Oud 16-04-2010, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel val je normaal gesproken binnen een week af?

Ik ben 2 keer zo zwaar als ik mag zijn en 2 weken geleden ben ik begonnen met fanatiek lijnen en sporten. Dwz:

4-6 bruine boterhammen met margarine en appelstroop of kipfilet
2-3 plakjes ontbijtkoek (met minder suiker)
2-3 stuks fruit
normaal avondeten (probeer sausjes en junkfood te vermijden en 1x per week vis te eten)
magere yoghurt (optimel)
+ smoothies/rijstwafels/koffie/thee/magere melk en af en toe een glas rode wijn

Ook fiets ik tegenwoordig overal heen ipv de bus te nemen en zwem ik 2-4 keer in de week. Toch ben ik de afgelopen 2 weken maar 1,4 kilo afgevallen en dat valt me eigenlijk een beetje tegen Had verwacht dat het sneller zou gaan omdat ik zo zwaar ben. Maar ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen doen om het sneller te laten gaan?
Persoonlijk vind ik dat een behoorlijke hoeveelheid eten. En ook gruwelijk veel koolhydraten, maar goed, ik volg dan ook een koolhydratenarm dieet, alles wat brood is en koek en zoet (fruit dus ook) is gewoon een no go voor mij. Ik drink een shake, eet 2 tot 4 eieren of eiwitten, een portie vlees en groenten (soms een dubbele, zo heb ik vandaag een hele bloemkool op hij was te lekker) en eet stukjes kaas of vlees als tussendoortje. Drinken zat ik op 4 liter per dag, maar intussen heb ik het drukker en haal ik dat niet meer.

Ik val gemiddeld 1 kilo per week af, vaak meer, maar ik heb 2 weken stilgestaan door fout gedrag. Pasta en alcohol . Ik sta nu op bijna -10 kilo na bijna 10 weken. Maar ik ben ook gestopt met wandelen, luiheid slaat weer toe. Misschien dat het nu weer beter gaat met beter weer. Sporten doe ik eigenlijk helemaal niet.

Het is ook een verandering van mijn eetpatroon. Ik leer leven met minder suikers en zoet en dat ik niet altijd overal pasta of aardappelen of rijst bij hoef, zonder is ook lekker. En brood is nooit mijn favoriet geweest. Dus ik ga andere dingen zoeken die ook vullen en ook lekker zijn, maar niet persé vol met kh of suikers.
Oud 17-04-2010, 20:10
aqualung
aqualung is offline
Maar werk/studeer je ook? Ik heb vaak dagen dat ik om 9u 's ochtends van huis wegga, en dan om 2u 's nachts thuis ben, met college/werken/borrels. Dan kan ik me veel meer vinden in het patroon van Nonaj, lijkt me ook wel gezonder, maar ik zou in haar geval wat meer sporten. Hoe hou je dat dan vol, Mutant? Of heb je een 'passief' leven? Daarnaast werk ik ook nog eens in een restaurant, met erg lekker eten, als ik echt een crash dieet zou doen zou ik op m'n werk al helemaal chagrijnig worden
Oud 19-04-2010, 17:48
Verwijderd
Ik volg een opleiding. Ik vertrek ook vaak om 7.15 en kom dan om 18.15 thuis. Ik neem dan groenten in een bakje mee of gekookte eieren. Maar mijn opleiding is kantoorwerk, ik zit de hele dag dus. Op zich is het geen crashdieet, want je mag bepaalde dingen echt veel eten, vind ik. Het is vooral een andere levenswijze.

In een restaurant werken lijkt me wel moeilijk, ik denk ook niet dat ik van alles af zou kunnen blijven. Ik heb jaren in een restaurant gewerkt en daar at ik me ook een ongeluk, maar ik zweette/liep/werkte er alles weer af.

Als ik zou sporten, zou het waarschijnlijk nog beter gaan, maar ja, ik kan me er niet toe zetten
Oud 19-04-2010, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Vanochtend was er wel weer ruim een kilo af In 1 dag...

Totaal nu -2.5 sinds 1 april.

Maar mijn eet- en sportgedrag is niet ongezond toch?
Als het er in 1 dag af is, is het geen vet maar vocht

En wat Nonaj eet is 'gewoon' (zoiets eet ik ook maar dan met ijsjes tussendoor of nootjes of vlokken snoepen uit het pak ) maar aan de magere kant. Als ze zo veel te zwaar is, zal ze met deze hoeveelheid eten wel af moeten vallen, helemaal met zo veel beweging. Veel minder kun je ook niet doen want dan krijg je gewoon te weinig voedingsstoffen binnen. Gewoon zo doorgaan lijkt mij dus. (En af en toe een keertje zondigen om je stofwisseling actief te houden!)

En @Mutant: volgens mij heeft mijn moeder dat dieet ooit ook gedaan Idd veel kip snoepen tussendoor enzo, kaas, eigenlijk wel lekker allemaal. Zij is daar toen ook veel mee afgevallen, ze was iets van 65 kg en eindigde op de 55. Zij wilde vooral haar buikje eraf want ze had niet een ongezond bmi ofzo en dat is toen wel gelukt. Ik vond het alleen op het laatst bijna te hard gaan, ze was lichter dan ik
Oud 19-04-2010, 20:07
Verwijderd


Het dieet werkt, dat weet ik Ik heb het zelf een paar jaar geleden ook al gedaan. Helaas is toen alles er weer bijgekomen door medicijnen en depressie (emo-eter ). Maar het is natuurlijk ook de bedoeling dat je je levenswijze daarna aanpast, want als je van plan bent om daarna weer hetzelfde te gaan eten, kom je het toch terug bij en blijf je de rest van je leven vreten/diëten.

En het gaat best goed, op die 2 weken na, maar het is ook mooi dat ik me 2 weken er niet strikt aan heb gehouden en dat ik heb gezien dat ik geen 5 kilo weer ben bijgekomen, maar redelijk rond hetzelfde gewicht bleef hangen. Dat houdt in dat ik best wel eens wat lekkers kan eten, zonder daarvoor te overdrijven, zonder dat ik niet meer op de weegschaal durf. Maar het is lastig Ik vind pasta zo verdomd lekker, dat kan ik zonder saus en zelfs ongekookt blijven eten...

Ik denk dat ik dadelijk toch maar eens ga wandelen, kijken hoe de weg precies afgesloten is en hoe de omleiding loopt. Ik zie er al tegenop te gaan larpen en mijn tent en alle larpspullen een halve km verder naar de auto te moeten zeulen... Maar ja, ook weer beweging
Oud 19-04-2010, 21:33
Verwijderd
Koolhydraten zijn ook niet érg, vooral na inspanning kun je ze wel gebruiken om je energiepeil weer omhoog te krikken. Je kunt ze moeilijk nooit meer eten Dus ik zou gewoon af en toe pasta eten hoor! Nou ja misschien niet als je dit dieet wilt doen en af wilt vallen, maar als je weer een gewicht vast wilt blijven houden.
Oud 20-04-2010, 10:49
aqualung
aqualung is offline
Citaat:


Het dieet werkt, dat weet ik Ik heb het zelf een paar jaar geleden ook al gedaan. Helaas is toen alles er weer bijgekomen door medicijnen en depressie (emo-eter ). Maar het is natuurlijk ook de bedoeling dat je je levenswijze daarna aanpast, want als je van plan bent om daarna weer hetzelfde te gaan eten, kom je het toch terug bij en blijf je de rest van je leven vreten/diëten.

En het gaat best goed, op die 2 weken na, maar het is ook mooi dat ik me 2 weken er niet strikt aan heb gehouden en dat ik heb gezien dat ik geen 5 kilo weer ben bijgekomen, maar redelijk rond hetzelfde gewicht bleef hangen. Dat houdt in dat ik best wel eens wat lekkers kan eten, zonder daarvoor te overdrijven, zonder dat ik niet meer op de weegschaal durf. Maar het is lastig Ik vind pasta zo verdomd lekker, dat kan ik zonder saus en zelfs ongekookt blijven eten...

Ik denk dat ik dadelijk toch maar eens ga wandelen, kijken hoe de weg precies afgesloten is en hoe de omleiding loopt. Ik zie er al tegenop te gaan larpen en mijn tent en alle larpspullen een halve km verder naar de auto te moeten zeulen... Maar ja, ook weer beweging
Wat voor dieet is dat dan? Dr. Frank ofzo? Ik ben ook iets te gek op brood, muesli, pasta, rijst etc om zoiets te doen, maar ben er nu wel benieuwd naar
Oud 20-04-2010, 18:10
Verwijderd
Het lijkt op Dr. Frank. Tenminste, het is Dr. Frank, maar ik deed dit al voor Dr. Frank ermee tevoorschijn kwam. Ik heb dit op aanraden van mijn huisarts gedaan. Zijn dieet is het Nutripharm-dieet, maar daarbij ga je normaal gezien beginnen met alleen maar maaltijdvervangers (omeletten en soepen en pannenkoeken uit zakjes) en dan stilaan weer opbouwen. Maar ik ben een pietluttige eter, dus ik wou dat niet, dus ik deed het maar deels met maaltijdvervangers. Intussen snap ik het dieet wel en nu doe ik het zonder maaltijdvervangers, maar wel met proteïneshakes (van de Tuinen, 10x zo goedkoop) omdat de eieren op een gegeven moment gewoon uit je neus komen. Nu komen de shakes ook al mijn neus uit, maar ach, een beetje afzien kan ik wel aan.

Zelf ben ik ook een echte pastagek, maar het lukt best zonder. Alleen die 2 slierten die je dan stiekem proeft, die zijn zo goddelijk lekker
Oud 21-04-2010, 09:55
Verwijderd
Ja dr. Frank heeft 'zijn' dieet ook niet zelf bedacht, het is gewoon het standaard koolhydraatarm/eiwitrijk dieet dat de afvalpoli waar hij werkt al tijden gebruikte en hij heeft het in een boekje gezet.

Laatst gewijzigd op 21-04-2010 om 13:15.
Oud 21-04-2010, 13:12
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Lowcarb dieet is al zo oud als de mensheid
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 21-04-2010, 13:17
Verwijderd
en af en toe is het een paar jaar populair omdat iemand er een boek over schrijft
Oud 21-04-2010, 13:55
Verwijderd
Gefeli Sarah! Maar dat dieet kan dus geen kwaad? Want ik heb er toch mijn twijfels bij, koolhydraten zijn toch núttig of niet?
Oud 21-04-2010, 15:19
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Gefeli Sarah! Maar dat dieet kan dus geen kwaad? Want ik heb er toch mijn twijfels bij, koolhydraten zijn toch núttig of niet?
Tuurlijk kan dat geen kwaad. Juist koolhydraatrijke producten zijn dingen die pas enkele duizenden jaren veel gegeten worden (granen/rijst). Je hebt ze in principe ook nergens voor nodig. Het enige waar koolhydraten goed voor zijn is directe energie leveren en vetopslag (door insulinerespons). In tijden van schaars voedsel is dat heel handig natuurlijk, maar tegenwoordig niet meer nodig. Energie kan evengoed uit vetten gehaald worden.

Wetenschappelijk onderzoek laat ook zien dat verzadigde vetten altijd onterecht als boosdoener van obesitas en hartkwalen aangewezen zijn. Juist in de periode dat vrijwel al het voedsel met minder vet werd gemaakt namen die kwalen toe. Suiker moet met name vermeden worden als je gezond wil leven.

Hier een docu over het Atkins dieet en lowcarb dieten in het algemeen: http://www.youtube.com/watch?v=2d_wxJageqw Er wordt ook veel wetenschappelijk onderzoek aangehaald
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 21-04-2010, 15:31
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
misschien een gekke vraag over het hele low-carb gebeuren, maar krijg je niet onwijs problemen met je stoelgang door gebrek aan (bruin) brood, pasta en rijst?

ben zelf nieuwsgierig naar een proteïnerijk dieet, maar heb best 'lastige' darmen dus dat houdt me een beetje tegen...
Oud 21-04-2010, 15:39
Verwijderd
Citaat:
misschien een gekke vraag over het hele low-carb gebeuren, maar krijg je niet onwijs problemen met je stoelgang door gebrek aan (bruin) brood, pasta en rijst?

ben zelf nieuwsgierig naar een proteïnerijk dieet, maar heb best 'lastige' darmen dus dat houdt me een beetje tegen...
Ik neem aan dat het eiwitrijke dan niet je probleem is, maar het koolhydraatarme maar voedingsvezels zitten ook in groenten (en witte rijst werkt juist verstoppend).
Maar sommige mensen krijgen er inderdaad obstipatie van en die kunnen voor hun eigen comfort beter een ander dieet volgen. Dat is een kwestie van uitproberen.
Voor afvallen maakt het namelijk allemaal niet zo veel uit of je vetarm of koolhydraatarm eet (in 12 maanden verliezen mensen met een standaard vetarm dieet gemiddeld 9 kilo en met een koolhydraatarm+eiwitrijk dieet 11,4 kilo, bron: prof. dr. Katan in medisch contact van 15 april). Het belangrijkste is dat je het goed volhoudt en je er goed bij voelt.
Oud 21-04-2010, 17:50
Verwijderd
Citaat:
misschien een gekke vraag over het hele low-carb gebeuren, maar krijg je niet onwijs problemen met je stoelgang door gebrek aan (bruin) brood, pasta en rijst?

ben zelf nieuwsgierig naar een proteïnerijk dieet, maar heb best 'lastige' darmen dus dat houdt me een beetje tegen...
Er zijn er idd die er klachten over hebben. Maar daar zijn ook weer oplossingen voor. Zelf neem ik kruidentabletten: Grünwalder Nr 1. En ik kan elke dag een paar keer gaan, maar sowieso heb ik heel snel diarree, vooral als ik gestrest ben. Maar voor dat ik dit dieet deed en die tabletten nam, kon ik soms een week niet gaan. Daar ben ik nu vanaf.
Oud 21-04-2010, 18:11
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
@Sara, ja idd het koolhydraat-arme is dan het probleem
merk nu al, dat als ik een dag weinig brood eet, ik er last van heb.
misschien beter gewoon minder vet en suiker..

@mutant, misschien t proberen waard, die kruiden, bedankt voor de tip!
Oud 21-04-2010, 18:22
Verwijderd
Ik heb zojuist geleerd dat er in linzen 4x zoveel vezels zitten als in rijst
Oud 23-04-2010, 12:17
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Als het er in 1 dag af is, is het geen vet maar vocht

En wat Nonaj eet is 'gewoon' (zoiets eet ik ook maar dan met ijsjes tussendoor of nootjes of vlokken snoepen uit het pak ) maar aan de magere kant. Als ze zo veel te zwaar is, zal ze met deze hoeveelheid eten wel af moeten vallen, helemaal met zo veel beweging. Veel minder kun je ook niet doen want dan krijg je gewoon te weinig voedingsstoffen binnen. Gewoon zo doorgaan lijkt mij dus. (En af en toe een keertje zondigen om je stofwisseling actief te houden!)
Ik zondig af en toe ook wel Maar dan probeer ik 'gezond' te zondigen. Rijstwafels of japanse mix of kipnuggets ofzo. Of gewoon een extra boterham. Maar dat soort zaken haal ik niet te vaak in huis, want dan is zo het hele pakje/zakje op...Ik probeer het bij 1x per week zondigen te houden.

Tot nu toe werkt het, -3.3 nu
Oud 23-04-2010, 17:37
Verwijderd
-10 gisteren. Nog 1.5 kilo en ik weeg weer onder de 100
Oud 24-04-2010, 03:55
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Als je genoeg groente eet kom je wel aan je vezels. En lowcarb is iets anders dan no-carb he. Veel mensen nemen ook gemalen lijnzaad. (40% vezels)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 29-04-2010, 07:45
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
@Sarah: Het is een fabeltje dat er producten zijn die stoppend werken.

En verder: goed bezig allemaal. Wat is jullie motivatie om af te vallen? (zoiets als "bikiniproof" of "gezondheid" of "esthetica"?)
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 29-04-2010, 08:36
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik blijf op hetzelfde gewicht hangen, maar ik ben nu in ieder geval al maaanden goed met eten bezig. Iets wat ik voorheen na een paar maanden alweer liet varen

In totaal nu bijna 10 kilo afgevallen (van bmi 25,6 naar 22,8)
__________________
<):o)
Oud 29-04-2010, 09:54
Verwijderd
Citaat:
@Sarah: Het is een fabeltje dat er producten zijn die stoppend werken.
ik bedoelde het meer in vergelijking tot andere dingen die je dan zou kunnen eten, zoals aardappels of zilvervliesrijst
Oud 30-04-2010, 15:58
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
Citaat:
Ik heb zojuist geleerd dat er in linzen 4x zoveel vezels zitten als in rijst
volgens mij zijn de vezels in linzen fermenteerbaar en die in volkorenrijst (- brood en -pasta) niet-fermenteerbaar.
maakt op zich in nuttigheid geen verschil. maar voor mijn zeurderige darmpjes dus wel
het ook echt die laatste soort nodig heb ik gemerkt, misschien zemelen met kwark oid..
Oud 05-05-2010, 22:24
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat een behoorlijke hoeveelheid eten. En ook gruwelijk veel koolhydraten, maar goed, ik volg dan ook een koolhydratenarm dieet, alles wat brood is en koek en zoet (fruit dus ook) is gewoon een no go voor mij. Ik drink een shake, eet 2 tot 4 eieren of eiwitten, een portie vlees en groenten (soms een dubbele, zo heb ik vandaag een hele bloemkool op hij was te lekker) en eet stukjes kaas of vlees als tussendoortje. Drinken zat ik op 4 liter per dag, maar intussen heb ik het drukker en haal ik dat niet meer.

Ik val gemiddeld 1 kilo per week af, vaak meer, maar ik heb 2 weken stilgestaan door fout gedrag. Pasta en alcohol . Ik sta nu op bijna -10 kilo na bijna 10 weken. Maar ik ben ook gestopt met wandelen, luiheid slaat weer toe. Misschien dat het nu weer beter gaat met beter weer. Sporten doe ik eigenlijk helemaal niet.

Het is ook een verandering van mijn eetpatroon. Ik leer leven met minder suikers en zoet en dat ik niet altijd overal pasta of aardappelen of rijst bij hoef, zonder is ook lekker. En brood is nooit mijn favoriet geweest. Dus ik ga andere dingen zoeken die ook vullen en ook lekker zijn, maar niet persé vol met kh of suikers.
Moet je dan de rest van je leven shakes blijven eten? Ik ben niet zo van de shakes en poeders, dat lijkt me dus echt helemaal niks. Kaas lust ik trouwens ook niet...

Ik zit nu op -5 na 5 weken
Oud 06-05-2010, 13:14
Kommunist
Avatar van Kommunist
Kommunist is offline
Citaat:
Als je genoeg groente eet kom je wel aan je vezels. En lowcarb is iets anders dan no-carb he. Veel mensen nemen ook gemalen lijnzaad. (40% vezels)
lijnzaad is wel een idee ja door kwark heen ofzo...

o en redenen om af te vallen, voel me niet lekker bij deze vormen, overal net iets te veel, en cellulitis oa voor het bikiniseizoen wil ik t nu weg. maar niet alleen ook gewoon om me lekker te voelen in iets nauwsluitende kleding.
ben al zeer druk aan het sporten, wat wel zichtbaar is, alleen niet zo op de weegschaal..
Oud 06-05-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Moet je dan de rest van je leven shakes blijven eten? Ik ben niet zo van de shakes en poeders, dat lijkt me dus echt helemaal niks. Kaas lust ik trouwens ook niet...

Ik zit nu op -5 na 5 weken
Nee, bij het Nutripharm-dieet begin je met shakes alleen, maar die kun je ook bakken enzo zodat je pannenkoeken en omeletten krijgt en van die dingen. En dan ga je langzaam weer meer koolhydraten eten.

Ikzelf ben niet zo'n ontbijter en ik denk dat ik de shake 's ochtends er wel ga inhouden. Brengt toch de spijsvertering op gang en ik krijg eiwitten binnen.
En ja, als je iets niet lust wat juist mag in een dieet, dan wordt het al moeilijker.

Maar goed zo! Ik had gehoopt deze week onder de 100 te komen, maar vorig weekend ben ik niet thuis geweest en heb ik gezondigd, dus weer stilstand. Maar toch al 11 kilo eraf, nog een halve en ik ben onder de 100
Oud 07-05-2010, 13:21
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Shakes zijn gewoon makkelijk, er zijn tientallen alternatieven.

Voor bodybuilders is het voordeel dat weiproteine (waar eiwitpoeder vaak van gemaakt wordt) een van de meest hoogwaardige kwaliteit eiwitten zijn die er is en ook het snelst wordt opgenomen. Ideaal dus voor bij het ontbijt en rondom de training.

Het voordeel van lowcarb is misschien juist wel dat daar tegenover staat dat je heel vet mag eten. Op suiker na hoef je je dus geen zorgen te maken over vette dingen die je niet mag eten. (Wel hoevéél je er van mag natuurlijk)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 18-05-2010, 15:18
ColdKees
Avatar van ColdKees
ColdKees is offline
Hoi,

Even een serieus probleem. Ik ben 1.70 en ik weeg bijna 90 kilo ik ben dus niet de slanktste en dat vind ik best lastig want ik heb nog nooit een vriendinnetje gehad en meisjes kijken ook noit naar me. Ze zeggen wel dat ze me lief vinden maar thats it. Ik probeer wel af te vallen maar dat gaat gewoon heel lastig. Ik was op www.ggzjeugdinfo.nl en daar stond een link om je body mass index te checken zodat je weet of je te dik bent. Nou, wie heeft tips voor me om af te vallen... wat ik kan doen.
Alvast bedankt.
Oud 18-05-2010, 15:37
Verwijderd
Nou ja ik denk dat je met die lengte en gewicht inderdaad niet bepaald de slankste bent. Er zijn wel meiden die dat geen probleem vinden of misschien zelfs leuk, maar de meerderheid zal inderdaad op slanke tot normaal gebouwde jongens vallen, helemaal als tiener. Ik weet niet hoe oud je bent?

Afvaltips kun je beter zoeken op het subforum lichaam en gezondheid.
Oud 18-05-2010, 15:42
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Je leefstijl verbeteren, en dan vooral meer bewegen en gezonder eten . Maar eerst zou je 'ns bij jezelf na moeten gaan waardoor je overgewicht hebt. Misschien dat je daarbij de hulp van 'n diëtist(e) goed kunt gebruiken?
__________________
En dat meen ik!
Oud 18-05-2010, 15:54
Verwijderd
Hoe oud ben je? Als je nog in de groei bent kun je beter niet op eigen houtje gaan afvallen, maar met begeleiding van een dietist, omdat het wel belangrijk is dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt
Oud 18-05-2010, 16:02
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Als je nog aan het begin van je puberteit bent kan het zijn dat je ineens nog een stuk groeit maar nauwelijks zwaarder wordt, met als gevolg dat je opeens een heel gezond gewicht heb. Heb ik bij meer mensen zien gebeuren.

Maar ik neem aan dat je die fase al wel een beetje voorbij bent?

Een diëtist is inderdaad verstandig. En probeer lol te krijgen in sport. Dat zal in het begin moeilijk zijn, aangezien dingen eerder leuk zijn als het je makkelijk af gaat. Maar met een BMI van 31 is het wel noodzaak een beetje af te vallen. Je gezondheid lijkt me in dit geval meer een issue dan de meiden.
Oud 18-05-2010, 16:57
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Go take the stairs you dummy. Seriously, een lift gaat net zo snel als trap lopen. Of ga bootschappen doen voor je moeder. Laat de hond uit of breng 's avonds even post naar de briefenbus. Its so simple. Kleine dingen, kosten je nouwelijks (of zelfs geen tijd, trap bij mij op school is 2x sneller dan de lift, zelfs als je van 0 naar 5 moet), gewoon fucking es opstaan dat er voor zorgt dat je die dingen niet doet?

En switch je eten. Fix een banaan ipv chips, een appel ipv een koekje en take some easy water ipv die 22 suikerklontjes + kleurwater wat men cola noemt. Weinig eten helpt vaak niet eens zo erg, dat snijd meestal meer in je energy dan in je kilo's, its more about what you eat. Dus ga niet naar die stinkkantine met veel te dure kaasbroodjes, appelflappen en dozen vol met chips. Dan sta maar 60 seconde eerder op om zelf twee broodjes extra te smeren.

1 regel mee te geven; begin er nu mee. Niks het is weekend dus kan wel zak chips. Skip dat maar en fix wat yogurt als je zit te juichen voor weer een slechte act van de she mask.

Ja dat nu beginnen is kut, en komend weekend al helemaal, week daarna vast wat beter met weer een kut weekend, maar daarna zal het prima te doen zijn.
Je beetje aanpassen met 1 zak minder chips of twee straten om fietsen van je gebruikelijke route dat werkt niet. Zeg tegen een WoW addict ook niet dat ie 1 uur mag spelen. Na 40 minuten 'heeft ie er namelijk net pas een half uur opzitten' en uiteindelijk maakt het nog geen reet uit.
Oud 18-05-2010, 17:04
rubenblom
Avatar van rubenblom
rubenblom is offline
maar 1x per week boodschappen doen! (zien veel mensen over het hoofd)
dan kom je minder vaak in de verleiding om een mars ofzo te kopen.
en om werk te besparen, spiertrainingen helpen niet met afvallen, je verbrand alleen callori´en voor de beweging, niet voor de aanspanning (snap je wel?)
__________________
god´s last name ISN´T dammit!!!
Oud 18-05-2010, 17:30
neardo
neardo is offline
Citaat:
maar 1x per week boodschappen doen! (zien veel mensen over het hoofd)
dan kom je minder vaak in de verleiding om een mars ofzo te kopen.
en om werk te besparen, spiertrainingen helpen niet met afvallen, je verbrand alleen callori´en voor de beweging, niet voor de aanspanning (snap je wel?)
Spiertrainingen zorgen er ook voor dat je afvalt. Hoe meer spieren, hoe hoger je rustverbranding. Het gaat om de combinatie van cardio en krachttraining.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 18-05-2010, 17:34
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Omdat je tips wil over afvallen verplaats ik dit topic naar Lichaam&Gezondheid

Liefde & Relatie --> Lichaam & Gezondheid
__________________
<):o)
Oud 18-05-2010, 17:51
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Spiertrainingen zorgen er ook voor dat je afvalt. Hoe meer spieren, hoe hoger je rustverbranding. Het gaat om de combinatie van cardio en krachttraining.
dan voornamelijk cardio.
krachttraining kan je wel leuk gaan doen, maar je zal er als je wat meer weegt dan gemiddeld minder snel wat van zien. verder wordt vet niet omgezet in spieren zoals sommige mensen denken. als je meer spieren krijgt wordt je zwaarder, want je moet nu ook die spieren meedragen. zodra je eenmaal meer spieren hebt klopt het wel dat ze meer verbruiken dan minder spieren, maar minder eten is sneller aan te passen dan heel veel spieren krijgen en hetzelfde blijven eten (want je hebt meer nodig om de spieren te behouden/te laten groeien dus zul je nog meer gaan eten wat niet zorgt voor een lager gewicht)

kortom mijn tip is om te proberen gewicht te gaan verliezen door meer cardio (hardlopen e.d.) en is goed te gaan kijken naar wat je eet op een dag. je zal waarschijnlijk dingen weg moeten gaan halen uit je eetpatroon. dat die weg moeten betekent niet dat je tussendoor niks mag eten ofzo, maar je moet dan iets gezonders gaan eten. ook moet je misschien kijken of de hoeveelheid die je eet van bijv avondeten niet te veel is en je daar wat minder moet gaan nemen.


iig heel veel succes met het bereiken van jouw doelen!
Oud 18-05-2010, 19:42
Verwijderd
[QUOTE=... zodra je eenmaal meer spieren hebt klopt het wel dat ze meer verbruiken dan minder spieren, maar minder eten is sneller aan te passen dan heel veel spieren krijgen en hetzelfde blijven eten (want je hebt meer nodig om de spieren te behouden/te laten groeien dus zul je nog meer gaan eten wat niet zorgt voor een lager gewicht..[/QUOTE]

Als je vetreserves hebt hoef je natuurlijk niet meer te gaan eten omdat je spiermassa groter is geworden.
Oud 18-05-2010, 21:52
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Als je vetreserves hebt hoef je natuurlijk niet meer te gaan eten omdat je spiermassa groter is geworden.
dat klopt, maar er is ook een reden dat iemand ooit die vetreserves opgebouwd heeft: namelijk dat je dus trek had in nog iets te eten. als gaat krachttrainen zal je lichaam om nog meer eten gaan 'vragen' --> je gaat alsnog meer eten dan je voorheen deed en krijgt dus meer spieren, maar wordt er niet lichter op.

dit is mijn theorie. ben echter geen voedingsdeskundige ofzo dus precies 100% weten doe ik het ook niet.
Oud 19-05-2010, 17:10
Verwijderd
Nou ja als je te dik wordt eet je in principe meer dan je nodig hebt en eet dus ook als je geen trek hebt maar omdat je het gewoon lekker vindt (of rustgevend of afleidend of weet ik veel). Zaak om beter op de signalen van je lichaam te letten, ook.
Oud 21-05-2010, 19:27
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb een vraagje over drinken. Ik drink op een dag veel te weinig en ik wil nu proberen meer te drinken om te kijken of mijn gezondheidsklachten hiermee over gaan. Hoeveel glazen moet je ongeveer drinken per dag? En maakt het nog uit of dit water of iets anders is? Na hoeveel tijd mag ik verwachten dat mijn klachten weg zijn als het komt doordat ik te weinig drink?
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 21-05-2010, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een vraagje over drinken. Ik drink op een dag veel te weinig en ik wil nu proberen meer te drinken om te kijken of mijn gezondheidsklachten hiermee over gaan. Hoeveel glazen moet je ongeveer drinken per dag? En maakt het nog uit of dit water of iets anders is? Na hoeveel tijd mag ik verwachten dat mijn klachten weg zijn als het komt doordat ik te weinig drink?
Aangeraden wordt 1,5 liter, dat is 7,5 longdrinkglazen of 10 kopjes of 6 grote mokken .
Het maakt niet uit wat voor drinken dat is want alle soorten drinken bevatten minstens 95% water, alleen alcoholische dranken 'tellen niet mee'.
Vaak lees je dat koffie en zwarte thee ook niet zou tellen omdat cafeïne water aan het lichaam zou onttrekken; caffeïne zorgt er wel voor dat je sneller water kwijtraakt, omdat het korte tijd je nieren stimuleert, maar niet dat méér water kwijtraakt, omdat je nieren wel gewoon op de normale manier blijven werken. Per saldo maakt dat dus niets uit.
Je moet natuurlijk wel een beetje opletten dat er in frisdrank en sap ook een hoop suiker zit.
Als je last hebt van hoofdpijn of futloosheid, kan dat na een dag al minder zijn. Als je nu last hebt van verstopping, gaat dat na een dag of twee beter. Als je een droge huid hebt, zou dat na een week ongeveer beter kunnen worden.
Oud 22-05-2010, 14:59
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Aangeraden wordt 1,5 liter, dat is 7,5 longdrinkglazen of 10 kopjes of 6 grote mokken .
Het maakt niet uit wat voor drinken dat is want alle soorten drinken bevatten minstens 95% water, alleen alcoholische dranken 'tellen niet mee'.
Vaak lees je dat koffie en zwarte thee ook niet zou tellen omdat cafeïne water aan het lichaam zou onttrekken; caffeïne zorgt er wel voor dat je sneller water kwijtraakt, omdat het korte tijd je nieren stimuleert, maar niet dat méér water kwijtraakt, omdat je nieren wel gewoon op de normale manier blijven werken. Per saldo maakt dat dus niets uit.
Je moet natuurlijk wel een beetje opletten dat er in frisdrank en sap ook een hoop suiker zit.
Als je last hebt van hoofdpijn of futloosheid, kan dat na een dag al minder zijn. Als je nu last hebt van verstopping, gaat dat na een dag of twee beter. Als je een droge huid hebt, zou dat na een week ongeveer beter kunnen worden.
Dankjewel
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 23-05-2010, 06:42
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik blijf op hetzelfde gewicht hangen, maar ik ben nu in ieder geval al maaanden goed met eten bezig. Iets wat ik voorheen na een paar maanden alweer liet varen

In totaal nu bijna 10 kilo afgevallen (van bmi 25,6 naar 22,8)
Dit geldt nog steeds
__________________
<):o)
Oud 23-05-2010, 15:07
JustTheB
JustTheB is offline
hallo mensen dit is mijn eerste post,

ik vind mijzelf te dun, ik ben 1 meter 80 lang en weeg amper 60 kilo, als ik lig kan ik mijn heupbotten zien uitsteken (als dat een woord is) ook kan ik als ik me zij voel voel ik me ribben zitten dit vind ik natuurlijk niet fijn, ook heb ik vrij dunne armen en polsen, met de zomer die er aan komt wil ik graag korte Tshirts aandoen maar ik wil niet dat iedereen denkt, die jonge heeft dunne armpjes.

op school ben ik altijd aan het eten, me vrienden zeggen ook dat jij niet 120 kilo bent, want ik ben elke pauze aan het vrete, maar thuis eet ik niet altijd mijn boord leeg omdat ik me vader niet lekker vind koken, bij me moeder eet ik beter

advies? dankjewel voor het leze
Oud 23-05-2010, 22:34
Verwijderd
Citaat:
hallo mensen dit is mijn eerste post,

ik vind mijzelf te dun, ik ben 1 meter 80 lang en weeg amper 60 kilo, als ik lig kan ik mijn heupbotten zien uitsteken (als dat een woord is) ook kan ik als ik me zij voel voel ik me ribben zitten dit vind ik natuurlijk niet fijn, ook heb ik vrij dunne armen en polsen, met de zomer die er aan komt wil ik graag korte Tshirts aandoen maar ik wil niet dat iedereen denkt, die jonge heeft dunne armpjes.

op school ben ik altijd aan het eten, me vrienden zeggen ook dat jij niet 120 kilo bent, want ik ben elke pauze aan het vrete, maar thuis eet ik niet altijd mijn boord leeg omdat ik me vader niet lekker vind koken, bij me moeder eet ik beter

advies? dankjewel voor het leze
Hoe oud ben je? En doe je ook aan sport?

Leer zelf koken? Zodat je wel goede maaltijden eet op een dag. Pak anders in ieder geval een paar boterhammen, zodat je geen trek meer hebt.
Ga lekker sporten, een vechtsport/zwemmen, iets waarvan je sterker wordt, bevorderd de eetlust en zorgt ervoor dat je wat breder wordt.

Verder is het natuurlijk heel normaal dat je je ribben en de botten van je heupen kunt zien, ik kan vanaf hier natuurlijk niet zien hoever ze uitsteken. Maar als je ze helemaal niet zou kunnen zien, zou je bmi flink hoog zijn. Met 60 kg heb je ook gewoon een gezond bmi (of jij jezelf dan op je mooist vind is wat anders, maar ongezond is het niet)
Oud 24-05-2010, 14:11
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
hallo mensen dit is mijn eerste post,

ik vind mijzelf te dun, ik ben 1 meter 80 lang en weeg amper 60 kilo, als ik lig kan ik mijn heupbotten zien uitsteken (als dat een woord is) ook kan ik als ik me zij voel voel ik me ribben zitten dit vind ik natuurlijk niet fijn, ook heb ik vrij dunne armen en polsen, met de zomer die er aan komt wil ik graag korte Tshirts aandoen maar ik wil niet dat iedereen denkt, die jonge heeft dunne armpjes.

op school ben ik altijd aan het eten, me vrienden zeggen ook dat jij niet 120 kilo bent, want ik ben elke pauze aan het vrete, maar thuis eet ik niet altijd mijn boord leeg omdat ik me vader niet lekker vind koken, bij me moeder eet ik beter

advies? dankjewel voor het leze
Sporten om spieren te kweken en bier voor de buik. Nee ja ik weet niet hoe oud je bent maar als je nog rond de 14-16-18 bent en nog wat in de groei kan het best enorm moeilijk zijn om aan te komen. Sporten kan helpen een wat breder lichaam te krijgen en verder vooral blijven eten en ook voedzaam.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 03-06-2010, 21:53
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Haaallo,

Ik ben zo'n 1.70m en bijna 70 kilo, ik eet al gezond ('s ochtends kwark, dan een broodje met runderrookvlees als ik honger krijg en avondeten) en ik doe al die simpele dingen al met bewegen, maar ik train ook 3x in de week en zwem 2x in de week. Maar ik val niet af! Ook niet in centimeters.. Iemand tips?

@JustTheB, je hebt gewoon dunne botten, je polsen worden echt niet dikker. Daar zit nauwelijks vet. En ik kan mijn heupbotten ook zien uitsteken maar ik ben een meisje dus dat is vast minder erg dan.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.