Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2008, 15:49
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Kort vraagje, wat ik niet helemaal begrijp: ik slik een variant van Diane-35, maar deze pil komt in de lijst van pilvergeten.nl niet voor. Waarom niet eigenlijk? Wijkt de samenstelling teveel af van de andere pillen? Eerlijk gezegd bevalt me deze pil erg goed, al jaren, maar ik weet niet meer wat nu indianenverhalen zijn en wat niet.

Verhaal er toch maar bij, check voor mij: ik slik de pil 's ochtends en dinsdag ben ik 'm vergeten. Dit is de eerste pil van de derde week, de enige pil die ik van de strip vergeten ben. Ik heb 'm later op de avond alsnog ingenomen en vanmorgen ben ik ook doorgegaan, heb besloten geen stopweek in te lassen en de volgende strip ook af te maken.
Nu vermoed ik wel dat er niks aan de hand is, maar ik slik de pil altijd een beetje onregelmatig. Dit komt door een wisselend werkrooster, waarin ik soms de pil al om 5 uur slik. In het weekend is het meestal pas in de middag. Nooit buiten de 12-uur-grens overigens. ('s avonds gaan slikken zou ik ook liever doen, maar ik krijg enorme misselijkheid in de ochtend wanneer ik dat doe, helaas.)
Ik neem dan toch aan dat ik wel goed zit zo?

Laatst gewijzigd op 03-12-2008 om 15:57.
Oud 03-12-2008, 21:19
MmLelle
MmLelle is offline
Ik heb een vraagje waar ik vanavond eigenlijk nog antwoord op nodig ben.
Het zit namelijk zo dat ik de pil slik, de microgynon 30. Nu is het zo dat ik voor vanavond die pil niet heb, maar een collega me een pilstrip ethinylestradiol/levonorgestrel heeft gegeven met als mededeling dat ik die wel kan slikken voor vanavond.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en durf niet zomaar op mijn collega te vertrouwen. Weet iemand of ik in mijn reguliere pilstrip zomaar deze pil tussendoor kan slikken? Mijn collega zei dat het precies dezelfde pil is met een andere naam, klopt dit?

Wie kan mij helpen?
Groetjes en alvast bedankt!
Oud 03-12-2008, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een vraagje waar ik vanavond eigenlijk nog antwoord op nodig ben.
Het zit namelijk zo dat ik de pil slik, de microgynon 30. Nu is het zo dat ik voor vanavond die pil niet heb, maar een collega me een pilstrip ethinylestradiol/levonorgestrel heeft gegeven met als mededeling dat ik die wel kan slikken voor vanavond.
Ik heb er zelf totaal geen verstand van en durf niet zomaar op mijn collega te vertrouwen. Weet iemand of ik in mijn reguliere pilstrip zomaar deze pil tussendoor kan slikken? Mijn collega zei dat het precies dezelfde pil is met een andere naam, klopt dit?

Wie kan mij helpen?
Groetjes en alvast bedankt!
Dat klopt. Ik heb die pil sinds kort ook. Als vervanging van de microgynon 30. Deze kan ik bij mijn apotheek niet meer krijgen..
Geen probleem dus .
Oud 04-12-2008, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt. Ik heb die pil sinds kort ook. Als vervanging van de microgynon 30. Deze kan ik bij mijn apotheek niet meer krijgen..
Geen probleem dus .
De hoofdbestanddelen zijn hetzelfde ja. De hulpstoffen verschillen alleen wel. Ik weet persoonlijk niet of kwaad kan. Alleen wel dat ze dus wel verschillen.
Oud 05-12-2008, 15:22
Verwijderd
Vandaag ineens een doorbraakbloeding..

Dan ga ik toch weer twijfelen of er toch niet iets mis is Maar de test gaf aan dat ik niet zwanger was dusja..
Oud 06-12-2008, 11:57
Verwijderd
Domme vraag;

Is het eigenlijk wel verstandig 2 of 3 pillen tegelijk nemen omdat je ze 1 of 2 keer bent vergeten?
(Diane)
Oud 12-12-2008, 13:20
Verwijderd
moet ik me zorgen maken, ik ben al een aantal maanden amper nog ongesteld maar de klachten ervoor worden wel erger (ziek zijn enzo en me belabberd voelen) ik kan nl niet zwanger zijn... slim om naar de dokter te gaan?
Oud 12-12-2008, 18:53
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Domme vraag;

Is het eigenlijk wel verstandig 2 of 3 pillen tegelijk nemen omdat je ze 1 of 2 keer bent vergeten?
(Diane)
2 pillen tegelijk als je er één bent vergeten: ja, daarmee krik je de hoeveelheid werkzame stoffen in je bloed weer wat op. 3 pillen als je er twee bent vergeten: mag wel, maar heeft niet zo veel zin, de pil is dan toch al onveilig.
Oud 12-12-2008, 18:54
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
moet ik me zorgen maken, ik ben al een aantal maanden amper nog ongesteld maar de klachten ervoor worden wel erger (ziek zijn enzo en me belabberd voelen) ik kan nl niet zwanger zijn... slim om naar de dokter te gaan?
Je hoeft je geen zorgen te maken, maar als je er last van hebt is het zowiezo wel slim om naar de dokter te gaan.
Oud 13-12-2008, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft je geen zorgen te maken, maar als je er last van hebt is het zowiezo wel slim om naar de dokter te gaan.
nouja last? t is gewoon vreemd dat ik opeens zoveel minder ongesteld ben, of kan dat komen omdat ik al 4 jaar de pil slik? (microgynon 30)
Oud 15-12-2008, 18:08
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Hoi,,,

Wat ik niet begrijp:

Ik ben in de eerste week de pil vergeten. (ééntje, de laatste pil van die week)
Volgens sommige websites moet ik nu de morning after pil halen, volgens andere hoeft dat pas als je meer dan een pil bent vergeten. Mijn dokter is nu niet bereikbaar..in de bijsluiter staat alleen dat "er een geringe kans op zwangerschap is".
Ik meen dat ik een paar jaar geleden hetzelfde had en toen de huisartsenpost belde, die mij zei dat het absoluut meeviel en dat ik géén morning after pil te hoefde te halen.

Tja, ik heb vanmiddag zo lang lopen tobben tot de drogist en apotheek dicht gingen.

Iemand advies?
__________________
never get old
Oud 15-12-2008, 20:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou persoonlijk het risico niet willen lopen ondanks dat de kans misschien heel klein is. Ik zou een morning afterpil halen, desnoods bij de nachtapotheek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-12-2008, 22:14
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Oke, thanks, om zeker te zijn heb ik dat ook besloten. Ga morgenochtend wel.
Moet 72 uur erna, morgen ochtend is het nog geen dag geleden
Hoop niet dat ik ziek word.
Iemand ervaring mee?
__________________
never get old
Oud 16-12-2008, 14:51
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
bleeeeh koppijn buikpijn moe gespannen spieren....
__________________
never get old
Oud 16-12-2008, 21:39
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik werd er ook behoorlijk misselijk van. Ik kreeg er stemmingswisselingen van, werd vrij gevoelig (qua emoties als lichamelijk) en ik voelde me een paar dagen gewoon helemaal niet prettig en vooral moe. Dus een beetje wat jij nu hebt, is ook wel normaal. Je krijgt ineens een overdosis aan hormonen, dat vindt je lichaam gewoon echt niet leuk. Daardoor wordt ook in no-time je cyclus veranderd, ga zo maar door. Dus even doorzetten, alsnog goed dat je de pil gehaald hebt!
Oud 17-12-2008, 20:01
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik slik altijd 2 pilstrippen achter elkaar (Microgynon 30), maar nou ben ik er 2 weken geleden eentje vergeten. Ben op zaterdag begonnen dus zou op vrijdag eindigen en ik ben die van dinsdag vergeten. Die was van de eerste strip, week 3, het was de 18e pil. Ik weet dat je in de 3e week mag kiezen tussen direct een stopweek houden of nog een strip slikken. Omdat ik toch altijd 2 strippen achter elkaar slik heb ik vanzelfsprekend voor het laatste gekozen. Ik zat overigens ruim boven de urengrens.

Als ik nou sowieso tot en met volgende week dinsdag braaf door blijf slikken is er niets aan de hand toch? (dan heb ik 21 pillen geslikt na de vergeten pil)
Oud 21-12-2008, 08:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Krap een half jaar geleden kreeg ik de pil Trigynon voorgeschreven, omdat Triodeen niet meer in de handel was. Over deze pil was ik niet tevreden, dus heb ik nu van de huisarts Ethinylestradiol/Levonorgestrel (microgynon variant) gekregen.
In de bijsluiter staat: "Overschakeling op E/L van een ander anticonceptiemiddel: u dient op de dag na het innemen van het laatste werkzame hormoonpreparaat, maar uiterlijk op de dag na de gebruikelijke hormoonvrije tussenpoos van uw vorige hormonaal anticonceptiemiddel te beginnen met E/L."

Lees ik het goed dat ik dus zelf mag weten of ik een stopweek houd of niet bij het overstappen?
Oud 21-12-2008, 16:36
Trifa
Trifa is offline
Vorige maand ben ik 2 pillen vergeten. Ik had besloten om deze maand meteen weer met een nieuwe strip te beginnen (geen stopweek dus), maar ben de eerste pil van de nieuwe strip ook al meteen weer vergeten.. De volgende avond toen ik erachter kwam heb ik er 2 geslikt. Moet ik nu gewoon 7 dagen opletten, omdat ik 1 pil in de eerste week van de nieuwe strip vergeten ben, of maakt het ook nog uit dat ik in de vorige strip pillen vergeten ben omdat ik nu doorslik?

Ik slik trouwens de Diane 35 pil
Oud 21-12-2008, 16:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krap een half jaar geleden kreeg ik de pil Trigynon voorgeschreven, omdat Triodeen niet meer in de handel was. Over deze pil was ik niet tevreden, dus heb ik nu van de huisarts Ethinylestradiol/Levonorgestrel (microgynon variant) gekregen.
In de bijsluiter staat: "Overschakeling op E/L van een ander anticonceptiemiddel: u dient op de dag na het innemen van het laatste werkzame hormoonpreparaat, maar uiterlijk op de dag na de gebruikelijke hormoonvrije tussenpoos van uw vorige hormonaal anticonceptiemiddel te beginnen met E/L."

Lees ik het goed dat ik dus zelf mag weten of ik een stopweek houd of niet bij het overstappen?
Zo interpreteer ik het wel ja.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-12-2008, 07:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zo interpreteer ik het wel ja.
Ok, dankjewel.
Oud 29-12-2008, 09:30
Blackeyed
Blackeyed is offline
Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Ik neem al ongeveer 5 jaar de pil, nooit problemen gehad, altijd op tijd mijn menstruaties gekregen.
Maar sinds enkele maanden zijn mijn menstruaties sterk verminderd in intensiteit en duur, tot ongeveer 4 dagen van middelmatig bloedverlies.
Nu heb ik al op dit forum gehoord over vrouwen die zwanger zijn tijdens dat ze hun menstruaties toch kregen. Doordat ik nu zo'n lichte menstruaties heb, ben ik toch een beetje ongerust hoewel ik geen andere 'symptomen' heb.
Is mijn lichter bloedverlies nu gewoon door het lange gebruik van de pil of is het misschien mogelijk dat ik zwanger ben? ( Of is dat eigenlijk maar fabeltjes van vrouwen die zwanger werden met menstruaties)
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 29-12-2008, 15:41
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
@Blackeyed: het kan beide, maar een zwangerschap is niet heel waarschijnlijk. Je kunt inderdaad blijven menstrueren tijdens je zwangerschap, maar dit is echt zeldzaam. Zijn er nog andere redenen waardoor je denkt misschien zwanger te zijn? Je hebt het over een paar maanden, is je buik dikker geworden oid? Als je je er zorgen over maakt, is de makkelijkste oplossing om een zwangerschapstest te doen.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 29-12-2008, 19:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als je al een dikkere buik hebt, dan is bij 'een paar maanden' de kans toch echt groter dat het komt door een flinke kerstmaaltijd, dan door een zwangerschap
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 31-12-2008, 11:57
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Hallo

ik had even een vraagje
Mijn vriendin gebruikt al maanden steevast de pil,maar is nu voor het eerst 3 dagen over tijd,
Wij zijn elkaars eerste en gebruikten daarom geen verder voorbehoedsmiddel
Er zijn verder geen variabelen zoals overmatig alcoholgebruik dat de werking zou verminderen in het spel geweest
Is er voor ons reden om ons zorgen te gaan maken?
Ik wil even melden dat jullie niet al te snugger bezig zijn geweest door geen condoom te gebruiken. Tot je een soa-test hebt laten doen, moet je ALTIJD een condoom gebruiken, OOK als je elkaars eerste bent! Sommige soa's zijn namelijk ook op andere manieren dan seks op te lopen, en kunnen dan vervolgens door seks weer worden doorgegeven. Laat je als de bliksem testen.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 08-01-2009, 08:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
goed, tijd voor een klein klanttevredenheidsonderzoekje. Ik ga deze week beginnen met de nuvaring, en daarmee stap ik over van microgynon 30. Er zijn vast meer vrouwen hier die de nuvaring gebruiken, dus ik vroeg me af hoe die bij jullie bevalt in vergelijking met de pil. Hebben jullie meer of minder lichamelijke klachten rondom de menstruatie? Een vriendinnetje gebruikt hem ook en is er heel tevreden mee, en ik vraag me af hoe het met de rest van NL zit.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 08-01-2009, 22:39
Verwijderd
ow ik ben gestopt met sojamelk drinken om t te testen: bloed heviger, klachten zijn minder.... hmpf
Oud 13-01-2009, 09:29
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Hoihoi
Ik moet tijdelijk overstappen van de yasmin naar microgynon 50, dus een veel zwaardere pil. Dit omdat het de bedoeling is dat ik de rest van mijn leven de pil ga doorslikken zonder stopweek omdat ik endometriose heb. Nu bevalt de pil me absoluut niet, dus ik zit er nogal mee. Heb microgynon 20 of 30 gehad (rigevidon) en daar kwam ik enorm van aan. Van de yasmin ben ik ook al aangekomen dus ik vraag me af, zal ik van microgynon 50 nog veel meer extra aankomen?
En als ik dan weer terugga naar een lichtere pil, gaat het dan weer weg?

En zijn er meer mensen die de pil altijd moeten doorslikken?
Oud 13-01-2009, 09:31
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
goed, tijd voor een klein klanttevredenheidsonderzoekje. Ik ga deze week beginnen met de nuvaring, en daarmee stap ik over van microgynon 30. Er zijn vast meer vrouwen hier die de nuvaring gebruiken, dus ik vroeg me af hoe die bij jullie bevalt in vergelijking met de pil. Hebben jullie meer of minder lichamelijke klachten rondom de menstruatie? Een vriendinnetje gebruikt hem ook en is er heel tevreden mee, en ik vraag me af hoe het met de rest van NL zit.
Heb het ook een tijdje gebruikt, was er erg tevreden over. Van de rest heb ik gehoord dat de klachten afnemen. Is bij mij niet helemaal iets over te zeggen omdat ik een gynaecologische aandoening heb waardoor ik sowieso veel klachten heb.
Maar verder vond ik het ideaal .
Oud 13-01-2009, 15:55
wup
wup is offline
Citaat:
Hoihoi
Ik moet tijdelijk overstappen van de yasmin naar microgynon 50, dus een veel zwaardere pil. Dit omdat het de bedoeling is dat ik de rest van mijn leven de pil ga doorslikken zonder stopweek omdat ik endometriose heb. Nu bevalt de pil me absoluut niet, dus ik zit er nogal mee. Heb microgynon 20 of 30 gehad (rigevidon) en daar kwam ik enorm van aan. Van de yasmin ben ik ook al aangekomen dus ik vraag me af, zal ik van microgynon 50 nog veel meer extra aankomen?
En als ik dan weer terugga naar een lichtere pil, gaat het dan weer weg?

En zijn er meer mensen die de pil altijd moeten doorslikken?
Waarom moet je dan een zwaardere pil? Kan je niet altijd doorslikken met bijvoorbeeld microgynon 30?

( ik neem maar heel weinig stopweken, dus vandaar mijn vraag..)
Oud 13-01-2009, 16:03
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Waarom moet je dan een zwaardere pil? Kan je niet altijd doorslikken met bijvoorbeeld microgynon 30?

( ik neem maar heel weinig stopweken, dus vandaar mijn vraag..)
Omdat ik wanneer ik doorslik met yasmin zo'n beetje altijd ongesteld ben... Volgens de gyn kwam dat omdat mijn baarmoederslijmvlies heel erg dun is, en met een zwaardere pil bouwt dat meer op en kan ik hopelijk daarna wel gewoon met een lichtere pil doorslikken.
Oud 14-01-2009, 20:06
sandelaaatjuh
sandelaaatjuh is offline
Citaat:
Hoihoi
Ik moet tijdelijk overstappen van de yasmin naar microgynon 50, dus een veel zwaardere pil. Dit omdat het de bedoeling is dat ik de rest van mijn leven de pil ga doorslikken zonder stopweek omdat ik endometriose heb. Nu bevalt de pil me absoluut niet, dus ik zit er nogal mee. Heb microgynon 20 of 30 gehad (rigevidon) en daar kwam ik enorm van aan. Van de yasmin ben ik ook al aangekomen dus ik vraag me af, zal ik van microgynon 50 nog veel meer extra aankomen?
En als ik dan weer terugga naar een lichtere pil, gaat het dan weer weg?

En zijn er meer mensen die de pil altijd moeten doorslikken?
Hoi Sassiefje, ik weet sinds kort ook dat ik endometriose heb. Endometriose is dat je baarmoederslijmvliescellen ook op andere plekken dan alleen in je baarmoederslijmvlies zitten. Ik zelf moet nu nog een paar dagen wachten totdat ik aan mijn nieuwe pil mag beginnen. Hiervoor heb ik al drie andere pillen gehad waaronder microgynon. Nu stap ik over op orgametril. Deze pil moet ik dan ook de rest van m'n leven doorslikken. Ik had het idee na m'n bezoek aan de gynaecoloog dat je behalve als die pil niet werkt niet meer van pil moet wisselen daarna.. Ik ben heel erg benieuwd of het helpt. Zelf ben ik nog nooit aangekomen door de pil en ik hoop dat dat nu ook zo blijft (voor jou ook). En ik vraag me een beetje af hoe andere vrouwen hier mee omgaan.
Oud 15-01-2009, 19:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik slik nu sinds 1,5 week Ethinylestradiol/Levonorgestrel (microgynon variant) (overgestapt van Trigynon, omdat ik daarbij last had van doorbraakbloedingen). Sinds gisteren heb ik weer last van een heel (mini) klein beetje bloedverlies. Kan het zijn dat mijn lichaam nog moet wennen aan deze pil (ik moest het 3 maanden uitproberen van de huisarts), of is de kans groot dat deze pil ook niet goed genoeg werkt bij mij?
Oud 15-01-2009, 20:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij kan het best zijn dat je nog moet wennen. Ik zou zeker die drie maanden uit proberen en als het dan niet over is teruggaan naar je huisarts. Zeker als je vaak switcht van pil kan ik me voorstellen dat je lichaam het ff niet meer snapt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-01-2009, 20:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik zou zeker die drie maanden uit proberen en als het dan niet over is teruggaan naar je huisarts. Zeker als je vaak switcht van pil kan ik me voorstellen dat je lichaam het ff niet meer snapt.
Hm, dat heb ik ook afgesproken met de huisarts. Dit is de derde pil die ik in 7 maanden slik (de eerste werd niet meer gemaakt, de tweede beviel niet, en nu probeer ik deze), dus ik moet misschien ook niet verwachten dat het allemaal zonder problemen verloopt.
Oud 16-01-2009, 02:16
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik heb de laatste keer dat ik ongesteld moest worden (eind december) de pil doorgeslikt en de strip die ik nu gebruik eindigt zondag. Dus zou maandag of dinsdag ongesteld moeten worden. Nu ben ik echter gisteren al ongesteld geworden, niet hevig, meer alsof het een soort tussentijdse bloeding is. Heb dit wel vaker gehad als ik de pil doorslikte.
Maar vraag me af of de pil nu nog wel veilig is. Ben hem de afgelopen maanden niet vergeten en altijd min of meer op hetzelfde moment geslikt, maar omdat ik nu al lichtelijk begonnen ben te bloeden vroeg ik me of de pil nog wel volledig beschermt?

Kan het ook niet in de bijsluiter opzoeken want die heb ik weggegooid...( het gaat hier om microgynon 30 trouwens)
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 16-01-2009, 08:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb de laatste keer dat ik ongesteld moest worden (eind december) de pil doorgeslikt en de strip die ik nu gebruik eindigt zondag. Dus zou maandag of dinsdag ongesteld moeten worden. Nu ben ik echter gisteren al ongesteld geworden, niet hevig, meer alsof het een soort tussentijdse bloeding is. Heb dit wel vaker gehad als ik de pil doorslikte.
Maar vraag me af of de pil nu nog wel veilig is. Ben hem de afgelopen maanden niet vergeten en altijd min of meer op hetzelfde moment geslikt, maar omdat ik nu al lichtelijk begonnen ben te bloeden vroeg ik me of de pil nog wel volledig beschermt?

Kan het ook niet in de bijsluiter opzoeken want die heb ik weggegooid...( het gaat hier om microgynon 30 trouwens)
dat is een doorbraakbloeding. Komt idd vaker voor bij mensen als ze de pil doorslikken. Een doorbraakbloeding betekent niet dat je niet meer beschermd bent tegen zwangerschap, zeker niet als je hem niet bent vergeten.
Niks aan de hand dus, je "echte" normale ongesteldheid komt maandag of dinsdag gewoon op gang.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 16-01-2009, 14:03
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
goed, tijd voor een klein klanttevredenheidsonderzoekje. Ik ga deze week beginnen met de nuvaring, en daarmee stap ik over van microgynon 30. Er zijn vast meer vrouwen hier die de nuvaring gebruiken, dus ik vroeg me af hoe die bij jullie bevalt in vergelijking met de pil. Hebben jullie meer of minder lichamelijke klachten rondom de menstruatie? Een vriendinnetje gebruikt hem ook en is er heel tevreden mee, en ik vraag me af hoe het met de rest van NL zit.
Ik gebruik hem nu net drie weken. Ik was ook overgestapt van microgynon 30 naar de nuvaring. Vanaf dag 1 was ik er al in de 7de hemel over (maar dat komt meer door de gigantische opluchting van niet iedere dag weer aan dat pilletje denken) Ik ben er heel tevreden over, ik heb niet meer klachten dan eerst. Mijn menstruatie moet ik nog een paar dagen mee wachten voor ik daar iets over kan zeggen. Ik voel hem helemaal niet zitten, ook niet tijdens de seks. Mijn vriend heeft 'm in de tussentijd maar 1 keer gevoeld, toen schoof hij hem naar achter en had er verder geen last meer van. Dus ja, ik ben super tevreden.
Oud 16-01-2009, 21:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nou, dat klinkt tot nu toe dus positief . Ik heb m nu een week en ik vind het ook heel relaxed dat ik er niet iedere dag aan hoef te denken. Ik heb wel al de hele week zin in zuivel, heel maf. Eens zien hoe het gaat qua moodswings en puistjes enzo over 2 weken
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 18-01-2009, 10:36
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Over nuvaring......Ik heb hem ooit een tijdje gebruikt, toen kreeg ik heel veel afscheiding en ben ik gestopt. Omdat ik de pil nogal eens vergat, toch weer overgestapt.....

En......uiterst labiel, down, chagarijnig, huilbuien die plotseling komen en gaan. En overal puisten. En de eerste dagen heel erg misselijk.
Dit is nu na 2 weken. Ik heb hem er net uitgehaald omdat ik er echt gek van werd.

Mijn vraag: zou dit nog bijtrekken? Anywayz ik heb er op dit moment geen zin meer in die kutring. Ik ben nogal allergisch voor latex dus een tijdje geen hormonale anticonceptie zie ik ook niet zo zitten. Heb nog wel een pilstrip liggen. Kan ik na 2 weken nuvaring vandaag gewoon weer beginnen met de pil?
Mmm misschien toch ff de huisartsenpost bellen..
__________________
never get old
Oud 18-01-2009, 14:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou voor de zekerheid de huisartsenpost bellen en niet zelf maar wat aanklooien.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-01-2009, 14:41
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Dat doe ik niet hoor

Heb even gebeld en er waren een paar opties, mocht iemand dit ook een keer willen weten:

- meteen stoppen met de nuvaring, meteen weer met de pil beginnen en dan een maand een condoom gebruiken omdat de pil dan nog niet veilig is.

- meteen stoppen met de nuvaring, wachten tot ik ongesteld word (uit mezelf) en dan op de eerste dag beginnen met de pil.

- nog een week volhouden en dan overstappen op de pil.

Toch maar voor optie drie gekozen, en de ring na een opstandig uurtje weer ingebracht.
Baal er wel een beetje van, maar van optie 2 (zomaar stoppen) kun je ook nare bijwerkingen krijgen + mijn natuurlijke menstruatie is zo chaotisch. En optie 1 spreekt me ook niet aan omdat ik niet tegen latex kan.

Dus nog een weekje de heks uithangen en kattig doen tegen iedereen
__________________
never get old
Oud 18-01-2009, 15:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je stopt met de pil kan het maanden duren voor je weer uit jezelf ongesteld wordt. Ik weet niet hoe dat met de Nuvaring zit maar het kan best lang duren dus dat lijkt me niet de meest ideale optie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-01-2009, 12:01
Starling
Avatar van Starling
Starling is offline
Ik heb afgelopen maand mijn pil doorgeslikt.
Op dit moment ben ik dus bezig met mijn tweede strip.
Ik zou nu (ben bijna op de helft van deze strip) graag willen stoppen en een stopweek houden.
Na 7 dagen begin ik dan gewoon weer met een nieuwe strip.
Ben ik dan wel gewoon nog veilig?
__________________
One way, or another...
Oud 20-01-2009, 14:14
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ik heb afgelopen maand mijn pil doorgeslikt.
Op dit moment ben ik dus bezig met mijn tweede strip.
Ik zou nu (ben bijna op de helft van deze strip) graag willen stoppen en een stopweek houden.
Na 7 dagen begin ik dan gewoon weer met een nieuwe strip.
Ben ik dan wel gewoon nog veilig?
Volgens mij wel.
Oud 21-01-2009, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb afgelopen maand mijn pil doorgeslikt.
Op dit moment ben ik dus bezig met mijn tweede strip.
Ik zou nu (ben bijna op de helft van deze strip) graag willen stoppen en een stopweek houden.
Na 7 dagen begin ik dan gewoon weer met een nieuwe strip.
Ben ik dan wel gewoon nog veilig?
Ja, je bent gewoon veilig omdat je al minimaal 21 pillen hebt geslikt
Oud 22-01-2009, 17:43
Verwijderd
Hi.

Ik weet niet zeker of dit het goede topic is voor mijn vraag, omdat ik niet zeker weet of het met de pil te maken heeft, maar gezien de ''expertise'' hier plaats ik het maar hier.

Ongeveer een week voordat mijn strip op was kreeg ik last van krampen, erg lijkend op menstruatiepijn. Daarna was ik natuurlijk een paar dagen ongesteld en had ik ook wat pijn. Maar nu is dat al weer bijna een week geleden en heb ik nog steeds buikpijn. Het is net iets anders dan menstruatiepijn normaal voelt bij mij, het lijkt meer geconcentreerd bij mij eierstokken ipv mijn baarmoeder. Soms lijkt het alsof mijn eierstokken of aders of wat er daar ook allemaal zit, opgezwollen en gevoelig zijn. Soms steekt het erg, meestal is het zeurpijn.

Als dit aanhoudt is het natuurlijk het beste om even langs een dokter te gaan, maar aangezien ik in Zweden verblijf is dat niet zo makkelijk (ze hebben een erg onhandig systeem hier). Daarom vroeg ik me af of iemand dit herkent en misschien een idee is wat het is en of ik me zorgen zou moeten maken.
De pil heb ik overigens zeer regelmatig geslikt en ben ik zeker weten nooit vergeten. Ik heb nog nooit last gehad van bijwerkingen. Ik slik geen medicijnen die bijwerkingen hebben en/of de pil beïnvloede.
Oud 22-01-2009, 22:11
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hi.

Ik weet niet zeker of dit het goede topic is voor mijn vraag, omdat ik niet zeker weet of het met de pil te maken heeft, maar gezien de ''expertise'' hier plaats ik het maar hier.

Ongeveer een week voordat mijn strip op was kreeg ik last van krampen, erg lijkend op menstruatiepijn. Daarna was ik natuurlijk een paar dagen ongesteld en had ik ook wat pijn. Maar nu is dat al weer bijna een week geleden en heb ik nog steeds buikpijn. Het is net iets anders dan menstruatiepijn normaal voelt bij mij, het lijkt meer geconcentreerd bij mij eierstokken ipv mijn baarmoeder. Soms lijkt het alsof mijn eierstokken of aders of wat er daar ook allemaal zit, opgezwollen en gevoelig zijn. Soms steekt het erg, meestal is het zeurpijn.

Als dit aanhoudt is het natuurlijk het beste om even langs een dokter te gaan, maar aangezien ik in Zweden verblijf is dat niet zo makkelijk (ze hebben een erg onhandig systeem hier). Daarom vroeg ik me af of iemand dit herkent en misschien een idee is wat het is en of ik me zorgen zou moeten maken.
De pil heb ik overigens zeer regelmatig geslikt en ben ik zeker weten nooit vergeten. Ik heb nog nooit last gehad van bijwerkingen. Ik slik geen medicijnen die bijwerkingen hebben en/of de pil beïnvloede.
Ik zou naar de dokter gaan als ik jou was, ondanks het onhandige systeem. Eierstokken en eileiders horen geen pijn te doen, en als ze op de een of andere manier ontstoken zijn geraakt, moet dat genezen worden voor het uit de hand loopt. Het kan natuurlijk ook iets totaal anders zijn, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen als ik jou was. (als het namelijk wél mis is, staat je vruchtbaarheid op het spel)
Zit de pijn trouwens aan beide kanten of maar aan 1 kant?

oh en ik weet niet of je daar ook een lief hebt, maar als dat zo is zou ik ook even een zwangerschapstestje doen, zelfs als je de pil trouw slikt heb je een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele kleine kans om toch zwanger te raken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 22-01-2009, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ik zou naar de dokter gaan als ik jou was, ondanks het onhandige systeem. Eierstokken en eileiders horen geen pijn te doen, en als ze op de een of andere manier ontstoken zijn geraakt, moet dat genezen worden voor het uit de hand loopt. Het kan natuurlijk ook iets totaal anders zijn, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen als ik jou was. (als het namelijk wél mis is, staat je vruchtbaarheid op het spel)
Zit de pijn trouwens aan beide kanten of maar aan 1 kant?

oh en ik weet niet of je daar ook een lief hebt, maar als dat zo is zou ik ook even een zwangerschapstestje doen, zelfs als je de pil trouw slikt heb je een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele kleine kans om toch zwanger te raken.
Ja, je hebt wel gelijk denk ik. Ik heb geen lief hier maar ik had er wel een in Nederland en aangezien ik pas een week in Zweden ben denk ik dat dat nog wel telt. Hoop dat het normaal is om bang te zijn voor zo'n test want ik dacht er zelf ook al aan maar ik doe het maar niet.
Oud 23-01-2009, 07:45
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
natuurlijk is het normaal, want als je zon test doet erken je de mogelijkheid en dat is eng.
Maar er is vast niks aan de hand
Oud 23-01-2009, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Zit de pijn trouwens aan beide kanten of maar aan 1 kant?
Vergeten te beantwoorden. Aan beide kanten, maar rechts is het doorgaans erger.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid kunnen jullie mij helpen heb een probleem...
dientjeinlove
7 17-10-2005 08:28
Lichaam & Gezondheid hoeveel kans op zwanger worden??belangrijk!!
cin85
13 23-02-2004 13:25
Lichaam & Gezondheid De Pil uit 't Ziekenfonds
Verwijderd
90 01-10-2003 09:56
Lichaam & Gezondheid niet stunten met de pil!
poesiefox
12 20-07-2003 14:40
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.