Oud 01-06-2012, 13:07
redwhite
Avatar van redwhite
redwhite is offline
Hey allemaal.

Ik wil gaan sparen om alleen een tijdje naar New York te gaan

Nu is mijn vraag:
Kan je als 17 jarige alleen vliegen en zou je als je daar bent nog problemen tegen kunnen komen met die leeftijd, vooral dingen als een hotel boeken dus qua formulieren?

Cheers.
__________________
Willing is not enough we need to do!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2012, 14:12
Verwijderd
Ik vind zelf persoonlijk. 17 te jong. Ik zal daar wel problemen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2012, 14:54
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik verplaats dit even naar Vrije Tijd, dat is meer gericht op vakanties en zo
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2012, 09:13
quintyy
Avatar van quintyy
quintyy is offline
ik zou een jaar wachten
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 11:03
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik was 14 toen ik voor het eerst alleen vloog, dus het kan idd, en inchecken in hotel enzo ws ook, echt alleen daar zijn lijkt me idd niet het beste idee, maar als je van plan bent daar met anderen te zijn die je dan daar leert kennen enzo zou ik niet weten waarom niet.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 17:15
Verwijderd
Op je zeventiende alleen vliegen kan best, maar ik denk dat ze idd wel moeilijk gaan doen als je zaken wil regelen in NY zelf. Misschien kun je dat eens opzoeken, minimumleeftijd voor het boeken van hotels/hostels in NY? Daar ben je sowieso pas voor de wet volwassen op je 21e ofzo, geloof ik.

Maargoed, als je nú pas begint met sparen en je bent zeventien, dan duurt het nog wel even voordat je al het geld bij elkaar hebt. Een vliegticket is niet bepaald goedkoop. Daarnaast weet ik niet wat je van plan betn om te gaan doen daar, en of je graag op een houtje bijt (en hoe snel je spaart, maar ik kan me niet voorstellen dat dat op je zeventiende heul erg snel gaat, tenzij je duizend euro zakgeld van je ouders krijgt en daarvan 700 opzij kunt leggen, maar dat denk ik van niet), maar dan duurt het nog een hele tijd voordat je je geld bij elkaar hebt om daar gewoon op je dooie gemakje rond te banjeren en beetje koffie te drinken en te eten en gewoon te zijn, zonder dat je je druk hoeft te maken over of je wel een kopje koffie kunt kopen. Dus ik vermoed dat je tegen de tijd dat je genoeg geld hebt, achttien (of inmiddels negentien) bent. Dan wordt het denk ik weer een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 18:14
Verwijderd
Als je zeker weet dat het niet puur is om weg te vluchten van de problemen die je hier hebt (wat vaak het geval is bij tieners die op verre reis gaan, op zulke jonge leeftijd) en zeker weet wat je daar wilt doen (aangezien de VS bikkelhard is), dan kan het best.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 19:10
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
qua regels mag het volgens mij wel. Of het ook zo slim is om zelfstandig naar de states te gaan is weer een heel ander verhaal.
toen ik aan het zoeken was naar eventuele regels kwam ik tegen dat je Amerika niet in mag als je aan 1 van deze punten voldoet:
•U bent ernstig (besmettelijk) ziek;
•U bent drugsverslaafd;
•U bent in het verleden gearresteerd of veroordeeld voor een moreel vergrijp of een vergrijp met drugs, of u bent twee keer of vaker veroordeeld en heeft daarbij in totaal meer dan vijf jaar in gevangenschap doorgebracht;
•U bent een spion (geweest) of van plan spionage te plegen, of u bent terrorist (geweest);
•U wilt werken in de VS, u bent ooit de toegang tot de VS geweigerd of gedeporteerd, of u heeft geprobeerd door fraude een visum te verkrijgen;
•U heeft ooit een kind van een Amerikaanse staatsburger vastgehouden of de staatsburger toegang tot het kind geweigerd, ook al is het uw kind.

die onderstreepte vond ik wel grappig. Kom je daar aan op het vliegveld: "Hallo ik ben terrorist, mag ik met vlucht KL.......... mee?" of "Ik ben van plan om spion te zijn in het witte huis, dat mag wel toch?"
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2012, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Het zal wel lastig worden lijkt mij. Ten eerste is het wel New York en de meste mensen daar zijn erg asociaal en soms hebben de televisieseries gelijk over het criminele gedrag. Ten tweede zijn de leeftijdsgrenzen daar heel anders. Je mag bijna niks tot je 21ste. Ik wil graag naar Amerika maar ik ben nu ook nog gewoon te jong om erheen te gaan (17 jaar).

Hopelijk heb je hier wat aan en anders kun je het altijd vragen
In Amerika is men over het algemeen juist heel sociaal
Op het eerste gezicht dan. Verder heb ik ze niet leren kennen
Natuurlijk zitten er asociale zakken bij, maar je zult echt merken dat men je daar graag helpt wanneer je bijvoorbeeld een vraag hebt.

Weet wel dat een hotel daar extreem duur is. Volgens mij is 200 dollar per nacht het goedkoopste tarief, whaha. Idioot he
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 14:12
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Hoe wou jij dat gaan regelen? ik ben zelf in new york geweest vorig jaar wel met ouders ofcourse maar t zou vast zo veel kosten voor een weekend in new york enja ik denk dat je je spaargeld maar kunt behoudenvoor wat anders.
New york kan je makkelijk nog uitstellen doe het als je echt een volwassen man bent dus wacht nou nog maar een paar jaartjes new york komt nog wel ga bijvoorbeeld je rijbewijs halen daar zul je later meer aan hebben of geef het aan je studie

straks heb je al je geld aan new york uitgegeven maarja je hebt geen geld voor studie of rijbewijs wat dan? nog weer een paar jaartjes werken als vakkenvuller bij de jumbo? not a good idea.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2012, 14:37
Verwijderd
Ik zou Amerika lekker bewaren voor als je 21 bent. Zeker New York.

Citaat:
Het zal wel lastig worden lijkt mij. Ten eerste is het wel New York en de meste mensen daar zijn erg asociaal en soms hebben de televisieseries gelijk over het criminele gedrag. )
Mijn god wat een lulkoek.


En als je toch gaat moet je gewoon een hostel regelen, geen hotel.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 08:09
Verwijderd
Citaat:
qua regels mag het volgens mij wel. Of het ook zo slim is om zelfstandig naar de states te gaan is weer een heel ander verhaal.
toen ik aan het zoeken was naar eventuele regels kwam ik tegen dat je Amerika niet in mag als je aan 1 van deze punten voldoet:
•U bent ernstig (besmettelijk) ziek;
•U bent drugsverslaafd;
•U bent in het verleden gearresteerd of veroordeeld voor een moreel vergrijp of een vergrijp met drugs, of u bent twee keer of vaker veroordeeld en heeft daarbij in totaal meer dan vijf jaar in gevangenschap doorgebracht;
•U bent een spion (geweest) of van plan spionage te plegen, of u bent terrorist (geweest);
•U wilt werken in de VS, u bent ooit de toegang tot de VS geweigerd of gedeporteerd, of u heeft geprobeerd door fraude een visum te verkrijgen;
•U heeft ooit een kind van een Amerikaanse staatsburger vastgehouden of de staatsburger toegang tot het kind geweigerd, ook al is het uw kind.

die onderstreepte vond ik wel grappig. Kom je daar aan op het vliegveld: "Hallo ik ben terrorist, mag ik met vlucht KL.......... mee?" of "Ik ben van plan om spion te zijn in het witte huis, dat mag wel toch?"
Zo heb ik ooit meegemaakt dat we met kennissen naar de VS wilde vliegen met KLM, en onze kennis voor de grap bij de lopende band zei: "Oh wacht, nog even die bom uit mijn handbagage halen!" Natuurlijk had hij helemaal geen bom, maar zo'n grapje nemen ze weldegelijk serieus!

Mag de rest van z'n leven geen KLM meer vliegen... Hahaha
Met citaat reageren
Oud 13-06-2012, 21:57
Verwijderd
Ligt imo echt puur aan je persoonlijkheid. Ik ken gasten van 30 die ik dit soort dingen nog niet zou aanraden, maar ook van 16 die zich volgens mij prima zouden redden in NY.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 14:20
Verwijderd
Yo, mijn ticket naar familie in Singapore is geboekt!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 16:16
Verwijderd
cool story bro
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Mag ik alleen op vakantie? 16 jaar oud
Hagenees!
8 24-09-2016 18:33
Vrije tijd Winkelen in New York.
dancestar
0 10-12-2011 21:02
Lifestyle Alleen uitgaan
Winner
145 12-02-2005 23:06
Verhalen & Gedichten Eigen verhaal/boek al geschreven?!
perfectme
14 22-06-2001 17:22
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad...
0 22-03-2001 19:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Heeft iemand de antwoorden van CKV De Stad
2 22-03-2001 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.