Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2012, 20:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hoort dit niet onder de garantie te vallen? Of op zijn minst coulantie. De vervangingstermijn van die riem is namelijk 100.000km of 5 jaar, whichever comes first.
Goed dat je het zegt, daar ga ik maandag eens achteraan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2012, 23:56
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Auto is vorige week weer APK gekeurd, met kleine beurt. Remschijven achter zijn vervangen, al met al dus een aardig prijzige rekening. Kan gebeuren, hoort erbij. Maar nu komt een beetje het vreemde verhaal. We hadden ook gevraagd of ze de airco konden nakijken (hij wordt niet meer goed koud), maar daar zijn ze niet aan toegekomen. Degene die ons ingepland heeft, had zich namelijk vergist in hoeveel werk onze auto zou opleveren. Verder staat op de rekening dat er 'een band met minimaal profiel' is, zonder verdere specificatie van welke dat dan is. Een andere opmerking is dat de accu 'matig' is. Maar wat is er dan matig? Startspanning? Laad hij slecht op? Continuspanning? Al met al heb ik er niet zo'n heel fijn gevoel bij.

Verder zijn de distributieriem en waterpomp aan vervanging toe (dat was al bekend, zowel qua jaren als qua kilometers moet het binnenkort gebeuren) dus daar komt ook nog wel een fijne rekening uit, denk ik zo.
Ik denk dat ze vooral bedoelen dat als je straks na een paar hete weken of koude dagen met een lege accu staat, je gewaarschuwd bent Maar je kunt hem altijd bij een andere garage laten testen, is een paar minuten werk. Al geeft dat geen volledige garantie als hij een goed resultaat geeft. Ik zou er eigenlijk dan iig voor de winter een andere accu inzetten.
Die band zou ik ook gewoon vervangen, al zetten ze er normaal wel bij welke hoek het is die aandacht nodig heeft. Als je zelf het profiel controleert zou je wel moeten uit kunnen vinden welke het is Airco zou wel een kwestie van (na)vullen en afpersen zijn, dacht dat dat ergens tussen de 50 en 100 euro kost. Dan zou ik gewoon die hele mik in één keer doen als die d-riem toch vervangen gaat worden - duur, maar dan heb je ook wat
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 04:46
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Er komen toch andere banden (+velgen) onder dus dat is het probleem niet. Het gaat me erom dat het een beetje stom is om er neer te zetten 'een band' en vervolgens niet te specificeren wélke band. Ik ga de hele mikmak (behalve banden dan) ook in 1 keer laten doen, want als ze toch de distributie gaan doen dan is het een kleine moeite. Ik snap de vaagheid alleen niet zo goed. En als de accu echt aan vervanging toe is, zet er dan neer dat hij slécht is. Matig is echt zo'n vreemde term imo.
En qua airco, geen idee. Vorig jaar rond deze tijd is hij ook al bijgevuld en alles, maar ik heb er geen verstand van hoe vaak dat zou moeten gebeuren.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 04:46
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Het komt er dus op neer dat ze van mij wel wat duidelijker mogen zijn. Ga er maandag ook nog ff achteraan bellen, want voor de rest van de mikmak gaat hij naar een andere garage en dan wil ik t daar natuurlijk wel graag duidelijk kunnen vertellen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:05
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
De koppakking is sowieso lek hebben ze gevonden, volgende week gaan ze het motorblok open maken om te kijken of er in De motor dingen kapot zijn. Hopelijk valt de schade mee en is het alleen de koppakking. Gezien het feit dat hij nog wel gewoon reed de laatste leer is dat wel te verwachten. We zullen zien.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 08:55
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Nou het viel gelukkig allemaal mee aan onze auto, de koppakking is alleen kapot en nu de cilinders. Nieuwe onderdeel is door de garage besteld en wordt er een dezer dagen ingemonteerd. Dus hopelijk komende maanden weer onze eigen auto
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 14:34
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Vanmiddag kunnen we m ophalen, ben benieuwd hoe hoog de rekening wordt, de eigenaar die de rekeningen maakt van de garage is nog op vakantie dus dat weten we helaas pas over een paar weken
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 22:30
Verwijderd
Als het alleen de koppakking was zal het nog wel een beetje meevallen Rijdt ie weer goed?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 11:34
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Jaa hij rijdt geweldig <3 temperatuur liep alleen gisteren op maar we bedachten wat normaal nooit keken ernaar, garage even gebeld, voor opel Corsas is 92 normale temp en hij loopt max tot 96 op oid.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 00:47
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
In de 121 staat de temperatuurwijzer ook altijd iets boven normaal, wat sommige mensen in het begin even eng vinden Prijs van het vervangen van de koppakking hangt nogal van de motor af, kosten zijn voornamelijk manuren en er moet veel onder de kap verdwijnen eer je de kop van het blok kan trekken

Ik was ook heel even bang voor mijn koppakking, toen ik terugkwam van de vakantie deed de 121 het niet meer. Startmotor liep vast als je probeerde te starten. Maar hij had bijna 5 weken stilgestaan en in de weken ervoor maar een paar kilometer gereden omdat alles met de 126 ging. Dus ik vermoedde dat de accu net een slag leger was geraakt, de startmotor een beetje vast was gaan zitten en er niet genoeg kracht was om daar doorheen te drukken. De Saab er even aan gehangen, en toen deed hij het wel. Maar hij rookte behoorlijk uit de uitlaat en er ontstond mayonaise in de dop
Ritje van 3 kwartier gemaakt, toen kwam er niets meer uit de uitlaat. Waarschijnlijk is er gewoon veel vocht in het systeem gekomen door het lange stilstaan en veel regenval - maar toch even in de gaten blijven houden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 08:41
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Airco laten nakijken/vullen. Bleek een ventiel? lek te zijn, dus geen wonder dat hij leeg was. Al met al best nog een pittige rekening, maar goed. Hij doet het weer en dat is met (ik wilde schrijven 'dit weer' maar het regent en t is max 15 graden ) het weer van afgelopen week wel erg prettig. Over twee maandjes gaat hij voor de distributie/waterpomp en dan zijn we er wel weer eventjes klaar mee.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 12:54
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Omg wij hebben wel pech zeg, vrijdag auto opgehaald gisteren reed ik de straat uit, pats. Uitlaat op de grond. Nou was dat ding al een keer gelast en dus helemaal doorgeroest. Dus maar naar de garage gebracht en nieuwe erop laten zetten. Bye bye 168 euro. En dan hebben we de rekening voor de koppakking nog niet gehad.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 13:48
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Jou overkomt in omgekeerde volgorde wat ik met m'n Fiat had
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 16:31
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Wat had je daarmee dan?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 17:05
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Eerst de uitlaat afgebroken (2x zelfs) en daarna de koppakking eruit
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 10:04
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Super kut hè, nja hopen dat het nu klaar is!
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 21:24
Verwijderd
Het kabeltje waarmee de achterklep opent is kapotgegaan. Dat is vervelend, want het slot van de achterklep is ook kapot
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 13:54
feniks
feniks is offline
Even een vraagje. Volgens mij zitten er onder elke redelijk modern uitgerustte auto's wel hitte schilden. Dat zijn van die aluminium platen die tussen de uitlaat en de bodem zitten. Voorkomen dat teveel hitte van de uitlaat in de koets gaat zitten.
Nu hebben ze er een deel al tussenuit gehaald, want die waren verkruimeld. Zou het heel veel kwaad kunnen als ik de rest van de rammelende zooi er ook tussenuit trek? De airco werkt erg goed.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 23:17
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Moeilijk te zeggen. Je uitlaat wordt sowieso zo heet door de verbrandingsgassen die direct uit de cilinders komen, niet zozeer puur door de temperatuur van het blok. Maar het zou heel goed kunnen dat je hitteschild hitte afweert van onderdelen die er (op langere termijn) niet goed tegen kunnen, zoals bedrading, rubberen delen of ingevette delen. Over het algemeen zit zo'n hitteschild er niet voor de lol op Genoeg mensen die zo'n hitteschild verwijderen zonder problemen, maar dat hoeft niet voor elk type auto te gelden en hoeft ook niet direct problemen op te leveren. Beetje op eigen risico dus. Zou gewoon kijken of je hem door een fatsoenlijk (gebruikt) exemplaar kunt vervangen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 07:18
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Oke rekening voor de koppakking ontvangen, 1075 euro dag dag centjes nu hopen dat ie lekker blijft rijden.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 10:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb een fijne blunder gemaakt.
Net weer terug in Nederland, dus ik wilde de motor even een beurtje geven voordat ik er weer op zou springen. Nieuwe bougies, filtertjes, olie, banden op spanning etc.
Bougies geen probleem. Lucht- en benzinefilter geen probleem. Olie aftappen, so far so good. Oliefilter er vanaf halen... Kut, zit 'ie verstopt tussen de uitlaatbochten, haast onmogelijk om erbij te komen. 2 Uur aan zitten pielen en te koppig om een oliefiltersleutel te halen voor 5 eu. Toen was ik het beu, schroevendraaier en een hamer gepakt, schroevendraaier er met veel pijn en moeite doorheen geramd en proberen los te draaien.
Het was net of ik een blikje opende met een blikopener, maar loskomen had 'ie geen zin in.
Met het weinige geduld dat ik heb en inmiddels 3 uur later stond ik behoorlijk te koken en te schelden. GROTERE SCHROEVENDRAAIER
Na 4,5 uur had ik hem er af, ik was enkele seconden euforisch, maar toen zag ik dat ik het schroefdraad waar je het filter op moet draaien kapot geslagen had met de grote schroevendraaier.

Zo maar eens kijken of het nog te redden is
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 16:52
Verwijderd
Ductape
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 18:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ductape
Het gaat er wel lekker beunerig aan toe, maar ik heb toch ook wel een standaard qua veiligheid e.d.

Had nog een snij- en tapsetje liggen, kwam goed van pas nu. Schroefdraad kunnen repareren en het filter zit er nu goed op.

Meteen maar even een oliefiltersleutel op de verlanglijst gezet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 18:37
Verwijderd
Och, Pluis' oom raadde me aan om het dak te bedekken met ductape als het begon te lekken. Die oom is monteur

Goed dat je 't hebt kunnen fixen, rijdt toch een stuk fijner lijkt me
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 08:07
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Hier maar eens distributieriem en waterpomp eens laten vervangen. Blijkt er een of ander tandwiel kats doormidden te zijn, dus dat moest ook vervangen worden. Kosten van het tandwiel zelf niet zoveel, maar bijkomende uren dan weer wel... Al met al een rekening van 820 euro. Gelukkig kunnen we er weer 120.000 km tegenaan.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 20:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Crap, gisteren thuis gebracht door de ANWB. Bobine kapot
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 11:50
Verwijderd
Motor liep stationair niet meer goed, sloeg soms af bij stoplichten en de motor hield bovendien wat in.

Oplossing:
- Bougies vervangen
- Bougiekabels vervangen
- Klepdekselpakking vervangen
- Kleppen stellen

Daarnaast wordt ook het slot van de kofferbak opnieuw gesteld zodat die open kan. Kosten alles bij elkaar zo'n €232,-.

Laatst gewijzigd op 14-11-2012 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 17:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
^ gasklephuis schoonmaken wil ook wel eens helpen

Afgelopen weekend voor het eerst ganz allein olie ververst
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 18:25
Verwijderd
Hier kwam de garagist mee omdat de bougiekabels (en dan 1 in het bijzonder) teveel weerstand trokken. Die moesten dus sowieso vervangen worden en de kleppen moesten ook sowieso gesteld worden (vanwege het inhouden). Dan kunnen ze net zo goed de rest doen
Wel prima garage tot dusverre. Ben benieuwd of de auto morgen ook daadwerkelijk beter loopt
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 21:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dan zijn ze er toch wel vrij lang mee bezig geweest, het zijn nou niet direct de duurste onderdelen die vervangen hoeven te worden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Dan zijn ze er toch wel vrij lang mee bezig geweest, het zijn nou niet direct de duurste onderdelen die vervangen hoeven te worden
Ja, van 10.30 tot en met 17.15 Plus het slot werkend krijgen van de achterklep gaat doorgaans makkelijker als er geen deuken in zitten
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 21:29
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat soort dingen kunnen belachelijk veel tijd kosten ja
Of zat er ook maken van een diagnose bij in? Want dat kan, zeker natuurlijk met een probleem in ontsteking/ontbranding, al snel een groot deel van die tijd in beslag nemen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 07:24
Verwijderd
Dat zat er inderdaad ook nog bij. En vergeet de koffiepauze niet Hoe dan ook vind ik het al met al een best redelijk bedrag. Niet te hoog, niet te laag en als alles werkt dan ben ik blij. De overige 4 offertes lagen ook allemaal tussen de 220 - 240 euro, en dat was exclusief het slot van de achterklep

Kleine update: Alles werkt weer. Ze hebben extragratis ook even de klep in het uitlaattraject gesteld want de timing klopte niet waardoor er te weinig compressie was. Zo hebben we dus bijna een half jaar rondgereden. Dat dat ding problemen had met de APK qua uitstoot verbaast me nu niks meer

Laatst gewijzigd op 15-11-2012 om 09:22.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 19:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Net APK goedgekeurd: monteur kon helemaal niets vinden

Op naar eind januari 2014!
/even afkloppen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 20:47
Verwijderd
Oh ja, winterbanden zitten er weer onder. Was ook wel nodig Garagist zag er ook niks bijzonders aan
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 11:17
feniks
feniks is offline
Mijn meisje haar auto is afgekeurd. Op maar liefst 10 punten.
De totale reparatie zou meer dan 1500 euro gaan kosten, en dat is exclusief het laswerk
Maar ja, een auto die als dagwaarde nog geen 800 meer waard is, is dus in feite total loss.

Dus nu komt er in elk geval een auto voor in de plaats die minder op een overdekte winkelwagen lijkt.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 14:21
Verwijderd
Ze reed in een Suzuki Alto?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2013, 11:02
feniks
feniks is offline
Ja.
En morgen eind van de middag in een Citroen Saxo met een 1,5 dieselmotor.
Bezopen weinig kilometers op de teller.

Toch een Citroen, omdat ik in mijn omgeving erg veel mensen weet die veel verstand hebben van Citroen, en omdat de PSA diesels niet voor niks bekend staan als onverwoestbaar.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 13:15
J-roenn
J-roenn is offline
Hallo, even een vraagje, ik moet met mijn auto voor een redelijke grote beurt, ik vraag me af wat ik voor onderstaande ongeveer kwijt zal zijn, ik begin namelijk mezelf steeds meer af te vragen of mijn auto het nog waard is :

het gaat om een SEAT Ibiza; 1.4 16V/AUA 55KW uit 2001.


* APK
* Grote beurt ( vloeistoffen en dergelijke )
* Accu begint rot te worden, waarschijnlijk vervanging.
* Slot van het benzineklepje gaat niet meer dicht bij automatische deurvergrendeling
* Distributieriem moet vervangen ( 90.000 KM )
* Motormanagement lampje brandt, ik heb dit al laten uitlezen, het is of het uilaatgassenretoursysteem of de lambda sonde
* alles waar ze zelf nog achterkomen

ik laat de beurt denk ik uitvoeren bij mijn vaste dealer ( Seat in Goes ), ik ben hier doorgaans zeer tevreden over ( ondanks dat ze wat duurder zijn dan de kwik-fit of de onafhankelijke werkplaats ).

wat denken jullie dat dit me ongeveer zou kosten ?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 13:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
* APK
* Grote beurt ( vloeistoffen en dergelijke )
* Accu begint rot te worden, waarschijnlijk vervanging.
* Slot van het benzineklepje gaat niet meer dicht bij automatische deurvergrendeling
* Distributieriem moet vervangen ( 90.000 KM )
* Motormanagement lampje brandt, ik heb dit al laten uitlezen, het is of het uilaatgassenretoursysteem of de lambda sonde
* alles waar ze zelf nog achterkomen

ik laat de beurt denk ik uitvoeren bij mijn vaste dealer ( Seat in Goes ), ik ben hier doorgaans zeer tevreden over ( ondanks dat ze wat duurder zijn dan de kwik-fit of de onafhankelijke werkplaats ).

wat denken jullie dat dit me ongeveer zou kosten ?
Ik weet niet de exacte prijzen die de dealer hanteert, maar dit zal redelijk in de buurt komen:
APK + grote beurt +/- €180
Accu +/- €100 - €150 (als je deze zelf besteld via internet kan je dit 50 tot 100 euro schelen).
Distributieriem +/- €300
Als het de lambdasensor is zal dat rond de €150 liggen om te vervangen, is het iets anders en komt hij zo niet door de 4-gasmeting kan dat snel hard oplopen.
Het slot van het benzineklepje is ook maar net wat er precies kapot aan is wat het zou kosten. Met het uurtarief dat ze rekenen kan ook dat aardig oplopen.

Is het niet een idee om je auto daar naartoe te brengen en de problemen voor te leggen. Als er nog het een en ander vervangen moet worden om hem door de APK te krijgen kan het totaal zomaar boven de 1000 euro uitkomen. Laat ze hem eerst eens onderzoeken en een prijsopgave doen alvorens ze van alles gaan repareren.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 19:32
Verwijderd
Jep, eerst een offerte vragen en dan even kijken of het je nog waard is of niet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 21:21
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Als dat garage Blankenstijn is (Seat-dealer in Goes); die hebben (via Seat zelf) een online prijslijst. Grote beurt rekenen ze 260 euro voor voor een 1.4 Ibiza uit 2001 (maar als ik de prijslijst goed begrijp rekenen ze nog extra voor het vervangen van bougies en remvloeistof...), vervangen distributieriem 510. Accu gaat van 70 tot 150 euro inderdaad, bij hun duurder dan als je er zelf eentje zoekt. Met APK en eventueel andere problemen erbij, zou ik niet raar opkijken als je op een rekening uitkomt die bij 900 euro begint. Een merkdealer is stevig aan de prijs; ik zou er een offerte laten doen als je het graag daar wilt laten doen, maar eens kijken naar een universele garage (niet per se Kwikfit; even rondvragen in je omgeving of iemand goede ervaringen met een bepaalde zaak heeft).

Punt is wel dat wat je nu opnoemt, wel gewoon onderhoud is Een andere auto gaat deze dingen ook met bepaalde intervallen nodig hebben.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.

Laatst gewijzigd op 06-02-2013 om 21:36. Reden: toevoegingen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 21:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Rot-Saab met een rot-1-euro-plugje dat bij rot-automaterialenzaken niet te vinden is waardoor mijn rot-deur niet open/dicht kan
Het betreft een rottige situatie.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 21:40
Verwijderd
@Kiet: Ja, tenzij je ieder jaar een ander barrel met apk koopt voor €500,-
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 12:59
feniks
feniks is offline
Ja, maar kiet rijdt wel altijd in blikvangers. ALS hij al rijdt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 17:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De linker homokineet van de 121 is kapot Denk dat dit het geklapper is wat ik al een behoorlijk tijdje hoorde, maar gisteravond had ik 5 volwassenen in de auto en met die extra belasting kwam het wel heel duidelijk naar voren. De ashoes was ook al helemaal door Dus dan moet ik voor de APK eind mei maar eens kijken of ik de aandrijfas uit de oude 121 kan trekken.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 15:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Volgende week gaat de Mazda weer voor de APK, voor die tijd nog even een gebruikte aandrijfas zien te scoren hopelijk. Die oude ga ik er alleen uitkrijgen als ik even in een flinke compressor en luchtgereedschap zou investeren, zit nogal goed vastgeroest
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 12:44
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Financieel weet ik het fijne er nog niet van, in ieder geval een stuk minder dan vorig jaar, maar met de plaatsing van een andere as en uiteraard wat laswerk is de 121 weer door de APK gekomen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 06:37
feniks
feniks is offline
Mijn auto is weer door de keuring.
Remslang voor en achter
Remschijven voor en achter
Remklauwen voor en achter
handrem toebehoren
Remcylinder en vloeistof

En die auto rijdt ineens een stuk prettiger, maar vooral het remmen is wat comfortabeler te noemen.

Verder was die auto in goede staat. ruim 3 ton op de klok, en het einde is voorlopig niet in zicht.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 11:54
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Die staat voorlopig weer goed stil

Ik denk dat ik volgend jaar grondig aan de beurt ben met de remmerij Eerst zelf even de radiateur vervangen met die uit mijn oude 121. Die in de huidige zat vertoonde steeds natte plekken, die in de oude is maar een jaar of 6 oud.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.