Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2007, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 05-07-2007 @ 16:22 :
Waarom heeft ze dan de 2e en 3e keer afgewacht en is ze niet meteen na het eerste ongelukje overgestapt op een andere vorm van anticonceptie?
Heeft ze ook gedaan. Ze kreeg telkens een andere pil, steeds zwaarder maar werkte blijkbaar niet

Citaat:
Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe het kan dat iemand er pas na 20 weken achter komt. Als je toch door de pil heen zwanger wordt, dan zou dat bij de meeste vrouwen toch te merken moeten zijn aan het feit dat je niet ongesteld wordt, en indien dat niet het geval is zou je toch stukken minder erg ongesteld moeten zijn?
De meeste moeders die ik ken vertelden me dat ze nog gewoon ongesteld werden, maar zo moe waren, zere borsten, dat soort dingen. Hoe het kan weet ik niet, maar dat het gebeurt moge duidelijk zijn.
Er zijn zelfs gevallen dat mensen helemaal niet doorhebben dat ze zwanger zijn, maar gewoon opeens met heftige buikpijn ofzo naar de dokter worden gebracht en met een kind terug komen.

Laatst gewijzigd op 05-07-2007 om 23:07.
Oud 06-07-2007, 00:48
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 17-06-2007 @ 10:52 :
Ik zou ergens deze week ongesteld moeten worden (tussen afgelopen donderdag en komende dinsdag), en volgens mijn biologieboek kun je dan niet meer zwanger worden. Maar ik vraag me af of deze informatie betrouwbaar is, ik heb gister en eergister seks gehad met mijn vriend en ik ben toch wel bang om zwanger te worden...
Citaat:
herman finkers: Periodieke onthouding als anticonceptie wil wel, mits men aan drie zeer strenge voorwaarden voldoet:
* De vrouw moet een zeer regelmatige cyclus hebben.
* Je moet goed kunnen rekenen.
* En je moet gek zijn met kinderen.
I rest my case
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 08-07-2007, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 06-07-2007 @ 01:48 :
I rest my case
Als je je temperatuur meet en je bent regelmatig (en niet ziek ), kun je vrij goed zien wanneer je eisprong is. Maar ik zou die methode toch alleen maar toepassen in een periode waarin je het niet heel érg zou vinden om toch zwanger te worden.
Oud 13-07-2007, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 24-06-2007 @ 14:33 :
ja maar maanmeisje heeft nu wel mooi een kind hoor! Ach ja, tis natuurlijk geen ramp ofzo, ze is geen 14 meer. En baby's zijn lief en schattig Maar wel erg onverwacht, dat lijkt me wel erg lastig. Een kind op je 21 kan best, maar enige voorbereiding is natuurlijk wel op zn plek. Hoe ga je het eigenlijk aanpakken? En de vader, en je evt studie huisvesting etc Soory voor de nieuwsgierigheid.
Sorry, late reactie, ik ben net klaar met mijn havo, en het plan was om een jaarte te gaan werken en daarna weer te studeren, maargoed, wat ik met de studie ga doen, zie ik over een poos. heb in iedergeval havo.
huisvesting, ik woon nu een jaar samen met mijn vriend, en we zijn ongeveer 4 jaar bij elkaar.
Ben uitgerekend begin november, en ik heb ontzettend veel lieve mensen om me heen die me van alles geven qua spullen.
Zelf werk ik ook nog, en wil dit tot september ook blijven doen.
Het is soms nogsteeds een gek idee.

En ja, het kan na 20 weken zwanger zijn, er pas achter komen, Je denkt dat je beschermt bent, ziet niets-inmiddels wel natuurlijk- voelt je afentoe wat minder, maar ach dat kan iedereen toch hebben, en bent gewoon ongesteld. het kan.
Oud 13-07-2007, 12:52
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 08-07-2007 @ 09:58 :
Als je je temperatuur meet en je bent regelmatig (en niet ziek ), kun je vrij goed zien wanneer je eisprong is. Maar ik zou die methode toch alleen maar toepassen in een periode waarin je het niet heel érg zou vinden om toch zwanger te worden.
Dat zeik (Nou ja Herman Finkers toch ook) kán wel
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 14-07-2007, 15:32
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Hoeveel dagen kan ze over tijd zijn voordat het problematisch wordt?
__________________
I did it for teh lulz
Oud 16-07-2007, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-05-2007 @ 11:34 :
Het kan wel, maar het kan heel goed zijn dat er nog geen hormoon valt waar te nemen in je urine en de test dus negatief uitvalt, terwijl je eigenlijk wel zwanger bent...
Maar als hij positief uitvalt, dan ben je zwanger (want het hormoon zit in je urine, en dat zit er alleen als je ook echt zwanger bent).

Dus als je het écht zeker wil weten, dan kan je beter wachten tot de dag waarop je ongesteld had moeten worden maar het niet wordt.
Ja ik zat me af te vragen (zoals maanmeisje, was dat geloof ik, al zei) Als je nou dat ene geval op de 1000 bent...En je doet dan een test op de dag dat je ongesteld moet worden (wat je dan dus bent) Hoe werkt dat dan?
Oud 16-07-2007, 13:22
Verwijderd
Dan plas je over het dingetje heen, en wacht je een paar minuutjes, en vervolgens zie je of hij positief is of niet. (Hoe je dat kan zien staat in de bijsluiter, dat verschilt wel eens.)
Als hij dan dus positief is, dan is de kans vrij groot dat je zwanger bent. (Het kan ook zijn dat het stiekem toch niet zo is, maar die kans is echt klein.) Als hij positief is, dan maak je een afspraak bij de huisarts. Daar word je geloof ik nog eens getest, dus als de test het fout had, dan komen ze er dan wel achter.
Als hij negatief is, maar je vertrouwd het niet, dan kan je een weekje later - of een paar dagen later - nog eens een test doen. Is die ook weer negatief, dan kan je volgens mij wel met zekerheid stellen dat je niet zwanger bent.

(Ik neem aan dat je het hebt over zwanger raken terwijl je aan de pil bent, en dus wel 'ongesteld' wordt in je stopweek.)
Oud 16-07-2007, 17:11
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2007 @ 14:22 :
Dan plas je over het dingetje heen, en wacht je een paar minuutjes, en vervolgens zie je of hij positief is of niet. (Hoe je dat kan zien staat in de bijsluiter, dat verschilt wel eens.)
Als hij dan dus positief is, dan is de kans vrij groot dat je zwanger bent. (Het kan ook zijn dat het stiekem toch niet zo is, maar die kans is echt klein.) Als hij positief is, dan maak je een afspraak bij de huisarts. Daar word je geloof ik nog eens getest, dus als de test het fout had, dan komen ze er dan wel achter.
Als hij negatief is, maar je vertrouwd het niet, dan kan je een weekje later - of een paar dagen later - nog eens een test doen. Is die ook weer negatief, dan kan je volgens mij wel met zekerheid stellen dat je niet zwanger bent.

(Ik neem aan dat je het hebt over zwanger raken terwijl je aan de pil bent, en dus wel 'ongesteld' wordt in je stopweek.)
Tja maar dat kun je toch niet elke maand doen om het echt zeker te weten, dat zou behoorlijk prijzig worden.

Ik ga er maar vanuit dat mocht ik door de pil heen zwanger worden ik wel zoveel last heb van zwangerschapskwaaltjes (heb er nu ook altijd erg veel last van als ik ongesteld moet worden) of veel lichter of niet ongesteld word en het daar aan wel merk.
Oud 16-07-2007, 20:04
Armaris
Armaris is offline
Citaat:
maanmeisj schreef op 17-06-2007 @ 16:38 :
Even een verhaaltje.
Ik lees veel dat mensen denken dat als je de pil slikt er bijna nooit iets fout kan gaan, ik bedoel dit ook niet om angst op te wekken of iets. Maar om mijn eigen ervaring te vertellen.
Begin maart kreeg ik last van mijn darmen, kreeg medicijnen maar ik bleef er last van houden.
In juni kreeg ik pijn in mijn buik, en ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben. 20 weken.
Ik was netjes aan de pil, en netjes ongesteld.
Het aan de pil zijn, zegt dus niet altijd wat.
Hoi,
Ik ben even nieuwsgierig als je het niet erg vind
Maar als je gewoon ongesteld wordt en de pil netjes slikt lijkt het me ook niet dat je je zorgen maakt om een zwangerschap en een testje doet maar hoe ben je er dan wel achter gekomen?
Oud 17-07-2007, 18:30
Madelieff
Madelieff is offline
Ik slik de pil en in de derde week ben ik een keer vergeten te slikken. Ik had in die week al een heel raar ritme ivm vakantie dus ik slikte de pil op hele onregelmatige tijden; soms om 10 uur 's avonds, soms op 3 uur 's nachts. Ik heb de pil toen ik hem vergeten was de volgende dag tegen de middag geslikt. Na deze strip ben ik gelijk door gegaan met een volgende. Nu vraag ik me af hoe veilig het is om nu sex te hebben zonder condoom?
Oud 17-07-2007, 18:41
Verwijderd
Staat gewoon in je bijsluiter + verkeerde topic, maar je bent wel veilig
Oud 17-07-2007, 18:43
Madelieff
Madelieff is offline
oops sorry
Oud 17-07-2007, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 16-07-2007 @ 18:11 :
Tja maar dat kun je toch niet elke maand doen om het echt zeker te weten, dat zou behoorlijk prijzig worden.

Ik ga er maar vanuit dat mocht ik door de pil heen zwanger worden ik wel zoveel last heb van zwangerschapskwaaltjes (heb er nu ook altijd erg veel last van als ik ongesteld moet worden) of veel lichter of niet ongesteld word en het daar aan wel merk.
Nee, dat kan je niet iedere maand doen inderdaad. Ik ga er ook maar vanuit dat je het aan andere dingen zou kunnen merken dus. Best lastig
Altijd in je hoofd houden dat het toch kon, en mocht je dan eens een tijdje misselijk zijn iedere ochtend, of pijnlijke borsten hebben; testje doen.
Oud 18-07-2007, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 14-07-2007 @ 16:32 :
Hoeveel dagen kan ze over tijd zijn voordat het problematisch wordt?
Dat ligt heel erg aan de omstandigheden. Als er sprake is geweest van onveilige seks is het sowieso opletten geblazen.
Maar ik ben zelf een keer 3 weken overtijd geweest, pure stress.
En als je niet goed voor je lichaam zorgt kan het zelfs helemaal uitblijven.
Het heeft ook te maken met of ze wel of niet de pil slikt en of deze goed geslikt wordt.
Kortom: het hangt van nogal wat dingen af.
Oud 18-07-2007, 20:30
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Nala schreef op 18-07-2007 @ 13:57 :
Dat ligt heel erg aan de omstandigheden. Als er sprake is geweest van onveilige seks is het sowieso opletten geblazen.
Maar ik ben zelf een keer 3 weken overtijd geweest, pure stress.
En als je niet goed voor je lichaam zorgt kan het zelfs helemaal uitblijven.
Het heeft ook te maken met of ze wel of niet de pil slikt en of deze goed geslikt wordt.
Kortom: het hangt van nogal wat dingen af.
Bedankt,

mijn vriendin zit nu in Frankrijk met haar ouders, en we hebben het veilig gedaan alleen met goedkope condooms (jippie condooms, nu 10 voor 1 euro!), dat doe ik dus nooit meer. Ze is as donderdag een week overtijd, maar is volgens de zwangersschapstest niet zwanger. Althans, dit zei ze over de telefoon.

Maar ondertussen is ze dus wel al 6 dagen te laat met haar menstruatie, wat nu?
__________________
I did it for teh lulz
Oud 18-07-2007, 20:44
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Magican schreef op 18-07-2007 @ 21:30 :
Bedankt,

mijn vriendin zit nu in Frankrijk met haar ouders, en we hebben het veilig gedaan alleen met goedkope condooms (jippie condooms, nu 10 voor 1 euro!), dat doe ik dus nooit meer. Ze is as donderdag een week overtijd, maar is volgens de zwangersschapstest niet zwanger. Althans, dit zei ze over de telefoon.

Maar ondertussen is ze dus wel al 6 dagen te laat met haar menstruatie, wat nu?
dat het jippie condooms zijn zegt niet zoveel, en als de test negatief is dan is hij ook negatief. (tenminste zes dagen na de menstruatie bgein datum) Een maand overslaan kan altijd een keer gebeuren, en mischien word ze wel ongesteld volgende week.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 18-07-2007, 21:46
Verwijderd
Als ze de zwangerschapstest netjes volgens de handleiding heeft uitgevoerd mag je er vanuit gaan dat ze niet zwanger is. Desnoods doet ze het nog een keer als dat een zekerder gevoel geeft.

Als ze weer aan de pil moet beginnen(als ze aan de pil is in ieder geval), zonder dat ze ongesteld is geweest, kan ze dat gewoon doen. Ik heb ook wel eens periodes gehad dat ik maanden oversloeg zonder duidelijk aanwijsbare reden. Maar (ik wéét dat dit makkelijk gezegd is) er meer over stressen heeft geen nut. Stress kan ervoor zorgen dat het allemaal nog langer duurt.

Wanneer het jullie toch niet helemaal lekker zit kan je altijd nog naar de huisarts.
Oud 18-07-2007, 23:13
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 18-07-2007 @ 21:44 :
dat het jippie condooms zijn zegt niet zoveel, en als de test negatief is dan is hij ook negatief. (tenminste zes dagen na de menstruatie bgein datum) Een maand overslaan kan altijd een keer gebeuren, en mischien word ze wel ongesteld volgende week.
Bedankt En nee, ze was niet aan de pil.
__________________
I did it for teh lulz
Oud 31-07-2007, 16:00
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Hallo,

Ik ben aan de pil, op het moment in m'n stopweek. Ik zou vandaag ongesteld moeten worden, en gezien de afgelopen 3 maanden zou ik het al geworden moeten zijn. Maar ik ben het dus nog niet.

Ik ben de pil geen een keer vergeten, maar heb vanwege feestjes, avondjes uit de pil soms wel op verschillende tijden ingenomen. De tijden dat ik de pil dan innam weken niet verder dan 3 uur van mijn normale tijd van innemen af, meestal zo'n 2 uur. En de meeste keren dat ik seks heb gehad met m'n vriend gebruikten we een condoom. Reden om zorgen te maken of niet?
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Oud 31-07-2007, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Charl0tteee schreef op 31-07-2007 @ 17:00 :
Hallo,

Ik ben aan de pil, op het moment in m'n stopweek. Ik zou vandaag ongesteld moeten worden, en gezien de afgelopen 3 maanden zou ik het al geworden moeten zijn. Maar ik ben het dus nog niet.

Ik ben de pil geen een keer vergeten, maar heb vanwege feestjes, avondjes uit de pil soms wel op verschillende tijden ingenomen. De tijden dat ik de pil dan innam weken niet verder dan 3 uur van mijn normale tijd van innemen af, meestal zo'n 2 uur. En de meeste keren dat ik seks heb gehad met m'n vriend gebruikten we een condoom. Reden om zorgen te maken of niet?
Je hebt de pil goed geslikt, dus geen reden om je zorgen te maken.
Oud 31-07-2007, 16:32
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 31-07-2007 @ 17:21 :
Je hebt de pil goed geslikt, dus geen reden om je zorgen te maken.
Ja maar 't zit me niet zo lekker dat ik 't nog niet ben, terwijl dat normaal wel zo is..
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Oud 01-08-2007, 10:12
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Even een vraagje hč (misschien staat het al wel ergens, sorry dan).
Je slikt de pil & je wordt gewoon ongesteld (soms misschien ietsjes later ofzo, maar dat is geen grote ramp), wanneer kan je dan tóch een test doen? Als je twijfelt of wat dan ook?
Oud 01-08-2007, 10:13
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Charl0tteee schreef op 31-07-2007 @ 17:32 :
Ja maar 't zit me niet zo lekker dat ik 't nog niet ben, terwijl dat normaal wel zo is..
Ik ben ook opeens opgeschoven. Ik werd het altijd dinsdag, soms al maandagavond, maar de laatste tijd word ik het op woensdag pas. Dat is ook van de één op de andere keer gekomen. Wel heb ik dan op dinsdag al de 'beginnende' krampen etc.
Oud 01-08-2007, 10:34
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Ik ben 't al geworden.. phieuw
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Oud 01-08-2007, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 01-08-2007 @ 11:12 :
Even een vraagje hč (misschien staat het al wel ergens, sorry dan).
Je slikt de pil & je wordt gewoon ongesteld (soms misschien ietsjes later ofzo, maar dat is geen grote ramp), wanneer kan je dan tóch een test doen? Als je twijfelt of wat dan ook?
Als je twijfelt ja. Of als er ergens iets fout is gegaan met het slikken van de pil. Wel moet je dan wachten tot de dag waarop je ongesteld zou moeten worden.
Oud 01-08-2007, 17:54
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
hallo,

Ik slik de pil al 2 jaar lang en heb hem nog nooit vergeten.. echt niet.. soms heb ik hem alleen ff iets later ingenomen.. maar ik had dus laatst niet echt seks met m'n vriend.. we lagen naakt tegen elkaar aan.. 3 dagen later kreeg ik erge last van krampen en steken in m'n buik.. deze heb ik soms nog steeds (2 weken nu).. deze week moet ik ongesteld worden.. maar nu weet ik het ook niet meer.. ben de pil echt NOOIT vergeten.. deze keer had ik wel een stopweek van 6 dagen i.p.v. 7 !.. Kan ik nu zwanger zijn?

Kisz

Laatst gewijzigd op 01-08-2007 om 18:33.
Oud 01-08-2007, 19:40
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Poggy schreef op 01-08-2007 @ 12:14 :
Als je twijfelt ja. Of als er ergens iets fout is gegaan met het slikken van de pil. Wel moet je dan wachten tot de dag waarop je ongesteld zou moeten worden.
Het gaat erom dat je gewoon ongesteld wordt hč. Ik dacht namelijk dat je dan pas na een x aantal dagen/weken ofzo een test kon doen?
Oud 01-08-2007, 20:43
Verwijderd
Volgens de site van een of andeer zwangerschapstestfabrikant:

Testen tijdens de menstruatieperiode kan overigens een onbetrouwbare uitslag geven; je dient dus te wachten tot na de menstruatieperiode.
Oud 22-08-2007, 09:59
lovemusic
lovemusic is offline
Ik heb een vraag... Ik ben heel erg bang dat ik zwanger ben..
Ik was aan de pil toen ik onveilig sex had. Maar die heb ik niet
altijd op dezelfde tijd genomen ik weet niet meer precies wanneer ik hem vergeten ben.
Ongeveer een week na de sex werd ik 3 dagen heel licht ongesteld. Normaal is dat langer en ook erger... Nu ben ik over tijd, en ben ik heel bang dat ik zwanger ben.. Hoe groot is die kans?
Oud 26-08-2007, 18:04
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
lovemusic schreef op 22-08-2007 @ 10:59 :
Ik heb een vraag... Ik ben heel erg bang dat ik zwanger ben..
Ik was aan de pil toen ik onveilig sex had. Maar die heb ik niet
altijd op dezelfde tijd genomen ik weet niet meer precies wanneer ik hem vergeten ben.
Het klopt dat de anticonceptieve werking van de pil verminderd kan zijn wanneer je deze niet op een vast tijdstip inneemt, vooral wanneer je een pil gebruikt die alleen progestagenen bevat. Omdat je iets zegt over een bloeding die normaal gesproken wat langer dan 3 dagen duurt, denk ik dat je een combinatiepil - die progestagenen én oestrogenen bevat - gebruikt waarbij je een stopweek houdt; bij een progestageenpil is er geen stopweek, maar krijg je tussentijdse bloedingen die ongepland zijn en die volgens mij minder lang duren en waarbij je minder bloed verliest.

Bij de combinatiepil wordt een grens van 12 uur gehanteerd: als je meer dan een halve dag te laat bent met het innemen kan de anticonceptieve werking verminderd zijn, afhankelijk van de week waarin dit gebeurd is.

Je zegt dat je niet meer weet in welke week je te laat bent geweest met het innemen. Kun je wel ongeveer inschatten hoeveel tijd er zat tussen het normale inneemtijdstip en het moment waarop je merkte dat je het vergeten was? Als je zeker weet dat er minder dan een halve dag tussen heeft gezeten, is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Dat de afgelopen bloeding lichter dan normaal is geweest, is niet altijd een teken van zwangerschap. Ook dat je enkele dagen overtijd bent, hoeft nog niets te betekenen, het kan ook veroorzaakt worden door de spanning die deze onzekerheid met zich meebrengt.

Maar als je het écht zeker wilt weten, doe je een zwangerschaptest of je gaat naar de huisarts die je ochtendurine onderzoekt. Succes!
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 26-08-2007, 18:12
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 01-08-2007 @ 18:54 :
hallo,

Ik slik de pil al 2 jaar lang en heb hem nog nooit vergeten.. echt niet.. soms heb ik hem alleen ff iets later ingenomen.. maar ik had dus laatst niet echt seks met m'n vriend.. we lagen naakt tegen elkaar aan.. 3 dagen later kreeg ik erge last van krampen en steken in m'n buik.. deze heb ik soms nog steeds (2 weken nu).. deze week moet ik ongesteld worden.. maar nu weet ik het ook niet meer.. ben de pil echt NOOIT vergeten.. deze keer had ik wel een stopweek van 6 dagen i.p.v. 7 !.. Kan ik nu zwanger zijn?

Kisz
Deze reactie is wel erg laat nu, maar goed .

De kans dat je zwanger bent geraakt van het naakt tegen elkaar aan liggen is erg klein.

De stopweek verkorten of zelfs overslaan kan qua anticonceptieve werking geen kwaad, verlengen wél.

De buikkrampen hebben denk ik niets te maken met een mogelijke zwangerschap. Ga even langs je huisarts als je het om wat voor reden dan ook niet vertrouwt.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 28-08-2007, 18:52
gwn ik
gwn ik is offline
kan ik een zwangerschapstest doen als ik mn pil doorneem?

ik zit bijna in mn stopweek maar k ga op vakantie dus wil ik
aan mn volgende strip beginnen zonder stopweek. kan ik dan
een test doen of kan dit enkel als je ongesteld moet worden
in de stopweek?
Oud 29-08-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
kan ik een zwangerschapstest doen als ik mn pil doorneem?

ik zit bijna in mn stopweek maar k ga op vakantie dus wil ik
aan mn volgende strip beginnen zonder stopweek. kan ik dan
een test doen of kan dit enkel als je ongesteld moet worden
in de stopweek?
een test doen terwijl je de pil nog neemt is niet zinvol.
Oud 29-08-2007, 15:07
Verwijderd
Citaat:
een test doen terwijl je de pil nog neemt is niet zinvol.
Volgens de website van Predictor is het geen probleem:
Je slikt de pil nog steeds

Het slikken van de pil heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van Predictor. Als je op dit moment de pil slikt en toch denkt dat je zwanger bent, dan is het moeilijk om te bepalen wanneer je Predictor kunt gebruiken. Je wordt immers 'gewoon' ongesteld in de stopweek. Dus bepalen wanneer je over tijd bent gaat eenvoudigweg niet. Denk je echter dat je langer dan drie weken zwanger bent, dan kun je toch een Predictortest doen. Want in geval van een zwangerschap is er voldoende hCG in je lichaam om de uitslag van Predictor positief te laten zijn. Testen tijdens de menstruatieperiode kan overigens een onbetrouwbare uitslag geven; je dient dus te wachten tot na de menstruatieperiode.
Oud 29-08-2007, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Volgens de website van Predictor is het geen probleem:
[tekst]
ohw, okeej
weer wat bijgeleerd

mijn excuses voor mijn voorbarig foutief antwoord dus
Oud 02-09-2007, 11:59
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Hoi iedereen
Ik gebruik een half jaar de nuvaring, nooit problemen mee gehad, ik heb een paar keer doorgeringd precies zoals het in de bijsluiter staat, ook de laatste keer. Ik heb hem woensdag begin van de middag verwijderd en ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb de laatste tijd wel veel stress maar ik dacht dat als je de pil/nuvaring gebruikt dat geen invloed kan hebben. In de bijsluiter staat dat pas de tweede keer als het uitblijft je naar de huisarts moet maar ik ben nu toch wel ongerust omdat ik een paar keer seks heb gehad. Ik heb wel gisteren een testje gedaan maar die was negatief maar toen was ik natuurlijk nog niet echt overtijd en mijn urine was niet erg geconcentreerd.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 02-09-2007, 13:18
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Als je nuvaring echt goed volgens de bijsluiter hebt gebruikt is de kans dat je zwanger bent echt minimaal. Als je echt ongerust bent kun je natuurlijk nog een test doen, maar als ik jou was zou ik gewoon je volgende menstruatie afwachten.
Oh, en je urine hoeft niet echt supergeconcentreerd te zijn voor een zwangerschapstest, als je maar niet 1,5 liter water ervoor hebt gedronken ofzo
__________________
Tsja
Oud 07-10-2007, 20:17
Maanmeisje
Avatar van Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Ik heb een vraagje, volgens mij kan er niet echt iets aan de hand zijn maar ik maak me toch een beetje zorgen..

Ik ben in de 2de week de pil vergeten (vrijdag begonnen, vrijdag erop vergeten). De zaterdag aan het begin van mn 3e week ben ik de pil weer vergeten, en ben er de maandag erop mee gestopt. Gedurende die tijd heb ik het steeds met condoom gedaan, maar vanaf die maandag niet meer.

Nu ben ik eigenlijk amper ongesteld. Als ik naar de wc ging en er iets van bloed bijzat was het licht oranje, en ook niet elke keer als ik mezelf afveegde was het zeg maar 'gekleurd'.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Ik weet niet of het nut heeft een zwangerschapstest te doen. En het lijkt me dat het ook zou kunnen komen doordat ik de pil eigenlijk maar iets meer dan 2 weken heb geslikt.

Iemand enig idee?
__________________
Krebs
Oud 09-10-2007, 16:29
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ok, los van alle gevoelens even wat praktische vraagjes.

De laatste 3 weken voel ik mij wat duizelig, niet lekker, en anders dan anders. Ik ben lichamelijk en geestelijk niet helemaal mijzelf. Nu slik ik de pil al jaren. De laatste maanden heb ik 3 strips doorgeslikt, ik ben nu halverwege mijn 3e.
In die tijd heb ik ook gewoon seks met mijn vriend gehad (geen condoom o.i.d., alleen de pil als anticonceptie).

Vrijdag heb ik een zwangerschapstest gedaan. Dit, omdat ik de pil niet altijd heel erg structueel op dezelfde tijd heb geslikt (echter, niet vergeten).
De uitslag was positief.
Nu mijn vragen:

- Hoe kan het dat ik zwanger ben, terwijl ik de pil slik. Is het echt zo erg dat ik een paar keer de pil later heb geslikt?
- Hoe betrouwbaar is zo'n test? Ik heb hier gelezen dat je hem eigenlijk moet doen op de eerste dag dat je overtijd bent, maar ik heb gewoon al die tijd de pil geslikt en dat doe ik nu nog... maakt dit nog uit?
- Ik ga morgen naar de dokter, lijkt me betrouwbaarder uiteraard... Wat als ik inderdaad zwanger ben? Kan hij dan in mijn situatie al zien hoe lang ik dit ben? Of word ik dan doorverwezen?
- En als het inderdaad zo is zit ik (misschien) te denken aan abortus.. tot hoe lang kan dit en hoe lang MOET je erover nadenken.. en regelt dit de huisarts of moet ik er zelf achteraan?

Allemaal vragen dus.
Nog iets... ik heb pas 2 maand geleden voor het eerst seks met mijn vriend zonder condoom gehad en met dus alleen de pil.
Oud 09-10-2007, 17:20
Verwijderd
Oei, daar zul je wel van geschrokken zijn!

Op je eerste vraag. Bij sommige mensen werkt de pil niet of minder goed. Dit komt maar superweinig voor, maar het zou kunnen dat jij net heel veel pech had. Er zijn ook medicijnen die de werking van de pil kunnen verminderen, waaronder sommige soorten antibiotica. En misschien heb je een keer overgegeven kort nadat je de pil hebt geslikt, dan zou je 'm kwijt geraakt kunnen zijn. Af en toe te laat zijn is in principe geen probleem (zo lang het <12 uur is).
Wat ook nog kan, is dat je niet zwanger bent, maar dat de testuitslag niet klopt. En dat brengt me op je tweede vraag. De betrouwbaarheid van een zwangerschapstest is meer dan 99 %, maar is geen 100 %. Het komt vaker voor dat de test negatief is terwijl je wel zwanger bent dan dat hij positief is terwijl je niet zwanger bent, maar ook dat laatste kan voorkomen.
De test van de huisarts is niet betrouwbaarder dan een test van de drogist, maar bij de huisarts weet je wel zeker dat je de test goed uitvoert. Bovendien is twee testen altijd betrouwbaarder dan één. Ik denk dat de huisarts niet kan bepalen hoe lang je nu zwanger bent, omdat je geen natuurlijke cyclus hebt, maar daar ben ik niet geheel zeker van. Hij/zij kan wel een echo laten maken waarbij dit bepaald wordt.
Een abortus kan tot 20 weken (in uitzonderingsgevallen tot 24 weken). Je hebt een bedenktijd van vijf dagen. De huisarts kan je doorverwijzen naar een abortuskliniek, maar je kunt er ook zelf contact mee opnemen door het telefoonnummer op te zoeken in de telefoongids, net wat je zelf prettiger vindt.

Ik hoop dat ik je zo een beetje duidelijkheid heb kunnen geven. In elk geval heel veel sterkte ermee, hopelijk kan je vriend je hierbij steunen.
Oud 09-10-2007, 21:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Fleurop, dat is schrikken, zeg. Succes met alles wat er de komende tijd op je af komt!

Sarah heeft al een aantal van je vragen beantwoord, ik had nog een kleine aanvulling.
Als je de pil slikt, kun je niet weten wanneer je overtijd bent, zoals je zelf al aangaf. Je kunt dan ook in principe op ieder moment testen, wanneer je verwacht dat je minstens 19 geleden zwanger bent geraakt. In principe wordt aangeraden om niet te testen als je 'ongesteld' bent (dus in je stopweek), maar verder kan het altijd, volgens diverse fabrikanten van zwangerschapstesten. Het slikken van de pil beinvloedt de uitslag van de test niet.
Oud 15-10-2007, 00:50
Verwijderd
@ Fleurop: Hoe staat het er nu voor? Heb je al wat meer duidelijkheid?
Oud 15-10-2007, 18:59
Miss.Jazz.
Avatar van Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
Hallo..

Een vraagje. Als ik regelmatig ongesteld wordt om de 4 weken. ik ben op zondag ongesteld geworden. En heb het op vrijdag (na de maandag dat ik ongesteld ben geworden) onveilig gedaan, zonder anitconceptie. Maar hij is niet in mij klaargekomen. Ik ben op tijd gestopt. hoe groot is de kans dat ik zwanger ben geworden?

Bedankt. zit best wel in de stress. doe het normaal áltijd met.

__________________
Meetwaterkan.
Oud 15-10-2007, 20:24
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Hallo..

Een vraagje. Als ik regelmatig ongesteld wordt om de 4 weken. ik ben op zondag ongesteld geworden. En heb het op vrijdag (na de maandag dat ik ongesteld ben geworden) onveilig gedaan, zonder anitconceptie. Maar hij is niet in mij klaargekomen. Ik ben op tijd gestopt. hoe groot is de kans dat ik zwanger ben geworden?

Bedankt. zit best wel in de stress. doe het normaal áltijd met.
Doet de precieze kans ertoe? De kans dat je zwanger bent is reeel. Niet meer doen dus. En als je niet ongesteld wordt volgende keer zou ik even een zwangerschapstest doen.
__________________
Tsja
Oud 19-10-2007, 06:55
Verwijderd
ik had hier al eerder een keer geschreven, ben inmiddels bevallen via een keizersnee van mijn zoontje Mees. (2390 gram en 45cm)
Ik denk laat even weten hoe het afwas gelopen
Oud 19-10-2007, 08:33
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ah, leuk, gefeliciteerd!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 19-10-2007, 13:10
Verwijderd
Citaat:
ik had hier al eerder een keer geschreven, ben inmiddels bevallen via een keizersnee van mijn zoontje Mees. (2390 gram en 45cm)
Ik denk laat even weten hoe het afwas gelopen
gefeliciteerd!!
Oud 19-10-2007, 22:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ik had hier al eerder een keer geschreven, ben inmiddels bevallen via een keizersnee van mijn zoontje Mees. (2390 gram en 45cm)
Ik denk laat even weten hoe het afwas gelopen
Hij is wel een beetje te vroeg geboren dan, of niet? Je was toch begin november uitgerekend? Nou ja, ik hoop maar dat alles goed is met jullie!
__________________
Tsja
Oud 19-10-2007, 23:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hij is wel een beetje te vroeg geboren dan, of niet? Je was toch begin november uitgerekend? Nou ja, ik hoop maar dat alles goed is met jullie!
2390 is ook niet heel zwaar ofzo... Ik was 6 weken te vroeg en 2550 gram.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #3
Verwijderd
2 30-05-2009 17:31
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.