Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2006, 17:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Mijn st.vader reed onlangs in mijn auto. Hij vertelde dat mijn auto hoog in de koppeling zit Hij begon een technisch verhaal op te hangen toen ik om verduidelijking vroeg.. Wie zou mij dit kunnen uitleggen? Ik heb mijzelf aangeleerd de koppeling te vroeg in te trappen als ik eenmaal aan het remmen ben, dat probeer ik me nu af te leren!

Hoe verneem je dat je auto 'hoog in de koppeling zit'? Hij slipt niet, schakelt net zo als in het begin... Iemand?


Bedankt,
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2006, 17:55
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
dat hangt volgens mij niet af van je rijstijl maar van je auto zelf?
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:05
Verwijderd
misschien bedoelt hij dat het aangrijpingspunt van de koppeling erg hoog ligt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:25
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-01-2006 @ 19:05 :
misschien bedoelt hij dat het aangrijpingspunt van de koppeling erg hoog ligt
lijkt mij ook.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:27
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-01-2006 @ 19:05 :
misschien bedoelt hij dat het aangrijpingspunt van de koppeling erg hoog ligt
Volgens mij dus ook, dat ligt niet aan je rijstijl maar aan je auto zelf volgens mij.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kali schreef op 29-01-2006 @ 19:27 :
Volgens mij dus ook, dat ligt niet aan je rijstijl maar aan je auto zelf volgens mij.
Goedzo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:45
LB06
LB06 is offline
Dat zei hij vast nadat hij de auto had laten afslaan, bij wijze van smoesje
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:46
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-01-2006 @ 19:05 :
misschien bedoelt hij dat het aangrijpingspunt van de koppeling erg hoog ligt
eerste waar ik aan dacht.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 12:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Volgens hem ligt het wel aan mijn rijstijl.. Hij heeft ook in de auto gereden voordat ik erin reed. In die anderhalve maand dat ik er in rijd zou ik er voor hebben gezorgd dat ie "hoog in de koppeling zit".
Dat dat 'begrip' synoniem voor aangrijpsingspunt is, klinkt wel logisch.
Momenteel hebben we ruzie, vragen wat hij er exact mee bedoelde is dus geen optie
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 12:39
Verwijderd
Eens om de zoveeltijd moet de koppeling worden bijgesteld. Bijvoorbeeld omdat er in een hydrolisch systeem lucht in de kabels is gekomen. Dit komt denk ik vooral als je erg snel de pedalen in trapt
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 14:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een hydraulisch systeem is dan wel weer niet in te stellen en bijzonder moeilijk te beinvloeden door je rijstijl.

wel kun je door je rijstijl je koppelingsplaten nogal laten slijten, maar daar lijkt me hier niet echt sprake van.

volgens mij weet je vader maar voor de helft waar-die t over heeft...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 16:32
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-01-2006 @ 15:33 :
een hydraulisch systeem is dan wel weer niet in te stellen en bijzonder moeilijk te beinvloeden door je rijstijl.

Theoretisch gezien wel. Als je je pedaal snel intrapt zal de compressie sneller plaats vinden en is er meer kans op het ontstaan van lucht.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 16:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Volgens mij is je vader inderdaad aan het zwammen en is hij gewoon nijdig dat jij beter rijdt dan hij
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 17:08
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
proberen minder gas te geven bij wegrijden. dan krijg je een lager aangrijpingspunt ( maar of dat nu nog helpt )
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 17:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-01-2006 @ 17:32 :
Theoretisch gezien wel. Als je je pedaal snel intrapt zal de compressie sneller plaats vinden en is er meer kans op het ontstaan van lucht.
dat valt op zich wel mee. in theorie heb je deels gelijk, maar als het je lukt om op die manier - permanent - iets aan de koppeling te verneuken, heb je sowieso een probleem met die auto.

@remy : wat een onzin. de hoeveelheid gas die je geeft heeft - uiteraard - geen enkele invloed op het aangrijpingspunt van een koppeling.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 18:01
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-01-2006 @ 18:59 :
dat valt op zich wel mee. in theorie heb je deels gelijk, maar als het je lukt om op die manier - permanent - iets aan de koppeling te verneuken, heb je sowieso een probleem met die auto.

Dat beweer ik toch ook niet.
@TS:
Het is trouwens wel zo, dat je het aangrijpingspunt kunt verlagen. Je kan vragen of ze je leidingsysteem ontluchten en evt verversen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 18:43
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-01-2006 @ 19:01 :
Dat beweer ik toch ook niet.
@TS:
Het is trouwens wel zo, dat je het aangrijpingspunt kunt verlagen. Je kan vragen of ze je leidingsysteem ontluchten en evt verversen.
bij een hydraulische koppeling kun je doorgaans het aangrijpingspunt nou net niet veranderen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-01-2006 @ 19:43 :
bij een hydraulische koppeling kun je doorgaans het aangrijpingspunt nou net niet veranderen.
Wel als er lucht in de leidingen zit
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2006, 12:59
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-01-2006 @ 13:06 :
Volgens hem ligt het wel aan mijn rijstijl.. Hij heeft ook in de auto gereden voordat ik erin reed. In die anderhalve maand dat ik er in rijd zou ik er voor hebben gezorgd dat ie "hoog in de koppeling zit".
Dat dat 'begrip' synoniem voor aangrijpsingspunt is, klinkt wel logisch.
Momenteel hebben we ruzie, vragen wat hij er exact mee bedoelde is dus geen optie
ik deel de mening dat je pa uit z'n nek kletst

het enige dat kan is dat je achterlijk veel gas geeft bij het op laten komen van een koppeling en daarmee de boel versneld verslijt, maar als het goed is hebben ze je dergelijke trekjes als het goed is afgeleerd bij je rijlessen
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-01-2006 @ 13:06 :
In die anderhalve maand dat ik er in rijd zou ik er voor hebben gezorgd dat ie "hoog in de koppeling zit".
Niet dat ik hier ook maar iets van weet hoor, maar het klinkt alsof je vader een veel te technisch verhaal ophangt waar hij zelf maar de helft van begrijpt en vervolgens iets beweert dat hoogst onwaarschijnlijk is. Want dat aangrijpingspunt kun je naar mijn weten niet zomaar beïnvloeden, en al helemaal niet in anderhalve maand.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 31-01-2006 @ 23:48 :
Niet dat ik hier ook maar iets van weet hoor, maar het klinkt alsof je vader een veel te technisch verhaal ophangt waar hij zelf maar de helft van begrijpt en vervolgens iets beweert dat hoogst onwaarschijnlijk is. Want dat aangrijpingspunt kun je naar mijn weten niet zomaar beïnvloeden, en al helemaal niet in anderhalve maand.
Het kan wel, alleen dan doe je echt iets serieus fout
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:29
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-01-2006 @ 17:32 :
Theoretisch gezien wel. Als je je pedaal snel intrapt zal de compressie sneller plaats vinden en is er meer kans op het ontstaan van lucht.
Indien er genoeg vloeistof in het potje zit kan er geen lucht in het systeem komen, ergo hetzelfde als met een remsysteem?

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 22:44
Verwijderd
Citaat:
KleinSpookje schreef op 01-02-2006 @ 21:29 :
Indien er genoeg vloeistof in het potje zit kan er geen lucht in het systeem komen, ergo hetzelfde als met een remsysteem?
Dat lijkt me wel. Maar het is natuurlijk moeilijk om het systeem altijd helemaal vol te houden. Het is nooit 100% afgesloten en er zullen wel kleine lekjes kunnen ontstaan, waardoor wat olie weglekt.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 04:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 01-02-2006 @ 21:29 :
Indien er genoeg vloeistof in het potje zit kan er geen lucht in het systeem komen, ergo hetzelfde als met een remsysteem?
Op mijn scooter (ja, die heb ik ook nog gehad ) had ik ook een schijfremsysteem, die rem heb ik ook wel eens moeten ontluchten
Dus het kan wel...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 14:03
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-01-2006 @ 15:33 :
een hydraulisch systeem is dan wel weer niet in te stellen en bijzonder moeilijk te beinvloeden door je rijstijl.

wel kun je door je rijstijl je koppelingsplaten nogal laten slijten, maar daar lijkt me hier niet echt sprake van.

volgens mij weet je vader maar voor de helft waar-die t over heeft...
Hij heeft voorheen MTS gedaan Ofwel; de kennis heeft hij volgens mij wel in huis (?).

De ruzie is tijdelijk voorbij waardoor ik hem kon vragen wat hij hiermee bedoelde. Hij bedoelde ermee dat het inderdaad zoals jullie al zeiden om het aangrijpingspunt ging. Als het wat beterder weer is, wil hij de koppelingsplaten wel (anders?) afstellen.

Volgens mij kun je die koppelingsplaten wel snel verkloten, mn st vader zei dat dit bij elke willekeurige auto het geval was. (10 sec gas en koppeling indrukken oid).
Indien ik op een rotonde rijd, had ik in het begin vooral de neiging de halve rotonde bijwijze van nog met koppeling ingetrapt te 'rijden'. Doordat ik te laat terug schakelde en te laat de koppeling weer liet opkomen heeft ie misschien een tik gekregen...

Op de site nieuwerijden.nl las ik iets over de auto laten uitrollen dmv je koppeling in te drukken.. Slijten ze hier dan niet sneller door?

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 14:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 09-02-2006 @ 15:03 :
Op de site nieuwerijden.nl las ik iets over de auto laten uitrollen dmv je koppeling in te drukken.. Slijten ze hier dan niet sneller door?
Alleen maar als je met "slippende koppeling" rijdt. Wat ze op nieuwerijden.nl bedoelen is dat je je koppeling geheel inhoudt, wat dus ongeveer gelijk staat aan de versnellingsbak in z'n vrij zetten. De koppelingsplaten maken geen contact.

Het voordeel hiervan is, dat je nog heel lang ongeveer dezelfde snelheid kunt behouden, zonder veel benzine te gebruiken (stationair gebruik je érg weinig benzine). Dat is beter dan constant gassen en remmen. Het is alleen niet zo "cool"
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 16:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Gewoon in de versnelling uit laten rollen bij het stoplicht
Scheelt je remblokjes
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:04
Ivo
Ivo is offline
En is bij een moderne auto nog (iets) zuiniger omdat de motor zichzelf dan niet hoeft aan te drijven, want dat gebeurt door de wielen als je nog in de versnelling rijdt.
Overigens niet op deze manier je remblokjes sparen als je weinig rijdt. Als je bijna nooit echt remt, ontstaat er namelijk roestvorming op je remschijven, wat goed is voor APK-afkeur.
Een weekje of twee voor de APK dus even kijken of er roest op je remschijven zit, zo ja, dan in die twee weken even flink gebuik maken van je rempedaal, want dan slijt de roest er weer vanaf.

Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:50
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
@ Ivo, ik rijd per week minimaal 350 km en 3 maand geleden is-ie APK gekeurd. Dank voor de uitleg! In de versnelling zetten, koppeling indrukken en gewoon naar het verkeerslicht rollen Enerzijds wel jammer dat ik dit weinig heb meegekregen tijdens rijles. 50 km/u rijden in z'n 5 ivm milieu werd wel op gehamerd. (Dat was een diesel, in mijn auto krijg ik een blubberig geluid als ik 50 km/u in de 5de versnelling rijd )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 19:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
50 in z'n 4 als je benzine rijdt is over het algemeen goed te doen en het bespaart je echt een hoop brandstof op de lange termijn.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 10:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-02-2006 @ 20:31 :
50 in z'n 4 als je benzine rijdt is over het algemeen goed te doen en het bespaart je echt een hoop brandstof op de lange termijn.
Ja, maar je kunt, als je dan gaat optrekken (bij het uitrijden van de bebouwde kom bijvoorbeeld), wel beter even terugschakelen. Moderne auto's kunnen redelijk trekken laag in de toeren, maar in de 4 of 5 optrekken bij 50 km/h voelt meestal toch niet erg lekker

Overigens kan 50 rijden in de 5 prima, ook in de meeste (modernere) benzine auto's, alleen je moet dus niet optrekken in de 5 en daarom kun je beter cruisen in de 4.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 13:30
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-02-2006 @ 11:39 :
Ja, maar je kunt, als je dan gaat optrekken (bij het uitrijden van de bebouwde kom bijvoorbeeld), wel beter even terugschakelen. Moderne auto's kunnen redelijk trekken laag in de toeren, maar in de 4 of 5 optrekken bij 50 km/h voelt meestal toch niet erg lekker

Overigens kan 50 rijden in de 5 prima, ook in de meeste (modernere) benzine auto's, alleen je moet dus niet optrekken in de 5 en daarom kun je beter cruisen in de 4.
ik kan toch echt prima wegkomen als ik 50 rij in de 4. (in de 5 niet, maar goed, das vrij logisch).

hangt overigens vooral van de verhoudingen van de bak af. Auto's die vooral op zuinig rijden zijn afgesteld, hebben een langere overbrenging en maken derhalve minder toeren dan een vergelijkbare auto in dezelfde versnelling/snelheid met een andere versnellingsbak. (mijn auto maakt denk ik zo'n 2000 toeren bij 50 in de '4' - een prima toerental, zuinig, maar als je gas bijgeeft trekt-ie snel genoeg weg. )
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 10:27
Periodiek
Avatar van Periodiek
Periodiek is offline
Ik gebruik de koppeling alleen als ik 'm in de versnelling moet zetten. Bij het naderen van een rood verkeerslicht, laat ik het gas los en op hetzelfde moment schuif ik 'm in z'n vrij (zonder koppelingspedaal).
De beweging moet wel vloeiend zijn, anders verne*kt het je hele versnellingsbak (dus probeer niet als je het niet snapt).

Hierdoor bespaar je je koppelingsplaten en kan je bij het stoplicht allebei je voeten laten rusten.
__________________
Nobody loves no one )>-<( Your dreams merge cherry
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:24
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 11-02-2006 @ 11:27 :
Ik gebruik de koppeling alleen als ik 'm in de versnelling moet zetten. Bij het naderen van een rood verkeerslicht, laat ik het gas los en op hetzelfde moment schuif ik 'm in z'n vrij (zonder koppelingspedaal).
De beweging moet wel vloeiend zijn, anders verne*kt het je hele versnellingsbak (dus probeer niet als je het niet snapt).

Hierdoor bespaar je je koppelingsplaten en kan je bij het stoplicht allebei je voeten laten rusten.
Wtf, ik begrijp het inderdaad niet Je moet toch je koppeling indrukken als je wilt schakelen... Ik heb nog nooit geprobeerd te schakelen zonder koppeling, eigenlijk.. Ik ga niet met jouw truck expirementeren, daar ben ik te onervaren voor
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 19:04
Periodiek
Avatar van Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 11-02-2006 @ 13:24 :
Wtf, ik begrijp het inderdaad niet Je moet toch je koppeling indrukken als je wilt schakelen... Ik heb nog nooit geprobeerd te schakelen zonder koppeling, eigenlijk.. Ik ga niet met jouw truck expirementeren, daar ben ik te onervaren voor
Als je schakelt moet je wel je koppeling gebruiken. Maar wat ik bedoel is dat je 'm in z'n vrij kan zetten zonder je koppeling. Bespaart koppelingsplaten en brandstof
__________________
Nobody loves no one )>-<( Your dreams merge cherry
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 22:19
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 11-02-2006 @ 20:04 :
Als je schakelt moet je wel je koppeling gebruiken. Maar wat ik bedoel is dat je 'm in z'n vrij kan zetten zonder je koppeling. Bespaart koppelingsplaten en brandstof
je kan wel schakelen zonder koppeling, is alleen errug lastig - als je tenminste de boel heel wil laten - maar het kan wel. (kwestie van toerental bak en motor gelijk laten lopen).

in zn vrij zetten zonder te koppelen spaart je platen een heel klein beetje, maar als je veel weerstand voelt is t wel slecht voor je bak. (maar duw je m zo in de vrij, dan is dr niks aan de hand, uiteraard).

hoezo bespaart t brandstof ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2006, 19:25
Periodiek
Avatar van Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-02-2006 @ 23:19 :
je kan wel schakelen zonder koppeling, is alleen errug lastig - als je tenminste de boel heel wil laten - maar het kan wel. (kwestie van toerental bak en motor gelijk laten lopen).

in zn vrij zetten zonder te koppelen spaart je platen een heel klein beetje, maar als je veel weerstand voelt is t wel slecht voor je bak. (maar duw je m zo in de vrij, dan is dr niks aan de hand, uiteraard).

hoezo bespaart t brandstof ?
ik laat 'm altijd uitrijden in z'n vrij, dus dat bespaart. En zo ver mogelijk vooruit kijken helpt heel goed (ivm met stoplichten en rotondes).

Anyway; het maakt het rijden een stuk leuker
__________________
Nobody loves no one )>-<( Your dreams merge cherry
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 08:16
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 12-02-2006 @ 20:25 :
ik laat 'm altijd uitrijden in z'n vrij, dus dat bespaart. En zo ver mogelijk vooruit kijken helpt heel goed (ivm met stoplichten en rotondes).

Anyway; het maakt het rijden een stuk leuker
nou vooruitkijken helpt ook enorm in de file; ik probeer altijd te kijken hoe de andere rijbanen zich houden; gaan de harder, dan blijft ik zo rijden, staan ze daar stil dan ga ik onwijs langzaam rijden.

op die manier hoef je niet steeds te stoppen en op te trekken. nadeel is wel dat er soms allerlei van die irritante mannetjes ineens in het 'gat' schieten. die zou je de kop eraf trekken soms.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 09:05
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 12-02-2006 @ 20:25 :
ik laat 'm altijd uitrijden in z'n vrij, dus dat bespaart. En zo ver mogelijk vooruit kijken helpt heel goed (ivm met stoplichten en rotondes).

Anyway; het maakt het rijden een stuk leuker
een moderne auto verbruikt uberhaupt amper brandstof als je geen gas geeft; daarvoor hoef je 'm niet in de vrij te zetten.

@Phoxetis : yup, irritante lui zijn dat.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 10:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-02-2006 @ 09:16 :
op die manier hoef je niet steeds te stoppen en op te trekken. nadeel is wel dat er soms allerlei van die irritante mannetjes ineens in het 'gat' schieten. die zou je de kop eraf trekken soms.
Er is ooit een voorstel geweest om dat als los vergrijp te verbieden. Daar ben ik wel voor
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 20:02
Periodiek
Avatar van Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-02-2006 @ 09:16 :
nou vooruitkijken helpt ook enorm in de file; ik probeer altijd te kijken hoe de andere rijbanen zich houden; gaan de harder, dan blijft ik zo rijden, staan ze daar stil dan ga ik onwijs langzaam rijden.

op die manier hoef je niet steeds te stoppen en op te trekken. nadeel is wel dat er soms allerlei van die irritante mannetjes ineens in het 'gat' schieten. die zou je de kop eraf trekken soms.
maar het is toch ook vreselijk irritant als diegene voor je hetzelfde doet. Afstraffen noemen ze dat
__________________
Nobody loves no one )>-<( Your dreams merge cherry
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 21:06
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 13-02-2006 @ 21:02 :
maar het is toch ook vreselijk irritant als diegene voor je hetzelfde doet. Afstraffen noemen ze dat
als iedereen zo zou rijden, zouden files een stuk sneller opgelost worden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 08:43
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ik wou net zeggen.... rol je liever langzaam door of wil je graag steeds stoppen en weer gaan rijden....?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld?
JustTalk
324 24-05-2014 14:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 09:27
Levensbeschouwing & Filosofie Nietzsche
hans01
29 19-01-2006 16:33
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17
Dinalfos
500 09-11-2005 11:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.