnen produceren. Muziek maken zoals Coldplay dat doet is echt niet zo simpel als het lijkt...

Blablabla en nog veel meer tegenspraken
Hmmm....
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 17:13
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 08-09-2005 @ 14:51 :
Niet verwacht dat dit z'n afzeik topic zou worden.
Ik keur sommige dingen die hun doen niet goed, maar ik vind ze toch nog een van de betere bands ter wereld.

En de muziek is gevoelig, iemand die hier met zijn gevoelens weet omtegaan of moet alles in agressie worden omgezet?

Denk nu niet dat ik een mietje ben of iets dergelijks. Ik luister even graag naar andere soorten muziek met uitzondering van hersenloze heavy metal(Ja ik heb geluisterd, en de lyrics gelezen want verstaan kun je ze toch niet.)

Ik denk ook niet dat jullie naar klassiekere componisten luisteren?

Beetje jammer dat jullie zo over Coldplay denken, maarja dat is jullie mening.
Je vindt jezelf blijkbaar nogal interessant en superieur met je muzieksmaak en je quote van Descartes. Jammer dat je van beide (en bovendien spelling) weinig snapt. Misschien moet je de quote nog eens lezen en je dan hard gaan schamen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:19
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 09-09-2005 @ 18:03 :
Hmmm....
Hij of zij bedoelt gewoon dat het enorm moeilijk is om muziek te maken die simpel klinkt, fris in het gehoor ligt, en toch een beetje een eigen geluid vertegenwoordigt.

Dat lijkt me ook zo, en heeft volgens mij minder met creativiteit dan met vakmanschap te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:29
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 08-09-2005 @ 14:51 :
Niet verwacht dat dit z'n afzeik topic zou worden.
Ik keur sommige dingen die hun doen niet goed, maar ik vind ze toch nog een van de betere bands ter wereld.

En de muziek is gevoelig, iemand die hier met zijn gevoelens weet omtegaan of moet alles in agressie worden omgezet?

Denk nu niet dat ik een mietje ben of iets dergelijks. Ik luister even graag naar andere soorten muziek met uitzondering van hersenloze heavy metal(Ja ik heb geluisterd, en de lyrics gelezen want verstaan kun je ze toch niet.)

Ik denk ook niet dat jullie naar klassiekere componisten luisteren?

Beetje jammer dat jullie zo over Coldplay denken, maarja dat is jullie mening.
Niet alles is zo zwart-wit, meid.


(ik ga er niet eens aan beginnen om alles wat je zegt te ontwrichten)
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 18:30
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
cut_off schreef op 09-09-2005 @ 15:53 :
Beter luister je athlete
Pff, die vind ik af en toe echt een te hoog Oasis-gehalte hebben.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 19:22
Boas
Avatar van Boas
Boas is offline
www.everythingsoundslikecoldplaynow.com

Ikzelf heb ook wel even genoeg van Coldplay. Na het luisteren van X&Y werd het mij allemaal wat teveel. Hoewel ik "Parachutes" en "A Rush.. " nog steeds wel ok vind.
__________________
goddamn, you play some mean banjo!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:28
Fat_Bastard
Avatar van Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 06-09-2005 @ 14:50 :
Het verbaast mij dat het eenigste centrale topic over Coldplay een concert topic is. Niet dat dit minder is

Maar een band met een kaliber als deze, moet toch echt zijn eigen plaatsje krijgen

Ze maken pure en mooie muziek, de teksten zijn goed en gevoelig.
De harmonie klopt het ritme de optredens ze zijn gewoon mega goed, en je kan je er zo goed bij ontspannen i.t.t hardcore/metal (is mijn mening)

Naja, my 2 cents

Barst lost en laat jouw mening horen over een van de beste bands ter wereld
Hij zei toch niet "Naja, my 2 cents "??
__________________
I left my cock in the yard so the kids can play with it.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:01
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Citaat:
Fake schreef op 09-09-2005 @ 15:29 :
dEUS, dat is pas muziek voor mietjes
Volgens mij kun jij - naast de singles - geen enkel liedje van dEUS opnoemen.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 21:24
Verwijderd
fijne kantjes, alleen de laatste cd vind ik wel minder.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 09-09-2005 @ 19:30 :
Pff, die vind ik af en toe echt een te hoog Oasis-gehalte hebben.
Nee man. Athlete gaat veel meer buiten het britpop boekje.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:20
LiqqY
LiqqY is offline
Ik was mischien iets te overhaastig met conclusies trekken
Natuurlijk kan ik niet alle schapen over één dam sturen, en er zijn in elke muziek soort wel goede nummers en slechte.

Maar, als jullie dan gaan zeggen dat ik mij dan verheven zou moeten voelen boven jullie gaat dat me toch te ver.
Mischien door mijn ongelukkige woordspeling is het verkeerd opgevat.
Ik laat iedereen in zijn waarde, maar sommige reacties vind ik gewoon zinloos. En enkele vrienden van mij zijn ook metal/gothic fans en zijn zeker niet onaardig. Maar ik heb nergens gezegd dat ze asociaal waren, ik heb alleen gezegd dat ik aan metal niks aanvind omdat het zogenaamde "grunten" mij niet ligt. En dan heb ik het over bands zoals Slipknot enzo, die ik dus niet versta omdat ik alleen maar geschreeuw hoor.

Mijn muzieksmaak is breed, en ik ken zat stromingen van klassiek tot de beatles tot metallica.

LiqqY
__________________
Descartes' "I think therefore I am"

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:38
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 09-09-2005 @ 23:20 :
Ik was mischien iets te overhaastig met conclusies trekken
Natuurlijk kan ik niet alle schapen over één dam sturen, en er zijn in elke muziek soort wel goede nummers en slechte.

Maar, als jullie dan gaan zeggen dat ik mij dan verheven zou moeten voelen boven jullie gaat dat me toch te ver.
Mischien door mijn ongelukkige woordspeling is het verkeerd opgevat.
Ik laat iedereen in zijn waarde, maar sommige reacties vind ik gewoon zinloos. En enkele vrienden van mij zijn ook metal/gothic fans en zijn zeker niet onaardig. Maar ik heb nergens gezegd dat ze asociaal waren, ik heb alleen gezegd dat ik aan metal niks aanvind omdat het zogenaamde "grunten" mij niet ligt. En dan heb ik het over bands zoals Slipknot enzo, die ik dus niet versta omdat ik alleen maar geschreeuw hoor.

Mijn muzieksmaak is breed, en ik ken zat bands van klassiek tot de beatles tot metallica.

LiqqY
Slipknot ok, hahaha jeugdsentiment.
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:42
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 09-09-2005 @ 23:38 :
Slipknot ok, hahaha jeugdsentiment.
Mjah, dat is toch een van de eerste bands die degene met die muziek smaak tegen komt, ofniet?

__________________
Descartes' "I think therefore I am"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:44
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 09-09-2005 @ 23:42 :
Mjah, dat is toch een van de eerste bands die degene met die muziek smaak tegen komt, ofniet?

Nouja, ik begon met de echte Metal. Kwam in een Nu-metal wereldje. En nu luister ik vanalles. Slipknot hoeft niet per definitie 1 van de eerste bands te zijn. Ik geef toe dat de CD Slipknot - Slipknot nog steeds erg gaaf vind (behalve enkele slome nummers). De rest doet me niks meer. Overigens kon ik veel stukken van de tekst wel verstaan . Misschien een soort van gewenning.
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 00:56
enema abortion
Avatar van enema abortion
enema abortion is offline
Ik ben in het bezit van diepgewortelde gevoelens van haat jegens Coldplay. Lotgenoten?
__________________
Born to Lose schreef: 'Maar goed helaas kunnen we niet allemaal zo geweldig zijn als kudel... wat zou het leven dan toch mooi zijn.'
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 09:45
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 10-09-2005 @ 01:56 :
Ik ben in het bezit van diepgewortelde gevoelens van haat jegens Coldplay. Lotgenoten?
hebben ze je persoonlijk aangevallen? de bakje patat omgegooid? Doen ze bij mij nou ook altijd. O nee wacht, muziek die ik niet leuk vind luister ik gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 10:08
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Sokkendrager schreef op 10-09-2005 @ 10:45 :
hebben ze je persoonlijk aangevallen? de bakje patat omgegooid? Doen ze bij mij nou ook altijd. O nee wacht, muziek die ik niet leuk vind luister ik gewoon niet.

Ik gooi die bakje patat om! jeweet!
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Coldplay 7 Juli Gelredome
Paniccore
210 13-07-2005 16:00
Muziek Crazy Frog declasseert Coldplay
Love_Fulfilled
62 11-06-2005 16:15
Muziek chris martin (zanger coldplay) agressie op auto geuit??
Just-Rian
55 10-08-2003 13:30
Muziek Live + Coldplay in Goffertpark
IEMOW-KOR
105 01-04-2003 20:46
Muziek Radiohead en Coldplay op werchter '03!
my iron lung
37 23-02-2003 00:43
Muziek Coldplay
Barbabarbara
57 07-07-2002 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.