Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2009, 19:01
Verwijderd
Mijn voorste kiezen zijn nogal diep. Ik heb het idee dat dit de laatste tijd erger geworden is. Kan dat? Is het erg?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 20:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De kans bestaat dat je er niet bij kan met poetsen en daardoor sneller gaatjes krijgt. Wat je kan doen is het laten opvullen (zoals bij een vulling maar dan zonder dat het gaatje eerst wordt weggeboord) zodat je kiezen minder diep zijn, er minder viezigheid in achter kan blijven en je er beter bij kan met poetsen. Is bij mij ook gedaan bij m'n achterste kiezen. Het slijt wel maar werkt prima. Is even een gek gevoel maar dat went heel snel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 21:45
Verwijderd
Citaat:
De kans bestaat dat je er niet bij kan met poetsen en daardoor sneller gaatjes krijgt. Wat je kan doen is het laten opvullen (zoals bij een vulling maar dan zonder dat het gaatje eerst wordt weggeboord) zodat je kiezen minder diep zijn, er minder viezigheid in achter kan blijven en je er beter bij kan met poetsen. Is bij mij ook gedaan bij m'n achterste kiezen. Het slijt wel maar werkt prima. Is even een gek gevoel maar dat went heel snel.
Hebben ze bij mij ooit ook eens gedaan toen ik 12 was ofzo. Je krijgt een plastic laagje over je tanden heen. Wel leuk: nooit meer gaatjes!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 13:10
ganralph
ganralph is offline
inderdaad, dat heet sealen, en een goeie tandarts stelt het zelf voor als het nodig is.

heb het ook al 15 jaar of zo. maar toen mijn zorgverzekering gebitsfoto's opvroeg, werd ik uit de aanvullende verzekering geschopt, omdat ik "zo veel vullingen" had. Heb precies één vulling, maar die geweldige tandheelkundig adviseur wist blijkbaar niet hoe een sealing er uit ziet

Citaat:
Hebben ze bij mij ooit ook eens gedaan toen ik 12 was ofzo. Je krijgt een plastic laagje over je tanden heen. Wel leuk: nooit meer gaatjes!
als de tandarts de sealing goed aanbrengt tenminste. zit er lucht onder het "zegel", dan rotten je tanden nog harder dan zonder overigens kun je ook nog gewoon gaatjes krijg op andere plekken aan die kiezen
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 21:12
Verwijderd
Citaat:
als de tandarts de sealing goed aanbrengt tenminste. zit er lucht onder het "zegel", dan rotten je tanden nog harder dan zonder overigens kun je ook nog gewoon gaatjes krijg op andere plekken aan die kiezen
Dat weet ik. Aan de zijkant bijvoorbeeld. De horizontaal liggende verstandkies (48)* zorgde er indirect voor dat er een gat aan de zijkant onstond van mijn kies (47)*

*Cijfers zijn tandsaanduidingen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Tweede keuzevak: filo of schk?
Verwijderd
11 19-07-2013 19:13
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden jullie van vloeken?
Verwijderd
295 01-08-2006 18:13
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Boekbespreking: het kiezen van het boek!
Verwijderd
16 11-02-2004 15:14
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Onsterfelijkheid
Ieke
0 01-02-2004 11:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.