Oud 25-02-2007, 14:15
NN
NN is offline
Vanwege werk overweeg ik een auto aan te schaffen. IMijn voorkeur gaat uit naar iets kleins en zuinigs van ongeveer 10.000 euro.

Ik vraag me af of ik er goed aan doe om een nieuwe auto of een gebruikte te kopen (van hooguit een paar jaar oud, want ben niet technisch).

Over het algemeen hoor je altijd dat het goedkoper is om een tweedehands auto te kopen vanwege de afschrijving. Maar als ik zie wat een tweedehands Peugeot 206, Seat Ibiza, Toyota Yaris, VW Polo oid. kost, vraag ik me af of dat voor kleine auto's ook wel op gaat.
Voor ongeveer 10.000 kanm ik ook een nieuwe uit de drieling Toyota Aygo/Peugeot 107/Citroën C1 kopen en die lijken mij erg leuk.

Wat is verstandig in dit geval?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2007, 15:00
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Als je toch een zuinige auto wilt is zo'n Aygo/107/C1 perfect. Moderne techniek, zit op wat je wilt en ze zijn erg zuinig. En je hebt een nieuwe auto met garantie. Je moet alleen geen topprestaties of veel luxe verwachten, het blijven kleine autotjes met een kleine motor.
Je hebt alleen wat meer afschrijving op een nieuwe auto.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 21:16
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Aygo is een stoer wagentje!

Ga in ieder geval niet bezuinigen op de kwaliteit door bijvoorbeeld een Kia of Daewoo te kopen, daar krijg je spijt van. Al is het alleen maar omdat de afschrijving en het onderhoud hoog zijn.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 23:00
le Y
le Y is offline
deawoo is tegenwoordig chevrolet
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 13:47
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
zo zonde van je geld om zo een nieuw te kopen.

Koop voor iets minder een paar jaar oude en je hebt nog geld over voor onderhoud enzo,

op deze manier gooi je echt kapitalen weg, want de afschrijving is enorm en geen van die 3 modellen die je noemt liggen zo goed in de markt dat je ze zo weer kwijt bent voor een goede prijs.

advies;2e hands.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 15:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 26-02-2007 @ 21:16 :
Aygo is een stoer wagentje!

Ga in ieder geval niet bezuinigen op de kwaliteit door bijvoorbeeld een Kia of Daewoo te kopen, daar krijg je spijt van. Al is het alleen maar omdat de afschrijving en het onderhoud hoog zijn.
het onderhoud van de kia's die wij gehad hebben was echt niet duur, vergelijkbaar met een suzuki hoor. Ook de afschrijving viel best mee - niet de goedkoopste qua afschrijving, maar ook zeker niet de duurste die we ooit gehad hebben.

wat daewoo betreft denk ik dat je een punt hebt (slechte ervaringen), wat kia's betreft ben ik het uit eigen ervaring niet met je eens.

overigens hoef je voor de afschrijving geen peugeot of citroen te kopen, de toyota schrijft, puur om de naam, minder af.

(de meest waardevaste auto van 2006 was overigens de New Mini. dat je t even weet.)

een kleine auto nieuw kan heel leuk en goedkoop zijn, maar dan moet je er wel 10 jaar in blijven rijden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 16:19
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
le Y schreef op 26-02-2007 @ 23:00 :
deawoo is tegenwoordig chevrolet
er zit alleen geen enkel chevrolet onderdeel in
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 18:41
le Y
le Y is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 27-02-2007 @ 16:19 :
er zit alleen geen enkel chevrolet onderdeel in
zeg ik dat dan?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 19:31
NN
NN is offline
Citaat:
Tiño schreef op 27-02-2007 @ 13:47 :
zo zonde van je geld om zo een nieuw te kopen.

Koop voor iets minder een paar jaar oude en je hebt nog geld over voor onderhoud enzo,

op deze manier gooi je echt kapitalen weg, want de afschrijving is enorm en geen van die 3 modellen die je noemt liggen zo goed in de markt dat je ze zo weer kwijt bent voor een goede prijs.

advies;2e hands.
Dank tot dusver voor alle reacties, ik hop dat er nog meer volgen.

Wat mij dus verbaasd is dat de tweedehands kleine auto's behoorlijk duur zijn. Voor de prijs van een nieuw Aygo (plm 10.000), koop ik een Yaris 1.0 van toch minimaal 4 jaar oud. En die is echt niet zo veel ruimer of luxer. De afschrijving op kleine auto's valt dus wel mee.
Volgens mij kan ik dan beter een nieuw Aygo nemen dan een oude Yaris.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 12:57
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
NN schreef op 27-02-2007 @ 19:31 :
Wat mij dus verbaasd is dat de tweedehands kleine auto's behoorlijk duur zijn. Voor de prijs van een nieuw Aygo (plm 10.000), koop ik een Yaris 1.0 van toch minimaal 4 jaar oud.
dat is vermoedelijk omdat ze heel gewild zijn als 2e hands goedkoop boodschappenautootje....
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 17:35
J-roenn
J-roenn is offline
tsjah, je kan bij 2ehands altijd nog wel wat van de prijs afkrijgen, voor 6000-8000 euro heb je gewoon een perfecte 2e hands auto.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 22:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
NN schreef op 27-02-2007 @ 19:31 :
Dank tot dusver voor alle reacties, ik hop dat er nog meer volgen.

Wat mij dus verbaasd is dat de tweedehands kleine auto's behoorlijk duur zijn. Voor de prijs van een nieuw Aygo (plm 10.000), koop ik een Yaris 1.0 van toch minimaal 4 jaar oud. En die is echt niet zo veel ruimer of luxer. De afschrijving op kleine auto's valt dus wel mee.
Volgens mij kan ik dan beter een nieuw Aygo nemen dan een oude Yaris.
nou is een Aygo wel degelijk kleiner als een Yaris hoor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 14:25
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
maat van mij kocht van de week een Peugeot 405 van iets meer dan 10 jaar oud voor 1000 euro. Een keurige auto met weinig kilometers. Alleen heeft het een imago van een ouwe-lullen-bak. Dan heb je wel 9000 euro over om in de tank te gooien en wegenbelasting van te betalen...
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 19:07
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Ja, das best een aardige optie.

Hoe staat het ermee TS ?

al een idee? al wat aangeschaft misschien zelfs?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 19:53
Verwijderd
Met 10.000 euro had ik een 2e hands VW Lupo 1.2 TDI 3L gekocht.



100 kilometer op 3 liter diesel, en het belangrijkste.... de automaat. Een genot voor je rechterhand die een kop koffie vasthoud!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 20:35
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
tering, boven de 1:30 ?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 21:40
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Dukko schreef op 19-03-2007 @ 19:53 :
Met 10.000 euro had ik een 2e hands VW Lupo 1.2 TDI 3L gekocht.
ik vind dat ook wel een goede keus, sowieso is automaat veel rlxtr
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 23:16
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 19-03-2007 @ 20:35 :
tering, boven de 1:30 ?
als je normaal rijdt, als je doorrijd zit je nog steeds rond de 1:26 ofzo. dat ding is van begin af aan ontworpen om zo zuinig mogelijk te zijn, mede om het achterlijke verbruik van o.a. Touaregs te compenseren zodat het gemiddelde goed genoeg is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2007, 13:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dukko schreef op 19-03-2007 @ 19:53 :
Met 10.000 euro had ik een 2e hands VW Lupo 1.2 TDI 3L gekocht.

[afbeelding]

100 kilometer op 3 liter diesel, en het belangrijkste.... de automaat. Een genot voor je rechterhand die een kop koffie vasthoud!
een automaat in een dikke V8 is relaxed ja.

Een lupo 3L - en is dat dan geen sdi ipv een tdi ? - is in elk geval geen auto waar ik me 'relaxed' in kan voelen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 15:29
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-03-2007 @ 13:20 :
een automaat in een dikke V8 is relaxed ja.

Een lupo 3L - en is dat dan geen sdi ipv een tdi ? - is in elk geval geen auto waar ik me 'relaxed' in kan voelen.
Verklaar u nader?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 18:27
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-03-2007 @ 13:20 :
Een lupo 3L - en is dat dan geen sdi ipv een tdi ? - is in elk geval geen auto waar ik me 'relaxed' in kan voelen.
Laat me raden......

Want je vertrouwd jezelf wel, maar andere weggebruikers niet. En je wilt niet eindigen als een ingeblikt sardientje. De standaard woorden van iemand die gewoon een grote bak wil hebben. Zeg dan dat je gewoon een grote bak onder je reet wil omdat je je daar veiliger mee voelt, dat heb ik veel liever.

Het is een TDI.

Laatst gewijzigd op 20-03-2007 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 00:27
Verwijderd
leer fietsen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ik wil een auto kopen... Van welk geld?
Detre
2 31-03-2010 15:36
Verkeer & Vervoer Goedkope auto kopen
Myuki
54 20-09-2009 13:53
Verkeer & Vervoer Eerste auto!
Ehren18
48 15-01-2008 14:36
Verkeer & Vervoer Aanschaf auto: waar op letten?
Jolt
11 08-01-2006 15:49
Werk, Geld & Recht hoveel betalen jullie zelf?
ST*R
61 08-10-2005 11:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.