Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2008, 18:13
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik heb aardbeienvlaai en chocovlaai gekocht!!
Hoi Fantoom
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Advertentie
Oud 26-05-2008, 18:14
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik beweer niks foutiefs, ik heb alleen de betekenis van "vloeiend" wat overdreven om mijn punt duidelijk te maken. Stel je niet zo aan.
De de rest van je verhaal was niet veel beter.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:14
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Hoi Fantoom

jij wilt zeker ook?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 26-05-2008, 18:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Het is ook algemeen bekend dat vrijwel alle volwassenen in staat zijn meer talen te leren, mits ze daar voldoende moeite voor doen.
Ja, je kunt alles als je er voldoende moeite voor doet. Maar wat voldoende moeite is, verschilt per persoon. Daarom is het in sommige gevallen gewoon gerechtvaardigd om te zeggen dat je slecht in talen bent, namelijk als de moeite die je moet doen om een taal te leren meer is dan de moeite die de gemiddelde mens moet doen.

Verder, deze brillen worden dus serieus gedragen:

__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-05-2008, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Verder, deze brillen worden dus serieus gedragen:

[afbeelding]
Je moet er maar opkomen!
Oud 26-05-2008, 18:15
Verwijderd
Citaat:
  • opleidingsniveau
  • beheersing van een andere taal
  • plezier in het leren van taal
  • taalkundige achtergrond
De onderzoekster is daarom van mening dat er geen biologische beperking is. Maar de omstandigheden moeten wel meezitten.
Je opleidingsniveau en beheersing van je moedertaal zijn ver boven het gemiddelde, dus als dit klopt heb ik gelijk en ligt het aan je motivatie.
Oud 26-05-2008, 18:15
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:

jij wilt zeker ook?
Duh
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:16
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Wat Uice zegt. Als kind zijnde pak je een taal veel sneller op dan wanneer je ouder bent. Als je als kind nooit in aanraking gekomen bent met taal, dan is het onmogelijk om het op latere leeftijd nog te leren.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 26-05-2008, 18:16
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Jezus jullie posten snel.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 26-05-2008, 18:17
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat Uice zegt. Als kind zijnde pak je een taal veel sneller op dan wanneer je ouder bent. Als je als kind nooit in aanraking gekomen bent met taal, dan is het onmogelijk om het op latere leeftijd nog te leren.
Ik ben als kind nooit in aanraking gekomen met de Duitse taal (of in ieder geval een te verwaarlozen hoeveelheid) en ik kan aardig Duits, dus dat is ook niet helemaal waar.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Jezus jullie posten snel.
Jezus wat post jij langzaam.

En ik ga even tv kijken, dag
Oud 26-05-2008, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, je kunt alles als je er voldoende moeite voor doet. Maar wat voldoende moeite is, verschilt per persoon. Daarom is het in sommige gevallen gewoon gerechtvaardigd om te zeggen dat je slecht in talen bent, namelijk als de moeite die je moet doen om een taal te leren meer is dan de moeite die de gemiddelde mens moet doen.
Nee. Hoeveel moeite ik ook doe, ik zal nooit een goede jockey worden. Bijvoorbeeld.
Oud 26-05-2008, 18:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ben als kind nooit in aanraking gekomen met de Duitse taal (of in ieder geval een te verwaarlozen hoeveelheid) en ik kan aardig Duits, dus dat is ook niet helemaal waar.
Hij bedoelt taal in het algemeen. Als je opgevoed bent door wolven, zoals Mowgli, bijvoorbeeld.

Maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-05-2008, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Wat Uice zegt. Als kind zijnde pak je een taal veel sneller op dan wanneer je ouder bent. Als je als kind nooit in aanraking gekomen bent met taal, dan is het onmogelijk om het op latere leeftijd nog te leren.
Onzin. Zie het stuk dat Dun Hout postte.

Edit: tenzij je zoals Uice zegt, taal in het algemeen bedoelt.
Oud 26-05-2008, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Nee. Hoeveel moeite ik ook doe, ik zal nooit een goede jockey worden. Bijvoorbeeld.
Hoe verklaar jij mensen die in de les amper meedoen en meer zitten te tekenen dan op te letten, een keer overkijken voor een pw en dan een 8 of meer halen?
Oud 26-05-2008, 18:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee. Hoeveel moeite ik ook doe, ik zal nooit een goede jockey worden. Bijvoorbeeld.
Wel als je veel eerder in je leven was begonnen met trainen. Tenzij je maar één been hebt, ofzo.

Maar mijn punt was meer dat sommige mensen wel degelijk slechter zijn in taal dan anderen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-05-2008, 18:20
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik ben als kind nooit in aanraking gekomen met de Duitse taal (of in ieder geval een te verwaarlozen hoeveelheid) en ik kan aardig Duits, dus dat is ook niet helemaal waar.
Ik zei niet 'met een taal', ik zei met taal. Als je een kind opsluit in een kelder (wat de laatste tijd populair blijkt), en dat kind komt dus niet in aanraking met taal, dan kan dat kind daarna geen taal meer leren. Wel een beetje losse woordjes, maar bijna geen grammatica enzo.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 26-05-2008, 18:20
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Hoe verklaar jij mensen die in de les amper meedoen en meer zitten te tekenen dan op te letten, een keer overkijken voor een pw en dan een 8 of meer halen?
Goed geheugen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:21
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik zei niet 'met een taal', ik zei met taal. Als je een kind opsluit in een kelder (wat de laatste tijd populair blijkt), en dat kind komt dus niet in aanraking met taal, dan kan dat kind daarna geen taal meer leren. Wel een beetje losse woordjes, maar bijna geen grammatica enzo.
Leesfoutje, sorry.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:21
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Leesfoutje, sorry.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 26-05-2008, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Wel als je veel eerder in je leven was begonnen met trainen. Tenzij je maar één been hebt, ofzo.

Maar mijn punt was meer dat sommige mensen wel degelijk slechter zijn in taal dan anderen.
Ja, zoals ik al zei zal het voor de één makkelijker zijn dan de ander. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat niemand intrinsiek slecht is in talen (tenzij diegene een aangeboren afwijking heeft o.i.d.), terwijl ik wegens mijn lichaamsbouw wel intrinsiek een slechte jockey ben. Ik ben waarschijnlijk een stuk beter in talen dan de gemiddelde Chinees, toch spreekt die gemiddelde Chinees een stuk beter Chinees. Dat is dus mijn punt: motivatie en inzet zijn veel belangrijker dan aanleg.
Oud 26-05-2008, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Goed geheugen.
En als ze met andere vakken, als aardrijkskunde en geschiedenis, waar een goed geheugen veel handiger is, ze aanzienlijk lagere punten halen terwijl ze daar wel goed opletten?
Oud 26-05-2008, 18:24
Verwijderd
Citaat:
En als ze met andere vakken, als aardrijkskunde en geschiedenis, waar een goed geheugen veel handiger is, ze aanzienlijk lagere punten halen terwijl ze daar wel goed opletten?
Motivatie en zelfvertrouwen.
Oud 26-05-2008, 18:25
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, zoals ik al zei zal het voor de één makkelijker zijn dan de ander. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat niemand intrinsiek slecht is in talen (tenzij diegene een aangeboren afwijking heeft o.i.d.), terwijl ik wegens mijn lichaamsbouw wel intrinsiek een slechte jockey ben. Ik ben waarschijnlijk een stuk beter in talen dan de gemiddelde Chinees, toch spreekt die gemiddelde Chinees een stuk beter Chinees. Dat is dus mijn punt: motivatie en inzet zijn veel belangrijker dan aanleg.
Intelligentie zou hierin ook een bepalende factor kunnen wezen, bijvoorbeeld.

Citaat:
En als ze met andere vakken, als aardrijkskunde en geschiedenis, waar een goed geheugen veel handiger is, ze aanzienlijk lagere punten halen terwijl ze daar wel goed opletten?
Interesse, je onthoudt dingen makkelijker als ze je boeien. Of het vak opzich, zo heb je aan geschiedenis dingen opvangen vaak veel meer dan aan bijvoorbeeld wiskunde.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:25
Verwijderd
Citaat:
En als ze met andere vakken, als aardrijkskunde en geschiedenis, waar een goed geheugen veel handiger is, ze aanzienlijk lagere punten halen terwijl ze daar wel goed opletten?
Als ze echt goed zouden opletten, zouden ze daar geen slechte cijfers voor halen.
Oud 26-05-2008, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Motivatie en zelfvertrouwen.
en hoe goed je bent in taal.
Oud 26-05-2008, 18:27
Verwijderd
Citaat:
en hoe goed je bent in taal.
Je Nederlands is beter dan de gemiddelde student met een vwo-diploma, je maakt mij niet wijs dat je slecht bent in talen.
Oud 26-05-2008, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Intelligentie zou hierin ook een bepalende factor kunnen wezen, bijvoorbeeld.
Dat valt onder "aanleg".
Oud 26-05-2008, 18:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik wordt hard gepwnd op Onzin.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-05-2008, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Ik wordt hard gepwnd op Onzin.
En hier.
Oud 26-05-2008, 18:30
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat valt onder "aanleg".
Hm, nee. Het lichaamsbouw verhaal voor jockey zou je kunnen vergelijken met mensen intelligente mensen en talen. Sommige mensen zijn gewoon beduidend minder goed in staat tot het goed worden erin.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:30
Verwijderd
Goede avond!
Oud 26-05-2008, 18:31
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Goede avond!
Vind je?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:32
Verwijderd
Ach, we weten toch allemaal dat aanleg voor talen een mythe is die ouders hebben verzonnen om de onvoldoendes van hun kinderen te verklaren.
Oud 26-05-2008, 18:32
Verwijderd
Citaat:
En hier.
Oud 26-05-2008, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Hm, nee. Het lichaamsbouw verhaal voor jockey zou je kunnen vergelijken met mensen intelligente mensen en talen. Sommige mensen zijn gewoon beduidend minder goed in staat tot het goed worden erin.
Zoals ik het verwoord valt het per definitie onder aanleg.
Oud 26-05-2008, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ach, we weten toch allemaal dat aanleg voor talen een mythe is die ouders hebben verzonnen om de onvoldoendes van hun kinderen te verklaren.
Oud 26-05-2008, 18:34
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Vals dilemma. Als je 70 uur per week aan school besteedt en dan nóg niet overal ruim voldoende voor staat, heb je recht om te zeggen dat het te moeilijk is. Anders niet.
Als je 60+ uur per week aan school moet besteden om het te kunnen halen dan is het ook al te moeilijk. Gemiddeld 7 uur les per dag. 35 uur per week (in een vol rooster, en dan nog lesuren van 50 minuten ook). Dan zou je dus ruim 35 uur per week, 5 uur per dag, huiswerk moeten maken voordat je het echt moeilijk mag vinden?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 26-05-2008, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ach, we weten toch allemaal dat aanleg voor talen een mythe is die ouders hebben verzonnen om de onvoldoendes van hun kinderen te verklaren.
Dus aanleg voor, bijvoorbeeld hardlopen is ook een mythe om te verklaren dat je niet goed liep?
Oud 26-05-2008, 18:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En hier.
Ik was er helemaal van ondersteboven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-05-2008, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Vind je?
Ja?
Is dit een strikvraag ofzo!
Oud 26-05-2008, 18:35
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Ach, we weten toch allemaal dat aanleg voor talen een mythe is die ouders hebben verzonnen om de onvoldoendes van hun kinderen te verklaren.
godsakker
Oud 26-05-2008, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Als je 60+ uur per week aan school moet besteden om het te kunnen halen dan is het ook al te moeilijk. Gemiddeld 7 uur les per dag. 35 uur per week (in een vol rooster, en dan nog lesuren van 50 minuten ook). Dan zou je dus ruim 35 uur per week, 5 uur per dag, huiswerk moeten maken voordat je het echt moeilijk mag vinden?
Ja. Er zijn ook weekends.
Oud 26-05-2008, 18:38
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ja. Er zijn ook weekends.
7 uur per dag in de weekenden, 4 uur per dag doordeweeks en dan mag je het nog niet eens moeilijk noemen?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 26-05-2008, 18:39
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Middelbare school niveau is sowieso dieptriest.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Middelbare school niveau is sowieso dieptriest.
Vond je dat ook al toen je er op zat?
Oud 26-05-2008, 18:40
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Vond je dat ook al toen je er op zat?
Ik zit er op.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-05-2008, 18:40
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Haha
Oud 26-05-2008, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Ik zit er op.
/fail

Toen je in de onderbouw zat
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe Saai Is De Eenzame Fietser #233
Dinalfos
500 08-06-2008 18:32
De Kantine ♫ Should i Saai or should i go ♫ #232
Verwijderd
500 07-06-2008 14:03
De Kantine Je moeder is saai! :bob: #232
Verwijderd
3 06-06-2008 15:42
De Kantine Iemand voor de saaien werpen #227
Verwijderd
501 02-06-2008 22:15
De Kantine Ik saai, jij saait, wij saaien; ik saaide, wij saaiden en wij hebben gesaaid #223
Verwijderd
501 30-05-2008 11:03
De Kantine <saai/> #222
<br>
501 29-05-2008 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.