Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2005, 10:24
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Even een vraag of de ov-kaart.

Hoe zit met de geldigheid van je ov-kaart in lijnen (van HERMES) die tussen een Nederlandse en een Duitse plaats rijden?

Als ik in Duitsland in stap in de bus naar Maastricht, geldt mijn ov dan gewoon?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2005, 12:50
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Volgens mij niet. Ik denk dat dat hetzelfde is als met de treinen (tot de grens voor niets en daarna een kaartje kopen)
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 15:57
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
De Nijmeegse busonderneming NOVIO rijdt een internationale bus naar Kranenburg, net over de grens. Op www.novio.nl staat dit:

Vanaf 8 augustus rijdt Novio met lijn 57 naar Kranenburg.

U kunt met de ‘Nederlandse’ strippenkaart met lijn 57 en 58 in Duitsland reizen.

Inwoners van Kranenburg en Wyler (Dld.) kunnen bij de chauffeur een 3 euro KAN-kaartje kopen om goedkoop naar de binnenstad van Nijmegen te reizen.



Wilt u de actuele vertrek – en aankomsttijden van lijn 57 weten? Surf dan op deze site naar Reisinformatie en u kunt de dienstregelingtabellen en uw persoonlijke haltevertrekstaat downloaden en uitprinten.

Dus misschien verschilt dat per vervoerder?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:26
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Verschilt per vervoermaatschappij.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 21:37
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Sterker nog: het verschilt per buslijn.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 21:40
PV
PV is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 20-12-2005 @ 22:37 :
Sterker nog: het verschilt per buslijn.
Mja idd. Bij Connexxion heb je voor zover ik weet 1 lijn waarbij je idd vanaf de grens moet gaan betalen, en 1 lijn waarbij je heel je kaartje moet betalen als het eindpunt in het buitenland ligt. Kan ondertussen alweer veranderd zijn though.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 21:42
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
PV schreef op 20-12-2005 @ 22:40 :
Mja idd. Bij Connexxion heb je voor zover ik weet 1 lijn waarbij je idd vanaf de grens moet gaan betalen, en 1 lijn waarbij je heel je kaartje moet betalen als het eindpunt in het buitenland ligt. Kan ondertussen alweer veranderd zijn though.
Daarentegen heb je ook twee lijnen die helemaal gratis zijn met je OV kaart. Als je je reis plant met 9292OV kun je ook de grensoverschrijdende buslijnen gebruiken, en daarbij zie je dan bij reisinformatie meestal de tariefinformatie.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 07:48
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
PV schreef op 20-12-2005 @ 22:40 :
Mja idd. Bij Connexxion heb je voor zover ik weet 1 lijn waarbij je idd vanaf de grens moet gaan betalen, en 1 lijn waarbij je heel je kaartje moet betalen als het eindpunt in het buitenland ligt. Kan ondertussen alweer veranderd zijn though.
Ik meen dat je bij lijn 19 (Breda NS-Antwerpen Rooseveltplaats/Hulst Busstation) enkel voor het Belgische deel hoeft te betalen. Maar dan heb je ook lekker een reisje van 2 of 3 uur.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 09:07
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
PV schreef op 20-12-2005 @ 22:40 :
Mja idd. Bij Connexxion heb je voor zover ik weet 1 lijn waarbij je idd vanaf de grens moet gaan betalen, en 1 lijn waarbij je heel je kaartje moet betalen als het eindpunt in het buitenland ligt. Kan ondertussen alweer veranderd zijn though.
Ik reis vaker met deze lijn maar dan stap ik voor de grens uit en dan is het gewoon gratis.

Ik zie het wel vanmiddag
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 16:03
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Het was dus gewoon gratis
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 18:48
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ligt aan de aanbesteder?
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 21:55
Verwijderd
Bussen van de belgische en duitse maatschappijen moet betaald worden en die van de nederlandse hebben OV geldigheid tot iig de grens, soms verder.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 07:53
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
deadlock schreef op 21-12-2005 @ 22:55 :
Bussen van de belgische en duitse maatschappijen moet betaald worden en die van de nederlandse hebben OV geldigheid tot iig de grens, soms verder.
Dit was (natuurlijk) een Nederlandse maatschappij en het was over de grens ook gewoon vrij reizen met je OV.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.