Oud 28-05-2007, 00:30
Qwen
Qwen is offline
Ik en 3 klasgnoten gaan allemaal VWO doen na de HAVO. Dus das wel leuk.

Zijn hier mensen die ook VWO gaan doen na HAVO? Of mensen die hier ervaring mee hebben?
Advertentie
Oud 28-05-2007, 02:55
Verwijderd
1 klasgenoot van me is van HAVO 5 naar VWO 6 (EM) gegaan, en hij heeft nauwelijks problemen gehad met de moeilijkheid van de stof ofzo.
Oud 28-05-2007, 08:56
Verwijderd
Bij ons op school kan je alleen van havo5 naar vwo5. Een aantal mensen bij mij op school hebben dat gedaan en ze hebben het allemaal gehaald. Als je het kan en de school je toelaat en je weet nog niet wat je anders wil zou ik het gewoon doen.
Oud 28-05-2007, 10:18
wilhelmus
Avatar van wilhelmus
wilhelmus is offline
Ik ben na de Havo naar het VWO gegaan. Van 5 HAvo naar 5 VWO. Het gaat me prima af tot nu toe.
__________________
Joechei :D, joechei :D wat zijn wij heden blij XD
Oud 28-05-2007, 11:03
maximeus
Avatar van maximeus
maximeus is offline
Ik doe nu VWO examen. Ik ben na de HAVO, VWO gaan doen.
Het is wel een groot verschil in leerstof, maar als je een beetje je best doet moet het wel lukken
Ik hoop btw wel dat ik slaag
__________________
Wij weten het ook niet?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Oud 28-05-2007, 11:55
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
ik heb er ervaring mee, ik doe nu examen VWO, twee jaar geleden heb ik HAVO examen gedaan.. ik heb er eigenlijk totaal geen moeite mee gehad, het was eigenlijk wel ideaal, al die cijfers van 4v moet je in 5v nog wel halen maar die zijn dan heel makkelijk... daar had ik allemaal 8en en 9ens voor dus dat was een aardig opstapje, en ik heb nu hogere cijfers dan op havo
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Oud 28-05-2007, 12:01
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik ben na 5 havo ook 5vwo gaan doen. Ik hoefde niks in te halen, behalve eigenlijk Frans, omdat ik daar geen schoolexamencijfer voor had. Voor ANW en geschiedenis1 en andere afgesloten vakken kreeg ik mijn havo-cijfer.
In 5vwo krijg je heel veel herhaling van 5havo, en ik vond het niet moeilijker, maar het niveau zal wel geleidelijk oplopen, aangezien ik aan het eind wel 5havostof veel makkelijker vond dan 6vwo.

Ik ging er heen met de instelling: ik heb geen zin om er moeite voor te doen en als ik het niet haal ga ik wel hbo doen. Mwa, dat ging prima. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
__________________
Don't worry, be happy
Oud 28-05-2007, 12:55
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ligt eraan. ikzelf zou qua vakken makkelijk vwo kunnen doen, als het niet aan de talen lag. frans en duits samen zou ik amper kunnen doen, engels daarintegen stelt niks voor. als ik op vwo geen talen meer hoefde, had ik dat zeker gedaan.
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 28-05-2007, 13:34
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Officieel is het zo dat ongeveer tweederde van de mensen die de HAVO gehaald hebben, en doorstromen naar het VWO, het halen.
Maar het grote uitvalpercentage komt op de Universiteit. Daar haalt 95% van de HAVO'ers die een VWO-diploma hebben gehaald het niet...
De weg via HBO is beter voor het slagingspercentage, en eigenlijk ook de meest logische weg..
Oud 28-05-2007, 18:11
Wie?... Ik?!
Avatar van Wie?... Ik?!
Wie?... Ik?! is offline
Wow... waar heb je dat gelezen iThink?
__________________
Wil jij écht weten wie het vraagtekenmannetje nou is? Ga dan naar mijn fotopagina, als je durft! http://forum.scholieren.com/fotoboek/?p=user&id=69317
Oud 28-05-2007, 18:29
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
Wie?... Ik?! schreef op 28-05-2007 @ 19:11 :
Wow... waar heb je dat gelezen iThink?
Onderwijsinspectiestuk...+ervaring eigen school (wij houden op school iedereen bij tot 5 jaar later) en het matcht best goed eigenlijk..
Oud 28-05-2007, 18:48
Verwijderd
Citaat:
maximeus schreef op 28-05-2007 @ 12:03 :
Ik doe nu VWO examen. Ik ben na de HAVO, VWO gaan doen.
Het is wel NAUWELIJKS verschil in leerstof, dus dat moet wel lukken
Oud 28-05-2007, 19:32
Bakbord
Bakbord is offline
Gewoon doen..... het is echt te doen.

het is zwaarder van vmbo-t naar havo..dan havo naar vwo..

(ja, ik heb die ervaring)
Oud 29-05-2007, 09:15
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
Bakbord schreef op 28-05-2007 @ 20:32 :
Gewoon doen..... het is echt te doen.

het is zwaarder van vmbo-t naar havo..dan havo naar vwo..

(ja, ik heb die ervaring)
... hier is de echte die-hard aan het woord
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Oud 29-05-2007, 17:36
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik ga volgend jaar VWO doen op het volwassenenonderwijs Ik doe nu eindexamen HAVO. Het enige wat me moeilijk lijkt is dat ik Frans weer op moet pikken (niet meer gehad sinds 2 VMBO-T) (Ja, ben ook al overgestapt van VMBO-T naar HAVO )
__________________
De dorpsjeugd klit wat bij elkaar, in minirok en beatlehaar.
Oud 29-05-2007, 18:07
Qwen
Qwen is offline
Mwah, ze hebben nog niet een 100% zeker antwoord gegeven over dat ik naar 5VWO ga, i.v.m met plaatsing, ze will maximaal 30 mensen in de klas. Daarnaast moet ik nog goedkeuring van de Havo conrector en nog iemand hebben.

Het probleem is echter dat ik op waarschijnlijk een 5 zal staan voor Biologie op m'n eindlijst van HAVO. Ik vraag me af of ze me hierdoor zullen afwijzen, maar aan de andere kant denk ik.. Ik heb bij het inschrijven voor VWO, biologie vervangen voor Economie1. Dus zou je zeggen dat die 5 voor Biologie op Havo niet relevant is voor doorstroming naar VWO.

Voor de rest van m'n vakken sta ik gemiddeld allemaal 7'es.

Spannend!
Oud 29-05-2007, 18:15
Yoruichi
Yoruichi is offline
Bij ons in de klas is er iemand van HAVO 5 naar VWO 5 gegaan en hij was slimmer dan wij met z'n allen toen! (Profiel: NT) Nu in V6 nog steeds trouwens..
Oud 29-05-2007, 18:58
Verwijderd
Ik ben van 5 havo naar 5 vwo gegaan, 2 jaar geleden dus havo-examen gedaan. Bij mij op school was dat behoorlijk kut geregeld, zo sluit wiskunde totaal niet aan (en kreeg er ook geen bijlessen voor ofzo) en kwamen ze op de helft van de 5e erachter dat ik ook nog duits moest inhalen, terwijl ik al enorm met frans aan het worstelen was. Verder heb ik er niet zoveel problemen mee gehad, maar dat zal denk ik ook komen door het feit dat ik al op het vwo zat maar door school met een voldoende rapport naar de havo werd gestuurd.
Ads door Google
Oud 29-05-2007, 20:17
Axel F.
Axel F. is offline
Ik was van plan het te gaan doen. Als ik slaag .
Oud 29-05-2007, 20:47
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
iThink schreef op 28-05-2007 @ 14:34 :
Officieel is het zo dat ongeveer tweederde van de mensen die de HAVO gehaald hebben, en doorstromen naar het VWO, het halen.
Maar het grote uitvalpercentage komt op de Universiteit. Daar haalt 95% van de HAVO'ers die een VWO-diploma hebben gehaald het niet...
De weg via HBO is beter voor het slagingspercentage, en eigenlijk ook de meest logische weg..
Daar tegenover staat dat universiteiten totaal niet staan te springen om al die HBO-propedeuseklantjes. Bovendien moet je ook nog bedenken hoeveel 'gewone vwo'ers' switchen tussen hun studies op de universiteit of uiteindelijk toch bedenken dat ze meer praktisch/gericht verder willen. Van die laatste groep zijn overigens de meesten erg blij over het feit dat ze er toch nog vwo bij hebben gedaan, dus verspilling is het nooit; die overstap van havo naar vwo.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 29-05-2007, 21:59
Lethe
Lethe is offline
Een echte vwo'er doet het in 6 jaar
En daar behoor ik waarschijnlijk niet toe
__________________
Nice
Oud 29-05-2007, 22:22
Bakbord
Bakbord is offline
Citaat:
Bubbeldoosje schreef op 29-05-2007 @ 18:36 :
Ik ga volgend jaar VWO doen op het volwassenenonderwijs Ik doe nu eindexamen HAVO. Het enige wat me moeilijk lijkt is dat ik Frans weer op moet pikken (niet meer gehad sinds 2 VMBO-T) (Ja, ben ook al overgestapt van VMBO-T naar HAVO )
moet je vragen naar een taaltaak. Heb ik ook gedaan.
Oud 31-05-2007, 18:50
Sage
Sage is offline
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar vwo proberen. Ik ben bang een probleem met wiskunde krijgen, achja wie wat wil...
maar is het verschil tussen havo / vwo heel groot?, is het heel veel moeilijker?
Oud 31-05-2007, 18:54
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik overweeg het, maar ik zat vorig jaar in 4v, en het verschil is wel heel groot geloof ik.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 31-05-2007, 19:23
WaZzHoLe
WaZzHoLe is offline
Ik ga na dit jaar op de HAVO naar het VWO. Ik hoop alleen wel dat k zowel geschiedenis als aardrijkskunde voldoende heb afgesloten, het zit alebei kielekiele en het hangt enorm af van de normering...
Advertentie
Oud 31-05-2007, 19:42
Bakbord
Bakbord is offline
Citaat:
Sage schreef op 31-05-2007 @ 19:50 :
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar vwo proberen. Ik ben bang een probleem met wiskunde krijgen, achja wie wat wil...
maar is het verschil tussen havo / vwo heel groot?, is het heel veel moeilijker?
ik moet eerlijk zeggen, op zich wel. Het is wel te doen.
Oud 01-06-2007, 14:11
Lex-o
Avatar van Lex-o
Lex-o is offline
Ik ben vorig jaar met allemaal 8en geslaagd op de havo. Ik wou nog wel VWO doen, maar ik had geen zin meer om 2 jaar op mijn kutschool te zitten.

Dit jaar heb ik dus 5/6 VWO op een andere school via Vavo gedaan(ook al was ik 17)

Erg goed bevallen, de N&G vakken sluiten goed aan van havo naar VWO.

Ik moet nu nog wachten op de uitslag maar ik ben voor 90% zeker geslaagd. Het is zeker in 1 jaar te doen!

Als iemand vragen heeft, stel gerust
__________________
Life is short, enjoy!
Oud 01-06-2007, 14:31
irritante-vlieg
Avatar van irritante-vlieg
irritante-vlieg is offline
Ik doe vmbo-kbl nu, en ik wil volgend jaar naar 4 havo C&M, nu heb ik een gesprekje gehad met de decaan van die havo school, en die gaven me een formulier en er stond op:

- Aanraden

- Twijfelgeval

- Afraden

Nou, mijn mentor die ook nog 's gebrekkig nederlands spreekt (lerarentekort is overduidelijk) beloofde mij een aanraden mail te sturen naar die decaan van de havo, nu blijkt dat die gore leugenaar zijn vrouw die e-mail had laten sturen, en ook nog 's met een twijfelgeval erin

Ik heb echt geen zin om MBO te doen.
Oud 01-06-2007, 15:21
joelintveld
joelintveld is offline
yup,.. ik hoop dat ik door kan gaan naar VWO... maar het is allemaal wel kiele kiele...
Oud 01-06-2007, 16:28
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
een vriendin van mij is 2 jaar geleden van havo naar vwo overgestapt en deed nu dus weer examen. Ze zegt zelf dat haar vwo diploma er nu beter uit gaat zien dan dat van haar havo .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 01-06-2007, 19:59
Jeffrey90
Jeffrey90 is offline
Citaat:
Ik ben vorig jaar met allemaal 8en geslaagd op de havo. Ik wou nog wel VWO doen, maar ik had geen zin meer om 2 jaar op mijn kutschool te zitten.
Dit `probleem´ heb ik nu ook.
Ik weet dat ik VWO aan kan, maar nog 2 jaar op m´n school zitten trek ik niet echt.

Waar heb jij VAVO gedaan dan ?
En wat kost dat zo´n beetje ?
Oud 03-06-2007, 19:04
Lex-o
Avatar van Lex-o
Lex-o is offline
Ik doe het op 't Deltion College in Zwolle.

Ik betaal(eigenlijk mijn ouders) 90 euro aan lesmaterialen + nog boeken

Maar ik val onder een bepaalde regeling dat de overheid nog betaald.
Als je van bepaalde scholen komt val je daaronder, maar geen idee hoe dat precies is.
__________________
Life is short, enjoy!
Oud 04-06-2007, 21:09
biologisch
Avatar van biologisch
biologisch is offline
Ik ben hopelijk en waarschijnlijk nu klaar met de VAVO vwo in groningen.. Kostte evenveel als de middelbare school omdat mijn school onderdeel is van een groter geheel dat geen VAVO is. Ik geloof dat dat sinds vorig jaar zelfs helemaal niets meer kost, behalve een bijdrage voor de materialen op school. (Je hebt dan trouwens recht op Tegemoetkoming scholieren(18+) van de IB-groep)

Het is een goede oplossing voor als je geen twee jaar kwijt wilt zijn aan je diploma, maar je moet er wel redelijk hard voor werken. De stof gaat snel en er zijn veel deadlines.

Ben afgelopen weekend eeeeiiiiindelijk weer zonder schoollast op mijn schouders weer s lekker wezen zuipen

Als je meer dingen wil weten.. just ask

edit: dat "gratis" onderwijs en het recht op een tegemoetkoming gelden alleen wanneer je voltijd dagonderwijs volgt...
__________________
een kameel lacht altijd om de bult van zijn broer

Laatst gewijzigd op 04-06-2007 om 21:12.
Oud 13-06-2007, 19:20
bbyn
bbyn is offline
zit nu in 5vwo na vorig jaar examen te hebben gedaan, ik doe N&G met geschiedenis... het is te doen.. als je gewoon alles bijhoudt
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Oud 15-06-2007, 19:04
Lex-o
Avatar van Lex-o
Lex-o is offline
Ik heb vorig jaar havo gedaan, en dit jaar sprintVWO.

Mijn eindlijst:

NL: 7
Eng: 7
Du1: 7
Fra1:6
Lit:7
Bio1,2:7
Sk1,2: 6
Na1: 7
WB1:7

2 jaar in 1 is zeker te doen. Al mijn eindexamen cijfers waren ook hoger dan schoolexamens, je krijgt niks kado!
__________________
Life is short, enjoy!
Oud 21-06-2007, 12:13
Snuip
Snuip is offline
ik zat zelf in de eerste Vmbo examenklas. Daarna overgestapt naar de havo. Examen gedaan. Daarna overgestapt naar het vwo. En nu mijn examen gehaald. Prima te doen. Niets is echt veel moeilijker. Overal komt gewoon een paragraafje bij. Enige wat in vwo 6 wel echt moeilijker was is Engels. Dat is wel flink verschil met de havo. Had op de havo alijd 8-en. En in vwo 5 ook, maar in vwo 6 werd het echt een stuk pittiger! Ik had economie en maatschappij overigens. Andere profielen weet ik het uiteraard niet. En ja bij de overstap naar het vwo zag ik wel op tegen Frans, want dat had ik sinds mavo 2 niet meer gehad. Maar dit ging zonder problemen. Nu trouwens nog bezig mijn natuurkunde 1 deelcertificaat te halen. Maar dat zal ook wel goed komen.

Groeten,

Snuip
Ads door Google
Oud 27-06-2007, 15:15
marjoleinleintj
marjoleinleintj is offline
Citaat:
Bubbeldoosje schreef op 29-05-2007 @ 18:36 :
Ik ga volgend jaar VWO doen op het volwassenenonderwijs Ik doe nu eindexamen HAVO. Het enige wat me moeilijk lijkt is dat ik Frans weer op moet pikken (niet meer gehad sinds 2 VMBO-T) (Ja, ben ook al overgestapt van VMBO-T naar HAVO )
Ik snap iets niet, help, ik wil ook volgend jaar volwassen vwo doen, maar ik mag dat niet doen omdat ik dan het inschrijfgeld zelf moet betalen, en dat is 55.000 euro. De regering wil dat namelijk niet voor mij betalen omdat ik een havo diploma heb, en ze dan vinden dan ik maar naar het hbo moet gaan. want havo is een startkwalificatie. Ik schrok me dood toen ik dat hoorde want ik dacht dat ik zo naar het volwassen vwo kon bij deltion, maar niet dus, ja tenzij ik dat bedrag wil betalen. maar dat heb ik niet, dus kan het niet. nou vroeg ik me af, waar ga jij dan volwassen vwo doen, en hoef jij dat bedrag dan niet zelf te betalen?
Oud 27-06-2007, 15:55
Verwijderd
Citaat:
marjoleinleintj schreef op 27-06-2007 @ 16:15 :
Ik snap iets niet, help, ik wil ook volgend jaar volwassen vwo doen, maar ik mag dat niet doen omdat ik dan het inschrijfgeld zelf moet betalen, en dat is 55.000 euro. De regering wil dat namelijk niet voor mij betalen omdat ik een havo diploma heb, en ze dan vinden dan ik maar naar het hbo moet gaan. want havo is een startkwalificatie. Ik schrok me dood toen ik dat hoorde want ik dacht dat ik zo naar het volwassen vwo kon bij deltion, maar niet dus, ja tenzij ik dat bedrag wil betalen. maar dat heb ik niet, dus kan het niet. nou vroeg ik me af, waar ga jij dan volwassen vwo doen, en hoef jij dat bedrag dan niet zelf te betalen?
Hier heb ik nog nooit van gehoord ? Het lijkt me dat het mogelijk moet zijn om gewoon op de VAVO vakken te volgen voor het VWO diploma en dat het niet uitmaakt of je een havo diploma hebt?

Heb je een bron want ik vind dit wel boeiend om even te lezen / te weten
Oud 27-06-2007, 19:37
Levina
Levina is offline
Ik heb mijn eindexamen havo gehaald en wil nu mijn VWO halen. Wil echter niet meer naar school toe, en zit eraan te denken om staatsexamen te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?? Hoe was dat, waren de mondelingen moeilijk?
Oud 28-06-2007, 15:54
Qwen
Qwen is offline
Werd vandaag gebeld, ben door naar VWO.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken VWO leerling op de HAVO
Remco Reinders
4 27-01-2014 17:19
Studeren Na havo nog vwo doen?
Deox
7 17-12-2013 08:22
Studeren 14 jarige in Havo 5
mitch-eltje
6 18-12-2011 08:03
Studeren Via HBO (propedeuse/normaal) of VWO naar WO?
Verwijderd
18 15-10-2011 17:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] [TIP]voor iedereen die van vmbo-t naar havo gaat
Yasminalove
4 19-07-2010 20:44
Algemene schoolzaken VWO na Havo,, maar in 1 of 2 jaar?? HELP!!
Appeltje89
26 25-05-2007 11:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.