Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2008, 17:14
moon
Avatar van moon
moon is offline
Vanaf het begin van mijn puberteit heb ik al last van vermoeidheid en heb ik veel slaap nodig. Nou heeft elke puber dat volgensmij sowieso wel, maar goed. Van mijn moeder mocht ik nooit 's middags slapen.
Sinds een paar jaar (ik ben nu ook al 22) heeft ze het over gegeven. Ik slaap nu wel regelmatig 's middags.
Ik slaap ongerveer 9 uur per nacht en dan slaap ik 's middags wisselend van een half uur tot een uur of 3.
Mijn moeder gaat er vanuit dat als je nog jong bent je nooit zoveel slaap nodig kan hebben, als de tijd die ik nu slaap. Ze vind 's middags slapen echt slecht en daarom heb ik er zelf ook altijd een naar gevoel bij als ik 's middags ga slapen, terwijl ik echt het gevoel heb dit nodig te hebben.
Ik heb veel last van angsten (angststoornis) en ik slik medicijnen (antidepessiva), zelf denk ik dat ik door die 2 dingen sneller vermoeid ben en meer slaap nodig heb. Zou dat kunnen?
Is het slecht om 's middags te slapen?

overigens ben ik wel goed uitgerust als ik voldoende slaap en 's middags ook nog even slaap. Ik ben dan dus niet de hele dag vermoeid.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 11:51
Maanmeisje
Avatar van Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Voor zover ik weet is het niet slecht om 's middags te slapen. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je je ritme niet verneukt. (in de zin van: als je 's middags gaat slapen ga je 's avonds pas veel later slapen.)

Ik denk dat het gebruik van medicijnen er wel heel veel invloed op heeft. Toen ik nog AD gebruikte sliep ik 's middags ook altijd, tegen die tijd was ik echt op. Nu slaap ik 's middags bijna nooit meer, alleen als ik 's nachts slecht heb geslapen.
__________________
Krebs
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 12:14
Verwijderd
Hmm ja, tegen mij wordt ook altijd gezegd dat dat niet goed is, maar psychische problemen kosten nou eenmaal veel energie. Zoals maanmeisje ook zegt, zorg dat je niet je hele dag- en nachtritme verkloot, dan zal het verder wel ok zijn. Overigens werd ik van de AD niet vermoeider.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 12:15
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik slaap ook soms 's middags, maar merk dat als ik langer dan een uur in bed lig, ik helemaal brak wakker wordt. Een 'powernap', dus 15 - 30 minuten is volgens mij het beste, voor zover ik het heb gehoord. Dat kan in ieder geval geen kwaad en je kan er heerlijk van opknappen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 13:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het lijkt me niet slecht als je er inderdaad je normale dag/nachtritme er niet mee verstoort. Volgens mij zit het slechte vooral in de kans dat je 's nachts slechter slaapt doordat je dan minder moe bent, waardoor je de volgende dag extra behoefte hebt om 's middags te slapen, etc.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 16:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zolang je 's nachts nog genoeg slaapt en er geen medische oorzaak te vinden is waarom je zoveel slaap nodig hebt is het volgens mij niet echt een probleem. Zelf sliep in in m'n tentamenperiodes altijd 's middags een uurtje omdat het me gewoon zoveel energie kostte en ik het anders niet volhield. Ik sliep 's nachts dan wel gewoon goed en na m'n tentamenperiode was het gewoon weer over.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 20:45
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
In veel warme landen wordt een middagslaapje juist als gezond ervaren. In die gevallen is het vaak de temperatuur die ervoor zorgt dat mensen wat meer behoefte hebben aan een dutje tussendoor. In jouw geval zijn het waarschijnlijk psychische problemen en medicijnen die meer van je vergen, maar het principe is hetzelfde. 's Middags slapen is pas slecht wanneer je er 's nachts slecht door slaapt en daardoor je ritme overhoop gaat. Niet wanneer je jezelf er juist beter en uitgerust door voelt.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 15:18
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik kan 's middags niet slapen....maar schadelijk? nee dat is het niet.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 10:49
Verwijderd
Wat hierboven al gezegd is. En: als je lichamelijk vermoeid bent kan het geen kwaad denk ik, als je geestelijk/psychisch moe bent is het niet goed om te gaan slapen. Dan helpt het namelijk niet.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Lichaam & Gezondheid (in)slaap problemen
Daantje_0705
22 18-05-2005 15:44
Lichaam & Gezondheid Slecht slapen: gevolgen?
Parasietje
37 11-06-2004 20:10
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 15:02
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Lichaam & Gezondheid Ms
Verwijderd
10 16-10-2002 09:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.